Nog minder dan 100 dagen, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lelle23, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ja ik had dat ook gehoord van die thee ja maar ik weet niet of ik dat zomaar mag geven naast de medicijnen etc.
    Aan de ene kant denk ik tja het is thee dus wat kan het voor kwaad en aan de andere kant moet ik alles overleggen qua voedingen etc.
    Maar ja dat is dan voeding voeding...
    Lastig...
    Maar mogen ze alle venkelthee?
    Drink zelf uberhaupt geen thee dus ben er helemaal niet in thuis..

Vandaag is het wel een stuk beter gegaan, al heeft ze nu weer erge last :(
    Zo zielig!!!

Bij mij het cb is helemaal tegen inbakeren eigenlijk!
    Maar omdat ze diie soort puckababy niks vond heb ik het pas eens helemaal niet gedaan en toen ging het ook goed.
    Dus dan liever niet natuurlijk!

Vandaag de babydoos opgehaald, wel leuk die tijdschriften!

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wat is het hier rustig!
    Iedereen aan het genieten van het mooie weer?

@hier:
    Gister begonnen met cinababy en tot nu toe lijkt het al te werken (even afkloppen!!!)
    Durf het nog niet hardop te zeggen ook hoor!
    Maar we hebben nu zo'n lief en tevreden kindje ineens :D

Vanmorgen de was al opgehangen en nu aan het wachten tot man en kind weer s wakker worden.
    Kleine ligt op schoot te slapen, heerlijk!
    Vanmiddag even langs bij mn ouders en vanavond maar weer bbqen ;)

Fijn weekend!

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Hoe gaat het nou met Rilana? Is ze een beetje van de krampjes af?

Straks met Fiene naar he cb, ben benieuwd wat ze gegroeid is!In ieder geval een hoop, want sinds deze week heeft ze maatje 62 aan :p Sommige dingen vallen nog wat groot, maar een hoop dingen van maat 50/56 zijn nu echt te klein, vooral broekjes!
    Verder huilt ze nog erg veel, meestal stopt het zodra ik haar optil. Zo toch maar even over hebben...
    Ik ga even snel kolven voordat we wegmoeten, zal zo even laten weten hoe het gegaan is!

4. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ben benieuwd ElletjJo!
    Hier groeit Beau ook als kool.. vanmorgen zelf weer even gewogen en ongeveer 3900 gram alweer :D:D
    Hij komt nu al twee weken 500 gram per week aan..hahah doet het dus geweldig op mama-melk :)
    Vrijdag even naar inloopspreekuur om weer even officieel te wegen maar vind het wel leuk om het zelf ook bij te houden.

Iedereen verder z'n ritme beetje gevonden?
    Hoop dat alles goed gaat!

xx

5. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @Hier; alles gaat hier goed.. Geniet erg van Beau, wel druk met voeden maar als ik em weer weeg weet ik waar ik het voor doe :D Vanmorgen weer even thuis gewogen en hij weegt nu alweer ongeveer 3900gr :D Zo trots!
    Plassen lukt nogsteeds niet helemaal zoals het moet, ben benieuwd wat er bij de eind controle bij gyn over wordt gezegt.. verder gelukkig wel gestopt met vloeien en alles voelt minder beurs.
    Zelfs al weer wat gefietst, al voelt dat nog niet helemaal lekker ;)
    Beau is alweer een maand oud, wat gaat het toch hard!

1e paasdag is Beau gedoopt.. een super mooie dag!

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @dolfijn Super dat Beau zo hard groeit! Hoe gaat het verder met hem en met jou?

Fiene was alweer 4820 gram en 56,5 cm :) We kregen het advies haar in te bakeren ivm het vele huilen en niet weggelegd willen worden, maar dat waren we al van plan :p Als het goed is krijgen we vandaag de pacco piccolo binnen!

7. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik hoop dat inbakeren gaat helpen ElletjJo.. hier hebben we ook even getwijfeld na behoorlijk wat onrust van Beau.. maar uiteindelijk toch besloten te wachten..
    en gelukkig gaat het nu stukken beter..

En wauw wat groeit Fiene dan ook super! Lekker joh! Geeft toch goed gevoel hé?!

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Mooi dat het allemaal goed gaat! Hoop dat het plassen ook snel beter gaat... Super mooie foto :D Wat grappig, Fiene zou in eerste instantie ook zondag gedoopt worden, maar aangezien we over 2 weken het kraamfeest hebben, toch maar een maandje verschoven, anders komt daar niemand :p
    Lekker dat het vloeien over is bij je! Ik dacht het vorige week ook, maar sinds het weekend verlies ik weer bruin bloed. Gelukkig geen helder rood meer, dus het zal wel snel over zijn :)
    Hoe gaat het trouwens met jullie oudste zoon? Is alles weer onder controle?

9. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Het gaat met hem wel goed.. hij red zich weer.. geen duidelijk schema, maar dat heeft hij nooit gehad ;) dus we doen het er weer mee.. en hopen maar dat het voorlopig goed mag blijven gaan.

Het is trouwens zo super om te zien hoe de jongens met Beau omgaan :D Ze zijn echt super lief voor hem en zo zorgzaam!

Ik ga Beau weer voeden :p............

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Mooi dat het weer beter gaat! Echt super dat ze zo leuk met Beau zijn :D Zal voor jullie ook wel een verademing zijn, je weet natuurlijk nooit hoe dat gaat uitpakken!
    Maar zie ik het nou goed op de foto: is dat ds. Vreugdenhil ?

11. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    haha ja ElletjJo dat is Vreugdenhil :) bekende? :p

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wat grappig! Dat ik nog thuis woonde, was ik lid van de CGKV in Enkhuizen, daar is hij wel eens geweest dacht ik :)

13. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    haha grappig elletjJo.. zou idd goed kunnen dat ie daar wel eens kwam :p

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Mooie foto dolfijn, fijn dat het goed gaat!!
    Elletjo wat groeit ze hard!!!
    Is de doek binnen?

Hier, Rilana woog gister bij cb 4145gram en is 54 cm.
    Krampen zijn niet over, di nr ziekenhuis; kinderarts, logopedie en voor mezelf naar maatschappelijk werk.
    zal vd wk proberen wat uitgebreder te schrijven
    liefs

15. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Succes met alles Siepie! KNUF

16. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    yeay, nog 43 dagen hier :D

17. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Zo te lezen gaan het dus niet heel goed bij jullie :( Dikke knuffel!

@Nachtzon Schiet al lekker op hea! Gaat het allemaal nog goed?

Heb gisteren de draagdoek en de inbakerdoek binnen gekregen. Wat een verademing! Vannacht heeft ze voor het eerst een hele nacht in haar eigen wiegje geslapen en zat er zelfs twee keer 5 uur tussen de voedingen! (21.30u, 02.30u, 07.30u) Overdag heb ik haar lekker in de draagdoek en dus eindelijk mijn handen weer eens vrij. Zo maar eens lekker stofzuigen en met de was bezig nu het weer kan :p Inbakeren wil ik het liefst alleen voor de nachten houden, we moeten straks ook weer afbouwen, dus we gaan het ons niet al te moeilijk maken voor dan :p Zolang het met de draagdoek goed gaat, is dat wel goed te doen denk ik. Ze gaat nu overdag niet meer naar bed, maar slaapt lekker in de draagdoek. 's Avonds brengen we haar rond 21u naar bed en zodra ik gedouched ben (en zij wakker wordt), mag ze weer uit de doek, meestal is dat rond 9u 's morgens.
    Vanmorgen de aller eerste échte lach! :D Zó lief! We zaten maandag al te twijfelen of het stuipjes waren of ze echt lachte, maar vanmorgen was het wel duidelijk :) Ik hoop dat ze wat vrolijker wordt nu ze meer aan haar rust komt. Eerder was ze vaak het grootste gedeelte van de dag wakker (ze werd wakker zodra ik haar weglegde, maar ik moest af en toe ook naar de wc, kolven of wat eten :p), maar nu slaapt ze lekker bij me en slaapt ze 's nachts ook een hoop.
    Vanmiddag komt mijn zusje en die blijft tot zondag. Heb ik ook af en toe even m'n handen vrij, kan ik het huishouden weer een beetje bijwerken. Het hoognodige is gedaan de afgelopen weken, maar er zijn toch wel wat dingen die nu echt een grote beurt nodig hebben :p
    Vind het wel echt jammer dat het niet meer zo lekker warm is! Was heerlijk genieten afgelopen week, lekker grote wandelingen maken met de kleine meid (dan sliep ze tenminste nog een beetje, haha) en dan onderweg lekker even langs het water zitten ofzo.. Ga zo even mijn zusje van het station halen, maar dat wordt weer een dekentje in de kinderwagen denk ik :p Of ik laat haar in de draagdoek met een jasje aan, dat is misschien ook wel warm genoeg..

Oei, dat was weer een lang verhaal, zoals vanouds :p Nu echt maar even stofzuigen; de katten zijn weer aan het verharen, dus er liggen hele plukken haar door het hele huis :p

Fijne dag allemaal!

18. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ja hoor hier alles super :D beebje megaactief :D

19. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hoi allemaal.
    @siepie good luck allemaal....
    @elletj0 wat fijn dat ze binnenzijn en wat komt ze goed aan.
    @dolfijn wat een mooie foto zeg hoop dat de dag zeker geslaagt was.
    @nachtzon wat snel gaat het he fijn dat alles nog goed gaat...

@hier gaat alles goed ukkie heeft wel wat moeite met de warmte..
    ukkie zit nou pak en beet rond de 5,5 a 6 kilo over 2 weken weer naar het cb eerste spuitje ben er zelf zenuwachtig voor...
    4 mei moet ik terug naar de gyn hopen dat hij de prikpil wil voor schrijven anders dan krijg ik hem niet want mijn dokter weigert hem te geven die vind het alleen voor mongooltjes:O
    maar tegen de gewoone pil kan ik niet en het spiraaltje wil ik niet..
    hoop dat het allemaal lukt.
    van het weekend hebben we een loge vind het wel leuk want heb haar al lang niet meer gezien...
    volgend weekend komt mijn mama en mijn broetjes en stiefpa vind het helemaal geweldig want heb ze al weer niet meer gezien sinds de geboorte.
    eindelijk de dierenarts gesproken de honden worden waarschijnlijk volgende maand worden ze gecastereerd en gestereliseerd... en wat doet onze teef 2 dagen nadat ik gebelt heb word ze voor het eerst loops nog nooit geweest in heel de anderhalf dat ze is. nu maar hopen dat de reu nog te jong is en tot nu toe nog geen intressen heeft getoont haar niet even snel dekt ze heeft wel een broekje aan en als ze alleen zij zitten ze apart maar je weet maar nooit.
    we hopen snel een beetje geld bij elkaar te hebben zo'n 3000 a 4000 euro dan kunnen we verhuizen want heb er heleaal genoeg van nu lekt ons dak weer en door het platte dak is het hier niet koeler dan 22,5 graden s'nachts en overdags minimaal 24 graden en loopt soms op tot 29 graden dus dat word nog wat..
    sorry voor het geklaag maar die klote huisbaas kan ik wel villen...
    en zou het wel fijn vinden als we wat groter wonen dan 30m2 voor 650 inclu g/w/l en waar altijd wel iets is.

20. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    TNX allemaal!!!
    Nou toetie daar mag je best wel over klagen hoor want dat is ook gewoon niet normaal!!!!!
    Nou snap ik ook dat ze last heeft van de hitte (dacht eerst dat eht gewoon door warmte kwam maar met die temperaturen!!!)

Gaat opschieten nachtzon!!!

@elletjo, fijn dat het zo goed gaat met die draag en bakerdoek!

@hier;
    Rilana wil wel in de draagdoek maar alleen als ze geen kramp heeft, die heeft ze na elke voeding op de dag dus om 8, 11, 14, 17 en 20 uur.
    De nachten gaan hier wel heel erg goed, dan krijgt ze ook geen medicijnen en dat scheelt enorm!!
    Hoop zo dat ik andere medicijnen ga krijgen!
    Vandaag ook niets te klagen hoor; gister heeft ze van 20.30 tot twaalf op schoot geslapen (zo gezellig saampies ;)) toen de fles, ze werd om 4uur wakker (overdwars in bed) fles op, toen vanmorgen om 8uur fles op, toen om 10.30 wakker gemaakt want we moesten weg...

Gaan jullie eigenlijk al veel op pad met de kleine?

Hier gaat het verder allemaal wel goed alleen die krampen zijn zo moeilijk, soms huilt ze anderhalf uur achter elkaar door!
    Was van de week bij het cb en daar huilde ze 2 tellen, zei die arts; vraag van de week gelijk even in het ziekenhuis voor een verwijzing naar de huilbabypoli... Zoveel huilt ze echt niet! Maar goed beetje vaag.
    Ook wilde die arts dat ik over zou stappen naar voeding mbt allergieen maar ja ben net een week op omneo dus ga niet weer wijzigen en moet voedingen wijzigen in overleg met ziekenhuis.
    En zo wel meer dingen waar ik nie theel vrolijk vn werd dus hoop dat het volgende week in het ziekenhuis wel beter gaat en duidelijker is.

Met mijzelf gaat het verder wel redelijk, voel me soms zo'n slechte moeder omdat ze in het begin in het ziekenhuis heeft gelegen.
    Ze is in de nacht opgenomen en ik had later in de nacht gevraagd of ik naar dr toe kon / mocht maar dat was niet nodig volgens verpleging op kraamafdeling, krijg je verslagen te lezen en daar staat dan in van "ouders kwamen de volgende dag pas kijken bij hun kind".. Als of ik niet wou???!!!
    Als ze nu huilt is het van de pijn en krijjg haar dan soms moeilijk stil en dat is zo rot!
    En ik voel me schuldig als ik uitspreek dat ik ook wel even een momentje voor mezelf wil, gewoon even niks, even ik.
    Ik ben hartstikke graag bij dr etc vind dr de mooiste en liefste maar heb ook tijd vooor mezelf nodig.
    Vind het nu ook moeilijk om ergens heen te gaan omdat ik ddan een soort bang ben dat ze dan gaat huilen, wil anderen niet tot last zijn.
    Sorry voor mn geklaag hoor! maar hiervoor ga ik dus naar maatschappelijk werk.
    Moet 8jjuni weer aan het werk officieel (neem nog 4 weken vakantie op daarna dus dan pas in juli) maar heb dus eigenlijk maar een maandje om nog even van mn meisje te genieten want dan moet ik eigenlijk weer werken als ik geen vakantie zou hebben.
    Vind dat zo snel gaan, die ziekenhuisopname hakt er wat dat betreft wel echt in bij me.

@toetie, raar dat je ha dat zegt van die prikpil! Ben er zelf nog niet helemaal over uit.
    Hier geen bloedverlies meer maar een soort slijm??
    Wel met man over anticonceptie gehad en zijn er eigenlijk wel over uit dat ik niet iets moet hebben met veel hormonen, dus eigenlijk gwoon niks dus dan maar aan de condooms maar vinden we ook niet alles...
    Lastig lastig!

Gaan jullie nog wat leuks doen met koninginnedag?

Tochw el weer een wat langer vehraal geworden met veel geklaag (sorry!!)
    Ik ga med geven en dan fles

Doei doei!!!

Deel Deze Pagina