@toetie Vervelend is dat af en toe he, dat je het zo warm kan hebben! En dan hebben wij nog de mazzel in de winter zwanger te zijn! Hoewel ik wel moet zeggen dat ik het helemaal niet erg vind het bijna niet koud te hebben tijdens het wachten op de bus ofzo Hier ook een zalf opgehaald bij de apotheek, ik loop al een week of 10 met die schimmelinfectie. Wist niet zeker of het dat was en wilde eerst kijken of het zelf over ging. Was dus niet zo, dus toch maar de moed bij elkaar geraapt om daar de huisarts voor te bellen. Hoefde gelukkig niet eens langs te komen Ben benieuwd wat de kraamzorg allemaal te zeggen heeft! Hoever ben je nou? Ben wel benieuwd wanneer ze hier komen! Heb trouwens geen last van je spellingsfouten hoor! Alleen hoofdletters en leestekens zouden soms wel makkelijk zijn Ik ga lekker m'n bedje in, we zijn net thuis en ik ben echt uitgeput! (maar kon het niet laten toch nog even op het forum te kijken ) Slaap lekker allemaal!
@elletjo klopt buiten is het wel fijn dan vries je in deze tijd niet weg ik ben morgen 32 weken ben ook wel benieuwt wat ze zeggen ze klonk wel heel vriendelijk aan de telefoon heb er wel duidelijk bij gezegt dat ik jonge huisdieren heb maar dat vond ze wel leuk.
@toetie Die huisdieren is inderdaad wel slim om aan te geven! Met die drie katten en vogel hier is het wel handig dat er hier ook iemand komt die er niet bang/allergisch voor is en die ze ook nog eens uit het portiek durft te vissen als het bezoek ze weer eens laat ontsnappen Ze komen hier namelijk niet buiten en ik zie het niet zitten na de bevalling op kattenjacht te moeten, haha! Ik zit er op het moment even helemaal doorheen. Door de vermoeidheid de hele dag al beroerd, er komt gewoon helemaal niets uit m'n handen (terwijl ik toch goed geslapen had!). Zo frustrerend als je 's avonds tot de conclusie komt weer niet gedaan te hebben wat er eigenlijk had moeten gebeuren! Hopen dat het morgen weer wat beter gaat... Gelukkig een ontzettend beweeglijk meisje in mijn buik die me steeds weer laat weten waar ik het voor doe Was zó leuk vandaag: Ze lag de hele dag helemaal tegen m'n buikwand aan (en ribben waardoor ik nu een hele beurse plek heb ) en daardoor kon ik precies voelen hoe ze ligt! Gewoon door over m'n buik te strelen kon ik beentjes, billetjes en het ruggetje voelen, zó lief! Was de eerste keer dat dit zo was, hebben jullie dat ook wel eens?
Goeie morgen meiden, Ben even wat minder actief door verkoudheid en voorbereiding verjaardag.. Gister nog wat baby spulletjes gehaald (het laatste!) - hoeslakens wieg en ledikant - molton hoeslakens wieg en ledikant - badstofhoes maxi-cosi - paarse wikkeldeken maxi-cosi - wit/paarse badcape - dekbedovertrekje voor reiswieg - Nijntje knuffeldoekje, muziekdoosje, en maxi-cosi speeltje - nog wat meer kledinghangertjes en omdat manlief het graag wou: een roze en blauw badeendje hahah dus nu zijn we er echt helemaal klaar voor.. hihi op de eerste kleertjes na.. wil even wachten op de nieuwe voorjaars collectie Vandaag naar de Zwaluwhoeve met iets minder geld doordat we gister zoveel hebben uit gegeven Ach, moeten het maar voor onze kleine Dummie over hebben en vermaken doen we ons toch wel in de sauna.. Allemaal een hele fijne dag! en dikke knuffel.. Hoop na het weekend weer wat activer mee te kletsen maar tot die tijd best druk met voorbereidingen van mijn verjaardag etc.. Denk wel aan jullie! xx
@elletjo ik ken het mijn poezen komen ook niet buiten wel gesterriliseerd maar ik vind dat het mijn katten zijn en andere geen last van ze moet hebben. en ja ik heb ook vrij zin in kat vangen als ik bevallen ben. 1tje komt wel terug maar de ander gaar hard naar buiten maar durft dan niet meer terug:S @dolfijn1982 ooh wat lekker in de sauna ben jaloers maar ook wij hebben nou zo iets de kleine gaat voor ik ben in het begin geweest met zen 3en 150 euro kwijt geweest en hebben daar gegeten kei leuke en lekkere dag gehad. @hier ik ga nog even poging slapen doen heb met vriend lief geruilt van plek in bed moet even wennen ligt toch anders.
@dolfijn Leuk he, dat shoppen! Mooi dat je nu compleet bent! Heel veel plezier vandaag! @toetie Die van ons komen inderdaad ook niet meer terug, we wonen op een portiekflat en beneden zit de deur altijd dicht. Ze zijn niets gewend en het portiek is domein van de kater van de buren, dus vrees dat het niet goed gaat als die van ons daarbij komen Slaap lekker nog!
Haha.. ja idd. zo'n lijst ga ik zo ook mar ff google.. want vergeet de helft zo natuurlijk T is te hopen dat t zover niet hoef te komen dit keer.. maare wat kletse jullie veel zeg.. hihi.. kheb lang tijd nodig om allemaal bij te lezen.. Gaat t verder goed met iedereen? Groetjes
Hallo lieve ook wachtende damens, Zag dit topic en dacht misschien wel leuk als ik me hier ook mag aansluiten voor de laatste paar weekjes... Als jullie dat natuurlijk goed vinden... Ben vandaag 35w6d en ben er helemaal klaar voor en mee... Ben zwanger van ons 3de kleintje en 11 februari uitgerekend. Deze datum ga ik niet halen omdat ik medicatie moet spuiten en daar een paar dagen voor de bevalling (die in het ziekenhuis moet) mee moet stoppen dus word tussen de 37 en de 38weken ongeveer ingeleid. Sinds een paar weken heb ik al heel veel last van harde buiken en kan ik al amper slapen s´nachts. Dit kan overdag ook niet helaas want dan ben ik echt de hele nacht wakker. Vannacht had ik steeds echt buikpijn steken overal in mijn buik en dat dan dik een uur en dan kon ik weer even slapen en dan werd ik er weer wakker van om helemaal gek van te worden. Verder ben ik nu ook mega misselijk en heb ik zo´n last van een zeurend gevoel in mijn rug dat ik geen idee meer heb hoe ik nog met zitten staan of liggen bah. Sorry voor mijn geklaag... Dit is ook een hele andere zwangerschap als die van mijn zoon en dochter. Hebben jullie ook wel last van harde buiken en probeert jullie kindje dan ook te bewegen? dat doet deze kleine dus wel en dat doet zo´n zeer. Soms heb ik echt het idee dat ze in paniek raakt door die harde buiken en dat ze dan ruimte probeert te maken ofzo. Sorry voor mijn lange bericht ik hoop dat ik nog even met jullie de laatste loodjes mag vieren. Liefs, Kappie
@kappiegirl ik heb welleens harde buiken maar bij mij komt dat meestal omdat ik dan te lang gewandelt heb met de diertjes. of omdat de kleine al aan het dalen is zich klem zet en helaas kan ik dan zo goed als niet bewegen. maar dan ben je bijna klaar met je zwangerschap ondanks dat het bij mij nog wel even duurt mag het wel zo ver zijn. ik begin een beetje te waggelen en ik word al pingwing genoemd door mijn vriend. @elletjo ik ken het mijn katjes hebben daar ook moeite mee. @hier heb nog lekker 2 uurtjes geslapen we weer plasbuien gehad vanacht dus er regelmatig uit:S zo lekker met mijn diertjes lopen als het een beetje droog blijft gister had ik bemodderde honden aangezien er een in een plas modder had lopen rollen:S maar ziet er wel heel leuk uit. fijne dag verder allemaal
@kappiegirl Natuurlijk kan je hier mee komen kletsen, gezellig! Gaat bij jou dus nog maar een week of 2 duren, spannend zeg! Wel jammer dat je je zo beroerd voelt, ik hoop echt voor je dat het niet lang meer gaat duren! Hier nooit harde buiken, dus daar kan ik (gelukkig) niet over meepraten. Enne, klagen mag best hoor, lucht lekker op af en toe Kan je trouwens niet 's middags een uurtje gaan slapen of in ieder geval op bed gaan liggen? Misschien komt die misselijkheid wel bij je vermoeidheid vandaan, heb het hier ook vaak als ik moe ben! @toetie Zijn ze vanmiddag een beetje schoon gebleven? Drama is dat met dit weer he! Vooral als je dan even niet uitkijkt en ze met hun vieze modderpoten zo doorrennen naar de woonkamer! @hier Net bij de verloskundige geweest: hb was 7.1 en bloeddruk 112/60. Hoef me geen zorgen te maken over een hoge bloeddruk dus Kleine meid ligt ook netjes met haar hoofdje naar beneden, hoewel ze naar mijn idee af en toe ook nog wel eens dwarsover probeert te gaan liggen, dan steken aan beide kanten van m'n buik 2 bobbels uit Vandaag van 9.30-14.30u op stap geweest, eerst gesprek op school, toen naar de verloskundige. Eigenlijk moet ik nu weer terug naar school voor college tot 19.15u, maar denk dat ik maar weer lekker thuis blijf, aangezien ik ook weer 1,5 uur moet reizen (én weer terug). Vk vond dat ik beter mijn grenzen in de gaten moest houden, dus daar maar even naar luisteren dan
Fijn dat alles goed was ElletjJo en groot gelijk heeft je VK dat je je grenzen goed aan moet geven! Dus heel goed dat je vanmiddag aan jezelf hebt gedacht! @kappiegirl; welkom! Klets gezellig mee! Het gaat wel snel gebeuren bij jou allemaal.. vind je het spannend? enne.. dat klagen mag best hoor! @hen30sep; hahah wordt inderdaad lekker gekletst.. maar ach, is gezellig toch? en als we straks om de beurt meer vrij zijn zal er nog wel meer gekletst worden Succes met je lijstje en ik hoop natuurlijk dat je geen ziekenhuis tas nodig hebt! @Snoezepoes; Welkom! Kan ook niet wachten om onze Dummie te gaan zien hoor! Hoe voel je je verder? @Hier; lekker naar de sauna geweest! Heerlijk genoten alleen was het een stuk vermoeiender als anders.. Toch wel wat harde buiken gehad (zakte wel weer snel hoor!) maar was daardoor continu gericht op mijn buik en wat daarin gebeurde en dus niet volledig ontspannen.. ach, gewoon lekker dagje gehad met manlief.. en zal voorlopig laatste keer zijn geweest dus we hebben het zolang mogelijk vol gehouden Nu wel helemaal stuk dus ga zo me bedje in! Hopelijk slaapt iedereen goed vannacht! xx
haha.. nee idd dat hoopt niemand uiteraard natuurlijk die voor thuisbevalling gaat... als de 37wk mar voorbij zijn, dan mag t van mij komen.. ben echt blij als t allemaal weer achter de rug is... voor mn idee, kom k nooit klaar met dingen regelen joh.. De adressen moeten nog uitgeprint worden (wat al 3 x fout is gegaan) maar dat mag mannetje nu doen. en nog opplakken enz... Heb je niet wat tips wat k echt niet zou moete vergete in mn tas?? je weet nooit natuurlijk he.. begint echt dicht bij te komen nu zeg... spannend! Mag dinsdag weer op controle.. ben heel benieuwd of d ekleine al wat aan t zakken is.. ehb wel flink last van voorweeen of indalingsweeen kan ook natuulrijk..Maar we zullen dinsdag wel zien...
@dolfijn Fijn dat je zo genoten hebt! Jammer dat je niet helemaal kon ontspannen, maar op een of andere manier blijf je altijd gericht op je buik he Hier vaak ook zoveel mee bezig, dat manlief er wel eens gek van wordt en ik de opmerking krijg dat ik nu eens aan wat anders moet denken. Makkelijker gezegd dan gedaan Maar je bent er in ieder geval even lekker uitgeweest samen! @hen30sep Ja, je moet echt veel doen he! Heb je voor je gevoel heel veel gedaan, kijk je op je lijstje en dan blijk je er nog lang niet te zijn! Gelukkig heb je nog een paar weekjes Ben nog niet bezig met m'n ziekenhuistas, maar wat ik echt niet zou vergeten is bodylotion, anders scheur ik kapot, haha En misschien wat te lezen voor het geval je langer moet blijven? @hier Heerlijk geslapen vannacht! Helaas de wekker veel te vroeg naar m'n zin, want moet vandaag op controle bij de ortho. Laten we nou net verhuisd zijn nadat m'n beugel eruit ging, waardoor ik nu 2,5u moet treinen! In ieder geval lekker de tijd om voor de tentamens over 2 weken te gaan leren
@elletjo nee ze zijn een keer schoon gebleven lekker gedoucht scheelt ook enorm met de rui alle diertjes ruiken hier nou naar zwitsal(A)(onze katten wassen we ook een keer in de zoveel tijd). @dolfijn1982 ik kan het wel begrijpen met de sauna ik hoeld het in de sauna niet zolang vol en met de bubbelbaden enzo kreeg ik harde buiken dus ik heb lekker in de zoutwater baden gelegen. ik hoop dat je er wel lekker van hebt kunnen genieten want word toch wel moeilijker. @hier wekker liep om 6 uur af vriend lief afgezet op het station en terug naar huis gefietst net de laatste 2 afleveringen gekeken van tienermoeders belgie mooi progamma maar is pas zo laat op de avond:S. vanacht er weer een paar keer uit geweest. krijg mezelf niet omhoog merk nou de laatste 8 weken dat was echt een drempel en merk dat het nu moeilijker is om alles voor elkaar te krijgen ben blij als het zover is (hebben jullie hier ook last van?)
Kijk hier even Hen30sep http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/250606-vluchttas-vluchtkoffer.html Dit onderwerp geeft mij wel enige richtlijn voor wat ik klaar moet zetten. Verder drukke dag, en een heel actief kindje in me buik.. dus al met al kost het veel energie Jammer genoeg geen tijd om echt rustig aan te doen.. laatste voorbereidingen verjaardag!
@toetie Haha, gelukkig! Heerlijk he, die zwitsallucht! @dolfijn Niet te druk maken he, de visite kan ook wel af met iets minder voorbereiding En ze hebben er ook niets aan als jij vervolgens niks meer waard bent zondag! @hier Vandaag de hele dag van huis geweest, naar de ortho en nog even bij moeder langsgeweest, die woont daar ook in de buurt. Nu is manlief even aan het koken en vanavond eindelijk een keer niks! Morgen wel weer een drukke dag, om 6.30u van huis om op de boerderij van kennisen te passen. Ook nog 2 verjaardagen en een nieuwjaarsreceptie (ehm, dolfijn, ik denk dat ik geen recht van spreken heb, haha ). We zien we hoever we komen morgen, anders kan ik altijd nog wat afbellen!
hahah inderdaad geen recht van spreken ElletjJo hihihi moeilijk hé dat rustig aan doen! pff.. maar vandaag wel flink terug gefloten door mijn eigen lichaam.. had me toch een pijn in me bekken op een gegeven moment echt errug!! Toen maar even gaan liggen.. *kon weinig anders* en gelukkig nu wat beter Onze Dummie blijft nu ook bijna de hele dag actief.. wel heerlijk om te voelen.. maar wel lastig om je te focussen op iets anders hihihi blij als ik alleen nog maar thuis hoef te zitten om te genieten
Hey Meiden dank jullie wel dat ik gezellig mee mag kletsen met de laatste loodjes... Ben gister nog in het ziekenhuis geweest omdat ik het toch niet vertrouwde en mijn vriend waarschijnlijk moest werken dan heb ik liever dat er even word gekeken naar wat er aan scheelt voor dat ik straks alleen ben en in paniek raak ofzo. Hij zit dan in Denemarken dus is niet zomaar terug natuurlijk en het ziekenhuis begreep het meteen en vond dat ik direct langs moest komen omdat ze het ook wel even allemaal wilde controleren. Hebben een ctg gehad en een echo en bloedprikken en urine test en zo goed als alles was wel goed gelukkig en had geen duidelijke weeen volgens hun zijn mijn banden overbelast en daar kun je goed veel last van hebben en kan door de druk van de baby dus ook pijnlijke harde buiken veroorzaken. Maar omdat ik medicat spuit voor bloedverdunners en antie stol moeten ze alles extra controleren omdat als het toch spontaan begint er direct bloed moet komen en een ok klaar moet staan mocht het bloeden bij of na de bevalling niet stoppen ofzo, werd er wel een beetje bang van maar goed mijn andere kindertjes zijn zo lang blijven zitten dat deze baby toch echt wel de 37 zelf moet gaan halen tot we naar de gyn gaan voor een afspraak van inleiden en wanneer ik dan moet stoppen met spuiten en word opgenomen. Het is allemaal wat spannend maar ik denk dat het allemaal wat enger klinkt als het in werkelijkheid zal gaan zijn. Met mij en de baby is het allemaal weer goed ben gisteravond gewoon weer thuis gekomen en mijn vriend hoefde gelukkig niet te rijden dus kon lekker thuis blijven. Heb een paar slaappillen mee gekregen dat ik in iedergeval om de dag goed slaap wil niet elke dag een slaappil nemen vind het toch altijd enge medicatie. Hoe gaat het verder allemaal met jullie ga morgen eens flink terug lezen dat ik een beetje wie wie is en hoelang jullie nog moeten enz. Ik kan wel zeggen ik kijk nu al uit naar de bevalling want wat er daarna komt is zoveel meer waard als al het geld van de wereld, en daar hou ik me aan vast wil mijn kleine gezonde kindje snel in mijn armen, en ben ook heel benieuwd naar jullie kleintjes. Fijne avond en morgen ga ik eens flink lezen hier. Groetjes, Kappie