Nog minder dan 100 dagen, wie nog meer?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Lelle23, Jan 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    @elletjo, goed dat je gebeld hebt hoor, hou het goed in de gaten!
    Rustig aan! Of beter voor jou: doe niks ;)
    @dolfijn, binnenkort je verhaal maar even lezen ;)
    @toetie, lekker samen gourmetten! Doen wij hier ook wel regelmatig haha.

@hier, vannacht om de 2 uur wakker geweest om naar de wc te gaan :( Vanmorgen een piekstok voor het hemeltje opgehaald en gelijk langs de thuiszorgwinkel gegaan voor klossen, een sluitlaken, netbroekjes. Hebben we ook weer in huis allemaal!
    Zo even alles opruimen.
    Net de rekening van mn auto binnen voor het keuren, die van mn man is 3 weken geleden geweest en daar nog geen rekening van, beetje vreemd, verwacht dat die ook wel ietjes hoger is als die van mij :( Maar goed we kunnen weer rijden!
    Verder vandaag maar f rustig aan, ben best een beetje zat, vanavond lekker uit eten met mn ouders!
    Sinds donderdag zit 1 oor ook dicht, is echt zo vervelend, ben doof aan 1 kant!
    Groetjes

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @siepie Balen dat je zoveel wakker bent geweest :( Wel lekker dat je nu alles in huis hebt! Die auto's zijn echt duur als ze wat mankeren he! Maar ja, je hebt geen keuze... Ze kunnen er in ieder geval weer even tegenaan ;) Veel plezier vanavond!

@toetie Zijn echt niet mijn ribben, voelt veel meer als druk/een band om m'n buik. Ik zal voor je duimen dat je niet overtijd gaat lopen ;) Je weet maar nooit, kan zo ineens gebeuren!

@hier Ben het na vanmorgen wel flink zat en hoop echt dat de kleine zich van de week aan gaat dienen. Ben echt heel erg bang voor naalden en dus veel te bang dat ik straks ingeleid moet worden... Maar ja, nu even eten, we zullen zien!

3. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    @siepie balen dat je zo slecht geslapen hebt en je oor dicht zit hopen dat dat snel over gaat.

@elletjo jij lekker rustig aan doen en bellen zodra er verder iets is.

@hier winkel centrum rondgerend met als resultaat harde buiken:S maar heb wel een lekker geurtje gekregen.
    een cake vorm gehaald een boterkoekvorm.
    en een paar lekkere trainingsbroeken is wel zo fijn naar de bevalling.
    en nog heel veel meer.
    nu eerst zo even gourmetten heb zo'n idee dat ik er vanaaf laat in lig:p
    haha heb er geen hoop meer in dat de uk optijd komt (dan valt het altijd mee toch):p
    we kijken wel even wat de vk zegt dinsdag en anders zullen we er zelf wel over beginnen wat er verder gaat gebeuren.
    weltrusten allemaal...

4. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    @elletjo, wordt het al minder?
    @toetie, fijn dat je nog zo veel hebt kunnen kopen ;) Misschien ook wel een handige instelling om ervanuit te gaan dat het lang gaat duren, dan valt het misschien wel mee....

@hier; net lekker uit eten geweest met mn ouders, uk was superactief onder het eten, heel gezellig!
    Bed staat lekker hoog nu, hoop dat het in en uit bed gaan dan vannacht ook weer wat beter gaat ;) En hopen op een een goede nacht!

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @toetie Was het gourmetten geslaagd?

@siepie Haha, het bed uit vind ik nu makkelijker gaan, maar erin is af en toe een hele klim :p

@hier Ga nu lekker m'n bedje in. Heb vanmiddag en vanavond geen buikpijn meer gehad en manlief is zoveel mogelijk aan het doen om te zorgen dat m'n bloeddruk weer zakt (moet blijven zitten en hij stopt me vol met bleekseldrij :p). Probeer me verder geen zorgen te maken, maandag naar de vk en kijken hoe het dan is. Misschien was die bloeddruk alleen maar van de spanning, daar hopen we maar op!
    Wij gaan even lekker douchen en naar bed, hopelijk gaat het slapen vannacht een beetje beter!

Welterusten allemaal!

6. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Slaap lekker meiden en ik hoop dat iedereen een goede nacht mag maken :)
    xx

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Morge meiden!

Hebben jullie een beetje een goede nacht gemaakt?

Hier dit keer gelukkig wel! Heerlijk doorgeslapen tot 9.30u, dus we kunnen er weer even tegenaan ;)

@dolfijn Hoe gaat het nu met jou?

@Nachtzon Is je buikgriep inmiddels over of moest je gisteren thuisblijven?

Liefs!

8. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Hoihoi,
    Hier helaas geen goede nacht, vanaf half 3 om het uur eruit geweest om te plassen :(
    Erg last van mn onderrug en onder het douchen steeds harde buiken.
    Liefs

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @siepie Wat jammer dat je zo slecht geslapen hebt :( Hopelijk zijn die harde buiken een goed teken en doen ze wat ;)

@hier Vind het erg lastig om me rustig te houden: Voel me goed en barst van de energie. Heb vandaag dan al de hele keuken gepoetst, de wc schoongemaakt, het bed verschoond en de slaapkamer gestoft. Manlief is bezig met zijn aquaria en gaat als hij klaar is even stofzuigen en dweilen en dan haal ik nog even snel een doekje door de huiskamer (heeft nu weinig zin). Vandaag lekker niets gepland, dus we kunnen gewoon doen waar we zin in hebben. Vanavond lekker filmpje kijken denk ik en misschien zo even naar het bos als ik man zover krijg. Hij durft niet zo goed i.v.m. mijn bloeddruk en vindt dat ik derest van de dag op de bank moet blijven zitten :( Hopelijk is het morgen weer goed, want 'k vind het niks om stil te moeten blijven zitten :p

Oja, man heeft me net even helemaal geschoren, zodat we konden kijken of de schimmelinfectie weg was (kan er zelf niet meer bij, dus had het afgelopen maanden maar zo gelaten :p) en volgens mij is het helemaal weg! Huid ziet er weer normaal uit en de jeuk is ook een stuk minder. Voelt nog wel een beetje geïrriteerd, maar dat kan een bijwerking van de zalf zijn. Smeer nu nog even een paar dagen met een mildere zalf en dan gaan we vanaf dinsdag aankijken of het weg blijft. Echt een opluchting dat het gelukt is om er nog voor de bevalling af te komen!

10. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @Siepie; hoe is het verder vandaag gegaan met de harde buiken? ik hoop met je mee dat het een goed teken mag zijn!
    @ElletjJo; je kan gerust wat kleine dingen aanpakken als je je zo goed voelt, maar zeker niet in eens heel veel grote dingen gaan doen.. je energie heb je straks hard genoeg nodig! Ik hoop dat het allemaal spontaan mag beginnen bij je en dat je niet ingeleid hoeft te worden.. Fijn dat de schimmelinfectie weg lijkt! hou het wel goed in de gaten!
    @Nachtzon; hoe is het met je buikgriep? beetje opgeknapt?
    @Toetie; ik hoop dat het gourmetten gezellig was.. erg leuk om dat af en toe eens lekker te doen :) Ik hoop dat het allemaal snel mag beginnen bij je, want ondanks dat je er vanuit gaat dat je over tijd gaat denk ik dat je er toch wel erg naar uit kijkt ;)
    @Kappie; hoe is het meis? gaat alles nogsteeds gewoon goed? ik hoop het wel en dat je lekker aan het genieten bent!

@Hier; het gaat wel, zolang ik maar rustig aan doe ;) en dat vind ik erg lastig.. dus toch regelmatig wel harde buiken en hoofdpijn.. Ben erg benieuwd wat bloeddruk dinsdag bij VK weer doet.. Blijf er wel wat angstig onder, maar probeer daar maar omheen te gaan.
    Gister met de gordijnen bezig geweest van babykamer.. maar helaas te korte roede gekocht waardoor ik ze niet kon ophangen.. dus maandag maar even omruilen zodat ze dan opgehangen kunnen worden :)
    Hopelijk deze week nog ergens een goed moment zodat we de nog even op zoek kunnen naar het eerste pakje.. haha want die heb ik nog niet :p

Hoop dat iedereen heeft genoten van deze mooie, zonnige dag!
    Fijne avond! xx

11. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    @elletjo, fijn dat het over is! Enne rustig aandoen is niks voor jou he ;)
    @dolfijn, erg lastig een 1e pakje, vond het zo moeilijk ook!

@hier, harde buiken wel weer over maar blijf wel steeds die rugpijn houden :( Ben ook heel erg moe maar goed..
    Vind het nog wel fijn om uk lekker in mn buik te hebben, vind de gedachte te gaan bevallen nog niet prettig al kijk ik natuurlijk wel uit naar uk! Geniet er nu gewoon nog zo van!!!
    Vanmiddag schoonzusje en schoonvader op bezoek gehad, tja niet echt wat over te zeggen, erg apart allemaal weer.
    Zo maar lekker even douchen, maskertje opdoen etc.
    Liefs

12. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    @elletjo je kan ook gewoon wel dingetjes doen maar een beetje je grens in de gaten houden;)

@siepie bale die rugpijn zeg lekker zo die bezoek (of toch niet)

@dofijn hoop ook voor je dat je bloeddruk of gezakt is of hetzelfde is gebleven maar in iedergeval niet hoger.

@hier zaterdag een drukke dag gehad en sávonds gourmet was lekker tot de fruitsalade denk van een besje een allergische reactie gehad eerst begon mijn hand dood te voelen vandaar uit mijn arm en lippen en toen mijn tong ook kon ik niet meer echt helder uit mijn woorden komen en dacht ik verstaanbaar te zijn waarop vriendlief wel 10 keer moest vragen wat zeg je:S
    schrok er van dus maar rustig blijven zitten toen vriendlief de boel opruimde en muziek geluisterd tot ikzelf wat rustiger werd en de kleine goed genoeg gevoeld had....
    vandaag lekkere wandeling gemaakt met onze beestjes maar merk dat dat gespaard gaat met harden buiken en steken word steeds moeilijker maar was zeker wel lekker in het zonnetje.
    de ramen open gehad en katten in de douche opgeslote zodat ik geen politie agente hoefde te spelen:p.
    grote schoonmaak gehouden alleen nog stofzuigen en dweilen.
    ook het bedje opgemaakt en alvast een hoes over de waskussen gelegd.
    heb zin om de kleine er te zien in liggen en ben zo nieuwschierig.
    zo de hondjes weer douche want ze stinken en dan wij lekker douche want wij stinken ook:D dan is alles weer schoon.

@eerste pakje waren we hier heel snel over uit:p heel lekker zacht is het.
    waarom hebben ze niet zulke lekkere zachte kleren voor ons als volwassenen:p

morgen maar rustig aan doen want mijn lijf is weer op maar wel voor een goed doel lente schoonmaak...

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @dolfijn Kan me voorstellen dat je er zo angstig onder blijft hoor, weet inmiddels precies wat je doormaakt ;) Inderdaad lastig om rustig aan te blijven doen, helemaal als er dingen liggen te wachten die (volgens ons) echt moeten gebeuren :p Probeer ze toch lekker te laten liggen! Jammer dat die roede te klein was, morgen beter dan maar ;)

@siepie Haha, nee klopt, rustig aan doen staat niet in m'n woordenboek :p Voor mijn doen doe ik dat al, maar krijg van alle kanten op m'n kop dat ik teveel doe...
    Lastig van die rugpijn... Helpt een warme kruik niet? Of inderdaad een lekker warme douche!

@toetie Zo he, jij bent druk bezig geweest vandaag! Wel schrikken van die allergische reactie van gisteren, heb je daar nu geen last meer van? Doe morgen maar lekker rustig aan, hopelijk leveren die harde buiken wat op en kan je deze week nog je kleintje in je armen sluiten!

@hier Geen boswandeling meer gemaakt, helaas. Hoewel schoonmaken volgens mij veel harder werken is, durfde manlief het niet aan.. Vanmiddag naar de kerk geweest en na afloop gegeten bij mijn schoonouders, scheelde weer zelf in de keuken staan ;) Nu man nog even zuigen, ik ruim de keuken nog even op en dan gaan we er echt een punt achter zetten voor vandaag!

14. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    @toetie, jij bent lekker in de weer geweest!
    @elletjo, ben beniewd morgen bij de vk!

@hier, nou gezien het tijdstip ben ik nog klaar wakker, erg vervelend want ben al de hele dag moe en snel geirriteerd.
    Helaas was de visite ook niet echt je van het, had mn schoonvader en schoonzus al sinds begin dec. niet meer gezien (bedenk me nu ook net dat ik dus nog steeds een kerstkadootje voor haar heb liggen).. Schoonvader durfde me amper aan te kijken of iets tegen me te zeggen! Maar goed, ze zijn geweest, iig nog voor uk er is, dus het valt nog niet tegen ;)

Verder vandaag weinig gedaan, met mn rug helpt weinig, kruik wordt te warm, onder de douche harde buiken, in bad ziit niet lekker :S dus het schiet nog niet echt op!

Morgen hopelijk even langs de ha voor mn oor, is zo irritant dat ik niets hoor aan 1 kant!
    Ook even bij een collega op visite, zij is zwanger van een tweeling en wordt als ze niet al gaan komen vrijdag ingeleid, ben benieuwd. Heb haar al heel lang niet gezien dus even buurten.

Zit nog steeds te wachten op die drang om schoon te maken... mn keuken is hard aan een sopje nodig en nog wel het een en ander maar heb geen last van schoonmaak woede.. Zal het nog komen? Anders moet ik me er van de week toch eens echt toe gaan zetten haha.
    Heb het komende week vrij rustig, vind het dan toch wel lastig om mezelf te vermaken.
    Morgen dan f visite, di, wo niks, do vk en savonds eten met vriendinnen, vrij niks, zat scrappen --> daar heb ik dan wel weer zin in! Maar ja je weet maar nooit natuurlijk ;)
    Dat vind ik nu ook wel lastig om afspraken te maken, vind het zo rot om steeds te moeten zeggen ja maar wel onder voorbehoud he ;)....

@lellle hoe staat het met de verbouwing?
    @kappie, hoe is het met jou en de kleine?
    @dolfijn, hoe is het met je? en je bloeddruk?

Nou ik ga zo maar nog een poging doen tot slapen
    Slaap lekker! en tot straks ;)

15. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Goeie morgen meiden,

Het zonnetje schijnt alweer :D wat heerlijk!
    Van mij mag het zo blijven (helaas zijn de voorspellingen niet zo, maar daar denken we maar even niet aan:p)
    Heb goed geslapen, hou alleen echt mega veel vocht vast; heb nog nooit zulke dikke poten gehad! :$ Morgen maar eens vragen aan VK of ik er nog meer aan kan doen dan af en toe met de benen omhoog..

Vandaag wat afspraken en boodschappen doen..
    Fijne dag allemaal!

xx

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @siepie Heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht? Wat jammer dat het niet zo wil tussen je schoonfamilie en jou... Mooi dat ze nu toch nog even langsgeweest zijn, dan is het ijs hopelijk een beetje gebroken voor als de kleine er is!
    Lijkt me inderdaad lastig zo'n oor, hoop voor je dat de huisarts nog een plekje heeft vandaag..
    Enne, die nesteldrang weet ik nou niet of je daarop moet hopen :p 't Is wel super makkelijk om alles schoon te krijgen, maar ik vind het erg lastig om m'n grenzen in de gaten te houden en heb dan 's avonds zo'n last van m'n rug dat ik m'n bed amper meer in kan klimmen :p En aangezien jij zonder dat gepoets al last hebt, kan je je misschien maar beter een beetje rustig houden ;)
    Veel plezier bij je collega zo!

@dolfijn Héérlijk he, dat zonnetje! Heb ook echt wel zin om er zo weer even lekker uit te gaan :) Heb wel wat tips voor je vocht: Héél veel drinken (vooral water), bleekseldrij, witlof, andijvie, sla eten (is vochtafdrijvend) en inderdaad je voeten omhoog. Man stopt mij helemaal vol met bleekseldrij en merk echt dat het werkt (helaas ook 's nachts :p).

@hier Over een uurtje richting de verloskundige, schoonzusje gaat mee vandaag, zodat ik niet met de bus hoef (dan moet ik daar nog ruim een kwartier lopen). Heb eigenlijk niet echt last meer, dus hoop heel hard dat m'n bloeddruk weer normaal is.. Eigenlijk hoop ik erop dat die pijn niets geweest is en mijn bloeddruk zaterdag gestegen is door die pijn (deed echt heel erg zeer namelijk), maar we zullen zien :)
    Verder een beetje rustig aan. In huis is er niet heel veel meer te doen, alleen even een wasje draaien en misschien ga ik de werkkamer nog even opruimen. Ben bezig om een omslagdoek te maken voor de kleine, dus daar ga ik maar even mee verder!

Nu even m'n laatste broodjes opeten en dan naar de vk. Laat het zo even weten :)

Liefs!

17. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    @elletjo wel fijn al je ergens anders kan eten ja scheelt ook de rommel thuis :p waardoor jij weer wat meer rust hebt.
    jij hebt anders ook weer aardig wat gedaan.

@dolfijn balen voor de gordijnen vandaag maar snel ruilen dat je je grodijnen toch op kan hangen:p
    ben benieuwt wat de vk te zeggen hebt. HOOP POSITIEF NIEUWS ik duim.

@siepie wat naar dat het niet zo lekker loopt met de s familie maar je wachte er al lang op hopen dat het nou wat verbetering brengt.
    ja het enigste wat je met je rug kan doen zijn afwisselende houdingen aan nemen en mischien een lekker sprierbasemlpje er op doen werkt het niet voor met je boek in bad te zitten?
    je leest veel mischien lijd dat af.
    ik deed altijd mijn mp3 in de kleine boxjes met een boek en een lekker geurtje het bad in.

@hier ja schrok goed van die allergische reactie heb nou ongelofelijk veel zin in die fruitsalade maar mag hem niet eten van vriendlief maar bij mij weten kan ik gewoon tegen alles wat er in zit behalve de besjes.

vanacht opzich een keer aardig geslapen maar 1 keer eruit geweest:p
    zo nog even terug want de optocht start een straat naast ons en dan kan ik helemaal niet meer liggen:S
    gister lekker een boterham gezond op had geen zin in warm eten.
    nieuwschierig wat de vk te zeggen heeft morgen want we lopen al weer tegen de 40 weken aan en nog geen ukkie:D:S
    nu al een eigenwijs ding;)

@ nesteldrang naar schoonmaken nee dat is niet fijn kun je maar beter niet hebben ik wil hier nou alles schoon hebben zodat het niet een bende is als ik ga bevallen.

@zonnetje laat die vandaag ook maar komen hoewel ik niet veel naar buiten zal gaan is het toch wel lekker:p....

18. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @ElletjJo; hoe was het bij de VK? en ik zal zeker komkommer en sla gaan proberen.. Bleekseldrij krijg ik er echt niet in :( Witlof en andijvie zetten we op de weekplanning ;)
    Hopen dat het gaat werken.. voel me er echt niet goed bij nu :( Voel me dik en alles is wat stram (huid staat echt gespannen!) moet van manlief vanmiddag met spreekuur VK bellen maar ik vind dat het kan wachten tot controle morgen ;)

@Toetie; ook benieuwd wat de VK morgen bij je gaat zeggen! je bent inderdaad hard op weg naar de 40wk zonder tekenen van ukkie.. Hopelijk mag het spoedig beginnen zodat je het allemaal gewoon op eigen kracht mag doen!

19. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    - Kappie 11-02-2011/ meisje / ziekenhuis/fv -->
    02/02/2011 bevallen van Caithlynn Ziva!!

- Toetie 10-03-2011/verrassing! / geboortecentrum / fv

- ElletjJo 22-03-2011 / meisje / ziekenhuis / bv

- Siepie 24-03-2011 / verrassing! / ziekenhuis / bv

- Dolfijn1982 04-04-2011 / verrassing! / liefst thuis / bv

- Lelle23 10-04-2011/ meisje / liefst thuis / liefst bv

- Myrthe 23-04-2011 / jongen / liefst ziekenhuis / fv

- Nachtzon 10-06-2011/ meisje / ziekenhuis / bv

Buddy
    Kappie -> Dolfijn
    Toetie -> Siepie
    ElletjJo -> Kappie
    Siepie -> Kappie
    Dolfijn -> Toetie
    Lelle -> ElletjJo
    Myrthe -> ?

Heb jouw trouwens naar ZH gezet ElletjJo, dan kunnen we er allemaal vast aan wennen.. hoe vervelend ook! xx

20. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @dolfijn Vanmiddag met spreekuur gewoon bellen hoor! Heb net van de vk heel duidelijk te horen gekregen dat je bij twijfel áltijd moet bellen en niet moet wachten, omdat je binnenkort toch weer op controle moet. Helemaal niet met een hoge bloeddruk! Als zij vindt dat het tot morgen kan wachten, vertelt ze je dat zelf wel. Wel heel vervelend dat alles zo gespannen voelt, ik heb het nu ook heel erg in m'n handen (is niet zo makkelijk met typen :p).

Hier dus ook geen goed nieuws gekregen, bloeddruk was weer te hoog. Moest meteen bloedprikken en donderdagochtend vroeg weer op controle. Ik mag nog maar 1,5 uur op een dag wat doen en moet 's middags verplicht 1 a 2 uur op bed gaan liggen en 's avonds ook vroeg. Die 1,5 uur bezig zijn heb ik vanmorgen al verspeeld met controle en bloedprikken, dus gaat nog een lange dag worden vrees ik... Heb gelukkig nog een breiwerk liggen (omslagdoek voor uk aan het maken) en zo maar even een nieuw boek uit de kast trekken.
    Pff, schrok er wel van, dacht dat het allemaal meeviel, maar het dringt nu wel tot me door dat het menens is..
    Gelukkig gaat het met Uk nog allemaal goed, die schopt er nog aardig op los en het hartje klonk ook goed :)

Share This Page