Nog minder dan 100 dagen, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lelle23, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Dat geldprobleem ken ik inderdaad, wilde hier ook het paardrijden weer oppakken, maar dat kost wel wat... Misschien kan je ergens een verzorgpaard vinden waar je wat contacten kan opdoen?
    Babyzwemmen is ook een leuk idee! Is er geen ander zwembad die het wat later doet? Moet je misschien alleen wat langer reizen...

Heb hier inmiddels een hoop contacten opgedaan in de kerk. Verder zit ik in Utrecht op school, maar daar loop ik tegen hetzelfde probleem aan dan jij: Meiden van mijn eigen leeftijd hebben een heel ander leven. Die moeten nog niet denken aan een huwelijk/vaste relatie en kinderen, maar willen tot diep in de nacht uit. Jammer dat jij niet echt om de hoek woont, anders had ik een bakkie bij je komen doen ;)

2. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    jammer genoeg geen zwembad in de buurt verder meer en ik vind het ook zo zielig voor een kleintje lekker zwemmen vanuit zwemmen naar buiten de bus en en de bus weer uit en dan weer in voor daarna nog een stuk te lopen naar huis kan niet leuk en lekker zijn voor zo'n ukkie.
    en ja ik ging ook naar de kerk moet zeggen dat die mensen me het hards hebben laten vallen jammer genoeg.
    achja komt wel goed dadelijk mischien op de cb vind het wel jammer dat alles zo gelopen is.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hmm, beetje een tegenvaller:
    Normaal gesproken doen we vrijdagavond boodschappen voor de hele week, maar morgen viert mijn oma dus haar verjaardag en blijven we slapen tot zaterdag, omdat we anders pas heel laat weer thuis zijn. We zouden dus vanavond boodschappen doen en dat was wel nodig ook (melk is op, zou voor morgen in de auto broodjes gezond maken, zodat we direct wegkunnen als man thuis is, dus ingrediënten nodig). Belt ie net op om te zeggen dat hij vanavond waarschijnlijk flink over moet werken en dan is ie waarschijnlijk pas rond 20u thuis :( Wordt morgen een broodje gebakken ei in de auto denk ik, want meer heb ik niet in huis (en mijn rekening is leeg, dus kan niet even zelf die spullen halen).

Kan opzich gebeuren, maar baal ervan dat het is, omdat er een collega niet mee wil werken vanmiddag! Hoewel ik ineens een idee krijg nu ik dit aan het typen ben: Ik hoop dat hij door het overwerken vanavond morgen halverwege de middag al naar huis kunnen en we het dus gaan redden om bij mijn oma mee te eten! Daar gaan we maar op hopen dan ;)

4. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    p.s. paarden vind je niet midden in de stad:p
    maarja ook daar zijn mensen grappig in ze vragen je paard te verzorgen en te rijden maar je moet wel betalen vind ik raar:S

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @toetie Jammer dat het zwembad zo ver weg zit! Hopelijk kom je inderdaad op het cb straks nog mensen tegen! Niemand overgehouden aan zz-gym? Dat laatste is hier helaas niet het geval, we hadden helemaal geen hechte groep en hebben nu ook geen contact meer...

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    balen ik moet ook nog boodschappen doen wacht op vriend lief maar die is weer eens vergeten volgens mij om zijn tel op te laden.
    vroeg hem wat te eten vanaaf maar geen antwoord (ben insperatieloos en nou heeft ie geen vlees vanaaf want heb er niks uitgelegt) zou die het nou leren:p

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ja, dan moet je het inderdaad treffen. Ik heb tijden bij iemand verzorgd die alleen maar de eis stelde dat ik 2x per week kwam om ze beweging te geven (waren shetlanders, dus was vooral wandelen/longeren en voor de kar). Later kwam er een Groninger bij, die mocht ik gaan bereiden als hij ingereden was, maar voor die tijd was ik al verhuisd, helaas..

8. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    daar ben ik niet aan begonnen (leek me nutteloos eigelijk) en meeste mensen zeggen er niks aan gehad te hebben.
    toen ik net zwanger was gewoon een bagger tijd wegens een logee dus moest hele dag thuis zijn heel eerlijk gezegt ben ik blij dat gedaan te hebben anders was mijn huis leeggerooft geweest waarschijnlijk:S

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hmm, beetje balen van die logee dan!
    Hier leek zz-gym me in eerste instantie ook nutteloos, maar ben gegaan in de hoop daar mensen te leren kennen. Tot nu toe niet gelukt, maar die gym bleek achteraf nuttiger dan gedacht :) Werd bij ons heel erg veel aandacht besteedt aan het leren begrijpen van je lichaam, zodat je tijdens de zwangerschap en de bevalling ieder pijntje in je lichaam begrijpt (waardoor je beter kan ontspannen zeggen ze). Wel een hoop geleerd dus :)

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Jeeee! 't Is bijna geregeld dat manlief morgen 2 uurtjes eerder naar huis kan en we dus bij mijn opa en oma kunnen eten. Kunnen we ook wat eerder weer weg, dan is het voor mij ook wat beter vol te houden :p Bovendien wordt er 's avonds als alle ooms en tantes er zijn binnen gerookt en ik zou het wel lekker vinden om daar dan niet al te lang in te moeten zitten, 'k vind het geen fijn idee met die kleine! Probleem met de boodschappen ook opgelost :p

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hey meiden,
    Jullie zijn lekker bezig geweest!
    Moeilijk toetie om dan inderdaad contacten te vinden, ook voor jou elletjo.
    Hoe lang moet jij nog naar school? Of ben je inmiddels klaar?
    Hier aan yoga ook niemand overgehouden, meiden waren een stuk ouders als mij of hebben al een kindje dus toch een andere situatie.
    Vroeger ging ik ook altijd naar de kerk maar helaas zitten er toch heel wat schijnheilige mensen in :S er wordt veel gekletst achter je rug om helaas.
    Vind het wel mooi dat jullie voor je eigen geluk hebben gekozen!!!
    Mijn man zijn vrienden wonen hier een half uur vandaan en nemen ook niet allemaal de moeite om uberhaupt deze kant op te komen.
    Ik heb hier wel mijn vriendinnen en familie wonen.
    Al zitten vriendinnen wel in verschillende fases waardoor dit soms ook wel lastig is; vrijgezel, net uit elkaar, net bij elkaar, net samen wonen, zwanger, al 1 kindje..
    Soms is de combi erg lastig.
    Moet wel zeggen dat mijn vriendinnen ook eigenlijk allemaal hetzelfde werk doen en dat ik ze van mijn opleiding / werk ken.
    Alles wat ik daarvoor had heeft mij laten barsten..erg fijn van die 'vrienden'.

Lijkt babymassage je niets? Dat is een paar keer en daar schijnen veel mensen elkaar ook van te kennen.
    Gaat jullie uk straks naar een kdv?

Vind zelf ook dat alles zo duur is :( Zal straks wel heel erg wennen worden met toch wel een stuk minder inkomsten...
    Ik ga even eten maken!

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Ben net begonnen met school, de eerste 2 blokken van het eerste jaar gehad :p Moet dus nog 3,5 jaar (2,5 jaar voor m'n bachelor en een jaar master). Heb jij je opleiding nu afgerond of moet je er na de zwangerschap ook weer tegenaan?
    Helaas kom je inderdaad ook in de kerk een hoop teleurstellende mensen tegen, die heb je over he.. Gelukkig hier wel echt een hoop leuke mensen ontmoet!
    Ben wel heel benieuwd hoe het straks gaat met onze vriendenkring. Een hoop zijn nog helemaal niet bezig met kinderen en ben bang dat die contacten dus ook gewoon uit elkaar gaan groeien. Maar goed, misschien dat er ook weer andere contacten bijkomen juist doordat we straks een kleine hebben :)
    Babymassage heb ik ook aan zitten denken, vind de prijs opzich nog wel meevallen (95,- voor 4 cursussen). Op dit moment hebben we dat geld niet, maar ik ga daar over een paar maandjes zeker nog even naar kijken!

13. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ow tja dan heb je nog even te gaan zeg met je opleiding!
    Wat doe je?
    Mijn opleiding is klaar voor de zomer, 2 verslagen liggen nu daar om nagekeken te worden en als die goedgekeurd zijn moet ik de hele mikmak opsturen en wordt alles bekeken, dan nog een gesprek erover en dan KLAAR!
    Kan niet wachten tot dat klaar is!

Ik heb yoga gedaan en daar doen ze ook massage van, zit daar wel over te verzinnen om dat te gaan doen maar ligt eraan wanneer het start ivm vakantie en dat het verlof dan alweer is afgelopen.
    Kost 85 euro voor 5 keer.
    Zwemmen lijkt me ook leuk maar dan komen de dagen weer niet uit, vind het dan wel leuk namelijk om er mee door te kunnen gaan en dat gaat dan niet door het werk.

Hoe ga jij het straks doen met opvang?

Dolfijn hoe is het? Zie dat je ook hier aanwezig bent ;)

14. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    @ de kosten ja jammer genoeg is alles duur en zal het alleen maar duurder worden..

@elletjo fijn dat je man eerder weg kan (of is het nog niet zeker).
    wat moet je nog lang voor school pff petje af hoor.

@siepie hier blijft de kleine gewoon thuis ben afgekeurd dus mag niet werken zou ik ook niet kunnen.

@hier net met spoed naar de dierenarts de honden hadden gestoeid en de jongste had zijn nagel half los gescheurd:S trek de nagel er maar af ja heel leuk en aardig maar dat lukt niet zomaar. naar de da gegaan heeft die het gedaan echt zwaar ziellig hondje is helemaal uit zijn doen.
    en nu bekaf naar de wc en naar bedje en waarschijnlijk nog vaak naar de wc.
    weltrusten allemaal....

15. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ach arm beestje!!!
    Slaap lekker!

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wat zijn jullie rustig vanavond!!!
    Hier f boodschappen gedaan en verder beetje op de bank gehangen.
    Ga zo lekker mn bedje in, ben echt zo moe!!!
    Slaap lekker!

17. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Doe Pedagogische Wetenschappen aan de UU! Inderdaad nog even te gaan, maar vind het heerlijk in combinatie met de kleine. Heb ongeveer 8 contacturen in de week (helaas vaak verdeeld over 3 of 4 dagen, met een reistijd van 1,5 uur) en derest moet ik thuis doen. Weet nog niet precies hoe ik het straks met oppas ga doen. Kdv wil ik liever niet en hebben we ook geen geld voor, schoonfamilie wil wel, maar niet meer dan een dag. Wil de kleine liever niet naar 3 verschillende adressen brengen. Zusje komt hier als het goed is ook in de buurt wonen voor haar studie en denk dat ik het zoveel mogelijk met haar ga regelen. Als zij niet naar school hoeft, dat zij hier komt voor de kleine...
    Fijn dat jouw opleiding nu zo goed als afgesloten is! Wat heb je gedaan?

@toetie Wat zielig van je hond, zeg! Hoe gaat het nu met hem?

@hier M'n bedje maar uitgegaan, was zo aan het draaien dat ik manlief wakker hield en die moet er over een paar uurtjes weer uit om te werken. Probeer dan wel even terug te gaan! Raar, want ben echt hartstikke moe!
    Gisteravond nog even langs vrienden geweest, man was om 19.45u thuis, dus viel nog mee! Hij gaat vanmiddag zo vroeg mogelijk naar huis, is nog even afwachten hoe laat dat wordt (moeten natuurlijk wel gewoon dingen af die in de planning stonden, dus hij kan er niet zomaar vandoor).

Oja, één van die vrienden wat helemaal verbaasd dat de kleine ook kon schoppen, hahaha! Mannen ;) Vroeg al aan hem of hij dan verwacht had dat die kleine 9 maanden lang stil lag, maar daar had ie nog nooit over nagedacht :p

18. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Haha, leuk zo'n opmerking!
    Ook een lekkere nacht achter de rug dus ;)
    Hier dacht ik lekker op tijd naar bed te gaan, was ook zo moe maar wilde niet echt lukken.
    Ben er om 1uur maar uit gegaan, had ook zo'n trek weer dus maar wat gegeten.
    Bleef naar de wc lopen vannacht.
    Zo even wegen, klossen halen (maar misschien doe ik dat morgen wel f samen met mn man, weet niet hoe zwaar ze zijn) en dan nog f snel wassen en strijken, vanmiddag komt een vriendin met kleine op visite en vanavond vrienden over de vloer.

Ik had spw3 en nu dan spw4 als ze alles goedkeuren.
    En wat ik er dan mee ga doen? Geen idee!

Veel plezier bij je oma!

Hoe is het met je hond?

19. Lelle23

Lelle23 Niet meer actief

@Toetie
    Arme hond! Gaat het alweer wat met em?

@KDV
    Ons kindje gaat straks wel naar de opvang. Gisteren het contract binnen gehad dat ze geplaatst kan worden. En ja, het is inderdaad schreeuwend duur!! :$

Gr. Marielle

20. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Haha, die wc is ook mijn beste vriend 's nachts :p Overdag niet zoveel last van, maar zodra ik ga liggen, drukt ze tegen m'n blaas. Wel jammer dat je daardoor zo'n slechte nacht gehad hebt! Er komt ooit nog wel een moment dat je wat met je SPW4 gaat doen ;) Nu werk je op een kdv toch? Gaat de kleine gewoon mee als je moet werken?

@Lelle Hoe gaat het met je?

@hier Toch weer even van 6.00-10.30u geslapen, nadat ik om 5.00u even 4 boterhammen heb gegeten :p Tijd nuttig besteed vannacht: Even de strijk weggewerkt!

Deel Deze Pagina