Hoe lang geef jij borstvoeding of heb je borstvoeding gegeven?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Kramertje, Jun 15, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,269
    5,870
    113
    Female
    Ik ben benieuwd hoe lang jullie borstvoeding geven of gegeven hebben?

Zelf geef ik nu 1,5 jaar fulltime borstvoeding. Nu enkel nog als slaapmutsje en ‘s ochtend als meneer uit bed komt. Zijn gewoon 2 heerlijke momentjes van ons samen op een dag. Zowel Damon als ikzelf genieten er ontzettend van.

Nu krijg ik wel regelmatig de vraag van mensen: Wanneer stop je ermee..? Uhm geen idee, als hij niet meer wil drinken denk ik.

Hoe ging dat bij jullie en wanneer stop(te) je hiermee?

Cobon likes this.
  2. Poezemens

Poezemens Bekend lid

Oct 17, 2019
    814
    820
    93
    Female
    Hier wordt de jongste de 26e 2 jaar en drinkt nog soms de ochtend en avond. Vanochtend kwam ik beneden en dan heeft ie behoefte en gaat dan om de bank zitten en "tietieeee". 's Avonds vraag ik ook altijd of hij nog tietie wil en dat is 9/10 keer ook nog zo :p.
    Heerlijk is het nog, zo die fijne momentjes samen.

Ik krijg trouwens nooit de vraag wanneer ik ga stoppen. Komt denk ik ook wel omdat eigenlijk niemand het meer ziet. Merk wel dat hij soms ook geen interesse meer heeft, dus zal niet lang meer duren voor hij zelf stopt.

Kramertje likes this.
  3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    M’n zoon heeft 2 jaar 9 maand borstvoeding gehad.

M’n dochter 2 jaar. Zij dronk overdag niet meer. En stopte met duimen en wilde opeens snachts meermaals de borst. Toen helemaal gestopt. En daarna sliep ze weer door.

Kramertje likes this.
  4. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,878
    6,405
    113
    Hier 2x 2 jaar. De oudste stopte een maand of na haar 2de verjaardag, ik was toen zwanger en mijn productie van heel erg teruggelopen en de melk die er nog was, was veranderd qua smaak vermoed ik. Ze vond het dus wel mooi geweest toen. Drie maanden daarna kwam de jongste, die stopte vrij precies na 2 jaar ook zelf. Tot die tijd kwam ze ‘s ochtends bij me liggen om te drinken, maar die ochtend stond ze op, pakte haar tuitbeker met water (stond op haar nachtkastje voor de nacht) en kwam die naast me drinken :D Allebei dronken ze op het laatst nog 1x per dag, alleen ‘s ochtends. Dat afbouwen is ook heel geleidelijk gegaan.

Kramertje likes this.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    1e gelijk flesvoeding

2e is nu 3,5 en drinkt nog steeds.

3e ook borstvoeding: hoop wel dat hij wat eerder wil stoppen hoor.

Kramertje likes this.
  6. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,667
    6,561
    113
    Female
    - 2,5 week (er kwam niks uit dus moest bijvoeden)
    - 1,5 jaar (gestopt na borstontsteking)
    - 3 jaar (gestopt toen het meer knuffelen werd dan drinken)

Zoe123 and Kramertje like this.
  7. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,269
    5,870
    113
    Female
    Fijn is dat he de drinkmomentjes :) Ik merk wel dat Damon langzaamaan steeds korter gaat drinken. Dus gok dat hij ook zelf tzt wel zal stoppen. En tot die tijd, genieting gewoon lekker van de quality time samen ❤️

8. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,269
    5,870
    113
    Female
    Ook al zo’n mooi termijn borstvoeding gegeven!

9. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,269
    5,870
    113
    Female
    Dat is heel mooi gegaan zo :) En fijn dat het zo natuurlijk wordt afgebouwd. De productie stopt dan ook gewoon helemaal dan?

10. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,269
    5,870
    113
    Female
    Wat mooi dat je er 2 borstvoeding kan geven ❤️ Drinkt de 2e nog veel of valt dat mee?

11. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,269
    5,870
    113
    Female
    Wat mooi dat het voeden uiteindelijk bij de 3e zo goed gegaan is. Wat een verschil dan hè met de vorige 2 keer. Ik zie dat je nu zwanger bent van de 4e, gefeliciteerd❤️ Bij dit kindje ga je ook weer borstvoeding proberen te geven?

Nummer4 likes this.
  12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Als hij de kans krijgt elke voeding... zodra de dames eruit hangen kruipt hij met grote ogen dichterbij :roflmao: maar max 1x per dag mag van mij op een moment die ik bepaal.
    Ik heb nu een fikse borstontsteking te pakken en heb hem in de ochtend de opdracht gegeven om de aangedane borst extra goed leeg te drinken. Want nr 3 dronk halfbakken en had geen zin om te kolve.

Zoe123 likes this.
  13. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,269
    5,870
    113
    Female
    Hahaha…. Damon kan ook zo verlekkerd zitten kijken als ze eruit hangen en het eigenlijk geen drinktijd is, maar hij krijgt echt enkel ‘s morgens en ‘s avonds nog.
    Oei dat is vervelend. Maar fijn dat dat hij dan wel snapt wat hij moet doen :D

14. WWJD

WWJD Niet meer actief

Nr 1 4 maand
    Nr 2 5 maand

Ik werkte toen nog en kolven was helaas funest voor mijn productie

Nr 3 3 weken (zij wilde gewoon niet kreeg deze weken afgekolfde bv in fles, maar ook nu goldt: kolven was funest voor de productie)

Nr 4 17 maanden (productie werd toen minder door zwangerschap en toen wilde ze niet meer)

Nr 5 16 maanden and counting.. zie het nog niet binnenkort stoppen als het aan hem ligt.

Zoe123, Kramertje and Nummer4 like this.
  15. WWJD

WWJD Niet meer actief

Die reacties vn mensen...het lijkt nooit goed. Toen ik eerder stopte werd gevraagd waarom ik niet doorzette. En bij de jongste 2 wordt gevraagd wanneer ik eindelijk ga stoppen...

Kramertje likes this.
  16. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,768
    2,184
    113
    Ik uiteindelijk maar een week. Zoon viel voortdurend in slaap tijdens het drinken dus het werd kolven of de fles. Toch maar voor de fles gegaan maar vind het wel jammer dat ik die momenten niet echt heb kunnen ervaren.

Kramertje likes this.
  17. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

Jul 21, 2018
    2,012
    1,557
    113
    Female
    Oudste 9 maanden, toen ging ie heel erg klieren en was het voor beide frustrerend.

jongste nu 10 maanden en geen idee hoe lang nog. Ik denk nu dat ik het over een paar maanden/half jaar wel klaar mee ben. Aan de ene kant geniet ik er van, aan de andere kant zou ik m’n lijf wel weer ‘voor mezelf’ willen hebben, als dat logisch klinkt haha.

Kramertje likes this.
  18. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,667
    6,561
    113
    Female

Ja, heel fijn dat het bij de tweede (ondanks de borstontsteking) en derde wel goed ging. Alles valt en staat met begeleiding.
    Bij mijn oudste had ik een cursus gevolgd, maar de kraamzorg begeleidde me totaal niet. Ik kreeg een washandje om op te bijten als het pijn deed bijvoorbeeld. Mijn tepels lagen doormidden en de baby dronk mijn bloed. Toen was het klaar voor mij. Komt ook bij dat ik niet goed herstelde en na een paar dagen weer in het ziekenhuis lag ivm complicaties.
    Bij de andere twee een keizersnede gehad en hele lieve nachtzusters/broeder die echt heel kundig waren. Plus ook meteen enorme stuwing en 400ml kolven op dag 3 :p Dat was absurd.

Nu voelen mijn borsten al vol aan, ze zijn ook al enorm gegroeid dus ik gok dat het wel goed gaat komen. En zo niet, dan is er altijd de fles.

Kramertje and Zoe123 like this.
  19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Ik krijg eigenlijk alleen maar te horen dat ze het knap vinden. Gezondheidsprofs helemaal, in t ziekenhuis waren ze laaiend enthousiast. Maar in mijn omgeving zijn het er 3 die t wat gek vinden: mijn zus, mijn vriendin en ja ook mijn man. Maar mijn man meer van 'hoe hou je t vol en wat doe je jezelf aan'
    Zoon nr 2 heeft ook een flinke medische geschiedenis. Dus dat speelt mee

Kramertje likes this.
  20. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,269
    5,870
    113
    Female
    Vindt het zo apart dat mensen dat vragen. Ik krijg ook echt regelmatig de vraag: geef je nog borstvoeding? Ja. Ohh heeft hij dat nog nodig dan, wanneer stop je ermee?

Wat je zegt, het lijkt nooit goed bij mensen.

Saartje33 and WWJD like this.

Share This Page