Nog minder dan 100 dagen, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lelle23, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Jammer he, die mensen die zich totaal niet in kunnen leven! Probeer het lekker naast je neer te leggen en pak je rust! Ik vond het in eerste instantie onzin dat de kraamhulp en vk zeiden dat ik de eerste 6 weken 's middags moet gaan slapen, maar merk dat ik er toch baat bij heb. Zonder dat slapen trek ik het ook echt niet en nu kan ik een stuk meer hebben (ook van Fiene!).

@dolfijn Balen meid, doe maar lekker rustig aan!

@huilen Ik doe m'n best om haar af en toe te laten huilen. Gisteren geprobeerd om iedere 10 minuten (nouja, ik smokkelde, waren er meestal 7 en toen kon ik het niet meer aanhoren!) naar haar toe te gaan, even troosten en op een gegeven moment ging ze wel slapen. Later op de dag had ik haar bij ons op bed gelegd en ben toen bij haar gaan liggen tot ze sliep en toen heeft ze 2 uur geslapen :)

Gisteren is Fiene meegeweest naar de kerk. Had haar in de draagdoek en het ging super goed! Ze heeft de hele dienst geslapen, lag alleen enorm te snurken, haha!
    Fiene wordt weer wakker, dus ik ga het badje even klaarmaken! We hebben vanmorgen heerlijk uitgeslapen, dus we zijn een beetje laat :p

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Oooh meiden, ik ben zo aan het balen! Is het zo'n heerlijk weer buiten, wil ik er lekker met de kleine meid uit, heeft manlief de kinderwagen in de auto :( Besluit ik om haar dan maar in de draagdoek te doen, kan hem nergens vinden, blijkt die in de kinderwagenbak in de auto te liggen! Vanavond visite, dus helaas een dagje binnen vandaag...

Ze ligt nu wel heel lief te slapen, dus net heerlijk rustig kunnen kolven en nu maar eens de was buiten hangen :)

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    balen elletjo!!!
    ik moet morgen de kinderarts terugbellen. kleine zoveel last van bjwerkingen!!!
    over slapen is tegen mij nooit wat gezegd...

4. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Hallo lieve meiden,

Ik kan eindelijk weer online!!!! jippie!
    Mijn laptop had steeds kuren en 2weken geleden ongeveer was ie van het ene op het andere moment echt gewoon op. Ding is net 8maand oud dus terug naar de winkel en word nu gereanimeerd haha. Het enige wat ie nog deed was als je hem aan zette gewoon een heel hard alarm af laten gaan en niet meer stoppen verder deed ie helemaal niets meer.
    Hadden ze nog niet eerder gehoord of gezien, dus opgestuurd naar de fabriek en hoop dat ie gemaakt kan worden of dat ik een andere krijg. Het kon ongeveer 4weken duren dus heb sinds gister middag eindelijk even een vervanging kunnen lenen van iemand anders gelukkig want zonder internet kan ik niet rustig aan doen haha. Ik moet zo af en toe even achter de pc kruipen anders loop ik mezelf voorbij.
    En nu kan ik wel achter de pc kruipen weer maar heb ik er wel een slinger bij nodig haha is heel oud beesie maar doet het dus mij hoor je niet klagen.

Met ons gaat het nu echt goed, durf het nog niet hard op te zeggen maar zo typen durf ik al wel haha.
    Caithlynn doet het heel goed ze is lekker rustig en tevrede soms iets te tevrede en hoor je haar gewoon 2 of 3 dagen niet eens huilen terwijl dat dus wel goed is voor de longetjes dus soms wacht ik maar iets te lang met voedig dat ze heel even huilt. (ongeveer minuutje vind ik lang zat...)
    Ze begint echt hele leuke geluidjes te maken, haar broer en zus deden dat ook wel maar die lieten het niet zo overduidelijk horen en gingen ook heel laat pas duidelijk praten dus misschien gaat Caithlynn wel sneller duidelijk praten als hun ben heel benieuwd.
    Ook doet ze verwoede pogingen om op haar zei te komen of haar hoofdje op te tillen als ze op haar rug ligt echt zo grappig. Ben zo trots op haar.
    Heb gister een Anton het nijlpaard gekocht voor haar op internet en die zal hoop ik morgen binnen komen. Mijn buufje had hem gezien en die wil ik al zo lang zelfs al voor mijn andere dochter maar toen waren ze net uit en mega duur nu 2der hands voor 13euro dus als ie binnen is word ie gestoomd en kan onze kleine smurf lekker spelen als ze straks wat ouder is.
    Woensdag krijgt ze haar eerste prikjes en ga ik in gesprek met het cb voor een helmpje of een ostiopaat want ze heeft heel erg een voorkeurshouding en ik heb alles geprobeerd zelfs een verhoging onder haar matrasje maar niets helpt dus wil ik graag andere opties want wil geen plat koppie.

Morgen ga ik terug lezen want ben best wel gebroken op dit moment.

Liefs, Kappie

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Wat sneu dat ze zo last heeft van bijwerkingen :( Waar heeft ze last van? Hoop dat ze er wat aan kunnen doen!

@kappie Fijn dat je er weer bent en dat het eindelijk echt goed met jullie gaat! Heerlijk dat ze zo lekker makkelijk is, zeg! Hoop dat er wat te doen is aan die voorkeurshouding. Hier ook wel een voorkeurshouding, maar krijg haar gelukkig wel zover dat ze ook haar hoofdje omdraaid (op haar zij leggen bijvoorbeeld). Ook zorg ik dat als ik haar de fles geef, ik haar op die arm heb waarbij ze dus naar de niet-voorkeurskant kijkt. Succes ermee!

@hier Net visite gehad, was weer even gezellig :) Fiene ligt te slapen, dus wij gaan nu even lekker wat tijd voor ons samen vrijmaken!

6. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hihi kijk eens je handtekening Elletjo :p en mijne :p

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @Nachtzon Haha, ja ik zag het! Grappig, misschien wel verre familie? ;)

8. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hihi je weet maar nooit he :p ben je belg?

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Nee, geen Belg :p Familie van opa en overgrootopa van man komen uit Haarlem...

10. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    tja, mss zijn wij van jullie kanten overgewaaid :p

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    haha toevallig nachtzon en elletjo!
    fijn wat van je te horen kappie en fijn dat het goed gaat! voor voorkeurshouding; misschien mag je wel zo'n 3hoekding lenen van cb voor tijdens het slapen. fysio kan je ook al handige tips geven! zijn bij onze meid ook geweest!

bijwerkingen van de medicijnen zijn onwijze darmkrampen dus ukkie heeft soms zo'n erge buikpijn :( wordt hopelijk vanmiddag teruggebeld door zh en hoop dat ze andere medicijnen kan krijgen!

vandaag gaat het hartstikke goed, was al vroeg opgestaan zodat ik vast aangekleed etc was.
    Uk had om 23.30 fles gehad, toen om 5uur weer en toen 8 uur, dus prima gedaan :)
    een vriendin kwam een draagdoek brengen om te lenen dus daar ligt ze nu heerlijk in te slapen, echt fijn en ik kan ook weer wat doen! :D
    ga er dus zelf maar 1 kopen ook!
    ga nu even lekker de tuin in met mn boek, kijken hoe lang ik mag lezen van de kleine meid ;)

Liefs

12. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    wat een drukte weer volgens mij hebben jullie weer tijd voor te type:p
    hier is het rustig ukkie wil nog steeds niet in bedje overdags maarja wel in de wipper heb die helemaal plat dus is ook goed maak me er niet zo druk om want het is best warm in de slaapkamer en ze is verkouden ds word soms helemaal in paniek wakker vind het wel zielig ze heeft nog genoeg tijd om te leren .
    mijn ventje komt zo thuis en dan lekker wandelen met de hondje van de week een keer zelf gelopen maar merkte dat dat nog teveel is. het weekend met koniginen dag een logeetje voor 3 dagen is wel lekker.

jammer genoeg erachter gekomen dat iemand ons gewoon ongeloofelijk heeft opgelicht voor 400 euro baal er wel ontzettend van weet in iedergeval dat ik nooit meer iemand help die in de ellende zit want je krijgt alleen maar stront voor dank.
    heeft een half jaar bij ons gewoont het enigste wat we vroegen was om mee in de kosten te delen want ze deed alles van ons eten drinke roken alle kosten van huur en boodschappen door 3en gedeelt waar nog niet het roken bij zit en dan kwamen we op 360 uit toen ze weg was deden we ineen 4 dagen met een shag buil inplaats van 1 dag en als je even rekent 1 shagbuil per dag 5.75 per shag buil is al 161 euro en dat deelde we nog geneens in de kosten.
    alle maande netjes betaald laatste maand ineens met de noordezon vertrokken nadat we hadden gezegt dat ze binnen een maand iets anders moest zoeken was 7 maanden zwanger en sloot mezelf op in me slaapkamer omdat ik het niet meer trok.
    maar je gaat wel uit van dat geld dus we hebben het gewoon moeilijk gehad want er moesten ook dingen voor ons kleintje gehaald worden..
    nu heeft ze een huis gekocht en woont ze met haar nieuwe vriend samen wij zitten nog steeds in een woning van 35 m2 waar ook zij heeft gezeten met kans dat we onze eigen woning kwijt zouden raken als de huurbaas ondekte dat zij bij ons inwoonde hoeveel heb je voor iemand over hoe oneerlijk is het....
    met andere woorden ze heeft gewoon lekker goepkoop gewoont want er werd voor de gepoetst gewassen gekookt want het enigste wat ze deed was zitten op der luie gat.

sorry voor het geklaag maar moes het even kwijt..

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Wat sneu zeg, die krampen :( Hoe gaat het daar nu mee? Kon je nog andere medicijnen krijgen voor haar?
    Heerlijk he, zo'n draagdoek! Welke heb je? Ik heb hier een minimonkey liggen, maar vind hem niet handig om lang achter elkaar te gebruiken en voor het huishouden, omdat hij maar over één schouder hangt (krijg ik ontzettend pijn in mijn schouders en rug van) en omdat hij los hangt. Voor in de kerk wel ideaal: ze valt in slaap als ik haar erin leg :p Heb nu via marktplaats een ByKay geregeld, als het goed is krijg ik die van de week binnen :)

@toetie Wat jammer dat ze zo met jullie om is gegaan! Hier helaas ook slechte ervaringen met mensen in huis, dus we hebben besloten dat mensen hier altijd welkom zijn, maar langer dan een week mag het niet meer duren!

@hier Gaat nog allemaal z'n gangetje. Fiene heeft alleen gisteren heel erg last van krampen gehad, ze gilde het uit :( Was zó zielig, ik was helemaal gebroken dat manlief 's avonds terugkwam (had gevraagd of hij van muziek wilde terugkomen). Helaas nam hij het me erg kwalijk dat ik dat gevraagd had, hij snapte niet dat ik het even niet meer trok. Ik moest ondertussen ook kolven, moest heel nodig naar de wc en had dorst, maar ik kon geen kant op met haar..
    Verder doet ze het gelukkig super goed, ze drinkt goed (8x 120cc ongeveer), groeit goed en heeft een lekker eigen willetje! Ze wil de hele dag op schoot (dus wacht met smart op de draagdoek, haha :p) en zodra ik haar wegleg, begint ze te krijsen :p Maar ja, 't is ook wel weer echt genieten om lekker met haar op schoot te zitten, dan maar een keertje minder stofzuigen ;) Morgen krijgen we waarschijnlijk een inbakerdoek binnen en gaan we haar in ieder geval de nachten inbakeren. Ze is namelijk ontzettend beweeglijk en we hopen dat ze wat makkelijker gaat (en blijft) slapen als ze ingebakerd is, dus ik ben benieuwd of het gaat werken!

Ze slaapt nu eindelijk weer, dus ik duik even snel onder de douche en dan gaan we even lekker wandelen!

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    ben benieuwd of de inbakerdoek helpt, wij een soort puckababy te leen van cb en madame vindt het niks!!!!!!!!!!!!!!
    heb draagdoek van bykay te leen en nu zelf besteld..hoop vandaag of morgen te krijgen.
    hier geen andere med maar andere fv, nutrilon omneo, hoop dat dat snel wat gaat doen!!!!!!!
    krampen zijn zo sneu!!!

15. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    fenkeltee... vind je vooral in duitsland... zit anijs en fenkel in en is enorm goed tegen krampen... ik heb dadelijk enkele pakjes gekocht en ga het echt niet zonder doen... mijn kinderen hebben NOOIT krampen gehad dankzij dat en een vriendin die ook een babytje heeft die krampen had, heeft van mij een doosje gekregen en het was dadelijk gedaan... dus echt een aanrader :) mag al vanaf de 1ste week gedronken worden..
    xxx

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie De ByKay bevalt goed dus? Hopen dat de krampen snel beter worden!

@Nachtzon Venkelthee heb ik ook van gehoord ja. Drink het zelf om de bv te neutraliseren. Hoe/wanneer/hoeveel geef jij aan de kindjes?

17. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    gewoon altijd tussendoor, beetje zoals drinken... je zal wel zien of ze het willen of niet, het ging hier iig heel natuurlijk...
    maar let er wel op dat het venkeltee is die ze al mogen hebben (dus vanaf week1).. zoals ik al zei, in duitsland kan je ze zeker krijgen, ik weet niet hoe het met NL zit...

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @Nachtzon Hier is het gewoon in de supermarkt te krijgen! Kraamzorg raadde het alleen af om het bij baby's te gebruiken, omdat ze dan minder melk gaan drinken als je thee bijgeeft. Vandaar dat ik benieuwd was hoe jij dat dan deed. Heb jij daar geen 'last' van gehad?

19. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Hier raadde het cb pacco inbakerdoeken aan, die heb ik dan ook besteld!

20. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik heb bij mijn zoon enkel 6 weken borstvoeding gegeven (ik was nog te onervaren en wist niet dat je opeens een poosje minder melk hebt), maar bij mijn dochter 6 maand, dus niet echt verschil gemerkt...

Deel Deze Pagina