Nog minder dan 100 dagen, wie nog meer?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Lelle23, Jan 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ben benieuwd! maar zal het geduldig afwachten :p
    en ik doe nu echt wel rustig aan.. weet dat deze antibiotica geen kwaad kan voor de kleine, maar als het niet nodig is toch maar liever niet..

2. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    @dolfijn1982
    das balen blaasonsteking hopen dat het over gaat met natuurlijke middelen.

@elletjo
    ben ook wel benieuwt naar het wiegje en ik zie je al helemaal in de banken zitten:p

@hier
    afspraak gemaakt op 3 februari ben ook wel benieuwt ben dan precies 25 weken en moet dan sávonds naar de verloskundige.
    dinsdag komt de kraamhulp maar volgens mij heb ik alle spulletjes al (teveel denk ik zelfs).
    ben wel een beetje zenuwachtig.
    mocht de kleine nog in stuit liggen gaf de verloskundige als tip voetreflextherapie ze had al 2 mensen doorgestuurd en bij allebei gelukt daardoor de kindjes te draaien probeer ik liever eerst dan tegelijk een draaipoging.
    vandaag nog een hoes gehaalt voor de masicosi.
    en gezellig samen met mijn ventje bij de ikea gegeten was leuk en warm en droog wat het buiten niet bepaald was nou ga ik weer lekker op de bank hangen en naar bed.
    weltrusten allemaal.

3. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Weltusten Toetie.. enne maak je nog maar niet te druk over het draaien van je kleine hoor.. bij beste vriendin draaide hun meisje pas met 35 weken dus alles is mogelijk!

Hier heeft HA vandaag ook even gevoeld en ook hier nog in onvolkomen stuit.. We wachten af..

4. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

Jan 5, 2010
    523
    0
    0
    Hallo,
    even egoberichtje van mij vandaag...
    Alles was goed in het ziekenhuis hartje klopt mooi en ze beweegt als een dolle dus had zo ongeveer meer pieken als rechte lijn op de ctg maar goed de baby heeft zich kostelijk vermaakt en de verloskundige in het ziekenhuis het niet makkelijk gemaakt ze heeft geen seconde stil gelegen dus ctg was beetje lastig te lezen voor als je er niet bij was zeg maar. Ach ja we zijn weer goed gekeurd en maandag komen we terug en dan gaan we een datum prikken als ze nog niet zelf heeft besloten om te komen. Heb ruim 1cm ontsluiting al dus die hebben we vast in de poket en heb ik niets voor hoeven doen.
    Heb nu met de verloskundige van het ziekenhuis gesproken en heb gezegt dat ik het liefst eerst gewoon zelf wil proberen tenzei de gyn meteen al anders besluit dan leg ik me daar bij naar maar goed alles was bespreekbaar en de gyn is geen lastige tante volgens de verloskundige op de afdeling.
    Nou ja we gaan nu even wachten tot maandag en ik hoop eigenlijk dat we gewoon maandag meteen mogen blijven moet als eerste op afspraak dus de vk had gezegt neem maar vast je spullen mee ze wil nog wel eens zeggen blijf maar hier dan gaan we morgenochtend meteen vroeg beginnen...
    Maar ik reken er niet op dan kan het nooit tegenvallen als we toch nog een paar dagen naar huis moeten.

Groetjes,

5. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Fijn dat je even "ego"berichtje plaatst Kappie :)
    en fijn dat alles weer goed gekeurd is.. die 1e cm heb je vast te pakken.. nu maar hopen dat je alles gewoon rustig op eigen kracht mag gaan doen.
    Ik ben benieuwd! Hou ons op de hoogte meis!
    Heel veel sterkte en hou je rustig! xx

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @kappiegirl Fijn dat alles er zo goed uitziet! Echt spannend voor maandag! Hopelijk mag je meteen blijven en kan je snel je derde wonder in je armen houden :D Die eerste centimeter heb je alvast, lekker joh! Probeer nog even flink te genieten van de laatste daagjes en doe rustig aan he :)

7. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    @kappiegirl
    spannend geniet er nog maar lekker van en hoop dat je het zelf kan en mag doen.

@hier al weer vroeg wakken vriendlief buiten gelaten die is werken.
    dadelijk even de vaatwasser uit / inladen kan ik nog een klein dutje doen en dan het wasmachine aan wasvouwen was indroger en dan weer de rest van de babykleertjes wassen.
    mijn klomp is gebrokenbij de verloskundige gevraagt wat te doen slechte ontlasting en ja hoor sinds dien 2 keer per dag (gelukkig moest anders rosvice drinken en dat lust ik echt niet).
    ach ja weer genoeg getypt even snel men ding doen en terug naar bedje(A)

8. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Slaap lekker nog even meis!
    Hier ook al weer vroeg wakker.. net gegeten en afwasmachine ingeruimt..
    Zo douchen en aankleden en dan hup aan de bak :)

Tot later meiden!

xx

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Oooh meiden, wat zijn jullie verwend met die afwasmachine! Hier staat het aanrecht nog vol van gisteravond, dus dat kan ik zo lekker met de hand gaan wegwerken...

@toetie Wat bij mij ook goed hielp is i.p.v. roosvicee heel veel mandarijntjes eten! Verder zorgen dat je minimaal 2 liter op een dag drinkt en veel vezels binnenkrijgt. Ik eet hier altijd 's morgens volkorenbrood, bij de koffie yoghurt met muesli, 's middags volkorenbrood, bij de koffie een stuk of 4 mandarijntjes (of ander fruit), 's avonds flink veel groente en als toetje weer fruit. Heb altijd al last gehad, maar hiermee gaat het wel een stuk beter :) Oja, merk als ik koek/zoetigheid eet, het weer tegenwerkt.

10. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Is het nog gelukt met de afwas ElletjJo? ben inderdaad verwend met afwasmachine hoor.. dus je hebt groot gelijk ;)

Meer last van blaasontsteking :( Wordt toch antibiotica ben ik bang.. morgen weer naar HA voor recept..
    VK gaf aan dat er meer gevaren zitten aan doorlopen met blaasontsteking dan aan de antibiotica.. Dus het zal wel moeten..

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @dolfijn Ja, de afwas is weg, haha :p Beetje jammer dat ik nu aan het koken ben en het aanrecht straks dus weer vol staat! Zó frustrerend die afwas: Heb je het weg, is het 's avonds weer een bende ;)
    Als ik jou was zou ik morgen inderdaad toch maar even antibiotica halen, volgens mijn vk kan blaasontsteking weeën veroorzaken en daar is het nu nog een beetje vroeg voor he! Er zijn antibiotica die je gewoon veilig kan gebruiken tijdens de zwangerschap, hoewel je natuurlijk niet staat te springen om 'troep' in je lichaam nu :p Sterkte ermee!

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Pff, nog wel zó rustig aan gedaan vandaag en expres lekker uitgeslapen, maar ben echt kapot :( Vanavond van 20-22u nog een vergadering, dus heel vroeg zal ik ook niet op bed liggen... Iemand tips om wakker te blijven? :p Hoop dat het goed blijft gaan vanavond, vaak word ik erg beroerd als ik zo moe ben, maar moet even door!

Het scheelt dat manlief bijna thuis is, misschien gaat het na het eten weer wat beter. Gelukkig wil hij me vanavond wel brengen en halen :)

13. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    dat scheelt dan in elk geval ElletjJo.. dan hoef je niet met ov..
    Doe wel rustig aan en probeer in elk geval beetje in beweging te blijven.. (naar de wc lopen, drinken pakken etc etc) dan blijf je wakker en je kindje voelt zich dan vast beter dan de hele tijd opgepropt in je schoot te liggen..

Succes meis en ik hoop dat het eten nog wat goeds heeft gedaan..

14. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Net even foto gemaakt van onze wieg (zie foto album babykamer)
    hihihi onze poes gedraagt zich super! Ligt heel netjes in haar mandje onder de wieg :D helemaal trots op haar!

15. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Hoihoi,
    Even niet hier geweest beetje druk druk druk (en dat terwijl ik nu halve dagen werk maar goed :()

Denk dat die antibiotica inderdaad beter is om te nemen ipv door te lopen!
    Tips om wakker te blijven...pff zou het niet weten, steeds als ik denk wakker te blijven val ik in slaap en andersom ;) Misschien is dat een goede tip ;)
    Een net te rijpe banaan prakken en opeten is ook goed voor de stoelgang en mandarijnen ja!
    Heb er ook vaak last van en lust ook geen roosvicee. Doe het soms wel een beetje door de yoghurt.

@hier;
    Gister hebben wij 1 van onze 3 katten in moeten laten slapen :$ Hij was zo oud en dun, hij kon amper meer lopen. Heb er toch wel veel moeite mee en moet er regelmatig om huilen als ik aan die lieverd denk!
    Mijn collega heeft besloten om toch ergens anders te gaan werken, werk komende maandag al gelijk voor het laatst met haar, erg jammer, de dag ging altijjd lekker snel met haar...
    Ook is de gestucte muur nog niet droog dus of we kunnen verven zaterdag????
    Dus ben een beetje :(:$:x:(

Wat zouden jullie doen met het volgende:
    Met de 20 weken echo wou mijjn man graag weten wat het ging worden, ik wou het toen niet dus werd er gekeken en het op een blaadje geschreven.
    Nu dacht ik dat ik het gezien had dus ik wilde het ookweten, had het goed gezien.
    Maar ja.... je hoort zoveel verhalen dat het ook niet goed is gegaan en dat een jongen een meisje blijkt en andersom.
    Het is zo snel gegaan en we hebben het dus niet uitgebreidt gezien.
    Nu willen we graag 1 muur grijs verven in de babykamer en de andere in kleur.
    Zouden jullie ervan uit durven gaan?
    Met de 30 weken echo wou de kleine niet meewerken dus hebben we niet kunnen kijken, de vrouw van de echo zei ons dat we er dan wel voor 90 % vanuit konden gaan dat die andere met 20weken het goed had gezien maar ja wat als het net die 10% is????

Wordt zo moe van mijn eigen getwijfel en gedoe!!!
    Zal jullie er verder niet mee lastig vallen en voor diegene die het gelezen hebben; sorry voor mijn geklaag en bedankt voor het lezen ;)

Liefs

16. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Ow en hebben wel aan een extra echo gedacht maar onze kleine heeft eigenlijk nog geen 1 echo mee willen werken dus of dat dan nut heeft? ;)
    Met 20 weken was het ook echt een toevalstreffer want het wou echt niet en ze wou er al bijna mee stoppen!
    Hebben ook weinig echo foto's omdat we dan vooral een rug in beeld hadden; een lekker eigenwijssie dus!

17. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @siepie Wat jammer van je kat :( Heel veel sterkte! Logisch dat je daar zo verdrietig van bent, zo'n beestje maakt toch onderdeel uit van je gezinnetje! Hier ook al heel wat beestjes moeten laten inslapen, dus ik weet helaas wat het is...
    Echt balen dat je collega weggaat en dat de muur nog niet droog is! Helpt het niet om flink te stoken morgen en zaterdag? Hopelijk is de muur dan zaterdagmiddag droog genoeg om te verven!
    Hier zijn we expres niet voor een echte meidenkamer gegaan, omdat we er zeker rekening mee houden dat er wel eens een foutje gemaakt kan zijn. Ik zou het in jouw geval dus lekker neutraal houden en eventueel met accessoires een hoop doen, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten ;)

@dofijn Mooie wieg hebben jullie, zeg! Net als derest van de spullen en de kamer trouwens, maar dat had ik volgens mij al eens gezegd ;) En tocht wel super van je kat dat hij netjes in z'n mandje onder de wieg blijft liggen ;) Hoe heb je hem dat geleerd? :p Die van ons kruipen echt overal in, van het ledikant tot het aankleedkusse en de keukenkastjes (hoor je er ineens weer een heel zielig mauwen, zit ie opgesloten...). Nu dus maar het matras rechtop gezet, zodat ze daar in ieder geval niet op kunnen liggen.

@hier Tijdens de vergadering aardig wakker kunnen blijven, het duurde niet zo lang gelukkig! Maar helaas vanavond dus weer te druk geweest (moet eigenlijk zorgen dat ik 's avonds gewoon niets meer te doen heb), waardoor ik nu niet in slaap kan komen:( Aangezien bij manlief de wekker morgenochten weer om 6.30u gaat, ben ik er maar weer even uitgegaan, zodat hij rustig kan slapen. Met een beetje mazzel is hij dan morgen zo uitgerust dat we 's avonds nog even kunnen shoppen! Mijn ondergoed begint nu echt te klein te worden, waardoor het echt gaat knellen en ik schuurplekken in m'n liezen en onder m'n buik krijg :$ Hebben jullie tips voor onderbroeken die gewoon lekker zitten tijdens de zwangerschap (voor niet teveel geld)? Heb nu hipsters van de action, zitten normaal prima, maar gaan nu teveel omslaan, waardoor ik dus die schuurplekken krijg. Had ook nog wat gewone onderbroeken liggen en die zitten beter, maar knellen dus bij m'n buik :p Zat eraan te denken om naar de Zeeman te gaan en daar lekker een stapel van die oncharmante tenten te halen, maar geen idee of dit echt beter zit?

Nu toch maar weer even een poging wagen in slaap te vallen, anders komt er van shoppen morgen sowieso niets terrecht ben ik bang :p Welterusten allemaal!

18. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @siepie; :( heftig van je kat.. heb het gelukkig nog nooit hoeven doen maar lijkt me heel verdrietig allemaal.. Neem tijd om het te verwerken meis, is niet niets..
    Ik hoop dat je muur zaterdag droog genoeg is om te gaan verven.. wat ElletjJo ook al zegt: flink stoken wil nog wel es helpen.. en over de kleur; tja, lastig.. maar als je echt voor een jongens kamer wilt gaan zou ik zeker nog een extra echo overwegen.. Misschien werkt het eigenwijsje deze keer wel mee ;) Succes met je keuze!

@ElletjJo; onze poes heb ik aan het begin van zwangerschap ongeveer dit mandje gegeven.. elke keer haar er op gelegd en duidelijk gemaakt dat dit haar plekje was (ook door belonen!) want ze sliep altijd op ons bed en dat wou ik eigenlijk niet meer.
    En blijkbaar heeft het gewerkt.. zelfs de wieg is nu niet aantrekkelijk :D
    Hoop dat je nog even hebt geslapen meis.. haha het is toch wat he die nachten van ons!
    enne.. ondergoed; ik ben ook heel erg aan het proberen wat ik lekker vind zitten.. en op mijn buik vind ik het prettigst maar dan wel met een brede rand elastiek (dunne gaat snel snijden) alleen ik had XL gehaald en ook die zitten nu al strak op mijn buik :) Dus ga vandaag ook maar weer eens kijken bij de Zeeman of ze nog andere optie hebben.
    Positie ondergoed lijkt me heerlijk maar vind het het geld echt niet waard voor die 2,5 maandjes dat ik het nu nog nodig heb.. Dus op naar de Zeeman (Wibra, hans textiel.. hihi)

19. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    @siepie dat is echt balen dat je je kat hebt moeten laten inslapen ik zou er niet aan moeten denken.
    maar helaas is het soms wel beter.
    wij hebben ons kamertje gewoon wit en ja de kleurtjes bijv de aankleed hoes het dekentje enzo.
    wij hebben soms ook wel zo iets van hmm nou maar hopen dat er geen ander geslacht uit komt:S
    de kleine lag bij ons ook het het rugje na ons toe maar omdat ze alles wilde checken is ze net zo lang door gegaan totdat de kleine wel goed lag ze heeft in eerste instatie oo gezegt ik durf het niet te zeggen.
    maar toen de kleine gedraait was zei ze ja het klopte toch met wat ik zei.
    p.s. het raam open zetten wil ook helpen met drogen met de verf en dat is natuurlijk en tegelijk gelucht.

@elletjo dat is wel balen zo laat nog vergaderingen.

@dolfijn zo moet zeggen knap gedaan met je kat helaas gaat die vlieger hier niet op.
    die van ons zijn te nieuwschierig en eigewijs (pubertijd meschien ze zijn tussen de 1 en 1,5):p.

@hier vanacht er maar een keer uitgemoeten om te slapen (A)
    en jullie tips voor makkelijker naar de wc te kunnen helaas heb ik een spastische darm en heb ik er altijd moeite mee gehad maar nou dat de kleine er tegen loopt te drukken is het nog erger geworden:(.
    bruin brood en fruit eet en drink ik genoeg maar heeft geen zin jammer genoeg en rosevise vond ik echt vies heb me voorgenomen dat pas te gebruiken als ik echt een paar dagen niet kan.
    gister had ik ook nog geprobeerd te reageren maar internet is echt vervelend aan het doen.
    wel goed nieuws gehad vriendlief mag zo zen contract tekenen en krijgt tegelijk een half jaar contract:D maandag mag hij beginnen scheelt een hoop stres.
    nou ga ik me dingetjes doen.

20. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    p.s. hebben jullie ook zin in dingen die je nou niet kan.
    ik heb bijv voor mijn verjaardag een bon gekregen samen met mijn vriend te gaan paardrijden.
    helaas heeft mijn moeder gezegt als jij nou op het paard stapt dan sleur ik je eraf:S
    want het is onverandwoordelijk op zich zit ik best vast geplakt op het zadel of op de rug van het paard maarja denk toch nog maar te moeten wachten tot de kleine er is en ik hersteld ben.

Share This Page