Heb er helemaal niks mee. Maar heb dat ook niet met Carnaval. Dat hele verkleed-gedoe... Hier in het dorp zie je niks tot weinig in ieder geval.
Vind het echt vreselijk, gelukkig woon ik in een land waar men dit ook als verwerpelijk beschouwt. Ik las laatst dat er in een de VS op een Halloweenfeest een paar slachtoffers zijn gevallen ivm een schietpartij. En pompoenen zijn hier om op te eten trouwens.
Die schietpartij heeft niks te maken met halloween, dagelijks zijn er schietpartijen daar en sommigen komen in het nieuws . Anders zou school er ook mee te maken hebben gezien de schietpartijen daar....
Hahaha. Hier gaan we nu 2 jaar naar het buurdorp naar het centrum voor halloween. En dan straks st maarten. De snooepjes.... zijn ergens in maart wel op... die mogen ze echt niet gelijk opeten. Ze krijgen al zoveel van anderen. Pas kwam de oudste van 4 thuis met 6 snoepjes van een buurjongen.. Op dit moment is het snoepen nog te reguleren, maar ook als ze 7 en 8 zijn mogen ze echt niet alles in 1 keer opeten...
In dronten is er de vrijdagavond voor halloween trick or treat in het centrum Verder weet ik niet waar ze nog meer vieren.
In de winkels leeft het wel. Mijn zoon zit op een gereformeerde school en die doen er sowieso niets mee. Het enige dat we vandaag gedaan hebben is een pompoen uitgehold, dat vond mijn zoon wel leuk, maar dan houdt het wel op.
Wij hebben niks met de Amerikaanse en inmiddels ook de Europese manier van Halloween. We versieren niks, verkleden ons niet en gaan niet langs de deuren. Als andere kinderen aanbellen mogen ze wel een snoepje. We hebben altijd wel verpakt snoep zoals lollies of gummiberen. Maar ik verwacht niks. Voorgaande 3 jaren kwamen er welgeteld 2 kinderen.
Ik heb er zelf niks mee. Ik vind het heel commercieel en onnodig. In onze wijk wordt het heel uitgebreid gevierd, echt vreselijk. Grafkisten in de tuin, afgehakte ledematen in de bomen. Echt bizar vind ik het! Wie heeft ooit bedacht dat het leuk is om kinderen daarmee te confronteren in de vorm van een feestje?! Ik snap echt wel dat griezelen leuk kan zijn, maar moet dat echt op deze manier?
Ben je nu werkelijk zo sneu dat je halloween de schuld geeft van schietpartijen?????? Daarom vinden inderdaad alle schietpartijen op halloweenfeesten plaats en de overige dagen liggen de wapens in de kluis.... Wat ben jij naief...
Tja, het hoeft niet zo persoonlijk met aantijgingen te worden hoor. Maar ik geloof inderdaad dat feesten met afgehakte ledematen (al dan niet echt), overal bloed en kettingzagen inderdaad enge types kan aantrekken. (Misschien kan je mijn bericht nog eens begrijpend proberen te lezen maar ik heb niet beweerd dat er enkel vanwege Halloween schietpartijen plaatvinden... Kennelijk wil jij dat er graag in zien?) En als dat dan sneu is so be it! Liever "sneu" dan duivels. Je spreekt jezelf trouwens wel nogal tegen: eerst beweer je dat er dagelijks schierpartijen plaatsvinden aldaar en vervolgens liggen de wapens altijd veilig opgeborgen in een kluis...? Ik zie verder niet in wat er zo naief aan is, dit is gewoon mijn mening.
Als eerste ga zelf begrijpend lezen en jij begint over de schietpartij bij halloween. Als jij halloween daar de schuld van geeft (want anders begin je er niet over) ben je enorm naief ja. Enge types heb je overal, zelfs in nederland, en dat worden er steeds meer helaas. Maar dat ligt echt niet aan halloween.
Wij gaan donderdag weer lopen langs de huizen. Zijn altijd mooi versiert. Ik zelf ben katholiek opgevoed.
Hier begint het helaas steeds meer te komen. Wij vieren het niet. Groot deel vanwege het geloof. Angst hoort niet bij God maar bij duisternis. Gaat in mijn ogen niet samen.
Nee, hier in het dorp wordt niets georganisseerd met Halloween,.. gelukkig. Vindt er niks aan, de kinderen overigens ook niet.
Ehm oké. Aparte beredenering, laat ik het maar gewoon daar bij houden. Ik wilde je er nog wel even op wijzen dat jouw mening, niet zozeer een vaststaand feit is. Dus je kan beter zeggen dat je iemand naief vínd.