Wie studeert er hier nog naast het hebben van een gezin en hoe gaat dit (bevalt het)? Ik wil in september weer verder gaan met mijn studie maatschappelijk werk (ik hoef nog maar één jaar) maar het lijkt me ook wel heel zwaar naast het hebben van een gezin (3 dgn stage, 1 schooldag, afspreken subgroepen). Wat zijn jullie ervaringen? Liefs Eva
Ik heb ervaring Ik werk drie dagen, ga één dag naar de opleiding en ben een dag thuis, bij mij zoon. Verder de weekenden ook thuis natuurlijk. Als ik het over kon doen (en deze opleiding voor mijn baan niet verplicht was), dan deed ik het niet weer op deze manier! Mijn zoon was vier maanden oud toen de studie (duurt 1 1/2 jaar) begon. Werken is vermoeiend en zwaar, je kindje verzorgen en alle aandacht geven speelt altijd mee en studeren als je kindje wakker is/ziek is/spelen wil kan ook niet. "Met hangen en wurgen," noem ik de combi gezin-werk-studie Ik kan goed organiseren en plannen, maar daar ligt het niet aan: ik vind het jammer dat ik toch dingen moest missen sinds de geboorte van mijn zoon. Dus eenmaal klaar ga ik lekker veel meer tijd met onze jongen doorbrengen Ik denk dat je vooral moet gaan studeren als je dat wilt en kunt, maar leg de lat niet te hoog (zoals ik.) Succes en natuurlijk ook plezier gewenst, want studeren kan heel leuk zijn
Heb ook maatschappelijk werk in deeltijd gestudeerd, ben in oktober afgestudeerd. Toen was mijn dochter dus een maand of 9. Het was pittig maar wel te doen. Ik hoefde trouwens maar 2 dagen stage te lopen, je moet 20uur in totaal maar ik kon met mijn stageplek regelen dat ik mijn verslagen en supervisie (die in die 20u zitten, dus in stagetijd mag doen) thuis kon doen dus ik had 16u stage. Wil je het perse in een jaar halen? Dan is het even doorbijten maar op zich wel te doen. Wil je minder stress en vind je het niet zo erg om later af te studeren? Dan zou je het uit kunnen spreiden over bijvoorbeeld anderhalf of twee jaar. Oja, ik ga in september verder studeren (psychologie aan de universiteit) dus dat het 'zwaar' is heeft me niet tegengehouden Als je nog meer wil weten mag je me altijd pb-en.
Hier ook een studerende mama. Ik werk fulltime op 4 dagen. Daarnaast 1 dag naar 'school'. Ik vind het pittig, maar wel te doen. Ik vind mijn studie echt helemaal geweldig, dus dat maakt het ook wel makkelijker. En daarbij duurt mijn studie maar 2 jaar. Dat vind ik nog te overzien.
Ik ben ook een studerende mama! Soms is het zwaar omdat bij mij alles op de avond uren terrecht komt als ik bijvoorbeeld verslagen moet schrijven maar eigenlijk valt het wel mee. Ik moet wel zeggen dat ik de opleiding ontzettend leuk vind en dat dat dus wel mee helpt! Ik moet van maandag tot woensdag naar school en donderdag en vrijdag twee lange stage dagen. Ik heb er wel moeite mee dat ik mijn meissie niet heel de dag bij me kan hebben maarja je kunt niet alles hebben he. Ze heeft het gelukkig heel erg naar haar zin op het kdv dus dat scheelt ook weer.
Ik ging ook 1 dag naar school,en werkte 3-4 dagen maar mijn dochter is wel wat ouder.Maar die vond het niet leuk dat ik zo vaak weg was. Ik vond het ook pittig maar heb vorig jaar mn diploma gehaald waardoor we nu kunnen emigreren.
Ik zou een studie gaan volgen maar dat gaat denk niet door.. heel jamer maar het is niet anders dan. die keus maak ik dan een kindje van 0 doe jeniet in een kdv vind ik zelf
Mijn dochter ging met 20 maanden voor het eerst naar het kdv. Ze hebben het daar best naar hun zin hoor. Ik moet nog 2 jaar en misschien ga ik daarna wel verder dat zie ik dan wel weer. Het is voor mij ideaal want als mijn meisje straks op de basisschool zit en ik zou nog op school zitten dan heb ik lekker alle vakantie met haar vrij.
Hier ook een studerende mama. Ik ga 5 dagen per week naar school, daarnaast nog huiswerk en afspreken met de subgroepen. Ik vind het erg pittig, maar het scheelt een hoop dat ik de studie erg leuk vind. Vanaf november ga ik 32 uur werken afgewisseld door een paar dagen per maand naar school. Ik ga onregelmatige diensten draaien en hoop dan weer wat flexibeler te zijn m.b.t. onze dochter. Tja.. het is zwaar, maar we zien het als een investering. Gelukkig heb ik een schat van een man die me helpt en bijspringt waar hij kan.
Dank jullie wel voor jullie reacties! Over het algemeen zeggen jullie dus dat het pittig is maar te doen. Hadden jullie trouwens tijd om daarnaast nog leuke dingen met het gezin te doen of uberhaupt tijd voor sociale contacten? Vind het moeilijk hoor. Zit hier ook eigenlijk een beetje met een misplaatst schuldgevoel, eerst is mama altijd thuis en vervolgens is mama altijd weg of druk met de studie. Maar goed, het is natuurlijk ook een investering... Moeilijk, moeilijk, weet het geloof ik nog niet helemaal.
Hoi hoi, Hier nog een studerende moeder. 2 kids en een fulltime studie. Eind dit schooljaar ben ik klaar en ben ik secretaresse. daarna ga ik door naar managementassistent en daarna door naar hbo management... dus ik ben nog wel even bezig. het is een druk bestaan en soms schiet er wel eens dingen doorheen. me vrienden zie ik erg weinig maar via msn toch wel regelmatig contact. Nu even door bijten straks heb ik er allee profijt van.
Hoezo doe je een kind van 0 jaar niet in een kdv? Wij doen dat straks ook, er is geen andere optie. Een kdv is helemaal niet zo slecht hoor. Ik ben vanaf september ook een studerende mama! Ik ga deeltijd doen en moet nog anderhalf/2 jaar vanaf september. Mijn weken bestaan uit 1 dag school en 1 dag stage. Daarnaast werk ik 10 uur. Lijkt mij goed te doen. Voor de meiden die zoveel dagen aan school kwijt zijn, bestaat er geen deeltijd variant van jullie opleiding?
Je kan een baby rustig naar een kdv brengen. Mijn jongste (6 mnd) gaat er ook heen. Ze wilt het geweldig om met de andere kindjes te "spelen" ze liggen soms met z'n 2en tegen over een spiegel... en dan kijken ze naar elkaar... en dan schateren ze van het lachen... als je goed bent in plannen dan is het wel redelijk makkelijk te doen. Ik red het met 2 kids en heb ook nog tijd voor mezelf, partner en vrienden
Ieder zijn eigen mening toch? Hier had ik het na de twee wendagen op het kdv ook snel gezien: dit niet voor mijn kind. Wat andere moeders met hun kind doen is ieders goed recht, maar ik vind het dan niet nodig om op iemand te hameren die haar baby niet naar een kdv wil brengen. Hier een studerene mama. hbo pedagogiek in deeltijd en vrijwilligerswerk. Ik heb voor een lieve gastouder in huis gekozen waardoor het ritme van mijn kleintje hetzelfde bleef. Verder heb ik een hele behulpzame man, dat werkt ook mee, Ik vind het niet zo zwaar, ook niet nu ik weer zwanger ben.
werken kan ik nu nog wel. hoe ik dat strax ga doen weetik nog niet ligt aan aan mijn werk wat voor werk doe