streptokok positief

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sty, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sty

sty Lid

23 jan 2008
    14
    0
    0
    student
    antwerpen
    zoals de titel het al zegt heb ik vandaag de uitslag van mijn kweekje gekregen en die is positief voor streptokok
    mijn gyne zei me dat hij me op de volgende afspraak meer zou vertellen...
    wat zijn de gevolgen en kan het schadelijk zijn ?
    wie heeft er ervaring mee?

bedankt

2. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    volgens mij zijn er meerdere soorten van streptokokken

maar weet dat niet helemaal zeker

ik heb groep B streptokokken en het is alleen schadelijk voor de baby als hij voor 37 weken geboren wordt of als ik langer dan 24uur met gebroken vliezen loopt voor 37 weken zwangerschap

verder kan het geen kwaad mijn zoontje is met 38+2 geboren en heeft er totaal niks aan overgehouden je merkt het zelf ook helemaal niet

maar mocht ik dit keer voor 37 weken bevallen dan krijg ik tijdens de bevalling een infuus met AB meer niet

3. dromertje

dromertje Actief lid

18 apr 2007
    246
    0
    0
    Hoi Ik heb strepto kok b. Kom net van het ziekenhuis, daar had ik een informatiegesprek.
    30% van alle vrouwen is drager van de streptokok bacterie. dit hoeft geen kwaad te kunnen. Wel als je een hog risico hebt. bijv. doordat je in je zwangerschap blaasontsteking hebt gehad door die bacterie, of wanneer je voor 37 weken bevalt en ook wanneer je vliezen langer dan 24 zijn gebroken. Wanneer je hoog risico hebt door bovengenoemde oorzaken, wordt je tijdens je bevalling aan een antibiotica infuus gelegd om kans op besmetting van het kindje te voorkomen. Ook ben je vanaf +/- 36 weken onder begeleiding van de gynacolog i.vp.v. de verloskundige en moet je dus in het ziekenhuis bevallen. Waarschijnlijk houden ze jou en het kindje na de bevalling nog een dag extra ter observatie. pfff heel verhaal maar hoop dat je er wat aan hebt!

4. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    dat je vanaf 36 weken onder begeleiding gaat van een gyn is dus niet waar en dat je persee in het ziekenhuis moet bevallen klopt ook niet

ik blijf gewoon onder controlle van de vk en ik mag gewoon als ik wil thuisbevallen

weet niet wat de andere artsen er van zeggen maar hoef niet naar het ziekenhuis

5. dromertje

dromertje Actief lid

18 apr 2007
    246
    0
    0

Dan ben je waarschijnlijk alleen drager van de bacterie, zoals ik hierboven al beschreef, moet je in het ziekenhuis bevallen wanneer je een hoog risico loopt het kindje te besmetten. bijv. wanneer je tijdens je zwangerschap blaasontsteking hebt gehad door die bacterie. Je kindje kan dan erg ziek worden, en bijv. hersenvliesontsteking oplopen! Lijkt me niet dat ze je dan thuis laten bevallen....

Deel Deze Pagina