Nog meer volwassenen/kinderen niks met Halloween

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 28 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Een aantal Christenen reageren dus wel over die duivelverering in dit topic. Zover zat ik er dus niet naast.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh hier vinden we het wel heel leuk! Vieren doen we het niet, maar lekker griezelen wordt hier wel gedaan ( vooral de oudste vindt enge dingen erg leuk ).
    Verder vind ik het gewoon een hele mooie periode. Allerzielen, Allerheiligen, oogstfeesten, Sint Maarten etc.
    En afgehakte hoofden etc zie ik niet heel veel. Wel skeletten, spinnen, heksen en wat zombies. Maar ik vind Jezus aan een kruis genageld ook alles behalve prettig om te zien. Dus tsjah

Syane, Taiga, Casara en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben opgegroeid met sint maarten. Gelukkig viert zoon zn school wel sint maarten en geen Halloween! Vind het helemaal niks voor kleine kinderen.

Leuk thema voor een studentenfeest maar thats it.

Aan de andere kant vind ik de geschiedenis er achter wel leuk. Maar vind het hier niet zo passen.

4. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.975
    3.884
    113
    Vrouw
    Ik vind het wel leuk maar hier in de buurt zijn geen tochten of trick or treat.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb er niks mee. Ik vind dat we al genoeg feestdagen en vreetdagen hebben waar we aan mee moeten doen.

Dus nee , wij doen niet mee.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb er helemaal niks mee. Maar m'n kinderen hebben het over niks anders dan Halloween. Steeds maar vragen wanneer ze verkleed langs de deuren Mogen. Het gaat ze volgens mij alleen om het snoep:rolleyes:
    Dus ik ben nu de boze Pier omdat ik zeg dat het niet gaat gebeuren. Want ja, de winkels hangen er vol mee, kindjes van school doen mee, op tv worden ze er gek mee gemaakt enz. Gelukkig wonen we in een buurt met veel ouderen dus hier ook geen enkel versierd huis te vinden. Denk als ze hier de deuren langs gaan dat de mensen zo kijken o_Oen de deur weer dicht knallen:roflmao:
    Of 1x flink BOEH roepen en m'n kinderen houden het meteen voor gezien:roflmao:

7. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Ik zou je veel uit kunnen leggen over waarom ik absoluut nooit aan halloween zal doen als christen.
    Maar ik hou het even heel basic, om er niet een christelijk topic van te maken (mocht je oprecht meer interesse hebben mag je me altijd een PBtje doen)

Als christen vier ik het leven, niet de dood.
    Een feest als halloween viert de dood en dat staat lijnrecht tegenover mijn christelijk gedachtengoed.
    Halloween is geen carnaval, geen "leuk" verkleed feestje.
    Ik vind het daarom ook jammer dat sommige christenen zich er wel mee inlaten.
    We krijgen steeds meer verharding t/o God en Zijn woord in de maatschappij.
    Maar ik ben er van overtuigd dat de mensheid ten gronde gaat door gebrek aan kennis.

1Hanneke, Whoopy, blessings en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik vind dat hele Sint Maarten al horror en dan wonen wij sinds dit jaar ook nog in een kind vriendelijke wijk. :roflmao:

9. AvdY

AvdY Niet meer actief

Ik vind films wel leuk, maar zo'n tocht langs huizen hoeft van mij ook echt niet. Maar als we geen flyer ophangen komt er als het goed is niemand langs. En de wijkvereniging heeft het hier wel druk, want er wordt en een Halloween tocht gedaan, en met Sint Maarten, en intocht Sinterklaas en ook nog met Kerst.
    Ik zou zeggen, laat iets vallen, en omdat ik in m'n jeugd Sint Maarten vierde, mag Halloween beperkt worden tot een enge film op tv ;)
    Mijn dochter heeft laatst de eerste kerstfilm al gezien :roflmao:

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik ben zelf niet gelovig maar dit vind ik wel een mooie gedachten.

Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig hoe dat dan zit met Halloween en het geloof, wat ik alleen jammer vind is je laatste zin, het is maar net waar je in geloofd. (God, niet gelovig zijn, wetenschap)

11. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Whoopy en Paardenbloem vinden dit leuk.
  12. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Dat filmpje begreep ik ook écht niet inderdaad. Echt smakeloos.

13. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Waarom vind je die zin jammer?
    Er wordt gevraagd hoe een christen erin staat.
    Ik geef, als christen mijn antwoord.
    Het spijt me als je dat kwetst of anderzijds vervelend laat voelen.
    Ik geloof dat, omdat we steeds verder van God verwijderd raken en van zijn woord, de mensheid uiteindelijk ten gronde gaat.
    Dat staat ook in de bijbel geschreven trouwens.
    Het is niet wat ik wil, het is wel wat ik geloof.

14. Melief

Melief Niet meer actief

dit ja, Halloween komt er hier echt never nooit niet in. Gelukkig denkt de school van mijn dochter hier hetzelfde over en vind zij het zelf ook vreselijk. Ik snap persoonlijk niet dat kleine kinderen blootgesteld worden aan zombies, bloederige neplijken, messen en ga zo maar door.

Emsy en Paardenbloem vinden dit leuk.
  15. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Je hoeft je niet te verontschuldigen want ik ben niet gekwetst en je hebt mij ook niet vervelend laten voelen. Ik denk dat ik dat gewoon anders zie als jij en dat is prima. Ik wil hier ook geen discussie van maken het was iets wat mij opviel.

GossipGirlxoxo en Manolito vinden dit leuk.
  16. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Heel herkenbaar. Wij liepen zaterdag in een andere plaats per ongeluk een straat in waar een soort Halloween markt/evenement was. Mijn kinderen hebben er nachtmerries van.
    Ik zie zelf ook niet in hoe het leuk kan zijn om bijvoorbeeld een tweeling van nog geen jaar oud als duiveltjes te laten schminken. Ik vind er niks feestelijks of leuks aan.

17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.623
    8.364
    113
    Vrouw
    Er stond net een groep meiden voor de deur. Gewoon in schoolkleding, nog geen streepje versiering. Maar wel allemaal met de tas in de handen of ik dat even wilde vullen? Uhhh nee... We hebben ook niks van versiering hangen wat het idee kan geven dat we mee zouden doen. In mijn vorige wijk kon je een poster ophangen als je mee deed. Ik hoop niet dat de bel hier straks blijft gaan.

18. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Wij zijn gelovig, dus wij vinden het heel erg dat halloween steeds groter wordt in NL. Op onze school wordt er gelukkig niet aan meegewerkt en onze dochter houdt er gelukkig ook niet van. Het ergste vind ik de horror reclames van de fright nights van Walibi. Afschuwelijk eng die clown en zijn martelingen. Ik snap niet dat het mag. Die verheerlijking van martelen/moorden. Het brengt toch gekken op ideeën. Die reclame komt ook tussendoor op youtube bij kinderfilmpjes. Zo irritant.

Gewooniemand en Paardenbloem vinden dit leuk.
  19. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik hou er zelf wel van. Maar mijn oudste is er echt mega bang vanm wij kunnen rond deze periode dus ook amper normaal naar een pretpark of wat dan ook omdat ze tegenwoordig allemaal meedoen.

20. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    De kinderen vinden het hier geweldig. We gaan niet langs de deuren maar hebben wel zelf thuis een feestje. De kinderen van familie komen dan verkleed, men neemt "griezelhapjes" mee en we doen allerlei spelletjes. Van jong tot oud vind het ieder jaar geweldig.

Voor mij persoonlijk "vier" ik wel Samhain. Maar dat is omdat ik zelf het "hekserij geloof" aanhang. (Om het maar even een naam te geven.)

Axia en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina