Heeft het nut op te tempen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Krullebos, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Ik werk erg onregelmatig, sta daardoor soms om 6uur al op, maar soms ook veel later (11 uur). Ook ga ik soms al vroeg (23uur), slapen en soms veel later (1uur), door mij werk kan dit niet echt anders...

Heeft het nut om te temperaturen? Heb net wel ovu testen besteld...

2. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je elke ochtend om 6u tempt is er geen probleem :) .

3. Ukkepukkie

Ukkepukkie Niet meer actief

Als je elke ochtend om 6uur tempen.. Weet niet of je denk daarna weer makkelijk in slaap te kunnen vallen?
    Bij mij heeft het tempen geholpen! Gaf veel meer duidelijkheid.

4. Debs1

Debs1 Bekend lid

10 feb 2011
    899
    0
    16
    NULL
    NULL
    @krullebos, ik zit met hetzelfde probleem.. ook ik maak gebruik van ovu testen. Na mijn MK is mijn lijf voor mijn gevoel best nog van slag. Ik dacht probeer het tempen gewoon een maandje.. Zodra mijn wekker gaat, hoelaat het ook is, evt na min. 3 uur slaap uit nachtdienst, temp ik. Ik geef het tijdstip aan in ff. Zie wel wat eruit komt.. bevalt het niet stop ik weer..
    Er zijn toch meer meiden die onregelmatig werken en tegen dit probleem aanlopen zou je denken...
    Heb jij je keuze al gemaakt? Ga je tempen?

5. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    ik denk dat ik ga tempen als ik een positieve ovu test heb... en dan een paar dagen? om te kijken of de ovu test niet vals was, dan weet ik zeker dat mn ei is gesprongen... Hopen dat t dan net goed uit komt met mn werk...
    (las dat dat ook kan, dat je ei zich klaarmaakt maar niet springt en dan zich dan later opnieuw klaar maakt) heb verder nog niet zo veel verstand van dit soort dingen.... voor de profs onder ons: kan dat werken op deze manier?

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.017
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Dat moet je dus weer NIET gaan doen!
    Je moet eerst weten wat je temp is VOOR je eisprong, en dat kan je alleen weten als je vanaf je eerste menstruatie begint met tempen!

7. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    ok... ow wat voel ik me onnozel qua dit, heb er echt nog weinig verstand van.
    en moet ik dan elke dag gaan tempen???
    mijn ovu test geeft toch positief als mn ei er aan komt? en dan is mn temp toch nog lager? pas na de ei verandert je temp toch (omhoog?) ? ws gaat er iets mis in mijn gedachten, maar kun je uitleggen waarom dat zo lang moet???

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.017
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Kijk, het klopt wat je zegt, eerst positieve ovu, dan ei, dan tempverhoging.

Maar als je niet weet wat je basale temperatuur is (gemiddeld genomen voor je eisprong), weet je ook niet wanneer je een goede verhoging hebt gehad!

Daarom moet je vanaf dag 1 beginnen met tempen. Je zal dan (hopelijk) een goed ritme hierin krijgen.
    Na je eisprong stijgt je temp dan ong 0.3 graden en blijft hoog totdat je ongesteld gaat worden.

Zomaar met een posi ovu gaan tempen voor een paar dagen is dus absoluut niet betrouwbaar.

;)

9. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    okee, maar als ik een paar keer over sla (ivm werk) in de periode voor mn positieve ovu test is het geen drama?

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.017
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Zolang het niet dagen achter elkaar is!
    En zorg dat je het ook aangeeft dat je dan niet hebt getempt.
    Dit kan je met Fertility Friend heel mooi noteren allemaal.

Ik zou trouwens wel proberen te tempen hoor, gewoon je wekker zetten en hoping for the best ;)

11. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    ik ga vanaf morgen mn best doen!

12. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt ook makkelijk op dag 5 beginnen met tempen trouwens :) , scheelt je weer een paar dagen.

13. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland

Deel Deze Pagina