Nog minder dan 100 dagen, wie nog meer?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Lelle23, Jan 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hi meis,

Het gaat hier wel, dikke verkoudheid te pakken dus denk dat die me gister al dwars zat :( Neus dicht waardoor ik heb liggen snurken :$ doe ik nooit! en dus nu al de hele ochtend keelpijn..
    Toch al met al wel goed geslapen en maar kwartiertje heftige activiteit in buik gemerkt dus dat viel heel erg mee!

Vanmorgen eerste gedeelte cursus Samen Bevallen gehad; lekker gewoon bij ons thuis.. Bevalt goed! ;)

Nu weer even rustig aan op de bank en nog een keer het advies gekregen rustig aan te doen.. Dus vanmiddag maar weer even liggen denk ik.. en dan hopen dat het snel weer zakt allemaal..

Leuk dat je kleertjes van schoonzusje! Ik krijg volgende week nog een hele tas vol positiemode van schoonzus. hahah kan ik de laatste weken nog es wat anders aan ;)
    Veel succes met je school opdrachten en veel plezier met voorlichtingsavond BV :)

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Fijn dat het weer wat beter gaat! Wel balen van die verkoudheid, zeg! Hopen dat het niet uitloopt tot griep dan... Hier ook al een paar dagen licht aan het snotteren, maar tot nu toe zet het gelukkig niet door. Doe inderdaad maar lekker rustig aan en ik hoop dat je zo nog even lekker kan slapen!

Wat lekker dat jullie die cursus thuis hebben! Hoe was het?

3. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    @iedereen hebben jullie een babydump in de buurt?
    die hebben ook leuke pakketten bij mij zat er een leuke zeehond knuffel drinkbekertjes lepeltjes een mee neem doosje voor luierdoekjes in te doen een bon van 5 euro voor kleertjes en een leuke sticker bab on board.
    @ hier het weekend ook aardig geslapen alleen vanacht er weer 4 keer uit voor naar de wc te gaan vanochtend al weer optijd op geweest om brokjes voor de diertjes te halen vriend lief was zo ongeduldig om naar ze werk gegaan werd er een beetje tureluurs van dus vandaar naar de winkel om 8 uur :S de wasgedaan en de vaat om 10 uur klaar toch nog maar eventjes 2 uur geslapen:D

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @toetie Bedankt voor de tip, dan gaan we binnenkort zeker nog even langs babydump!
    Jij bent al lekker druk geweest vanmorgen, zeg! Lekker dat je net nog even kon slapen :) Lastig hè, dat je 's nachts zo vaak naar de wc moet! Soms ben ik nog wel eens zo eigenwijs om te blijven liggen, maar dan gaat vanzelf de kleine tegen m'n blaas trappen en dat móet je wel :p

5. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    @Toetie, dat pakket heb ik ook opgehaald toen ik in NL was, leuk pakket inderdaad :)

Ik hoef er 'snachts niet uit, gelukkig, alleen 's ochtends vroeg sta ik op klappen. Helaas loop ik niet zo snel dankzij de BI, maar tot nu toe red ik het steeds net. Dan weer terug bed en dan slaap ik rustig tot half 12 verder :) Ik ben echt zo vreselijk moe de laatste tijd weer, ik slaap tussen de middag, ga op tijd naar bed, maar blijf echt lang doorslapen.
    Zou nu zo terug kunnen :)

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @Biccy Heel herkenbaar hoor! Ik slaap ook rustig van 22.00-11.00 uur! Lekker aan toe geven en gewoon lekker je bedje in als je moe bent :)

7. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @Pakket bij de babydump: bijna meteen opgehaald dat ik zwanger was :) is inderdaad wel een leuk pakket!

@Cursus was wel informatief en goed om mee te beginnen.. pas eerste keer dus we zien wel hoe het verder gaat :)

@Verkoudheid; blijf last van me keel houden.. en neus zit helemaal dicht. Vanavond stomen en lekker op tijd me bedje in..
    Slaap ook zo veel (mits haalbaar!), zou elke dag wel willen slapen, slapen, slapen.. hihih

8. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Nou, ik ben net terug van controle bij de ha. Alles verder prima, urine weer netjes schoon en bloeddruk ook prima.
    Bij het voelen van mijn buik kreeg ik de opmerking dat hij denkt dat het wel een 9 ponder gaat worden...

wtf :$
    Ik zeg, ja daaag, dan ga ik in staking hoor, ik kan toch nooit een 9 ponder daar benee eruit krijgen :$

Even serieus, dan lukt toch nooit?

9. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    hahah ik weet dat het veel is.. maar het kan echt hoor!
    mijn neefje was een 10 ponder :$ en ook die is er gewoon uitgekomen hoor..

Fijn dat alles goed was bij de HA!

10. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Ik vind het maar een eng idee :(
    Daarnaast denk ik dat ik zijn zh tasje opnieuw moet gaan inpakken dan, want hoe groot is een 9 ponder eigenlijk? Straks past ie' in geen van de pakjes 8)

Halen ze hem niet eerder? Als ie echt zo groot word? (door de suiker?)

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Zo hé, dat wordt een flinke dan! Maar een 9-ponder krijg je er heus wel uit hoor ;)

Denk alleen dat je dan geen maatje 50/56 nodig hebt, maar meteen een 62 kan inpakken. Moet zeggen dat ik ook heel weinig in het kleinste maatje heb hoor, even de mouwen omslaan en ze passen 62 ook wel. Vind het zonde om heel veel in 50/56 aan te schaffen, terwijl ze er zo weer uitgegroeid zijn.

Fijn dat verder alles goed is!

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Grrr, even een mega dip hier!

Mijn schoonmoeder had helemaal aan het begin van de zwangerschap zelf aangeboden op te passen zodra ik weer naar school moet. Vraagt ze net heel schijnheilig wat we met de kleine doen als ik weer naar school moet, met een ondertoon dat ze helemaal geen zin heeft om op te passen. Snap het opzich wel, wordt haar vijfde kleinkind en ze past regelmatig op allemaal, maar biedt het dan niet aan!

Gelukkig hoef ik pas weer in september naar school, dus dat ik me nu druk loop te maken is eigenlijk nergens voor nodig. Wel een beetje jammer dat het zo moet gaan! We hebben geen geld voor het kdv (en eerlijk gezegd zou ik het ook niet prettig vinden om haar daarheen te brengen), dus ik denk dat ik nu via marktplaats maar iemand in de buurt ga vinden, die een paar dagen op mijn kindje pas en ik een paar dagen op haar kindje(s). Heb nu nog alle tijd om kennis te maken en te kijken waar ze dan terecht zou komen, dus dat lijkt me de beste oplossing op dit moment.

Hoe hebben jullie het geregeld met oppas?

13. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Ik denk inderdaad dat ik wat meer 62 in zijn tas gooi, en er wat 56 uithaal haha Naja, we gaan het zien :)

Misschien halen ze hem wel eerder vanwege de diabetes? Volgende week even bespreken met mijn gyn denk ik maar!

BTW de dokter heeft niet eens gekeken daar beneden, zei dat het heel normaal is tijdens de zwangerschap en als de jeuk niet te houden is, dat je er een cremetje voor kan krijgen, als het gewoon te doen is, mag ik het met rust laten :)

Ik heb nog helemaal niet echt bij een oppas stil gestaan, maar ik wil na zo'n 3 maanden weer werk gaan zoeken. of althans, moet.
    Dan gaat hij naar een kdv denk ik :)

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @Biccy Ik zou het inderdaad gewoon even met de gyn bespreken, dan kan zij je wel vertellen wat het beste is!
    Fijn dat je een crème hebt gekregen! Ben benieuwd wat hij hier gaat zeggen, eerst maar eens kijken of het morgen wel lukt om een afspraak te maken. Ze kunnen bij onze praktijk zó moeilijk doen!

@hier Vanavond naar een voorlichtingsavond over borstvoeding geweest. Bijzonder dat alle processen in je lichaam zo samenhangen, zeg! Was best nuttig, over aanleggen, hoeveel voedingen, hoe je weet of je kindje genoeg krijgt, hoe je kan zien dat je kindje aan een voeding toe is (voordat het gaat huilen), etc. Nu hopen dat het ook echt gaat lukken!

15. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Goedemorgen meiden!

Hier weer een gebroken nacht gehad, helaas... En het ging nog wel zo goed van het weekend! Maar ja, vanmorgen de huisarts even gebeld en Biccy, het ging net zo makkelijk als bij jou! Ik hoef niet eens langs te komen, kan vanmiddag zo een recept bij de apotheek ophalen :) Ik blij dat ik niet met m'n benen wijd hoef daar :p

Maar ondanks alle ongemakken ben ik er gister toch weer bij stilgezet hoe bijzonder het allemaal is en hoeveel ik ervan geniet om zwanger te zijn! Mijn man is van zichzelf erg nuchter en had niet zoveel met de zwangerschap. Voor hem was het nog niet echt meer dan een dikke buik en hoe hij en straks zou vinden, zag hij dan nog wel. Ik wist wel dat hij het heus wel leuk vond en dat hij er echt wel trots op is (als we naar zijn vrienden gaan, staat ie niet voor niets het setje voor me uit te zoeken waar mijn buik het mooist in naar voren komt :p), maar gisteravond liet hij dat ook echt merken door mijn buik te strelen en te fantaseren hoe het straks zal zijn en dat hij er zo naar uit ziet om straks 'zo'n poppetje in mijn handen te kunnen houden'. Ik wist niet wat ik hoorde! Heerlijk om daar echt eens met hem over te kletsen, zonder dat hij na een paar minuten alweer afhaakt ;)

Hoe zijn jullie mannen eronder? Herkennen jullie dat nuchtere?

16. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Mag ik ook nog mee doen hahaah, ben vandaag precies 99 dagen ;)

17. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Kom erbij hoor Myrthe! :)

@ElletjJo; herken het nuchtere wel.. al is manlief al sinds hij het heeft voelen bewegen wat vaker aan me buik aan het kriebelen zo van: wakker worden ;) haha vind dat elke keer heel grappig en mooi om te zien!
    Balen van je oppas, dacht je dat je alles geregeld had wordt het afgezegd.. kan me goed voorstellen dat je daar even flink van baalt! Ik ben gewoon thuis dus hoef gelukkig niet bezig met oppas..

@Biccy; ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen, maar je hebt inderdaad kans dat jullie boy eerder wordt gehaald ivm suiker.. hou ons op de hoogte!

@Hier; nogsteeds mega verkouden, ook beetje verhoging dus ik hoop dat het weer gaat zakken want ik heb een drukke week: vandaag huis schoonmaken, woensdag belangrijk gesprek stiefdochter op internaat, donderdag dagje sauna Zwaluwhoeve, vrijdag boodschappen en huis recht trekken, zaterdag beste vrienden met hummel hier, en zondag jarig! hihihi dus niet echt de bese tijd om ziek te worden :p

Fijne dag allemaal! xx

18. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Leuk dank je wel....

@ Elletjo hahah ik herken het met mijn vriend hoor. Zeg ik tegen hem hou je handen eens op mijn buik. Hij houd het dan welgeteld 20 seconden vol en als hij dan niks voelt dan trekt hij de handen al weer weg.... Waarop ik dan aangeef joh zo voel je toch niks!!
    Maar goed het is voor de mannen ook wel lastig denk ik, ze worden er minder mee geconfronteerd als wij.

19. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    @Myrthe Gezellig, kom erbij! :D
    Haha, dat gebeurt hier inderdaad ook, geen geduld om even te wachten totdat de kleine gaat bewegen! Net als dat ik zeg dat hij even naar m'n buik moet kijken (die gaat soms echt alle kanten op!) en dan kijkt ie even en als ie niet meteen wat ziet, is de tv weer interessanter :p

@dolfijn Haha, dat wakker maken herken ik wel ja, maar niet met kietelen, maar met schudden en porren :p 'Wordt ze hard van', zegt hij dan! Gelukkig dat ze goed ingepakt zit :)
    Vervelend dat je nog steeds niet lekker bent :( Probeer niet te hard van stapel te lopen he, je huis wacht wel!
    Fijn dat je thuis bent als de kleine er is joh! Hoef je in ieder geval je kindje straks niet weg te brengen, lijkt me wel een heerlijk idee!

@hier Stond net m'n broodje te smeren en kreeg het ineens heel warm en werd duizelig. Maar even een glas water gedronken en op de bank gaan zitten, maar het voelt nog steeds niet helemaal goed. Dolfijn, je hebt me toch niet aangestoken he?! :p

Oja, manlief bood gisteren ook nog aan op tzt te kijken of hij 4x9 uur kan gaan werken en dan één dag vrij, zodat hij een dag thuis kan zijn bij ons meisje :) Op het werk zal het niet echt een probleem zijn, we moeten alleen nog even kijken of dat financieel haalbaar is. Lijkt me wel super als hij een dagje kan oppassen!

20. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    mijn kleine was ook aan de grote kant nou legt de kleine mij sons vast hoofdje is aan het dalen maar kont vast gepakeerd tegen mijn ribben conclusie ik kan niet draaien.
    hier een rustig dagje ben ook niet lekker en heb last van de hitte ondanks dat de verwarming op 18 staat en in een t shirt zit:S
    ik heb ook een zalf indertijd gehad voor daar onder ik had dankzij een blaasonsteking die niet over ging meerdere antibioticas gehad kreeg ik een schimmelinfectie van de antibiotica gelukkig daarna wel mijn blaas onsteking over en de schimmel infectie ook zo.
    ook net gebeld door careyn intake kraamzorg 25-01 rond half 12 ben benieuwd.
    p.s. hebben jullie ook last van de hoeveelheid spellingsfouten sorry maar mijn grammatica is super slecht.

Share This Page