Nog minder dan 100 dagen, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lelle23, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hoe was het bij de verloskundige ElletjJo? hoop dat alles goed was..
    Succes met oppassen morgen en bedankt voor je lieve reactie op operatie manlief!
    Ik laat morgen wel even weten hoe het is gegaan :)

Hopelijk slaapt iedereen goed vannacht!

Liefs!xx

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @dolfijn Alles was goed, bloeddruk van 124/64, kleine lag zowaar stil :p Nog steeds netjes met het hoofdje naar beneden (was geen verrassing aangezien de voetjes tegen m'n ribben liggen :p). Hoop dat jullie vannacht een beetje goed kunnen slapen! Ik hou het in de gaten hier, succes!

Welterusten iedereen!:)

3. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Kappie
    is bevallen van een dochter:
    Caithlynn Ziva!!
    Vanavond geboren om 19.15u, alles is goed gegaan.. de bevalling was pittig maar zeker te doen smst zij.
    Ze komt snel een foto plaatsen en verslag doen..
    Zowel moeder als dochter moeten nog wel even in het ziekenhuis blijven.

Ik heb het al via de sms gedaan, maar ook nog even hier:
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
    Fijn dat alles te doen was en ik hoop dat jullie snel naar huis mogen..
    Geniet ervan, enne.. hele mooie naam!

Liefs Dolfijn xx

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @kappie Gefeliciteerd!!! :D En wat een mooie namen! Fijn dat het allemaal goeg gegaan is, hopelijk mogen jullie snel lekker naar huis :)

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Neefje is trouwens ook gearriveerd, werd om 7.40u gebracht in plaats van de afgesproken 8.00u, dus ik lag nog in bed! Heb hem maar even voor de tv geparkeerd, kon ik zelf rustig ontbijten.

Heb alleen één probleempje: Ik móet er zo nog even uit voor een boodschap (brood is op...), maar hij heeft hoge koorts en eigenlijk vind ik dat ik hem niet mee kan nemen zo. Maar een jochie van 5 jaar alleen thuislaten kan ook weer niet. Wat zouden jullie doen? Supermarkt is hooguit 5 a 10 minuutjes lopen (op mijn slakkentempo van nu :p).

6. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    zou em goed inpakken en toch maar mee nemen.. alleen thuis laten (niet in zijn eigen huis) vind ik persoonlijk wat eng.. maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt!

7. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    @kappie
    gefeliciteerd met je dochter.
    hopen dat jullie snel naar huis mogen!!!!

8. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    @elletjo fijn dat alles goed ging bij de vk.

@hier vanmiddag naar echocentrum en vanavond naar de vk
    laat daarna wel iets horen.

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @dolfijn Dank je :) Heb hem inderdaad gewoon meegenomen, zal hem nooit alleen thuislaten.. Ging gelukkig best goed, hij was zelfs nog aan het rennen (met 40 graden koorts!). Was bang dat hij het niet vol zou houden en ik hem straks moest gaan tillen naar huis (en dat gaat dus écht niet meer:p), maar viel mee gelukkig.
    Is je man al aan de beurt geweest vandaag?

@toetie Veel plezier straks :) Ben benieuwd hoe het ging!

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    He meiden!

Neefje is gelukkig weer naar huis! Lief jochie hoor, maar (ondanks dat ik heel rustig aan gedaan heb) nu ontzettend last van m'n rug en bekken. Heb ik normaal eigenlijk niet, maar met kinderen in huis moet je natuurlijk toch wat meer. Was wel gezellig om hem een dagje te hebben, is weer wat anders dan de hele dag alleen thuis! En hij vond het volgens mij ook wel heerlijk om een keer niet de aandacht te hoeven delen met z'n tweelingbroertje ;)

Gisteravond bij de vk geweest en die zei al dat ik veel te hard van stapel liep. Heb een hele planning gemaakt voor deze week wat allemaal af moet, waaronder de babywas. Realiseerde me toen wel dat ik nog alle tijd heb en ook lekker dingen voor mezelf moet plannen, dus vanaf volgende week toch ook maar lekker eruit :p Ben helemaal niet gemaakt om een hele dag alleen binnen te zitten (nou ja, te werken hier:p).
    Morgen nog wel even druk, zaterdag viert manlief zijn verjaardag en komt er al vanaf een uur of 11 's morgens visite, dus wil morgen alles alvast afhebben, zodat ik zaterdag niet hoef te stressen. Gelukkig deze week het huishouden goed bij kunnen houden, dus alleen even stoffen, zuigen, dweilen en de wc schoonmaken. Taarten bakken hoeft dit keer niet, we hebben vorige week 4 vlaaien gehaald bij de Plus (1+1 gratis), dus voor 40 man gebak voor 11 euro! Morgenavond gaan we de boodschappen halen, dus zorg ik dat morgenmiddag de tafel klaar staat (we hebben een klaptafel die ik naar de gang ga doen waar alles op komt), mooi gedekt, met alle glazen etc. Dan gaat dit de eerste verjaardag worden waar ik de ochtend van tevoren niet super vroeg m'n bed uit moet om alles nog in orde te maken :p Vind het altijd wel erg leuk om zoiets voor te bereiden, maar is altijd wel prettig als je daar genoeg tijd voor hebt!

Oja, kreeg vandaag een foto binnen van het zoontje van de vriendin van mijn moeder, die vorige week met 29 weken geboren is. Echt zooooo lief! :D Wel heel zielig om al die slangetjes en pleisters op z'n lijfje te zien, maar gelukkig gaat het heel goed met hem. Wel een raar idee dat ons kindje dus ook al echt een baby is en het bijna helemaal zelf kan doen als ze nu geboren wordt! Heb er zó'n zin in! :D Ben ook héél nieuwsgierig naar de foto van Kappie! Zo lief, die kleine kindjes!

Hmm, heb wel weer een lang genoeg berichtje getyped :) Nu maar even koken, dan is het eten klaar als manlief thuis komt! Tot snel! :)

11. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Even kopie van de mail die ik naar de mensen om ons heen heb verzonden.. Zijn jullie ook weer helemaal op de hoogte ;)

Helaas is de operatie vandaag NIET door gegaan..
    Manlief moest zich om 11u melden, en mocht 's morgens voor 7u nog een licht ontbijt.
    Rond half 12 bleek dat alles verder uitliep en dat het wel rond 14u werd dat hij geholpen werd.
    Maar helaas kwamen er ook nog 3 spoedgevallen tussen waardoor er pas aan het eind van de middag/ begin avond geopereerd zou worden.
    Daar er in Emmeloord alleen maar dagbehandeling is voelde het niet goed om zo laat nog de operatie in te gaan om vervolgens een uur later op straat te worden gezet.
    Ook voelde Manlief zich dusdanig beroerd door het lange niet eten/drinken/roken dat dit niet meer vol te houden was..
    Dus alles is afgeblazen.

We zullen nu wachten tot na de bevalling van onze kleine voordat we verder gaan kijken.
    Heel erg bedankt voor het medeleven allemaal!

Dus het is niet doorgegaan :( Baal er behoorlijk van en ben nu echt super gesloopt...

12. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier even een kort berichtje want ben kei moe na alles vandaag.
    echo was goed de kleine lag met het hoofdje naar beneden.
    alle orgaantjes wat ze konden zien waren goed en nog steeds hetzelfde geslacht. maar goed ook want anders dan hadden we aan veel kleertjes niks gehad(A).
    wel lag de kleine bijna 2 weken voor op groei als ik de zwangerschap uitloop word de kleine dik 7 pond.
    bij de verloskundige geweest en daar nog even lekker naar het hartje geluisterd hoewel de kleine dat niet zo leuk vond dus met zen alle gelachen om de kermisatractie in mijn buik:p
    nou snel naar bedje toe want mijn ventje moet er weer vroeg uit en mijn energie is op.
    morgen lees ik de rest weer even terug.

13. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Fijn dat alles goed was Toetie! Neem je rust en tank weer bij.. want een 7 ponder, daar heb je nog wel even energie voor nodig :D Succes met de laatste loodjes meis!

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @dolfijn Wat balen dat het niet doorgegaan is zeg :( Helemaal omdat jullie wel de hele dag in spanning hebben gezeten! Heeft hij heel veel last op dit moment? Vervelend dat hij er nu nog een paar maanden mee rond moet lopen...

@toetie Fijn dat het allemaal goed was en het geslacht nog steeds klopt ;) Heb je vannacht weer helemaal kunnen uitrusten?

@hier Korte nacht gehad, we werden gister gebeld dat we een afspraak hadden (oeps, vergeten!) met iemand en waren daar vervolgens pas om 9.30u. Alles uit ons handen laten vallen (waren de vogelkooi aan het schoonmaken) en toen we om 00.00u thuiskwamen, moesten we daar dus eerst mee verder :p Vandaag dus maar lekker rustig aan!

15. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    @dolfijn balen dat de operatie niet door ging maar is voor je man ook niet fijn zolang te moeten wachten...

@elletjo
    fijn he zo'n korte nacht ik heb het jammer genoeg vanacht ook gehad.

@hier
    ben wel blij dat de kleine is gedraaid maar we hadden al een klein vermoeden aangezien zelfs het bezoek me buik aan zat te kijken van wat gebeurt daar nou:$ ik heb nog wel genoeg vruchtwater en het is gewoon hopen dat de kleine snel indaald.
    en ja we zijn ook kei blij dat het geslacht het zelfde was maar de kleine lag er ook beeldig voor:D
    hier een klote nacht gehad vanuit de verloskundige naar familie gegaan op de fiets ooh schat het is al 23.15 eh schat we moeten echt terug eer dat we thuis zijn om 00 waren we thuis ongeveer. lekker in bed kreeg ik het maar niet warm dus halve nacht wakker gelegen jammer genoeg.
    wel nog even terug gegaan maar wel nog steeds knallende koppijn. afgesproken met de verloskundige dat de kleine over 2 weken mag komen (jammer genoeg hebben wij daar niks over te zeggen maar de kleine).

worden jullie ook steeds nieuwschieriger naar de kleine?
    ik kan niet wachten

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @toetie Ja, hier ook zó nieuwsgierig! Hoewel ik het nog steeds een raar idee vind hoor, dat er straks een baby is :p Kan me er eigenlijk nog niet zoveel bij voorstellen, het lijkt nog steeds wel een droom! Aan de ene kant zou ik haar vandaag al wel willen vasthouden, maar aan de andere kant kan ik nog steeds erg genieten van dat getrappel in m'n buik en zou ik het helemaal niet erg vinden als ze nog 7 weken blijft zitten. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat over een paar weken is :p

17. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @ manlief heeft gelukkig niet heel veel last op het moment en loopt al jaren met die knie, dus wat dat betreft is het niet heel ernstig om nu door te moeten lopen maar het is meer alle dingen die er omheen geregeld waren.. en daar baalde ik wel even goed van. Plus dat zijn knie nu niet altijd betrouwbaar is :( en dat vind ik met de komst van die kleine best wat eng.. maar goed, we redden ons vast wel :)
    en kunnen nu in elk geval naar de 9mnd beurs op 19 febr :D

@ElletjJo; afspraken vergeten.. hmm.. nooit last van :p hihihi ach, dat heet zwangerschapsdementie, en het is zo jammer dat die mannen daar ook meteen last van hebben ;)

@Toetie; fijn dat jullie kleintje over 2 wk gewoon zou mogen komen.. je hebt er inderdaad niets over te zeggen maar toch goed om te horen dat jullie beebje er bijna klaar voor is!

@Nieuwschierigheid; ook hier langzaam toch wel nieuwschierig aan het worden.. Vooral ook naar het geslacht, haha dat komt er van als je het niet wil weten tijdens de echo's :p Maar net als ElletjJo geniet ik nog erg van het getrappel en gedraai in mijn buik en kan ik me nog niet echt voorstellen dat dat straks over is.. *al kan het soms wel heel vervelend voelen hoor!*

Ach, onze Dummie moet ook eigenlijk nog wel even blijven zitten.. ben bijna 32 wk dus zou wel heel vroeg zijn.. neej hoor, blijf maar mooi zitten :)

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @dolfijn Gelukkig dat het dan nog wel een paar maandjes aan kan! Hopen dat de knie het blijft doen als het nodig is dan ;) En die 9-maandenbeurs is weer een meevaller dan!
    Haha, die afspraak baalde ik echt van! Ben normaal gesproken heel stipt en nog nooit zoiets vergeten, schaamde me dood :p Maar ja, gelukkig nu een excuus ;)

@hier Vandaag het hele huis omgebouwd voor manliefs verjaardag morgen. 't Is hier niet zo groot, dus er moet altijd even het een en ander verbouwd worden: Tafel naar de gang (met hapjes e.d. erop) en klapstoelen in de woonkamer. Even overal nog een doekje overheen gehaald (na afloop van het feest vraag ik me altijd af waarom ik dat gedaan heb!), vanavond nog even boodschappen doen en dan zijn we er klaar voor :)

Heeft iemand hier ervaring met hardnekkige schimmelinfecties? Heb 3 weken terug van de huisarts een zalf (kuur van 14 dagen gekregen), maar daar is het niet van weggegaan. Nu van de verloskundige 3 pillen meegekregen (voor iedere avond 1) en het advies meegekregen om alle onderbroeken op de kookwas te doen. Weet iemand of die pillen beter helpen en zijn er nog tips?

19. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Die pillen zijn dat van die "eieren" die je vaginaal moet inbrengen? want als het die zijn.. ja, die werken uitstekend!
    Wel even kuur afmaken (dus alle drie gebruiken) en je bent er zo vanaf..
    Alleen één tip: ga de ochtend na inbrengen meteen naar de wc.. want het geeft me een bende :$ en de hele dag zal je nog wat van die troep verliezen dus trek niet je beste ondergoed aan (als je dat nu nog past ;))

Succes meis, ik hoop dat het bij jou zo mag helpen als dat het bij mij altijd heeft gedaan!

20. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Oh ja, en natuurlijk veel plezier met de verjaardag van manlief morgen! Alvast gefeliciteerd! Zorg dat je niet teveel doet en een plekje hebt waar je lekker zit.. je mag nu een beetje ego zijn door een stoel te reserveren voor jezelf..
    xx

Deel Deze Pagina