@dolfijn Dank je wel Moet wel zeggen dat ik blij zal zijn als de baby er is hoor Het is de laatste zwangerschap en na deze vind ik het meer dan genoeg @elletjJo Hier gaat alles goed Vandaag wezen bloedprikken voor de glucose. (3x een buisje brr nu de armen beide blauw) Ben al wel aan het aftellen hoor hihi @rest leuk om mee te lezen
@AnnaB, welkom! @Nachtzon, nog maar 8 weekjes! Soms ligt Ukkie lekker op mn buik en dan denk ik hoe heb je daar ingezeten?! @Toetie, balen zeg van je wond! @hier; wel gek hoor om die kleine nu thuis te hebben! Best wel wennen, voor haar qua geluiden etc en voor ons is alles natuurlijk wennen want hebben haar nog nooit zo lang bij ons gehad!!! Heb ik het soms wel moeilijk mee moet ik zeggen.. Ben zelf al ruim 13kg kwijt, was 7kg aangekomen tijdens de zwangerschap, buik trekt ook aardig bij alleen die strepen....
Hey meiden, Hier weer eens een berichtje van mij... @AnnaB Welkom en succes met aftellen! @Toetie Das niet fijn met die wond! *knuf* Ik hoop voor je dat het meevalt... @Elletjo Herkenbaar dat niet kunnen slapen met je kindje! Hier vind vaders het ook erg fijn om samen te slapen... Alleen james dat moeders dan geen oog meer dicht doet, aangezien ik bij elk steuntje, kreuntje en gilletje rechtop zit @Siepie Wat heerlijk dat jullie meisje eindelijk thuis is! Lekker genieten en wennen aan elkaar... @hier Naar omstandigheden gaat het redelijk, we zijn aan het genieten van elkaar en de kraamvisite komt druppelsgewijs. Lenthe doet het super, echt een zoet meisje hoor We zijn nu officieel doorverwezen naar de VU Amsterdam voor haar armpje, ik verwacht en hoop deze week gebeld te worden voor een afspraak. Zelf ga ik morgen voor een röntgenfoto van mijn bekken, omdat het vermoeden bestaat dat het gescheurd en wellicht gebroken is. De afgelopen weken is de pijn alleen maar erger geworden en kan bijna niet meer zitten Ik vraag me wel eens af of het nog ophoudt.... Oh ja, de kilo's, die was ik na week 1 al kwijt plus nog 2 kilo extra... Die stress was dus toch nog ergens goed voor, alleen jammer dat daardoor de borstvoeding mislukt is. Daar baal ik af en toe nog flink van! Sorry voor het klagen Liefs Marielle
@AnnaB Fijn dat het goed gaat! Brr, dat bloedprikken vond ik ook altijd verschrikkelijk! Hoewel 'k na de bevalling wel van die fobie afgekomenben geloof ik, ze hebben me in het ziekenhuis helemaal lekgeprikt met vanalles en nogwat Wanneer krijg je de uitslag? @siepie Wat goed zeg, van je kilo's! Nu maar lekker genieten, want ik gok dat de stress daar ook aan bijgedragen heeft... @Lelle Wat balen van je bekken.. Sterkte meid! Kan me heel goed voorstellen dat je van die bv baalt, maar je hebt je best gedaan! Deze situatie had je ook niet voor het kiezen he! @hier Vannacht is het gelukkig weer goed gegaan met slapen! Fiene kwam om 12u, 3u, 6u en 9u, maar sliep daarna wel weer vrij snel
@nachtzon Nog 8 weken dat scheelt. Is zo voorbij @elletjJo Ik heb vanmorgen gebeld voor de afspraak. De waardes zijn 4.3/3.0/4.2 beetje "laag" dus mag rustig een snoepje eten hihi Ik vind bloedprikken nu minder erg als vroeger. Maar het blijft onprettig!
goedenmorgen allemaal welkom annab balen van het bloedprikken. @elletjo als ik dat zo hoor hoevaak ze komt ben ik gelukkig met ons kleintje hoewel ze vanacht voor het eerst 2 keer voor haar voeding kwam begon ik al te balen maar als ik het bij jou lees ben ik gelukkig. @lelle balen van je bekken wel fijn dat ze zo snel doorgewezen word naar dat ziekenhuis.. als ik aan bloedprikken dan denk ik tegelijk aant ziekenhuis mijn rechter arm was zwart van het prikken:s voor de rest is het hier goed met de kleine dadelijk naar het cb. alleen mijn wond gaat steeds meer pijn doen zoals ik al had verwacht dacht mijn vriend dat ik me aanstelde kwam wel een traan in mijn oog toen ik dat hoorde en op het moment dat ik dit typ komen ze weer ik heb een absurt hoge pijn grens en zeur nooit bijna dus die opmerking raakte me erg. ik weet wel dat ik het weer voortaan voor me houd...
@AnnaB Fijn dat je gewoon kan blijven eten, altijd prettig he! @toetie Haha, jij bent een beetje verwend met Dewi zo te horen Wat vervelend dat je vriendd zo reageerde zeg! Maar ik zou het toch wel blijven zeggen hoor, als het niet goed met je gaat. Juist nu heb je zijn steun extra hard nodig (voor je bestwil ), dus denk dat het heel belangrijk is dat je hem laat inzien hoe het er nu echt voorstaat en dat je je niet aanstelt... Sterkte meid, dikke knuffel vanaf hier!
@toetie, wel aangeven hoor als je pijn hebt!!!! @hier, kleine moet nog wel wennen, vandaag heeft ze heel veel geslapen dus ben benieuwd hoe de nacht zal gaan Vandaag voor de eerste keer buiten gewandeld met d'r, even naar de jumbo geweest, mn conditie is echt ver te zoeken na die 2 weken zeg! Pff. Wanneer kan/mag je eigenlijk weer een beetje gaan beginnen met buikspieren etc?? Vanmorgen kraamhulp gehad, helaas belde ze vanmiddag dat ze er een gezin bij heeft gekregen en dat kindje is jonger dus zij krijgen sochtends zorg en ik nu dus de middag. Wel jammer, hadden eigenlijk afgesproken om haar in bad te gaan doen maar goed. Kan het op zich ook wel zelf maar is toch wel fijn om de eerste keer thuis toch even een hulp te hebben. Ga maarkijken hoe het loopt morgen, man gaat weer aan het werk dus ben ook voor het eerst alleen thuis, best even spannend! Liefs
@siepie Balen van die kraamzorg, zeg! Hoe is het gegaan alleen? Heb je nu de hele week maar één dagdeel? Haha, die conditie liep ik ook tegenaan ja! Je voelt je alsof je de hele wereld weer aankan, maar eenmaal onderweg blijkt het toch enorm tegen te vallen Die buikspieren kan je al wel weer mee aan de slag, moet je even aan je kraamhulp vragen, die heeft wel oefeningen voor je! Dan weet je zeker dat het goed is wat je doet, want je moet niet meteen weer te hard aan de slag gaan natuurlijk! Hoe gaat het met Rilana? Doet ze het een beetje goed nu ze weer thuis is? @hier Ben echt uitgeput: Manlief is de afgelopen 3 dagen iedere avond weggeweest, kwam alleen thuis om te eten. Kwam er dus op neer dat de zorg voor Fiene 24 uur per dag op mijn schouders lag. Opzich niet zo erg als ze me niet al die 24 uur per dag zou claimen, maar zodra ik haar neerleg, zet ze het op een krijsen: ze wil de hele dag alleen maar bij me op m'n buik liggen. Als er dan een moment is dat ze diep slaapt, kan ik haar even wegleggen en heel snel douchen of wat eten maken voordat ze weer wakker wordt. Kolven moet met een huilende baby op schoot, ook niet heel makkelijk Herkennen jullie dit en/of hebben jullie tips? Heb echt vanalles geprobeerd, maar ze stopt echt niet met huilen als ik haar laat liggen. Nu ligt ze -wonder boven wonder!- te slapen in de wieg en kan dus voor het eerst deze week even rustig ontbijten! Wel weer een voordeel: Intens genieten van even een kwartiertje rustig kunnen zitten, haha Vind het ook wel weer heel erg leuk als ze lekker bij me ligt, hoor, maar het is even teveel van het goede als je daardoor geen kant meer op kan Vannacht heeft ze echt goed geslapen! Ze had om 22.30u de laatste voeding gehad. Toen kwam ze om 3.00u pas weer! Helaas na die tijd niet slapen, maar heb haar toen een uurtje op m'n buik gehad en daarna kon ik haar weer in de wieg leggen. Vroeg in de ochtend heb ik haar bij me in bed genomen, omdat ze weer niet wilde slapen, maar toen viel ze direct in slaap en kwam om 7.30u pas weer voor een voeding! Jammer dat ze zo slecht sliep, maar hoop dat ze dit ritme binnenkort door gaat zetten! Als ze dan nog leert slapen na de voeding, komen wij ook nog eens aan onze slaap toe, haha Het leek gisteren trouwens wel alsof ze haar handjes aan het bestuderen was! Echt heel schattig! Kon alleen niet goed zien of het écht zo was, ik kwam binnen en toen stopte ze ermee, omdat ze mij hoorde Ze is weer wakker, dus ga maar weer even met haar op schoot zitten! In de wieg blijft het bij hazeslaapjes, ze vindt het toch niet zo leuk dat ik er niet bij lig geloof ik
Hoihoi, Hoe ishet met jullie? Hier gaat het heel goed, Rilana doet het goed, ik voel me goed (heb volgens mijj alleen een aambei maar goed dat is bijzaak ) dus lopen is niet zo fijn haha. Had idd van de kraam oefeningen gehad, ga ik maar s mee aan de slag! Krijg 5 keer 3 uur zorg maar veel dingen weet ik al. Morgen komt ze voorhet laatst en gaat ze met manlief in de weer haha, kan hij even oefenen met in bad doen etc. Merk dat ik haar heel veel heb, ben er natuurlijk ook veel maar toch. Ik ben inmiddels gestopt met kolven, jammer maar het is niet gelukt, ben trots op iedere druppel die ze binnen heeft gekregen maar toch wel jammer.... Rilana heeft ook moeite met alleen slapen, wij bakeren haar in en zo is ze een stuk rustiger. Op de dag ligt ze veel bij mij, wil volop van dr genieten nu ik haar eindelijk bij me heb! Wel heeft ze vanmorgen in bed geslapen wel 45 minuten!! en in de kinderwagen 2x. Helemaal trots Vandaag een drukke dag, veel visite. Eerst iemand consultatieburo, toen een vriendin, toen kraamhulp, mn moeder, tante en oma, net even boodschappen gedaan, zo eten en dan 3 vrienden vanavond op visite.. Gelukkig morgen alleen de ochtend kraamhulp, middag bevriend stel en verder niks! Groetjes
@elletjJo Het enige wat ik als advies kan geven is gewoon even laten huilen. Ookal is dat heel vervelend maar zo heb jij ook even je handen vrij. Gewoon in bed leggen als het tijd is om te slapen in eigen bedje leggen en 10 minuten laten huilen. Het is niet prettig dat weet ik. Maar je hebt dan wel even tijd voor jezelf
annab 10 minuten? als ik dat hier doe dan blijft ze huilen tot ik haar eruit pak en dat kan dus gewoon een uur lang en dan is het niet meer huilen maar krijsen en ja de cb zei ook laten liggen maar dat kan ik toch niet over mijn hard vekrijgen..... @siepie fijn dat het goed gaat nu lekker genieten. @hier woensdag bij cb geweest ging prima. bij geboorte 3700 gram 4 dagen later 3590 gram en woensdag woog ze 4870 gram en ze is nu 56 cm intussen voor de rest was alles goed. bij mij geniet ik van de momenten met de kleine en met mijn ventje. nu nog even snel de honden uitlaten poging tot en dan naar bedje.
@toetie Ik kon het ook altijd niet over mijn hard verkrijgen maar het werkte op den duur wel. Ik liet ze altijd 10 minuten huilen. Dan ging ik even kijken. Even oppakken even troosten. Terug leggen en zeggen mama is in de buurt ga maar lekker slapen ik hou van je. (o.i.d.) En dat net zo lang volhouden totdat ze stil werden.
ik begon met 1 minuut en dan altijd langer... ook laten huilen, dan ff oppakken, zoentje knuffel (maar ik sprak dus niet) ik zong meestal eventjes... dan weer in bedje en naar buiten...
hoihoi gisteren is duidelijk te druk geweest, zit er f doorheen nu en de kleine meid heeft erg last van kramp (ook door medicijnen) Morgen komen mn schoonvader en schoonzus en dat helpt ook niet echt mee om weer positief te worden. Heb zo erg het gevoel dat ik zoveel gemist heb in de 2weken ziekenhuis, moet haar nog zo leren kennen en ze is superlief en mooi en alles maar ben er weer f zo verdrietig van sorry hoor moest het even kwijt
KNUF Siepie, neem je tijd om haar te leren kennen.. het is ook vreemd voor haar na de tijd in het ziekenhuis.. Geef jezelf en haar de tijd.. xx @Hier; sorry weinig hier online daar ik het gewoon druk heb met Beau en daarnaast super verkouden ben, met wat keelpijn en verhoging.. dus heb me rust en energie nu erg nodig om het voeden vol te houden (heb net 2 regeldagen gehad.. pff.. ) Lees jullie berichten wel maar reageer even nihil.. tot later meiden! xx
@siepie neem de tijd dat komt en als je zoiets hebt van ik heb meer tijd nodig zeg tegen kraamvisite kom maar later want merk dat je veel hebt gehad door je berichtjes even rust inlassen is niet verkeerd ik heb nog niet veel verziete gehad maar merk wel dat ik dubbel geniet als ze wel komen aangezien ik dan ook uitgerust ben..
tnx! was gewoon 1 stel wa het allemaal niet zo begrijpt, hard praten, vervelende opmerkingen maken, ook over de bevalling, was echt woest!!!!!! nog als ik eraan denk. is erg wennen allemaal maar daar is zo weinig begrip voor...grr het komt vast goed