Nog minder dan 100 dagen, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lelle23, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Hier gaat alles goed! Ondanks een fikse verkoudheid waar ik nu al een week mee rondloop heb ik niks te klagen!
    Moet nog 4 weken werken en dan mag ik eindelijk met verlof. Heb bewust gekozen voor 4 weken van te voren, maar het valt me toch zwaarder dan ik had verwacht. Toch wil ik volhouden, want dan heb ik straks 12 weken erna met de kleine!
    Verder alleen last van mijn onderrug en bekken.
    Ook het huishouden staat hier op een heel laag pitje... mijn vriend doet heel erg veel gelukkig. Gisteren de kerstboom eruit gegooid en dat geeft wel een stukje rust.

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @Vica Fijn dat je wel genoeg hulp hebt dan! En inderdaad, dat huishouden is het belangrijkste niet, dat laat hier ook wel eens te wensen over hoor :p

@troeliewoelie Fijn dat het bij jou ook allemaal goed gaat. Lijkt me inderdaad wel zwaar om tot 4 weken van te voren door te werken, maar die 12 weken na zijn wel heerlijk natuurlijk! Nog even volhouden, meid! :)

Ik heb de mazzel dat ik nog studeer en gewoon het 3e en 4e blok van dit jaar volgend jaar kan doen. Stop dus de eerste week van februari (na de tentamens van blok 2) en start pas weer in september! :D Heerlijk! Betekent ook dat ik met 33 weken al thuiszit, dus kan dan heerlijk op mijn gemak de laatste dingetjes in orde maken. (en mensen maar roepen dat studeren en zwangerschap/kinderen niet samengaat :p)

3. Lelle23

Lelle23 Niet meer actief

Hier helaas ook last van BI en Ischias...ach ik doe het rustig aan op mijn eigen tempo! Heb gelukkig verder geen rekening te houden met andere mensjes om me heen nog en m'n lief neemt de hondjes lekker mee. Zo is het goed te doen. Soms wel eens frustrerend, maar zolang ik me voor ogen hou dat het tijdelijk is en vooral een doel dient, gaat het prima ;)

Ennuh, nee, alles is nog lang niet klaar hier hoor!
    De babyuitzet begint al aardig compleet te raken, maar het kamertje laat nog even op zich wachten, aangezien we in februari nog ff 4 dakkapellen geplaatst krijgen. Daarna druk aan de verbouwing.

Gr. Marielle

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier is wel alles klaar op het kraampakket na. Die moet ik nog ergens kopen. Krijg hem niet van de verzekering want ben niet aanvullend verzekerd.

Baby komt bij ons op de kamer dus daar staat de wieg en commode. Uitzet is helemaal compleet. Ziekenhuis tas staat ook klaar op 1 ding na..

5. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Hier is zo goed als alles klaar, nog wat kleine details die ik nog moet aanschaffen, zoals een baby nagelschaartje enzo. Daarnaast ben ik nu bezig met de tassen, eentje voor baby en eentje voor mij. Morgen naar de drogist om wat spulletjes te halen, voor in mijn tas.

Op sommige momenten vind ik het nog heel ver weg klinken en op andere momenten juist helemaal niet... Ik moet ook zeggen dat ik er best zin in heb nu, om de kleine vast te houden. Sinds ik met de tassen bezig ben heb ik echt zoiets van, kom maar hoor! Terwijl hij natuurlijk nog een tijdje moet blijven zitten!!!

Ik merk wel dat het nu zwaarder aan het worden is, mijn BI speelt me parten en mijn buik word zwaar. Hier moet ik heuvel op, heuvel af naar de winkels en als ik er eenmaal ben moet ik echt even bijkomen. Ach ja, hoort erbij :)

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Zo hé, jullie zijn er snel bij met de tassen inpakken! Aangezien ik absoluut niet in het ziekenhuis wil bevallen, denk ik dat ik die pas met 36 weken in zal pakken, aan die optie denk ik liever niet haha :p

Verder is hier wel alles zo goed als af. Vrijdagavond alleen nog de kleine dingetjes halen (als een nagelsetje, borsteltje, lakentjes en wat shampootjes/wasgel). Kamertje is helemaal klaar, alleen het verlengstuk van de commode moet er nog op, daar moeten we nog even scharnieren voor halen. Zaterdag met de nichtjes een schilderij voor op de babykamer maken en me héél erg inhouden om niet alvast alle kleertjes te gaan wassen!

7. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    @Elletjo; ja, beetje vroeg met de tassen inderdaad, maar ik had er ineens zo'n zin in haha
    Ook hoor ik overal om me heen dat kindjes te vroeg komen en ik zo'n gek voorgevoel heb, dat ik het liever klaar heb :)

Ik vind het ook gewoon leuk om te doen eigenlijk hoor haha

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@ElletjJo, is idd vroeg, maar heb een vreemd gevoel dat de kleine wellicht eerder komt.
    En verder wil ik graag thuis bevallen, maar ook dan is het makkelijk als je alle 1e dingen bij de hand hebt. Denk ik dan :p.

9. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Hier ook nog maar 74 dagen te gaan!
    Grappig dat de meesten van jullie een voorgevoel hebben over of het eerder of juist later geboren wordt. Ik heb dat ook; ik denk dat ze er vroeger uit wil, ze is nu al zo druk ;) .

@ Elletjo: Op zich voel ik me wel goed. Heb 's nachts alleen ontzettende last van rug- en bekkenpijn en daardoor slaap ik heel slecht. Verder heb ik de afgelopen weken veel last gehad van harde buiken/voorweeen en ben daarvoor ook 1 keer in het ziekenhuis geweest. Er is verder echter niks aan de hand, kindje doet het goed, dus dat betekent dat ik me dus gewoon heel rustig moet houden.

@ Vica86 en Lelle: Zorg ervoor dat jullie niet teveel meekrijgen van de geplande verbouwingen! Wij hebben net een verbouwing achter de rug en daarna kreeg ik last van die voorweeen; heb me er gewoon te veel zorgen over gemaakt (zonder dat ik me daar overigens heel bewust van was...).

@ Troeliewoelie: Mijn verlof gaat ook 4 weken vantevoren in en ik merk ook dat het me zwaarder valt dan gedacht. Door dat slechte slapen ben ik echt super moe overdag en dan is het toch best lastig om 8 uur per dag te werken (ergens rond 14 uur 's middags gaat bij mij het lampje eigenlijk al uit, maar ja, op je werk kun je moeilijk 'even gaan liggen' :) ). Ik kijk het nu nog even aan, maar mijn vk heeft me op het hart gedrukt dat ik het echt aan moet geven als ik merk dat ik oververmoeid begin te raken. Ben best bang dat dat gebeurt, maar goed, dat zien we de komende weken dan wel.

En verder is nog niet alles klaar, nee. De spulletjes en meubels hebben we wel voor het grootste gedeete in huis, maar het kamertje moet nog wel worden ingericht (staat nu allemaal op een hoopje in een hoek ;) ). Er moet ook nog een wandje geschilderd. Dat staat voor de komende twee weekends gepland.

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Nuk, hier gelukkig een renovatie in een huurhuis. Wij moeten de spullen wel inpakken en op de juiste plekken zetten maar daarna trekken wij in een wisselwoning en komen terug als alles klaar is.
    Enige probleem hier is dat de renovatie is bij 37,5 tot 39,5 week zwangerschap.

11. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Kan ik me nog bij jullie voegen? ;)
    Nog 90 daagjes te gaan.. Babykamer is zo goed als klaar (zie foto album).. laatste spullen volgende week halen en dan denk ik dat ik toch echt maar eens ga wassen..
    hahah heb al weken de kriebels!

Knap dat jullie nog verbouwingen aan durven etc.. haha moet er echt niet aan denken :)
    Tas inpakken; daar denk ik ook nog maar niet overna, wil heel graag thuis bevallen.. maar heb net met schoonzus gezien dat je het niet altijd in de hand hebt.. Dus zal er toch aan moeten geloven dat tassen klaar staan.

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @Vica Balen zeg, dat ze dat zo gepland hebben! Hopen dat jullie kleintje blijft zitten tot 40 weken dan, anders zit je zo in de rommel!

@dolfijn Tuurlijk, gezellig! :D Super mooi kamertje hebben jullie, zeg!

@Nuk Lastig he, die nachten! Helemaal als je er ook nog pijn bij hebt, dat is hier gelukkig niet zo... Wel fijn dat alles toch goed blijkt, lijkt me wel even spannend als je naar het zh moet. Luister wel goed naar jezelf en je vk hè! Dan maar een paar weken eerder stoppen, jij en je kindje gaan voor!

Hier vanavond alweer de laatste zwangerschapsgym gehad, dat was wel even schrikken, zeg! Dan gaat de tijd helemaal hartstikke snel ineens. Nu maar lekker het warme bedje in, want ik ben gesloopt!

13. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @ElletjJo; dank je wel :) Ben ook super blij met onze kamer (kamertje is beetje te.. hahah kamer is namelijk 6,80 x 4m!!)
    Kan me voorstellen dat het nu snel gaat als je dingen als zwangerschapsgym gaat afsluiten.. Hoop dat je lekker hebt geslapen vannacht!

@Vica; lijkt me inderdaad heftig om zo op het laatste moment de renovatie te moeten hebben.. heb je wel al je spullen bij elkaar voor de kinderkamer zodat je (als het klaar is) meteen alles erin kan zetten?

@Nuk; pff.. ziekenhuis voor dit soort pijntjes lijkt me behoorlijk schrikken! Gelukkig dat alles goed was! Veel succes met de laatste hand aan de babykamer :) Ik vond het inrichten het leukste gedeelte :p

@Hier; vannacht beroerd geslapen, heel veel kramp in mijn kuit gehad.. meer mensen hier last van? en wat doen jullie eraan? Ik stond vannacht echt te stampen naast me bed!
    Vanavond weer controle VK.. dus zal het daar ook eens bespreken ;)

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @dolfijn Wouw, wat een oppervlakte, zeg! Wij hebben een kamer van nog geen 6 m2 :p
    Die kramp in de kuiten ken ik, vooral 's nachts! Heb laatst geruchten gehoort dat het kan liggen aan kalkgebrek (hoewel me dat sterk lijkt als ik kijk naar het zuivel dat ik binnenkrijg). Het schiet er hier vooral in als ik 's nachs m'n benen strek of me omdraai en het trekt weer langzaam weg als ik voorzichtig m'n tenen strek en de kuiten een beetje masseer.
    Succes bij de vk vanavond!

@hier Vannacht weer erg slecht geslapen. Ik wordt echt óveral wakker van. Omdraaien van mijn man, wegrijdende auto's (slaapkamer grenst aan de parkeerplaats), een kat die op de grond springt en kom daarna ook moeilijk weer in slaap. Vandaag helaas een lange dag school, tot 16 uur, dus hopen dat m'n oogjes open kunnen blijven :p

15. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Succes op school vandaag ElletjJo.. hopelijk kan je inderdaad wakker blijven, vervelend dat je zo licht slaapt..
    Veel succes!

16. Lelle23

Lelle23 Niet meer actief

@Nuk & Dolfijn
    Ja, ik probeer me er nog ff niet te druk over te maken; de aanstaande verbouwing ;) Maar ik heb er wel zin in, want dan kan het kamertje eindelijk ingericht worden!! Verder laat ik het rustig op me afkomen hoor...

@hier
    Sinds gisteravond vervelende pijn in mijn rechterzij/flank. Net alsof ik heel hard gerend heb ofzo ;) Vannacht was het ook heel vervelend met slapen.

Gr. Marielle

17. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    #37 toetie, 5 jan 2011
    Laatst bewerkt: 5 jan 2011
    hoi allemaal ik wil me er ook bijvoegen moet vandaag precies 9 weken.
    ik lees dat iedereen zo goed als alles al klaar heeft dat hebben wij ook.
    ik heb wel een vraag meschien dat jullie dat weten ik had de dekentjes gewassen maar nou zijn ze niet meer zo zacht heb de dekentjes koud gewassen met ariel. ook vroeg ik mezelf af hoe het zit met strijken mensen strijken alle baby kleren dit voor de bacterien enzo maar is dit echt nodig? ik strijk niks heb een droger en alles komt er kreukloos uit zolang ik maar gewoon alles eruit haal als het klaar is. sorry van al die vragen maar ook ik tel de dagen af en sinds dat we alles hebben klaar staan kan ik helemaal niet meer wachten.
    groetjes toetie

18. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @Lelle; die pijn herken ik helaas wel :( heel vervelend, vooral met omdraaien in bed. Bij mij was het een spiertje wat bekneld zit in mijn lies.. het hielp om juist even op tegen gelegen zijde te gaan liggen zodat er aan die kant wat ruimte kwam.. Hoop dat het niet te lang aanhoudt, anders miss toch even VK vragen of zij nog oefeningen heeft!

@Toetie; Gezellig, kom erbij :) Ik ga wel alles strijken, maar vind dat gewoon leuk om te doen ;) Geloof niet dat het nodig als je alles ook in de droger hebt gedroogd, het is dan al behoorlijk warm geworden dus bact. valt wel mee denk ik.
    Wat voor dekentjes heb je? als je namelijk fleece dekens hebt is dat een veel voorkomend probleem, je zou ze met azijn kunnen wassen, vaak worden ze daar nog weer wat zachter van! Succes!

19. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    @dolfijn 1982
    nee het zijn dekentjes van katoen en wol
    dacht meschien als optie te hebben dat de eerste keer met wasverzachter te wassen en aan het einde nog een keer na te wassen dan is de wasverzachter er toch uit?
    met azijn wassen blijft die geur er dan niet in.
    eigelijk hoop ik gewoon dat de kleine dadelijk gewoon tegen wasverzachter kan maar zekere onzekere maar alles zonder wassen.
    p.s. typ foutje moet vandaag nog precies 9 weken.
    het is mijn eerste kleintje maar het is al aan het dalen volgens de verloskundige de baby zal niet meer draaien zei de verloskundige wij gelukkig ik heb ook de mazzel dat het kontje tegen mijn ribben ligt en niet de trappen de voetjes:D

20. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @Lelle Die pijn komt heel bekend voor inderdaad.. Hier helpt het om te gaan verliggen, maar dan begint het even later aan de andere kant!

@toetie Wat jammer van die dekentjes! Heb eigenlijk geen idee wat je ertegen kan doen, maar opzich heb je er een lakentje onder, dus zou het voor de baby geen ramp zijn toch? Ik ga wel de kleertjes strijken, maar of het écht nodig is, weet ik niet. Heb tegen die tijd toch niets beters meer te doen :p

@hier Mijn ogen vandaag met veel moeite open kunnen houden, maar nu ineens weer energie voor 10! Moet nog zuigen, dweilen, de keuken schoonmaken, bedden verschonen... Hoezo nesteldrang?! (hebben jullie daar ook zo'n last van?) Zal na het koken en eten wel weer een stuk minder zijn, dan kom ik vast amper meer van de bank af :p

Deel Deze Pagina