Nog minder dan 100 dagen, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lelle23, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    hahah hier beetje hetzelfde ElletjJo :) Heel veel ideeen maar als het er op aankomt ben ik eigenlijk te moe..
    Vandaag huis aan kant getrokken, op de baby kamer weer stofgezogen (hahah dagelijks geloof ik) en heel veel was gedraait..
    Zometeen naar de VK maar verder doe ik even niet zoveel meer.. best last van mijn bekken vandaag..
    Op vouwen van de was komt morgen wel weer ;)

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @dolfijn Haha, ja heel herkenbaar! Zolang ik bezig ben, weet ik van geen ophouden, maar zodra ik ga zitten, lukt het me ook niet meer om in beweging te komen :p Maar doe inderdaad maar lekker rustig aan als je last van je bekken hebt, anders kan je vanavond helemaal niks meer!

3. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Ik heb s'nachts ook zo'n last van mijn benen, en dan vooral mijn bovenbenen. Echt zo'n dood gevoel... heel erg vervelend!
    Ik lig nu met mijn voedingskussen in bed hihi.. mijn vriend zegt dat hij me steeds moet zoeken met zo'n gigantisch ding ertussen ;) Het helpt wel enigszins, maar blijf toch klachten houden.

Ik weet even niet meer wie; maar wat fijn dat je babytje al goed ligt! De mijne lag nog gezellig met het hoofdje omhoog 2 weken geleden en ik mag volgende week op controle en hoop toch dat ze nu wel gedraaid is... wordt een beetje zenuwachtig bij het idee dat ze nu nog moet draaien.. :s

Gisteren de eerste baby was gedraaid! Wat is dat leuk! Alle witte kleertjes hangen nu te drogen. Ook heb ik mappen gehaald voor de geboorte kaarjes en al hele leuke gezien. Dit weekend gaan man en ik samen even door de boeken heen.

Ik moet nog wel een hoop dingetjes kopen en wordt toch wel een beetje onrustig dat ik het nog niet heb.... ik wil deze maand alles kopen zodat ik in februari tijdens mijn verlof die stress niet meer heb. Mijn gevoel zegt sterk dat ze echt pas in maart gaat komen dus als goed is heb ik nog even ;)

Mag morgen weer gaan werken na een week ziek zijn zal wel weer tegenvallen, maar nog 16 x hihi dus we kunnen aftellen.

4. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Alles was goed bij de VK, bloeddruk was 120/72, onderdruk wel wat hoger als vorige keer maar kan geen kwaad.
    Moet wel weer ijzer en glucose prikken voor de zekerheid (doen ze altijd rondom 30wk)
    Dummie ligt nu met kontje naar beneden en koppie omhoog, voetjes via opzij ook omhoog.. hahah dus nogsteeds in stuit, maar gelukkig kan het nog alle kanten op!
    Vind apparaten op mijn buik nogsteeds niets en schopte er dus weer flink tegen :D Blijft grappig!

Alles liep alleen behoorlijk uit dus is laat geworden.. Nu moe en lekker me bedje in!

Herken het wel hoor Troelie dat je alles klaar wilt hebben, heb ik namelijk ook al.. hahah en dan ben je toch al bijna maand verder :p Dus gewoon doen als jij je er dan beter bij voelt.. en heerlijk moment om geboortekaartje uit te zoeken..
    hihihi hier zijn ze al half-half besteld.. moet ze nog compleet maken op moment van geboorte maar enveloppen komen mijn kant op :D

Slaap lekker allemaal!

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @troeliewoelie Haha, ik ken dat gestress ja! Gelukkig heb je nog wat tijd, maar het idee dat nog niet alles er is, zit niet lekker he? :p Succes morgen met werken weer! En inderdaad, nog 16 keer werken en dan heb je echt alle tijd om alles op je gemak helemaal klaar te maken!

@dolfijn Fijn dat alles goed was! Hopen dat de kleine nog even wil draaien dan, maar daar is gelukkig nog alle tijd voor. Hier lag ze met 27 weken met haar hoofdje naar beneden en nu weer omhoog, maar heb het idee dat het met de dag wisselt! Dat prikken voor glucose en ijzer moet ik volgende week inderdaad ook doen, daar zie ik best een beetje tegenop! Maar het is maar een vingerprikje toch? Doen ze het bij jou ook gewoon bij de volgende controle met 30 weken?

@hier De hele dag eigenlijk heel lekker in mijn vel gezeten en nu echt last van hormonen :( Manlief kwam vanavond een beetje nukkig thuis en is eigenlijk zonder nog even gezellig wat bij te kletsen gaan slapen. Tja, kan gebeuren, maar sindsdien stromen de tranen over m'n wangen en het houdt niet meer op! Vreemd, heb ik de hele zwangerschap eigenlijk niet zoveel last van gehad... Misschien vanwege de combinatie met slecht slapen :p
    De kleine is de hele avond al wel super druk en daar kan ik zó van genieten! Toen vanavond de muziek opstond, ging ze zo tekeer dat ik nu een hele beurse plek in m'n zij heb, haha! 't Is daarbinnen een beetje te krap geworden om te dansen volgens mij ;) Toch iedere dag weer een geruststelling dat ze het blijkbaar prima naar haar zin heeft daar!

Zo, dat was weer een heel verhaal, nu toch maar weer lekker mijn warme bedje in, want hier op de bank begint het inmiddels aardig af te koelen!

6. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @ElletjJo; die hormonen komen gewoon af en toe op top meis, gewoon aan toe geven want op stapelen heeft echt geen nut..
    Hoop dat je uiteindelijk weer rustig bent geworden en goed hebt mogen slapen.. Leuk is idd anders!
    Je meisje wou je in elk geval troosten door flink te keer te gaan en te laten weten waar je het voor doet ;) Komt goed hoor!
    Hoop voor jou ook dat je meissie juist gaat liggen, maakt alles toch niet wat gemakkelijker!
    Wil je eigenlijk thuis of in het ziekenhuis bevallen?
    Ikke gewoon thuis als het haalbaar is, maar dat is nog afwachten met zo'n eigenwijs kind als dat van ons :p

Bij ons prikt VK niet zelf, dus moet naar het ziekenhuis om te prikken.. Volgens mij is het daar gewoon via buisje aftappen en niet in vinger, maar als VK het zelf doet heb je redelijke kans dat het wel in vinger gebeurd!

Zometeen aan het werk.. pff.. nog even rustig proberen wakker te worden want het was weer zo'n nacht :(
    Veel wakker gelegen..

Succes allemaal vandaag!

7. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Hier nog eentje minder als 100 dagen:p... heerlijk nu nog 49....of minder.. hoop het zo.. kan nu al nie meer wachten.. en allerlei "lastigheden" die nu ook nog eens komen kijken.. Ach tijd vliegt... t is zo 24 februari.. of misschien komt hij/zij eerder;)

Moet ook nog wel aardig wat spulletjes kopen.. tenminste kleine dingetjes, zoals: pampers, doekjes, extra lakentje en nog extra rompers.. enzz.. wil dat deze maand zowiezo ff klaar hebben.. Heerlijk gevoel is dat altijd!

8. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @Hen30sep; je bent inderdaad al een stuk verder dan mij ;)
    Het gaat hard nu! Je laatste spulletjes halen blijft denk ik.. haha als er niets meer is verzin ik wel weer wat :p
    Al bezig geweest met de bevalling? hoe je dat wil en waar?
    en verder de tassen voor evt ZH al klaar staan?
    hahah dingen die ik dus nog moet..
    Veel succes met de laatste loodjes!

9. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Owjaa.. da moet k ok nog de tas klaar zetten voor tgeval dat;) hah.. vergeet ok nog eens genoeg. en idd. als je denkt alles te hebben, zoek je alsnog wat op wat je weer kan halen hihi.. Maare ja, we willen graag thuis bevallen, hebben we met de andere 2 ook gewild.. wel thuis begonnen maar in ziekenhuis uiteindelijk geboren. onze oudste wilde niet opschieten, na hele dag weeen om 4 min naar ziekenhuis gegaan. na 18 uur geboren.. en ons dochterjte had in vruchtwater gepoept.. thuis had ik (bij de eerste keer toen ze keek) 7 cm ontsluiting. Wist eigenlijk zelf niet of t nou echt begonnen was of niet;) hihi.. omdat ons zoontje lang duurde durfde de huisarts wel een om nog naar ziekenhuis te gaan. eerst moest de ambulance komen voor zover was was er al even overheen. iets over half 6 kwam ik ziekenhuis binnen, voor 6 uur was ze geboren.. dat wil k dus eigenlijk ook niet meer.. pff wat een gedoe in de ambulance de stres niet op tijd in ziekenhuis te zijn bahbah.. haha.. maar toch teken ik wel voor zo'n bevalling.. nog geen 3 uur totaal:D

Maar we zullen zien hoe t loopt. we zijn nu verhuisd, en wonen ruimer, dus kwa ruimte zal t ook stuk makkelijker zijn.. hoop dat t allemaal thuis mag en kan, en dat t goed mag gaan:D

10. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Dan hoop ik met je mee dat je van dit wondertje gewoon thuis mag bevallen :)
    De tijd die je er met je dochter overgedaan hebt is natuurlijk wel ideaal, maar de omstandigheden hadden beter gekunt ;)

hahah en toch maar tas klaar zetten.. je weet maar nooit!

11. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    haha idd, daar beginne we straks vast aan;)
    heb ff nieuwe pyjama gekocht voor kraamtijd dus kan dr vast in he.. en de kleertjes die de baby aan krijgt.. hah.. kheb er al helemaal zin in.. nog eventjes geduld;)

12. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ ElletjJo: ik zie dat wij praktisch even ver zijn, dat wordt nog spannend welk meisje er als eerste geboren wordt ;) .

@ Dolfijn: Een kamer van meer dan 6 meter lang, wow... Wij hebben ook maar een klein kamertje voor ons kleintje, maar het is wel heel mooi geworden. Ik heb zelf een muurtekening gemaakt en dat ziet er echt heel leuk uit.

Morgen naar de bekkenfysio, ik hoop echt dat die iets kan doen zodat ik 's nachts geen pijn meer heb. Ik zie er al wekenlang zo slecht uit (bleek, donkere schaduw onder m'n ogen) vanwege die gebroken nachten. En dan te bedenken dat dat de komende maanden alleen maar zo zal blijven, haha, wat doen we onszelf toch aan?! ;)

Wie van jullie heeft ook (wel eens) last van harde buiken?
    Ik heb er eigenlijk elke dag wel een paar... Gisteren heb ik gezwommen en ook tijdens het zwemmen kwamen ze steeds opzetten :( . Moet a.s. maandag gelukkig wel weer naar de vk, dus ik ga het zeker bespreken, maar ik vraag me wel af of andere zwangeren hier ook zo veel last van hebben. De dames die ik ken op de zw-gym zeggen namelijk allemaal dat ze nog nooit een harde buik hebben gehad (en ze zijn net zo ver als ik)...

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @dolfijn Haha, ja, hoort erbij helaas! Gelukkig derest van de nacht super goed geslapen en vandaag zelfs pas om 10.22 uur wakker geworden! Lekker bijgeslapen van de afgelopen nachten dus, heerlijk!
    Wel jammer dat jij er helemaal voor naar het ziekenhuis moet om bloed af te nemen! Hier doen ze het gelukkig gewoon tijdens de 30-wekencontrole, dan heb ik een afspraak van een half uur en beginnen ze ook meteen over de bevalling, dus ik ben benieuwd!
    Het liefst wil ik gewoon lekker thuis bevallen, heb een hekel aan ziekenhuizen! Thuis heb je teminste lekker je eigen bed en eigen spulletjes e.d. Maar dan moet ze wel even netjes met haar hoofdje naar beneden blijven liggen natuurlijk :p

@hen30sep Jij bent inderdaad al een stuk verder, spannend! Ik hoop voor je dat het nu wel allemaal goed blijft gaan en je gewoon lekker thuis kan blijven!

@Nuk Hopen dat ze inderdaad wat voor je kunnen doen, zodat je de laatste weekjes nog even lekker bij kan slapen. Zou geen overbodige luxe zijn om een beetje uitgerust je bevalling in te kunnen! Ik heb zelf ook geen last van harde buiken, alleen af en toe een beetje kramp bovenin mijn buik als ik teveel doe...

@Hier Heerlijk geslapen dus, voor de verandering! Proberen daar vandaag gebruik van te maken en heel wat doen voor school. Huishouden mag ook nog wel even wat aandacht gebruiken en dan uitkijken naar morgenavond (doe ik de hele week al, haha): Dan gaan we nog wat laatste dingetjes halen voor onze kleine meid!

14. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    @troeliewoelie85 met dat gevoel in je benen heb je dan ook de aandrang om je benen te bewegen.
    ik heb dat wel mijn vriend die heeft er soms helemaal genoeg van kun je niet stil liggen maar hij weet ook dat dat niet gaat.
    maar we zijn er wel achter gekomen dat als hij mijn benen even masseerd van boven naar beneden is het zo goed als over.
    en ja de baby lig bij mij goed ik moet zeggen dat dit al vanaf het begin de voorkeurshouding is maar vond het gerustellend dat de verloskundige zei dat de baby hoogst waarschijnlijk niet meer draait. en ben er best wel blij mee het kontje ligt tegen mijn ribben aan en niet de trapjes. hebben jullie al een intake gehad kraamzorg?
    en de ijzergehalte prik.

15. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ Toetie: Ja, die kriebelbenen ken ik ook, haha. Raar gevoel wel, dat je ze gewoon moet bewegen.

Ik heb nog geen intake gehad voor de kraamzorg, wanneer zou dat op z'n laatst moeten gebeuren dan?

IJzergehalte moet ik nog steeds laten prikken (er ligt hier al 2 weekjes netjes een formulier klaar, maar ik kom er steeds maar niet aan toe... ;) ).

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @toetie Hier ook nog geen intake van de kraamzorg gehad, volgens mij komen ze hier pas na de 35 weken... Prikken voor ijzer moet hier volgende week tijdens de controle, dus kan hier niet uitgesteld worden gelukkig, haha :p

17. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @hen30sep;dan ben je al een heel eind met je tas :p hihihi pyama voor jezelf en kleertjes voor de kleine.. hahah denk dat je toch maar even lijst ziekenhuistas moet googlen :p
    Succes met verder inpakken!

@Nuk; ook heb regelmatig harde buiken, begin er eigenlijk wel aan te wennen al voelt het niet fijn.. Weet dat ik op zo'n moment gewoon rustiger aan moet doen dus is voor mij heel duidelijk signaal. Heb het er met VK overgehad en die geeft aan dat het geen kwaad kan..
    Succes alvast voor morgen; hoop dat ze wat voor je kunnen doen zodat je nog even lekker kan slapen.

@ElletjJo; fijn dat je zo goed geslapen hebt, en nu er maar gebruik van maken.. haha niet meteen te hard van stapel lopen he :p Wel leuk om nog wat laatste spulletjes te gaan halen.. ik mag volgende week woensdag :D

@Toetie; ook hier nog geen intake van kraamzorg gehad, maar denk dat dat toch wel snel februari gaat worden voordat ze hier komen.. Ben wel benieuwd wat ze je nog te vertellen hebben.. en of je nog extra dingen nodig hebt etc ;) *weer shoppen :D*

18. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Sorry als ik er even op door ga, hoor, maar hoe vaak heb jij er last van dan? En bedoel je dan rustiger aan in de zin van 'minder lichamelijk inspanning'?
    Ik probeer namelijk al 3 weken een patroon in die harde buiken te ontdekken, maar ik kan er geen touw aan vastknopen :) . Ze lijken gewoon spontaan te komen, ook als ik compleet relaxed ben dus...

19. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik denk dat het elke dag wel een paar keer gebeurd (2/3 keer?) en ik kan het vaak herleiden naar lichamelijke inspanning, te druk in me hoofd (heeel veel dingen willen doen maar er niet aan toe komen) of teveel drukte om mij heen.
    Zoek meestal even rustig plekje op en probeer wat te ontspannen.. Soms is juist doorlopen gemakkelijker maar merk dan wel dat het langer duurd..
    Bespreek het met je VK, misschien kunnen zij je helpen patroon te vinden!

20. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    bij mij in de brief staat met 7 maanden volgende alweer in mijn 8 ste maand.
    dus was wel nieuwschierig of er bij andere al iemand geweest was.ik denk niet dat ik nog dingen moet bij halen aangezien ons kleintje behoorlijk verwend is dat we hebben gezegt alsjeblieft geen kleertjes enzo meer halen kijk maar als je iets leuks tegen komt en doe wat het kost in een potje dan doen we dat dadelijk als de kleine er is op een rekening zetten.
    dus ik vermeid de winkels met baby spullen zou het zonde vinde dat er kleding en dingetjes nooit gebruikt worden.
    het slaap probleem herken ik ook wel maar gelukkig heb ik een hele lieve vriend die me goed ondersteund ook met dagelijkse dingen.
    die ijzer prik kreeg is ook bij mijn standaart controle bij de verloskundige ik begon met 8.7 en nu 7.9 dus was netjes.
    wens jullie in iedergeval een lekker dagje toe en hopend dat we vanavond allemaal lekker slapen

Deel Deze Pagina