Nog minder dan 100 dagen, wie nog meer?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Lelle23, Jan 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Wat lees jij??

Ik kocht altijd heel veel boeken en nou had ik vorig jaar van mn vriendinnen een abonnement gekregen op de bieb, ben ik nog steeds erg blij mee! Koop nog wel boeken hoor maar een heeeeeeeeeel stuk minder, scheelt toch aardig in de centjes ;)

2. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    ik lees echt van alles heb net haar naam was sarah en strepen op zijn rug uitgelezen..
    maar vind fictie en waargebeurde verhalen oorlogs boeken en gewoon nog sommige tiener boeken.

3. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    en toetie? nog krampjes?

4. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    intussen weer een paar uurtjes verder en om half 2 zaten we op de 1cm onsluiting:D
    dus ukkie is onderweg........
    geef als het mij lukt af en toe nog wel een update en anders horen jullie wanneer de kleine geboren is;)
    om half 6 komt de vk dus we gaan zien en meemaken..

5. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    JAAAAA! Ukkie van Toetie is onderweg!! (of is er misschien zelfs al..) wat spannend!
    Ik hoop dat alles goed gaat meis en dat het allemaal te doen is zodat je zo jullie gezonde ukkie vast mag houden!
    Dikke KNUF! xx

6. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    jipieeeh, kreeg spontaan de neiging om te persen :p looool
    de kleine zal er waarschijnlijk al zijn :D *glunder*
    we willen zeker details hoor!!! tot de smerigste toe :p

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @toetie Jaaaa, eindelijk!! Hoop de volgende keer dat je hier schrijft goed nieuws te horen! :)

@dolfijn Succes vandaag met het gesprek in het ziekenhuis! Hoop dat jullie wat meer duidelijkheid kunnen krijgen en dat ze weten wat ze met hem aanmoeten...

Hier net weer wakker, ook vannacht wel weer redelijk geslapen gelukkig (ondanks weer om de 2 uur m'n bed uit om te plassen :p). Voel me alleen nog even futloos en moe als gisteren, maar gister moeder nog even aan de telefoon en volgens haar was dat heel normaal op het eind, dus vrees dat het niet veel beter meer zal worden... Herkennen jullie dit ook, of ben ik weer eens de enige? :p

Vandaag lekker rustig aan, geen bezoek en geen verplichtingen, dus lekker doen waar ik zin in heb. Zal nog even wat wasjes draaien en het bed verschonen, zodat schoonmoeder en schoonzusje morgen misschien even wat weg kunnen strijken, aangezien schoonzusje niet tegen schoonmaakmiddelen kan (heeft wat met haar handen).

Gisteren voor het slapen gaan, was man trouwens zo lief met de kleine aan het 'spelen'! Normaal gesproken is hij vrij nuchter en lijkt hij nog niet heel veel te hebben met mijn buik of de baby, maar nu was hij onder haar voetje aan het 'kietelen' en vond het dan prachtig als ze hem wegtrok (en vervolgens mij een trap in m'n ribben gaf, haha) :p. Op een gegeven moment wilde ik gaan slapen, maar hij bleef maar doorgaan met de kleine, vond het zo lief! Denk dat ik die momenten strakjes echt wel ga missen!

Nu maar weer even een ontbijtje op bed voor mezelf maken (hier is het tenminste lekker warm, de kachel staat nog uit :p)!

8. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Whoehoe spannend van Toetie!!!!!!!
    Succes vandaag dolfijn!
    Elletjo, lekker rustig aan doen ;)
    Het futloze herken ik niet helemaal maar wel dat ik bij voorbaat gewoon geen zin heb, heb op zich wel energie.

@hier, vannacht nog wel wat in de weer geweest, ukkie actief en harde buik. Wel lekker geslapen ook (heb het alleen steeds zo warm snachts!) was vanmorgen mn man kwijt, die was natuurlijk al gaan werken maar had ik totaal niet meegekregen!
    Zo even mijn boek uitlezen, douchen en aankleden, ontbijten lekker in bed gedaan, heerlijk ;)
    Ik wil heel graag naar de film van gooische vrouwen maar het begint nu wel te kriebelen van tja als ik wil moet ik wel snel gaan dus hoop dat een vriendin ook tijd/zin heeft deze dagen om even te gaan!

9. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    ik wil ook :p enkel en alleen al voor Koen Wauters :p hahahaa

maar goed :)

hier is beebje ook flink aan het shoppen, heel de nacht :p begint hier nu errrrrg duidelijk te worden :p

10. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Gezellig joh met uk ;)
    Iedereen is gewoon aan het werk maar die film draait ook op de dag dus als er niemand reageert ga ik gewoon met Ukkie naar die film haha (man verklaart me voor gek maar goed wat maakt het uit ;))
    Sex and the city vond ik ook echt helemaal leuk en Rozengeur en Wodka Lime --> zo jammer dat dat ineens stopte!!!

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @siepie Groot gelijk dat je anders lekker met de kleine gaat hoor! Je bent toch nooit alleen nu ;) Als je het echt graag wilt, zou ik het gewoon doen, anders komt het er niet meer van...

12. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Ja he ;)
    Enne de vader van Uk houdt van enge films en ik niet dus nu kan ik Uk nog even goed beinvloeden ;) :D

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Haha, dat ken ik ja! Hoewel man hier ook wel eens films zit te kijken die hier dus echt niet meer opkomen zodra de kleine er is (als zij wakker is tenminste). Films met geweld, schieten e.d. hoeft ze van mij echt niet te zien :p

14. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Nee vind ik ook hoor!
    Laat onze ukkies maar lekker voor ons opkomen ;)
    Net weer even aan mn stoel geplakt maar moet dan zo recht zitten voor mn buik maar kan er dan eigenlijk niet zo goed bij dus schiet niet echt op :(
    Vanavond manlief maar even laten helpen hihi

15. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Haha, lastig he, die buik die constant in de weg begint te zitten :p Ben nu op het punt aangekomen dat man meestal m'n schoenen aan moet doen en leggings lukt me ook niet meer zo makkelijk zelf (hele klus om ze aan te krijgen en als het gelukt is, ben ik kapot :p).

Is het trouwens geen idee om de stoel op een tafel te zetten en er dan eventueel gewoon bij te gaan staan? Zo deed ik dat met schuren en verven, anders kon ik er ook niet bij :p

16. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    hahaha, hier de buik ook al aardig in de weg, maar die is dan ook al GIGA groot :p en dan voor te stellen dat die NOG 3 MAAND zal groeien :( *hellup*

17. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Meiden, even een dilemma hier... Ben heel benieuwd naar jullie mening:

Mijn schoonmoeder staat altijd voor ons klaar, wil alles voor ons doen en bedoelt het allemaal ook hartstikke goed. Vorige week is ze hier komen poetsen en morgen komt ze weer. Wat dat betreft heb ik echt geen klagen, hoewel ik af en toe ook wel eens wat zelf wil doen/beslissen/proberen, maar goed :p Maar op de een of andere manier probeert ze mij de laatste weken maar continu te vermaken, uit huis te krijgen en te regelen dat iemand mij op komt halen om daar een dag heen te komen. Net maar eerlijk gezegd dat ik moe ben en geen behoefte heb om eruit te gaan, dat ik nu liever alleen thuis zit. Nu is ze heel erg onzeker en uit haar reactie merkte ik al dat ze zich meteen afgewezen voelde, terwijl dit helemaal geen afwijzing was... Vond het alleen wel zo eerlijk om het gewoon tegen haar te zeggen, dan hoeft ze zich over mij niet meer druk te maken :p

Nu is het ook zo dat ze iedere dag belt of me op msn aanspreekt om te vragen hoe het gaat en verwacht dan een uitgebreid verslag over hoe het ervoor staat (als ik zeg dat het gewoon goed gaat, vraagt ze door). Ook hiervan weet ik dat het heel goed bedoeld is en dat ze zich zorgen maakt (vanwege die bloeddruk), maar ik word er inmiddels een beetje kriebelig van om steeds hetzelfde verhaal te moeten ophangen en 'lastig gevallen' te worden door een nieuwsgierige/zenuwachtige/bezorgde schoonmoeder (ik red me wel! :p). Nu weet ik ook van mezelf dat ik de laatste week niet echt de gezelligste meer ben en steeds meer een beetje een kluizenaar begin te worden (heb helemaal niet echt meer de behoefte aan contact), dus ik vraag me af of het onredelijk van mij is om aan te geven dat ik het vervelend vind van haar en moet ik gewoon mezelf eens een flinke schop onder m'n kont geven of zou ik dit gewoon kunnen zeggen? (juist vanwege haar onzekerheid)

Heb ook zo'n oma die stad en land gaat afbellen als ze mij niet kan bereiken en verwijtende voicemailtjes inspreekt als ik niet opneem (is absoluut geen lieve oma, dus echt een drempel om op het groene knopje van de telefoon te drukken i.p.v. de rode :p) en nu die allebei iedere dag proberen te bellen, kan ik die telefoons wel het raam uitgooien :)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, man en ik komen er niet echt uit.. Man heeft er ook totaal geen problemen mee, die kan alleen maar zeggen dat ze het goed bedoelt en dat hij mij wel begrijpt.

18. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    hmm.. wat je zegt; dillemma ElletjJo :( vervelend dat je je in elk geval zo voelt hierbij.. en ik denk dat daar dus ook de grens ligt tussen gezonde nieuwschierigheid en overdreven bezorgdheid.
    Mijn mams maakt zich ook veel zorgen en belt echt wel regelmatig, maar die hoort zelf aan me als ik moe ben en dan houdt ze het ook even heel kort.
    Als jij je grens aangeeft en daar wordt niets mee gedaan dan denk ik dat het dus teveel is en dat je dat nog duidelijker aan zou moeten geven..
    Hou het alleen wel bij jezelf; zoiets van ik vind het te vermoeiend om op dit moment weg te gaan en elke dag te bellen, zal ik jou bellen als er nieuws is? (bijv hé?!)

Succes ermee meis! erg lastig!

19. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @dolfijn Dank je voor je advies :) Zal het inderdaad wel bij mezelf houden, heb inderdaad ook aangegeven dat ik het niet zie zitten om weg te gaan (in het algemeen). Maar je vind dus dat ik gerust mag aangeven dat ik het vervelend vind dat ze er iedere dag naar vraagt?

Hoe gaat het vandaag met jou? Al minder last van je voeten? En weten jullie al wat meer over zoon?

20. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Hey,
    Staan is helaas geen optie meer want dan zakt mn rug door hahahaha ;)
    Wat betreft je schoonmoeder, ik zou het lekker bij jezelf houden en aangeven dat je niet zo gezellig meer bent ook en dat je het onwijs lief vind wat ze allemaal voor jullie doet maar .... etc.
    En natuurlijk even aangeven dat je haar echt echt gaat bellen als er wat is maar dat het voor jou ook onduidelijk is en onzeker en dat je ook niet weet hoe / wat.

Belde net zelf naar mijn moeder en zij vroeg hoe het ging maar is dan heel erg van ow wat ben je aan het doen etc.
    Mijn ouders doen vrijwilligerswerk in het ziekenhuis en waren daar bekenden tegengekomen die net opa en oma waren geworden; toen hadden ze wel even gekeken op de parkeerplaats of ze niet toevallig onze auto ook zagen staan haha ;) Verder hebben ze zoiets van we zien het wel en vragen er ook niet naar.

@hier, lekker boek uitgelezen, filmpje gekeken, man een boodschappenbriefje gemaild ;), beetje aan de telefoon gezeten en verder niks.
    Heel relaxed dus!
    Wel zit mn buurman mij steeds uit huis te kijken (hij is zn auto schoon aan het maken), ben soms echt in staat om naar buiten te lopen en te vragen of hij het kan zien en of ik niet gewoon lekker mag zitten in mn verlof met mn dikke buik op mn eigen bank, etc, etc ;) :D

Zo denk maar even aan een nieuw boekje beginnen, morgen neemt een vriendin weer nieuwe mee van een andere vriendin dus hebben we weer voorraad hihi.

Gaan jullie eten vanavond? Heb nu steeds zo'n honger weer! Wij lekker ongezond; pizza, heeeeeeeerlijk!!!

Share This Page