Zwanger en hitte.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loontje81, 23 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Hoe gaan jullie ermee om?
    Deze zomer schijnt erg warm te worden en er zijn genoeg zwangeren uitgerekend met die hitte.Hoe doen jullie je hoofd koel houden?

Mijn eerste zwangerschap liep op zijn eind hoog winter dus ik heb geen idee wat me te wachten staat.Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik als ik niet zwanger ben al moeite heb met 24+ aan graden.Kan er slecht tegen en veel hoofdpijn,moe zijn en jezelf geen houding aan weet te geven.Nu uitgerekend op 2 augustus dus denk dat ik mijn lol nog op kan.
    Zwembad staat klaar om opgepompt te worden(afdekbaar dus kan dagelijks gereed staan),nieuwe parasol is aangeschaft en de waaiers/airco's staan gereed maar of dat voldoende is?! Ik heb werkelijk geen idee.
    Ooh ja niet te vergeten alle ijsjes in de vriezer want die zorgen voor iets van verlichting.
    Wat moet ik zeker in huis hebben om deze zomer door te komen volgens jullie??

ALvast bednakt voor het lezen en de eventuele antwoorden;)

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

vorig jaar was het toen ik hoogzwanger was constant 25-30 graden.

ik kon er totaal niet tegen. heb mijn verlof doorgebracht aan het zwembad, at veel waterijsjes, dronk liters water en deed zo min mogelijk. voor ik naar bed ging zette ik een mini airco aan (gewoon mediamarkt ofzo, 30 euro) zodat mijn slaapkamer enigzins koel was.

niet leuk hoor, om zwanger te zijn bij zulke temperaturen! maar niks doen en verkoeling zoeken helpt.

3. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ik maak me hier af en toe zorgen over, maar ik heb ook zoiets van: moet het nog maar zien. Hoezo kunnen ze nu opeens voorspellen dat het een hele hete zomer gaat worden terwijl 3 dagen van tevoren vaak al niet klopt ;)

Hier staat een airco, ijsjes en zwembadje en parasol en heerlijke ruime birkenstocks klaar...duimen dat het helpt :D

4. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij ben je al aardig voorbereid hoor.
    Dit wordt mijn 2e zwangerschap tijdens de zomer dus ik weet al min of meer wat me te wachten staat.
    Maar water drinken is in elk geval heel belangrijk. Als ik nl niet genoeg drink, krijg ik gelijk hoofdpijn.
    Hier dus ook:
    Een zwembadje in de tuin
    Een grote parasol
    Veel ijsjes in de vriezer
    Een ventilator in de slaapkamer en een airco in de woonkamer
    Plantenspuit die ik voor mijn gezicht gebruik
    Zonnebrand factor 30
    Een petje
    Goede stevige slippers voor mijn dikker wordende voeten
    Succes!!

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dit is mijn tweede zwangerschap waarin ik ben uitgerekend in de zomer en heb er echt geen last van..

Mijn tip: Kleed je normaal aan, dus niet overdreven bloot maar lekker luchtige stoffen. Niet teveel buiten gaan zitten.

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    AAngezien ik in Griekenland woon en begin augustus zal bevallen', is dit een 'hot' item voor me haha! geen idee hoe ik het ga doen. het is al een aantal dagen heel erg warm geweest. Ik moest gewoon werken, met ov reizen en dus ook stukken lopen. Dat is best pittig, maar ik doe alles LANGZAAM...Veel schaduw opzoeken en niet in de zon na 11 uur en voor 6 uur namiddag. Buik niet rechtstreeks in de zon! is niet goed voor de baby die hitte...parasolletje en met de voetjes omhoog!

Slippertjes aan (alhoewel ik nog geen last heb van dikke voeten en handen) en VEEL drinken!! Hou je hoofd zoveel mogelijk koel. Zonnen kan volgend jaar ook weer, het gaat nu om je lijf en je baby...

Mij is aangeraden bij mooi weer lekker te gaan zwemmen (mijn arts ziet geen problemen). Nog een maandje en ik zit aan zee!!

(hier kan het eind juni en de hele maand juli makkelijk 40 graden worden...pfff!)

7. maartjecyprus

5 mei 2010
    96
    0
    0
    photographer
    cyprus
    haha.. jaaah ik weet precies wat je bedoelt!.. ik woon op cyprus en idd het word tijdens de zomermaanden makkelijk 40 graden.. ik werkook nog eens buiten.. ben videografe van beroep en neem menig bruid en bruidegom mee naar de zee om daar te filmen.. hoe red ik dat? mijn 1e kind werd geboren in de juli maand.. top top heet en ik was 22 kilo aangekomen die tijd.. veel vocht vastgehouden en erg opgezwollen.. ( mijn ouders herkenden me niet toen ik ze ophaalde van het vliegveld)..
    afijn.. veel koele lucht..aan zee. zwemmen.. koude douches vooral op die benen he!
    nu ben ik 40 en vind ik het nu al vreselijk.. heb nog eens een schildklierprobleem erbij sinds 1 jaar.. dus we zien wel. ik laat alles over me heenkomen.

8. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik ga gewoon niet teveel naar buiten. Hoop wel dat ze airco in het ziekenhuis hebben trouwens! Ik ben uitgerekend op 25 juli dus dat wordt nog wat.

9. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    hey... ik heb hier ook wat schrik voor... ik vind het heerlijk dat de zon schijnt na zo'n koude winter, maar merk nu al dat ik het best lastig heb.
    Voetjes zwellen al op tegen de avond en ik betrap mezelf op wat extra "gepuf" :)
    Op m'n werk is het ideaal want we hebben airco die niet over de 18 graden gaat, maar verder sjah...
    Ik denk ook gewoon; veel rusten, lekker afkoelen met water, veel drinken en je slaapkamer zo koel mogelijk proberen houden.
    Ben uitgerekend 20 september, dus de laatste 3 maanden van m'n zwangerschap spelen zich af in volle zomertijd.

Ik vind het vooral hel in de auto, die staat de hele dag in de volle zon op het werk en als je dan instapt... jeeez! Heb ook geen airco

Succes zomermama's

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Tot nu toe niet zoveel last van.

Met mijn eerste zwangerschap hadden we in april ook een dikke week hoge temperaturen voordat ik ging bevallen. Ik was toen 40 weken. Dat ging best wel goed. Ik zat zelfs in Deventer ( waar geen wind is) Ik ben met 30 graden bevallen.

Nu wonen n we in Friesland en daar waait het veel en vaak. We wonen eigenlijk aan het open water. Dus ik maak me geen zorgen eigenlijk.

Maar een badje en veel water drinken lijkt me een heel goed idee.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik was 3 jaar geleden ook op 2 augustus uitgerekend :)

Maar heb er ook weinig last van gehad. Wel zoveel mogelijk koele plekken opgezocht op idioot warme dagen. Binnen is het bij ons overdag redelijk te houden, door zoveel mogelijk de zon buiten te houden. Maar vaak is het aan het eind van de dag toch net zo warm als buiten.
    Wat ook heerlijk was: een boek en wat drinken/voedsel mee, en naar het park. Daar is de hitte zoveel minder heftig, de lucht is minder droog, vaak staat er wel iets meer wind. Echt heerlijk.

En ik was verslaafd aan perenijsjes van Festina, zo lekker ;)

Ik heb maar een paar keer last gehad van veel vocht door de warmte. Maar dat was meestal na een nachtje slapen wel weer over.

In ieder geval goed blijven drinken, niet teveel in de zon (zeker niet de hele felle).

Met mijn bevalling was het heerlijk weer. Ben thuis begonnen, maar moest later naar het ZKH, zo rond half 10/10 uur. Kon rustig zonder jas de deur uit, geen gedoe. Maar ook niet te warm. In het ziekenhuis merk je verder weinig van de warmte buiten.

En nog een voordeel: op dag 9 liepen wel al een blokje rond met de kleine (was pas op dag 6 thuis uit het zkh, en kon niet lopen, anders waren we eerder gegaan)

12. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    @Maartje:

Cyprus!!! Daar zijn we 3 jaar geleden nog geweest, half augustus tot half september! (Bij vrienden van ons in Lemesos) jeeeee! wat kan het dan vochtig zijn!!! Da's helemaal niet uit te houden...dan kan je beter bij Athene zijn, veel drogere lucht.

Dus jij krijgt een half Cypriootje en half Hollandertje? of niet?

Sterkte voor alle zomerzwangeren, maar we krijgen wel gezellige vrolijke zomerbaby's!

13. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Vorig jaar was het ook een dag wel 34 graden ik heb toen het huis hermetisch afgesloten en lekker een dvd opgezet want de warmte sloeg anders naar binnen. ik was toen een week op 34 zwanger. Grote kan water of ranja en ik heb me prima vermaakt.

14. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
    Vorig jaar september, veel gedronken, zoutarm gegeten (beperkt vocht vasthouden) en in de grote hitte lekker bijgeslapen.
    Nu in augustus zoveel mogelijk rustig aan (ook met ons kleine ventje) en niet veel anders dan vorig jaar.

Houd moed dan komt het allemaal goed! ;)
    En succes bij de bevalling ;)

15. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Zo te lezen ben ik aardig voorbereid.

Dank jullie meiden/dames voor jullie reactie's.Zal eens kijken of de overgebleven tips voor mij gaan werken.

Deel Deze Pagina