Ervaring met zwanger zijn/kindje en BBL opleiding?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Jazz, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazz

Jazz Niet meer actief

Hallo dames!

Ik zou graag in contact willen komen met andere (jonge) vrouwen die een zwangerschap of kindje combineren met een BBL opleiding. Ik hoop deze zomer te zijn afgestudeerd aan de hbo opleiding Vrijetijdsmanagement. Ik ben erachter gekomen dat dit niet bij me past en dat ik eigenlijk heel graag met kinderen werk. Daarom wil ik graag na mijn afstuderen zsm mijn pw3 (spw) diploma halen zodat ik lekker aan het werk kan op een kinderdagverblijf. Dit zou ik dan graag via een BBL traject willen doen.

Maar nou hebben mijn vriend en ik ook al een lange tijd een hele grote kinderwens! Ik heb deze wens uitgesteld totdat ik ben afgestudeerd, maar daarna willen we eigenlijk niet langer wachten. Dat zou betekenen dat ik misschien zwanger ben tijdens mijn opleiding en vervolgens een kleintje heb om te verzorgen tijdens de opleiding. Ik zou heel graag willen weten of dit te combineren is. Ook ben ik bang dat ik misschien geen werkplek kan vinden als ik al zwanger ben. Daarnaast weet ik ook niet wat ik kan verwachten van zo'n BBL traject waarbij ik dus minimaal 20uur moet werken en 1 dag school heb. Kortom, is er iemand die hier ervaring mee heeft?? :D alvast bedankt!

2. Jazz

Jazz Niet meer actief

PS, ik denk ook aan om de opleiding via een thuisstudie te volgen. Wellicht heeft iemand hier ervaring mee? (NTI)

3. prisje2808

9 okt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb de bbl traject verzorgende ig gedaan toen ik zwanger was van de eerste. Maar ik was al wel begonnen met de opleiding, dus ik kreeg gewoon zwangerschapsverlof en zo. En mijn werkgever was echt super behulpzaam. het was naderhand wel pittig om door te gaan toen de kleine er eenmaal was omdat ik ook onregelmatige diensten werkte. Maar ik moet zeggen dat het goed bevallen is.

4. Jazz

Jazz Niet meer actief

Goed om te horen dat het je goed is bevallen! Het lijkt mij ook best pittig als de kleine er is. Was je veel tijd kwijt aan je studie qua opdrachten maken, leren etc?

5. Behappy

Behappy Niet meer actief

ik doe t nu ook .. sinds september
    maar ben er in januarie al een keer uit geweest vanwege ziekte waardoor ik nu nog inde stage periode ben blijven hangen
    eerlijk geEgt denk ik dat ik naar een andere optie
    moet gaan kijken want mn lichaam
    red t gewoon niet werk soms 9 a 10 dagen achter elkaar en mn lichaam red dat gewoon nilet

en de kleine en mijn lichaam
    gaan voor alles .. misschien dus bol
    met studishit ofzo geen idee maar hebwel minimaal een inkomen nodig van 500 euro ..

6. prisje2808

9 okt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    de tijd die ik kwijt was met studie opdrachten thuis was minimaal. ik deed thuis alleen iets als ik examens had op school. de rest van de tijd kreeg ik vrije uren op me werk om de opdrachten te maken. dus dat beviel heel goed

7. Jazz

Jazz Niet meer actief

@behappy Wat vervelend voor je dat je er door ziekte even tussenuit moest. Had dit met je zwangerschap te maken? En hoe komt het dat je soms 9 a 10 dagen achter elkaar moest werken? Je hoeft toch maar minimaal 20uur per week te werken bij bbl?

@prisje2808 wat fijn dat het goed is bevallen. En dat je vrije uren kreeg om op je werk om je opdrachten te doen. Dat scheelt weer!
    Ik denk ook wel dat het te doen moet zijn. Helaas is het nu niet meer zo makkelijk om aan werk te komen in de kinderopvang vanwege de nieuwe regels mbt kinderopvangtoeslag :( merk toch wel dat dat kdv's er last van hebben. Heb al zeker 10 kdv's aangeschreven die geen vacatures hebben of geen bbl'ers meer aannemen etc dus dat is erg jammer..

8. Behappy

Behappy Niet meer actief

@Gin
    zeker vervelend :( nee voor mijn zwangerschap werd ik zelf plotseling erg ziek, ongewenst gewichtsverlies .. en suiker problemen..
    dus toen ben ik in de stage lbijven zitten in plaats van leerling te worden dat word nu uitgesteld tot juni.
    Nu werd ik maart zwanger.. en ik denk niet dat ik het red om en zwanger te zijn en om zelf nog niet herstelt te zijn.
    nee bij ons heeft een leerling 32 uur contract en dan komt je dag school er nog bij ..

en soms werk ik dus 9 a 10 dagen achter elkaar..en dan zeggen ze ja maar je hebt je schooldag er nog tussen.. ja phoe die is ook van half 9 tot half 6 hoor !!
    nee t was fijn geweest als ik zelf lichamelijk wat beter was..maar helaas..
    en denk dat ze me nie twillen houden in juni omdat ik nu dus ook zwanger ben.
    en ik nog geen leerling ben mogen ze me nog wegsturen :)

9. Jazz

Jazz Niet meer actief

Jeetje wat ontzettend rot voor je!! Kan me voorstellen dat dit veel te veel is voor je. Maar het belangrijkste is dat je goed naar je lichaam luistert. Jij en je kleintje komen op de eerste plaats! Wie weet kan je het weer oppakken na de bevalling, na verlof.

32uur contract is ook zeker niet niks. Ik heb tot nu toe alleen maar gezien dat je minimaal 20uur moet werken op een kdv. Ik hoop voor je dat je gauw herstelt en snel lekker kan gaan genieten van je zwangerschap! :) en als ze je wegsturen moet je maar denken dat het waarschijnlijk beter is zo voor de gezondheid van jezelf en je kleine.

10. sarientje3

sarientje3 Actief lid

7 jan 2012
    194
    1
    0
    Zit veel achter de computer,maar daarnaast veel ge
    tilburg
    Ik kan je nu alleen vertellen,dat dit jaar echt heel weinig tot geen BBl plekken zijn in de kinderopvang... Ik wou dit ook gaan hervatten,was er dit jaar,jaartje tussen uit om van de bol opleiding over te gaan op bbl pw kinderopvang, dit vond ook mijn mentor toen een goede beslissing,omdat ze mij een bbl typ vind en geen bol persoon, maar door de recessie enz is hier in omg tilburg geen enkele kinderopvang organisatie die dat nu dus vergeeft of subsidie voor krijgt... Voor mij andere optie is er op dit moment niet dan of nog jaar wachten tot evt februari dat ik dan maar als verzorgende/helpende zorg moet gaan bbl-en of nog een jaar wachten en t volgend jaar op nieuw proberen voor bbl kinderopvang. Had nu al paar uitnodigingen voor verzorgende maar ivm zwangerschap en niet weten dat de scholen al eerder begonnen is dat dus ook niet door gegaan... Verder denk ik wel dat een BBL goed te combineren is met een kindje/zwangerschap... ( ook niet voor iedereen,maar voor sommige wel), maar als je zwanger raakt voor je gaat solliciteren voor de BBl plekken,dan denk ik dat je moet wachten tot een jaar later,omdat ze je dan denk ik niet aannemen en liever iemand hebben die wel meteen kan starten om zo maar te zeggen en niet tussen door met verlof moet. Wens je heel veel succes ;) en Hoop dat het voor jou wel nu wat makkelijker gaat om evt een BBl traject te starten...

Ps zie nu pas na dit berichtje ... dus idd dat je t ook probeerd voor kinderopvang, balen he dat t nu niet gaat en niet lukt.

11. Jazz

Jazz Niet meer actief

@sarientje3 Ja het is echt heel erg!! Vanmiddag de zoveelste melding gehad van een kdv dat geen BBL plekken heeft. Denk inderdaad ook dat het niet meer gaat lukken op korte termijn:( maar ik wil mijn kinderwens echt niet nog langer meer uitstellen!! Vind het zo lastig ik ben 24/7 aan het piekeren over: ik wil graag zsm zwanger worden maar wat nou als ik geen werk kan krijgen, redden we het dan wel? En soms denk ik tuurlijk gaat het lukken, waar een wil is is een weg en overal is een mouw aan te passen. En soms raak ik in paniek en weet ik het even niet meer:) Lastig lastig!

12. sarientje3

sarientje3 Actief lid

7 jan 2012
    194
    1
    0
    Zit veel achter de computer,maar daarnaast veel ge
    tilburg
    Idd ;)

13. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik heb op het moment zwangerschapsverlof van mijn studie. Ik studeer maatschappelijk werk en dienstverlening (hbo) en moest alleen nog afstuderen. Ik deed bol maar wil graag na mijn verlof bbl gaan doen. Alleen zitten de banen op het moment onwijs vast in het maatschappelijk werk omdat er zoveel op bezuinigt word.

Ik wil behalve bbl gaan doen vanwege het geld ook omdat het afstuderen soepeler is. Omdat het mij nu onwijs benauwdt hoe ik het met een kleintje moet gaan aanpakken om te gaan afstuderen en daarnaast mijn (bij) baantje vol te houden. Hebben meer jullie dat ook? Ik probeer te genieten van mijn kraantje maar soms kont dat benauwde gevoel ineens naar boven

Deel Deze Pagina