@toetie Wat balen van dat huis, zeg! Hier ook een flatje waar het overdag wel eens op kan lopen tot 27 graden en dan heb ik alle ramen open en gordijnen dicht... Haha, het wordt dus echt tijd dat de honden een bezoekje aan de dierenarts gaan brengen Hopen dat de reu nog even van de teef afblijft Geniet van je logee van het weekend! @siepie Meid, je moet je echt geen slechte moeder voelen, hoor, 't is heel normaal zoals jij je voelt! Ook hier regelmatig echt behoefte aan een moment voor mezelf en dan kan ik er echt van balen als Fiene weer wakker wordt. Hoort er allemaal bij! 't Is niet niks he, zwangerschap, bevallen en daarna móet je door, want er moet 24 uur per dag voor je kindje gezorgd worden, dus langzaam wennen zit er niet in Kan er hier ook echt van genieten als manlief 's avonds thuis komt en ik haar even aan hem kan geven, zodat ik even op m'n gemak kan douchen. Probeer dat ook regelmatig te doen 's avonds! Ik hoop echt dat het snel beter gaat met haar krampjes, dat zal ook wel een hoop meer rust geven... Enne, die excuses zijn niet nodig hoor, 't kan een hele opluchting zijn om je verhaal even kwijt te kunnen Merk in mijn omgeving dat er een enorme taboe op ligt, maar ik vind dat je er best voor uit mag komen dat je het soms ontzettend zwaar vindt (want dat is het ook!). @anticonceptie Hier ook verschrikkelijk gevoelig voor hormonen, word er echt depressief en heel misselijk en moe van. Wij gaan waarschijnlijk voor de nuvaring en anders gewoon condoom (maar ik weet dat ik er op het moment zelf nogal makkelijk in ben, dus lijkt me niet zo'n veilig idee ). @uitgaan Wij gaan regelmatig weg en nemen Fiene dan lekker mee. Verschilt van boodschappen doen tot verjaardagen, maar we gaan nooit te lang, want Fiene reageert nogal heftig op prikkels en slaapt niet als we ergens anders zijn. We gaan dus hooguit een paar uurtjes, zodat ze langzaam kan wennen en evengoed haar rust krijgt. Verder wel regelmatig een stuk wandelen als het mooi weer is natuurlijk! @koninginnendag Manlief moet spelen met de muziek en wij gaan ook even die kant op (zusje, Fiene en ik). Verder natuurlijk oranjetompoezen eten Niet echt plannen voor 's middags, zien we dan wel weer! @hier Net nacontrole bij de vk gehad. Ze heeft me weer gerustgesteld voor een volgende bevalling. Was daar erg bang voor ivm de 2 dagen weeën, pijnstilling en wee-opwekkers, maar volgens de vk ga ik het de volgende keer helemaal zelf kunnen doen, aangezien het al bijzonder was volgens haar dat de bevalling zelf op gang kwam, omdat m'n lichaam zo uitgeput was. En omdat ze er in 2 persweeën was, ondanks dat ze sterrenkijker was en ik geen persdrang had. En omdat het zo lang duurde en ik dus helemaal uitgeput was, had ik pijnstilling nodig, maar toen was ik al heel lang bezig en een volgende kindje zou er dan allang geweest zijn. Dus dan is pijnstilling waarschijnlijk ook niet nodig! Bloeddruk was gelukkig ook weer helemaal goed. Wel heel jammer om daar weer weg te gaan, heb zo'n geweldige begeleiding gehad, echt een super goede tijd gehad daar! Fiene ligt nu lekker te slapen, na een kwartier nog gehuild te hebben in de wieg. Vind het zó moeilijk om haar te laten huilen, maar ik weet dat ze het gewoon even nodig heeft om in slaap te vallen. En als ze ingebakerd is, duurt het maar even en valt ze vanzelf in slaap Morgenavond word ik erop uitgestuurd met mijn zusje door manlief en schoonmoeder. Ze vinden dat ik even tijd voor mezelf nodig heb en opzich hebben ze daar gelijk in. Maar Fiene blijft dan bij manlief en ik zie er nu al zó tegenop om haar achter te moeten laten Ben bang dat ik er echt niet van ga genieten als ik haar niet bij me heb... Nou meiden, 't is wel weer genoeg geweest voor vandaag, haha, jullie hebben weer wat te lezen Welterusten! xx
lieve siepie ik denk dat iedereen dat gevoel wel hebt en ik denk dat dat ook gezond is want je bent niet alleen moeder maar ook vrouw/vriendin en dan heb je ook nog vrienden kenissen enzo en je moet ook voor je zelf nog tijd maken anders loop je jezelf voorbij. ooh en niet te vergeten je huis moet ook nog netjes en schoon erbij ligge:s:O ik heb dat schuld gevoel ook en dan vooral omdat ik de eerste week vrijweinig kon kon de kleine niet verschonen niet badderen en mijn vriend maar commentaar geven maar sorry het lukte me nog niet zolang achter de commode staan of achter het badje.. maar haal nu wel de tijd dubbel en dwars in. @elletjo leuk he dat lachen hier ook een die het lachen ondekt heeft (als ze niet met het verkeerde been uit bed is gestapt) nu lacht ze zeker de halve dag.. heel aandoenlijk gezicht. ik wilde een foto met jullie delen zo sweetie maar krijg hem niet op de computer:S zo nog even proberen... @hier een rustige nacht gehad 22.30 naar bed en om 6.00 weer op en nou ligt ze weer lekker te slapen en dan om 10 uur weer de fles... dus duik er ook nog even in want heb gelukkig gister alle was gedaan en de keuke gesopt en de vaatwasser en het bed verschoont..... vanaaf logee ophalen op station zou wel kei en kei druk zijn ivb koniginnen nacht. morgen lekker naar de rommeltjes kijke in het park en maar rompertjes halen want de maat 50/56 is ze totaal ontgroeit ze weegt bijna 6 kilo dan ons buurmeisje is 8 maanden ouder en die weegt maar een kilo zwaarder:O voor de rest gister nog maar luiers maat 3 ingeslagen genoeg voor de maand en voeding ook... dus om ukkie's boodschappen geen omkijken meer om.
Hoi hoi, Ik leef nog hoor hihi... ben erg druk geweest (ach al 1,5 week)... Ben nu bezig met decoratie voor de babykamer Word er leuk al zeg ik het zelf
tnx toetie! wat gaan jullie kids hard! Uk woog vd week 4145gram en zit nog steeds in 1e luier! ze is vandaag precies 1 maand :d nu tel van zhuis aan het afwachten, hoop snel wat te horen. gisteravond weer een uur aan het gillen geweest kan soms wel janken van ellende... waar is dat genieten??? PPfff al ligt ze nu wel even heel lekker hoor... (geniet heus wel van dr)
Haha, voorlopig écht nog niet! Heb m'n handen vol aan Fiene, haha! Zelf zou ik het prettig vinden als er ongeveer 2 a 2,5 jaar tussen zit (zal gezien mijn school wel in ieder geval 2,5 jaar duren denk ik...). Hebben jullie daar al een idee over? (als er een wens is voor een tweede natuurlijk)
Haha nou die wens is er zeker wel hoor Zou er zelf wel 3 willen alleen dat wil manlief niet. Alleen het idee dat je dan weer moet bevallen (al was/ben ik het zo vergeten maar toch). Wil sowieso eerst dat ze 1 jaar is en dan eens kijken, vind zelf heel leuk als er ongeveer 2 jaar tussen zit. Mijn broertje en ik schelen 2 jaar min 2 weken, vroeger hebben we elkaar wel eens in de haren gezeten maar nu is het echt superleuk! Wij vandaag met ziekenhuis gebeld en we moesten het maar even aankijken nog. bijna 3 weken hier zitten met een krijsend kind is blijkbaar nog niet lang genoeg Dus toen maar naar de ha geweest, hij heeft andere voeding voorgeschreven, hopelijk werkt dit. Moest naar de apotheek om het te halen, hadden ze het niet dus ook nog naar een ander dorp moeten rijden. Zat allemaal weer niet zo mee! Hopelijk werkt het! Gaan jullie verder nog wat doen met Koninginnedag? Of is er bij jullie niet zoveel te beleven? Liefs
Hopen dat de andere voeding werkt Siepie! lijkt me heel vervelend om je meissie zo te moeten zien.. KNUF! Jammer genoeg wil manlief hier geen tweede meer Kan het me wel voorstellen hoor (Beau is zijn vijfde ) maar ik had er graag nog wel een broertje of zusje bij gewilt voor Beau.. met een jaar of zo.. maar ach, geniet nu des te meer van Beau Vandaag druk geweest met Beau, hij wou ineens zijn speentje niet meer en zag pas aan het eind van de middag waarom; Hij had nog een prematuur speentje en hier zoog hij lucht bijlangs wat hij niet echt fijn vond! Dus snel naar de Etos gegaan om een gewone te halen.. hihih Hij ligt nu heerlijk te slapen Het is alleen wel een heel ding op dat kleine bekkie De kids zijn zich aan het klaar maken om te gaan stappen.. gelukkig slapen ze allemaal ergens anders.. en wij? wij gaan lekker bankhangen en op tijd naar bed Lekker burgelijk! Straks Beau badderen, voeden en dan hopen dat hij het weer zo goed doet.. hij laat steeds 6u tussen de eerste en laatste voeding, dus als ik dat een beetje kien kan ik zo goed als de hele nacht slapen Fijne avond allemaal en fijne dag morgen! Doe voorzichtig als je er op uit gaat! xx
Hoihoi Ja dan snap ik het ook wel dolfijn maar ja aan de andere kant... Ex schoonzus heeft er 6; oudste 21 jongste 3. Fijn dat Beau het zo goed doet ook! Rilana pakt de speen niet echt, ze snapt niet hoe het werkt In het ziekenhusi had ze een andere maar die 'mag' je thuis weer niet gebruiken, die pakte ze wel namelijk. Gebruik m nu alleen maar als ze heel erge krampen heeft of even na de fles als ze nog zuigbehoefte heeft. Nu 2 voedingen gegeven van het nieuwe spul, het stinkt trouwens enorm maar goed, ze drinkt het. Het is alleen een stuk minder dik als de vorige voeding dus ipv een half uur is ze nu met een kwartier klaar dus daarna maar even een speentje waar ze nog aan kan zuigen. Hebben haar vanavond voor het eerst horen huilen omdat ze het zat was ipv huilen van de pijn!!! Dat je daar blij om kan zijn he Vanavond gaan wij niks doen mbt Koninginnedag, normaal gesproken ging ik altijd wel f de stad in maar zie het nu nog niet zo zitten om die kleine meid thuis te laten. Waar ik woon heb je 3 dorpen dicht bij elkaar en gaan morgen denk f naar 2 van de 3, even bij mn oma langs, smiddags een verjaardag en begin van de avond hier op het dorp even naar het plein. Hele dorp komt daar dan bij elkaar, muziek, barretje, etc (lees: zuipfestijn) Maar ja al f niet gedronken dus zal wel even wennen worden morgen haha
Fijn dat ze het in elk geval wel drinkt Siepie.. dat is toch al een begin! en idd dan maar even zuigbehoefte opvangen met speentje.. En kan me voorstellen dat weer eens een ander huiltje een hele opluchting kan zijn! Heel veel plezier morgen en hopelijk slapen jullie lekker vannacht.. is hier nog de vraag.. Beau ligt nu al vanaf 18u te slapen.. dus ben benieuwd of het vannacht nog wel wat wordt Zo maar eens kijken of ie wat wakker wil worden.. Slaap lekker alvast! xx
Hoihoi! En heeft Beau nog geslapen??? Wij vandaag een druk dagje gehad, in de ochtend rondje dorp bij mn ouders gedaan en f naar mn oma geweest. Smiddags een verjaardag, eind van de middag naar het dorp gweest, erg druk was het er maar erg gezellig! Kleine sliep gewoon door en de muziek stond echt wel hard! Toen ze wakker werd lag ze gewoon lekker te kijken en te lachen! Zit er al vroeg in De voedign lijkt wel te werken (durf er niet van uit te gaan dat het zo blijft), ze heeft vandaag veel op de dag geslapen. Dit heeft ze nog nooit gedaan! Dus ik ben heel benieuwd hoe het vannacht gaat! Ze laat alleen nog heel erg veel scheten en moet dan wel echt huilen, het lijkt wel een volwassen vent die een scheet laat zo hard! Voor de voeding heb ik alleen een recept nodig en het blik gaat erg hard. Nu is komende week mn huisarts er niet dus ik ben benieuwd of ik de voeding gewoon kan halen in de apotheek of dat ik er weer veel moeite voor moet doen. Krijg de voeding vergoedt (of een gedeelte) van de verzekering (weet alleen niet of het op mijne gaat of op die van haar), kosst namelijk 20euro per blik (gister1700 begonnen en nu al helft leeg) en dat moet ik nu nog voorschieten omdat er een briefje nog moet komen vanuit de huisarts. Is wel een gedoe. Hoop dus dat ik maandag het gewoon ergens kan gaan halen. Jullie ngo wat leuks beleefd?
@Siepie; klinkt als een gezellige dag! fijn dat de voeding lijkt te werken.. en dat scheten, ach, dat kan Beau ook van BV hoor Volgens mij kan je dit soort voeding gewoon op herhaling krijgen bij de apotheek, maar wel balen dat je nu eerst alles zelf moet voorschieten.. dure hobby nu maar hopen dat het echt werkt dan weet je waarvoor je het doet! @Hier; Beau is verkouden zo sneu! hij wil daardoor niet echt doordrinken en slapen is het ook niet momenteel.. Gelukkig heeft hij vannacht na veel kleine slokjes uiteindelijk nog wel redelijk geslapen.. het is alleen elke keer een heel gevecht. Hij groeit gelukkig nogsteeds goed dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken Verder hebben wij een rustig dagje gehad gisteren, een dag als alle andere dus geen bijzondere dingen gedaan. De kids hier wel, die hebben nog nooit zo vroeg in bed gelegen op zaterdag avond Helemaal uitgeteld van al het gefeest! hihihih nu kijken hoe laat ze er weer uit komen Fijne zondag allemaal! xx
Ach wat zielig!!! Weet niet of zijn neus erg verstopt zit maar die kan je anders uitzuigen met zo'n dingetje, weet niet of je die al hebt? Ze vinden het niet leuk maar het werkt wel! @hier, erg veel scheten (echt harder als een volwassen vent) en dan moet ze erg huilen. Nu ook sinds vanmorgen al 8 poepbroeken gehad, echt vol van voor tot achter... Vandaag gaan we niks doen, heb nergens zin in. Ook mn telefoon uitgezet want wordt zo moe van alles
Hoihoi, Hoe is het met jullie??? Vandaag naar het consultatieburo geweest, nog een keer haar navel aan laten stippen, is toch nog niet helemaal goed droog. Gister had ze zoveel gepoept!!! Echt niet normaal!!! Vandaag wezen wegen bij het cb en ze was echt maar minimaal aangekomen in een week tijd... dus nu voeding ophogen. Had wel een lieve vrouw dus wel erg prettig. Waarschijnlijk heeft de kleine gewoon zo verstopt gezeten al die tijd dat het er nu allemaal in 1 dag uit is gekomen, haar buikje was weer soepel gelukkig! Nu moeten we volgende week weer komen om te wegen, kijken hoe het dan is! Liefs
Hoop dat ze dan is aangekomen Siepie! en als het inderdaad zo verstopt heeft gezeten, dan is het maar goed dat alles er uit is gekomen.. Hopelijk gaat het vanaf nu beter meis!
hej siepie als ze echt vol heeft gezeten zou ook verklaren van het huilen.. en ze valt af omdat ze nou leeg is. wat balen dat ie verkouden is dolfijn is zo zielig. @hier vandaag een huil dagje gehad maar ook die horen erbij. een kei druk maar leuk weekend gehad even naar de koniginnen markt geweest nog wat nieuwe rompertjes gehaald dus lekker in de stad gewandelt. daarna met een man of 6 gegeten bij ons gepoetst en alle rommel van het eten opruimen.. zondag dankzij een vriendin naar mijn mama geweest.. en vandaag weer druk morgen rustig woensdag naar ziekenhuis om 10 uur daar zijn:S lekker haasten. maar ik ga nog even snel de honden uitlaten en dan lekker bankhangen..
@Toetie; klinkt als een gezellige, drukke koninginnedag Waarvoor moest je ook al weer vandaag naar het ziekenhuis? ik hoop dat alles goed is! Veel succes in elk geval! @Hier; Beau zijn verkoudheid is nog niet helemaal over, maar we redden ons. Hij wou alleen op vreemde tijden drinken vannacht dus echt weer een gebroken nacht gehad. Gelukkig lijkt hij weer wat beter adem te kunnen halen.. dus hopelijk hebben we het ergste gehad. Verder doet hij het nogsteeds prima dus geen klagen hier (alleen beetje moe, maar dat komt vast weer goed ) Hoe is het met Kappie? Lukt alles nog een beetje meis? Denk aan je! @ElletjJo; wat voor draagdoek heb jij? en hoe draag je je meisje daarin? ik heb namelijk een sling en vind het liggend-dragen niet echt een succes maar misschien doe ik wat verkeerd Gewoon rechtop gaat prima en Beau vermaakt zich daar ook erg mee.. Heerlijk slapen tegen mama aan
@dolfijn Wat sneu dat Beau zo verkouden is Ik heb de ByKay, liggen ze rechtop (foetushouding) in, ze vindt het heerlijk! @siepie Mooi dat ze nu in ieder geval al haar ontlasting kwijt is! Zijn de krampjes nu ook een stuk minder zeker? Hopen dat ze dan volgende week goed is aangekomen! @toetie Wouw, 't is lekker druk geweest bij jullie dus! Hoe doet Dewi het? @hier We zijn nu druk bezig Fiene wat meer rust en regelmaat te bieden. Voor ons enorm wennen, omdat wij ontzettend chaotisch zijn (gewend om altijd overal maar heen te gaan) en mensen verwachten ook nog steeds van ons dat we altijd overal maar bij zijn en ze ons op het laatste moment kunnen bellen om te komen helpen o.i.d. Fiene had dan ook ontzettend moeite om in slaap te komen overdag (alleen op schoot, maar werd wakker zodra je haar neerlegt) en is sowieso al heel snel overprikkeld. Nu dus besloten om zoveel mogelijk thuis te blijven en haar een vast ritme van slapen-voeden-knuffelen-slapen te bieden. Vanmorgen ging het in ieder geval erg goed, ze ligt nu lekker te slapen, zonder eerst de boel bij elkaar te schreeuwen! Van de week manlief ook maar om hulp gevraagd voor de nachten: ik kon niet meer! Vooral omdat ik natuurlijk naast het voeden en verzorgen van Fiene ook nog het kolven heb (dus ben echt de hele dag bezig met voeden-kolven-verschonen-huishouden, is best stressen soms) en dan de gebroken nachten erbij.. In eerste instantie had ik manlief gezegd dat hij lekker moest blijven liggen, omdat hij weer moest werken, maar van het weekend zat ik er zo doorheen, dat ik niets anders kon dan slapen en huilen (leek wel op m'n dochter, haha ). We hebben nu afgesproken dat we de nachten om en om doen en afgelopen nacht was ik aan de beurt om te blijven liggen. Heeft me toch echt wel even goed gedaan! Hoewel ik me nog steeds wel heel schuldig voel dat ik hem heb moeten vragen... Hoe hebben jullie dat geregeld met de voedingen 's nachts? Ik hoop op deze manier het kolven ook nog een tijdje vol te houden, want van het weekend was ik aan het overwegen om er maar mee op te houden en over de gaan op kunstvoeding. Maar we gaan het nu gewoon nog een paar weken proberen, wil heel graag een half jaar volledig geven en tot een jaar doorgaan. Gister een hoop paniek: De kolf hield er ineens mee op! Gelukkig kon man uit zijn werk meteen via marktplaats een andere ophalen, die nog nooit gebruikt was. Stond wel op ploffen dat hij thuis kwam, haha Ga nu maar weer even kolven, nu Fiene nog lekker ligt te slapen Fijne dag allemaal!
@draagdoek, ik heb ook de bykay, ze vindt het wisselend, ze moet echt rustig zijn als ik haar erin wil doen anders vindt ze het niks!!! @ritme, ik ben ook gewend om overal maar heen te gaan (man wat minder) maar wij zijn nu ook meer thuis. Lijkt ook beter te werken hier. morgen alleen babymassage en naar mn moeder maar daar is dan verder niemand dus ook nog wel rustig. @ontlasting, gelukkig is ze alles nu kwijt maar ze poept nu echt enorm na de flessen met medicijnen (dus 4x med, 4x mega luier, 4x schone romper en ong 2x schone broek) @toetie, succes in het ziekenhuis! @nachten: Ik vind nog dat je het lang volgehouden hebt elletjo!! Wij doen het zo: Doordeweeks: afhankelijk van hoe moe ik ben doe of ik of man de voeding van 12uur snachts, ik doe de voeding van 4 uur maar hij maakt de fles (hij kan er beter tegen om naar beneden te lopen en dan weer te slapen), ik verschoon de luier. Weekend: afhankelijk van hoe moe wij zijn wie de 12uur fles doet, man geeft de 4uur fles. Ik de 8uur fles, dan kan hij nog lekker verder slapen daarna. Zometeen naar het ziekenhuis; logopedie, kinderarts, maatschappelijk werk... Vandaag is ze alweer 5 weken, nog 5 weken en ik zou alweer aan het werk moeten.. (heb nog 4weken vakantie erna) Fijne dag allemaal!