Ja, dat probeer ik zelf een beetje te doseren. Wij vieren nu geen sinterklaas omdat wij nog geen kinderen hebben. Kerst vieren wij niet heel uitgebreid en met oudjaarsdag zijn we meestal met zijn tweeën voor de tv. Vroeger haalde ik samen met mijn zusje in een uur tijd best veel snoep op. Hier deden wij ook best lang mee. In januari hadden we nog over terwijl mijn ouders ook mee aten. Ik vind beide feesten wel wat hebben qua sfeer.
Tsjah ik denk dat ze die ideeën zonder Halloween ook wel opdoen. Er zijn het hele jaar genoeg sketchy horrors te zien. En er kan nooit teveel snoep zijn. Mijn man en ik zorgen er wel voor dat er niet teveel over blijft.
Hier mijn vriend. En inderdaad. Je hebt geen Halloween nodig om gekken te creëren. Zo wordt je geboren of opgegroeid. Dat moet dan ergens in je zitten. Horrorfilms zijn ook 365 dagen per jaar te bekijken en vroeger keek ik niks liever dan dat. In ben nog steeds niet doorgedraaid. Sinds mijn zwangerschap 7 jaar geleden kan ik het niet meer kijken. Dan vind ik gtst al eng. Snoep heb je als ouder zelf in de hand.
Excuses, ik dacht dat deze persoon naar een feest/ optocht oid geweest was. Maar idioten heb je overal en altijd, of het nu killerclowns zijn, idioten met een pistool op een school/winkelcentrum etc of idioten van de IS. Ik denk zelfs dat het grootste gedeelte buiten de Halloween periode valt en er ook niets mee te maken heeft. Van mijn voorbeeld zullen de idioten van de IS (ook apart gekleed in mijn ogen) de meeste slachtoffers hebben gemaakt, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze dit naar aanleiding van Halloween hebben gedaan. Moslims en Halloween gaan volgens mij namelijk niet echt samen.
Woon je wel in Nederland? Sint Maarten niet supermassaal hier. Maar natuurlijk wel een sinterklaasintocht. Gelukkig kon ik daar ook onderuit t/m zijn 3e jaar... Carnaval gelukkig ook niet, we hebben een feestweek
Hier wil ik nog wel even op inhaken. Het waren juist heel "normaal gekleedde mensen" die deze aanslagen pleegden vaak. Natuurlijk zullen ze in krantenartikelen een willekeurig bedekte vrouw in het zwart oid laten zien maar van wat ik weet over ze is dat ze juist zo min mogelijk wilden opvallen. Wij als praktiserende moslims hebben juist wel "zo'n uiterlijk" en ik werd om die reden in Nederland dan ook vaak genoeg uitgescholden/achtervolgd/bedreigd etc omdat ik volgens hen wel van IS moest zijn. Een familielid van mijn man is een paar jaren geleden vermoord door zo'n IS aanhanger en dat schijnt gewoon een gladgeschoren man in een spijkerbroek te zijn geweest die dat heeft gedaan.
Oei... Exact dit kostuum heb ik een keer aangehad maar was toen in de 20, vierde elk jaar Halloween met 4 vriendinnen en buiten hen zag dus niemand mij...
Waar wij woonden in Nederland werd ook geen sint Maarten gevierd, geen idee zelfs wat het inhoudt Zal wel iets van de katholieke provincies zijn? Carnaval gelukkig ook niet.
Mijn beeld van mannen van de IS is juist met zo'n driehoekige zakdoek voor hun gezicht, als je begrijpt wat ik bedoel. Moslim gewaden zie je hier in de buurt maar zelden, maar ik heb nooit de link gelegd tussen moslims op straat en de IS. Ik dacht juist dat de meeste moslims de islam als een vredelievend geloof zien? Maar ik heb er eerlijk gezegd geen verstand van, ik ken geen moslims.
Ja misschien in Syrië e.d wel maar ik bedoel meer in de landen waar ze hun ideologie geheim moeten houden (en dat is lang niet alleen in het westen) zien ze er heel "normaal" uit, dat is gelijk ook het enge van ze, vind ik. En ja dat klopt hoor, maar ik denk dat veel mensen toch (mede door de media) een vertekend beeld hebben en daarom denken dat iedere praktiserende moslim fan van IS is. Maar om eerlijk te zijn, ik woonde in Nederland ook wel in een buurt met bepaalde types, nogal volks zeg maar. Dan krijg je ook wel felle reacties wanneer je niet aan het standaardplaatje voldoet.
In een grote trommel stoppen en ze er zo vaak als jij vind dat oke is er een snoepje uit laten kiezen. Desnoods als je een verjaardag hebt die snoeptrommel op de hapjes tafel zodat de kinderen er een snoepje uit kunnen pakken. Ik ben nooit zo moeilijk met sint maarten snoep. Ik check de datums voor zover dat kan. Onverpakt snoep gaat de prullenbak in. Wat zoon niet lust gaat ook de prullenbak in en ik leg me erbij neer dat hij de 2 weken na sint maarten extra veel snoept.
Ik kan me voorstellen dat voor een jongen van 9 dit in zijn belevenis een geweldige outfit is en dat kinderen op die leeftijd spookjes en heksen al een beetje kinderachtig vinden. Wij volwassenen hangen zwaarder aan "de dood" dan de kinderen. Die zien het als spannend verkleedfeestje!
Wij vinden halloween wel grappig voor de kinderen, zoals wij het beleven. De extreme dingen kom je hier niet tegen als je er niet naar zoekt. En je kan best griezelfiguurtjes maken zonder horror. Paar jaar geleden had dochter een hoedje met een spinnetje, make-up met doornige rozen en een spinnetje, en een zwart tule rokje. Dit jaar gaat ze als uncanny porseleinen pop, met wat kleine griezeldetsils in de schmink en verder wafelhaar en een grote roze jurk en een strik in haar haar. Zoon zal wel weer zijn schattige drakenpakje dragen. Ze mogen ook een "enge" film kijken, vorig jaar hadden ze Coraline maar dat was nog wel eng, vooral als "other mother" haar echte uiterlijk had. Ze zijn gek op het openingsliedje van nightmare before christmas. Die figuurtjes worden ook niet echt eng. Overigens leven carnaval en Sint maarten hier helemaal niet, dus er zijn geen andere soortgdlijke snoepverzamel- of verkleedfeestjes.
Hier in Amsterdam is Sint Maarten al een feest dat word geviert sinds ik klein ben, dus volgens mij niet alleen in echt katholieke provincies hoor?
Ik dacht altijd dat Noord-Holland wel onder de katholieke provincies viel. Bedoelde niet zozeer Brabant en Limburg maar iig alles buiten de bible belt zeg maar.
oh oke op die manier. Dat zou dan goed kunnen. Ik ken namelijk helemaal geen katholieken hier. Wel heel veel moslims en die lopen ook voor 90% Sint Maarten met de kinderen.
Van die manier van verkleden kan ik begrijpen dat mensen het als shockerend ervaren of er niet van gediend zijn. Ik kan me er alleen niet druk om maken denk ik. Zijn blijkbaar toch kinderen en volwassen die het leuk vinden. Zolang dat is blijft t.