@siepie Zo hé, dat wordt een drukke middag voor je.. Succes! Gelukkig dat je nog een paar weken vakantie hebt, lijkt me niks om over een paar weken weer aan de slag te moeten.. Ben blij dat ik pas in september weer moet! Wat heerlijk dat jullie de nachten samen doen! Deden wij in het weekend wel, maar ook dan voelde ik me al schuldig als ik hem vroeg haar de fles te geven.. Hij is volgens mij ook wel een beetje verwend door me afgelopen weken, want hij baalde er flink van dat ik aan hem vroeg om de nachten bij te springen (waardoor ik nog meer ging twijfelen of ik niet onredelijk was). Net nóg meer afmeldingen gekregen voor het kraamfeest zaterdag. Mensen die zaterdag niet kunnen of willen komen en dan melden dat ze wel een andere keer komen. Tja, dat is dus nét wat we wilde voorkomen: Heb nu een lijst van wel 15 gezinnen die afgemeld hebben en een keer apart komen.. Juist omdat Fiene zo prikkelbaar is en zoveel rust en regelmaat nodig heeft, baal ik er zo enorm van. Met het kraamfeest zijn het 3 uurtjes, dan blijft ze lekker bij me in de draagdoek en mogen mensen kijken met hun oogjes Als mensen thuis komen, willen ze haar meteen weer gaan vasthouden en daar zit ik dus niet op te wachten!
nope moet morgen ziekenhuis nog controle wilde ze doen ivb dat mijn wond zo gevoelig was tegelijk de prikpil vragen. dewi doet het super tijgert rondje om der as op haar buik in de box. begint heel veel geluidjes te maken en is een lachebekje. eten doet ze goed. van de week in een scheur gelegen ukkie had gepoept even verschonen en ja hoor luier was uit en het zat zelfs op de muur een meter verder blijkbaar was ze nog niet klaar en dat om 6 a 7 uur sóchtends ik kon er om lachen maar mijn vriend niet agja. voor de rest heb ik mischien nog wel last van hormonen of ligt het aan mijzelf... de zus van mijn vriend is zo vervelend... een vriendin van haar waar ik intussen ook super contact mee heb en ons ook regelmatig bijspringt omdat we geen auto hebben doet zij mee grote boodschappen ook is ze de eerste keer mee naar het cb geweest omdat ik gewoon nog niet zo ver kon lopen is een half uur lopen is niet erg maar wel na 4 weken keizersnee. ook eet ze vaak mee maar ik vind ik hoef haar nooit geld te geven voor het rijden en zo dus ik vind dat ik dat wel op zen minst kan doen want het zijn wel kleine stukje maar ook dat gaat op begeven moment tellen ook van het weekend heeft ze even voor 2 uurtjes bij mijn moeder te zijn 140 kilometer gereden en mijn boodschappen betaald ook had ze gezien dat de kleine haar slaapzak niet lang meer duurt dat ie te klein word en heeft heel lief 2 nieuwe wat grotere gehaald die we zelf hebben mogen uitzoeken. ze weet dat we het niet breed hebben en ik had al bewust voor heel deze maand voor de kleine alles gehaald omdat we vorige maand tickets hebben gehaald voor naar mijn vriends familie oom tante en neefje die wonen in spanje had ie al 4 jaar niet meer gezien nou mag hij het land uit familie heeft niet de mogelijk heid om deze kant op te komen dus wisten we dat we deze maand minder hadden en jammer genoeg was er ook nog een probleempje bij gekomen zij heeft teminste zoiets ik eet mee enzo ik help jullie ook. zus lief is nou jaloers omdat die vriendin waar ze zelf tegen gezegt heeft om minder mee om te gaan hier vaker is en de kleine dus vaker ziet ze heeft ook een keer de fles gegeven en de luier verschoont en aankleden van de kleine vind ze helemaal geweldig. maar zus lief heeft dit nog niet gedaan en vind dat wij nou tegen die vriendin moeten zeggen dat ze niet zo vaak moet komen. ik heb echt zo iets van jij kiest ervoor om te werken en daarbij nog een opleiding te doen waardoor je minder tijd hebt en we horen je nooit ik ga je ook niet de heletijd achter je kont aan zitten en ze liegt ook steeds dan zegt ze ik kom langs maar dan kan ze niet omdat ze iets belangrijks moet doen en staat er op hyves dat ze gewoon een gezellig dagje met iemand weg is. ook geef ik de verantwoordelijkheid van de kleine niet graag in handen want ze heeft ons siriseus gezegt oo dan kunnen jullie een weekend weg naar je moeder let ik wel op de kleine en de dieren als ik ze dan uitlaat dan maak ik gewoon de riemen vast aan de kinderwagen:O mijn honden trekken nogal en luisteren alleen maar naar mij we zijn er toen maar als grap over doorgegaan maar die opmerking maakt bij mij dan wel weer los van je weet echt gewoon niet wat je doet. nou wilde ze ook woensdag langskomen om erover te praten dat wij die vriendin dus minder moeten laten komen. ze weet dat die vriendin met mij meegaat die dag naar het ziekenhuis zou ze er nou echt vanuit gaan dat ik dan die vriendin wegstuur ofzo 8( ook wil ze die dingen mee gaan een ziekenhuis controle is geen circus ofzo en ook geen leuke gelegenheden ofzo. ook wil ze meegaan naar het cb maar ik wil gewoon alleen of met mijn vriend wan anders is het ook gewoon te druk met de kleine. en ze heeft een scooter weet niet of ze het in de gaten heeft maar daar kun je niet op met een klein meisje. en ze wil de fles geven heb al vaker tegen haar gezegt dan moet je gewoon een keer komen als het rustig is want anders geven wij gewoon de fles omdat het rustiger is voor de kleine. ook als ze de kleine vast heeft doet ze heel druk 100 keer gezegt niet doen anders zitten wij vanacht op want dat zijn teveel prikkels voor der. wat zouden jullie hiermee doen want ik ben gewoon boos dat zij jaloers is betekend toch nog niet dat wij ons daar op aan moeten passen ik heb gewoon minder met haar als met die vriendin dat gewoon een vriendin van mij is geworden. al met al die vriendin is gezellig weet hoe ze met kinderen moet omgaan en ik vind haar aardig en de zus is af en toe gezellig af en toe aardig maar weet totaal niet met kinderen om te gaan....
Meid, ik snap dat het enorm frustrerend voor je is! Ik zou haar gewoon lekker in haar sop laten gaarkoken, want jíj doet niets verkeerd. Zij kan toch net zo goed met die vriendin afspreken? En wat betreft de kleine: Het is jouw kindje, dus jíj bepaald wanneer er wat met haar gebeurd. Als een ander het er niet mee eens is: jammer! Heb hier ook veel moeite gehad om wat dat betreft grenzen te stellen, maar jij weet wat het beste is voor je meisje. Het is nou eenmaal geen speelgoed Hoe gaat het nou met je wond? Echt super dat Dewi het zo goed doet! Leuk he, als ze zo lekker vrolijk zijn!
@siepie Hoe bevalt trouwens de babymassage bij je? Ik heb me er vandaag ook voor opgegeven, hoop dat ze snel een plekje hebben!
p.s. mischien een onbeschoft vraagje. maar hoeveel zijn jullie kwijt geweest om te verhuizen. kijk we hebben al onze spullen voor het huis in te richten. maar bedoel qua verf vloer en gordijnen ofiets. wij willen dan verhuizen maar omdat we onverwachts een andere kinderwagen moesten halen is ons spaargeld weer op. dus we willen weten hoeveel je ongeveer kwijt bent met die spullen aanschaffen zodat we geld hebben direct reageren en dan verhuizen want als we reageren krijgen we de woning eindelijk... wij hadden zoiets van we zorgen eerst voor de kleine der kamer en de woonkamer. de badkamer is toch 9 van de 10 keer betegeld. en onze kamer kan wel wachten. vind het belangrijker uit dit rot hok te zijn en de rest kan ook wel gedaan worden maar dan duurt het alleen maar langer en we willen hier gewoon weg voor ons voor de kleine en de diertjes. we hadden al een bakwagen verhuur gevonden voor 150 euro voor een heel weekend dus die kosten weten we al ook de kosten dubbele huur enzo.
@toetie Geen idee wat wij precies kwijt waren... Gordijnen hebben we gekregen, dus daar geen kosten aan gehad. Vloer (ongeveer 100 m2) heeft ongeveer 500 euro gekost (inclusief ondervloer) en verf zijn we denk ik 250 euro aan kwijt geweest. Maar wij wonen dan ook maar op een flatje: woonkamer (19m2), 3 slaapkamertjes (5 m2, 10 m2 en 11 m2), keuken, wc, badkamer, hal. Voor een eengezinswoning zal je dus minstens het dubbele kwijt zijn...
Wat zegt je man van zus? Zou aangeven dat als ze bijv. een fles wil geven ze dan en dan moet komen zodat ze dat in alle rust kan doen want rust is belangrijk voor een baby. Voor verhuizing naar gezinswoning waren wij 6000 euro kwijt: muurschildering 300 bed 1000 inbouwkast 1400 eettafel, eetkamerstoelen, dressoir, tv kast 800 gordijnen woonkamer en slaapkamer 300 (gratis maak actie leenbakker) 1400 bank en loveseat 800 voor verf (plafond hele huis, gang, deuren, ramen, woonkamer, 3 kamers) vloer (actie praxis) in 3 kamers boven laminaat, trap bekleden. Nu voor de kamer van ukkie waren we 150 kwijt aan een kamertje (bed, commode, kledingkast) gekocht via mp, 60 voor een schommelstoel, verf 50 euro (2 kleuren laten mengen), gordijnen 30 euro (gordijnen gingen eruit bij de leenbakker, was anders ruim 100 geweest). @massage, morgen de eerste keer!!! Zal laten weten hoe het was! @vandaag: Vanmiddag naar het ziekenhuis geweest. Moeten over 5 maanden terug naar logopedie, hun gaan ons dan helpen met het opbouwen van vaste voeding aangezien reflux kinderen vaak moeite hebben met andere voeding. Moet over 2 maanden terug naar de kinderarts, gister had het cb gezegd dat ze te weinig was gegroeid en meer moest eten, de ka schrok zich rot toen hij hoorde hoeveel ze kreeg! Dus daar werd ik weer onzeker van. Dus ga nu maar kijken wat ze zelf aangeeft en daarop inspelen. Verder geen bijzonders. Hoeveel krijjgen jullie kleintjes? cb zei tegen mijj dat ze 7x120cc moest drinken, ze weegt 4260. Zelf naar maatschappelijk werk, moet volgende week terug. Ze denkt dat ik tegen een postnatale depressie aan zit, ze verwacht dat als ukkie het komende week zo goed blijft doen ik misschien toch weer positiever wordt dus even afwachten. Ukkie had net een leuke luier joh, deed m af; poep, nieuwe om; poep, ik schoonmaken weer, gaat ze weer poepen, alles onder!!!! vervolgens ook nog plassen...
@Toetie; is lang geleden, dus zou het niet weten.. wel hebben we gekeken naar een ander huis en toen met snelle berekening dat we ong. 2000,- kwijt zouden zijn aan eenvoudig opknappen en naar eigen zin maken.. Jammer genoeg hadden we het geld toen niet @Voeding; Beau krijgt BV dus kan niets zeggen over hoeveelheid.. sorry! Hoop dat je je snel weer wat positiever voelt meis, maar houd het goed in de gaten en schakel op tijd hulp in voor als het niet meer gaat! KNUF
okj thanx wij zaten ron de 3000 euro te denken aangezien we alle spullen al hebben en alleen moeten verven en vloeren leggen en gordijnen. we willen alleen groter wonen want we wonen te klein. @voeding toen ukkie 4790 was moesten we haar 5x 150 maar ik vond het bulschit vanuit 7 voedingen in een keer naar 5 te gaan nu zit ze op 6x 170-5 ik geef haar iets meer water erin zodat ze wat makkelijker kan poepen maar ik ga bij de volgende verhoging die 10cc extra water eraf halen zodat de voeding dikker word. ik en mijn vriend hebben genoeg van der eerlijk gezegt maarja ik heb vrijweinig zin in ruzie dus de korte momenten dat ze komt even slikken en weer doorgaan.
Hoihoi, Vind het zo'n gedoe met die voedingen, cb en ka zeggen weer wat anders. Moet je makkelijk redden hoor met dat geld, je moet alleen kijken naar aanbiedingen, dan kan je het zo goedkoop mogelijk doen. Wij hebben een goedkope vloer (man had in vorig huis dure vloer en die was zo lelijk) en die blijft ook gewoon mooi. Rolgordijnen zijn vaak ook een actie bij leenbakker, volgens mij nu ook, hetzelfde met gratis maken (heeft hema ook). Witte verf heb je in van die grote emmers, daar kan je echt mega veel mee doen! Hebben wij hele huis mee gedaan; plafonds, gang beneden en boven, 1 muur in de woonkamer en een stuk keuken en dan alles 2 a 3 keer gedaan en nog over. Hebben jullie al een ander huis op het oog? Alleen verhuisdozen hebben wij nooit gekocht, van mn werk gebruikte ik de pamperdozen en anders gewoon kratjes / koffers / tassen. Zo babymassage, ik ben benieuwd! Gister had Ukkie om 22.45 de fles en kwam toen vanmorgen om 5.30 pas weer! Ga nu wel om 8.45 weer geven anders zit ik gelijk onder massage, is zo'n gedoe ook met medicijnen geven etc.
Grr, heel verhaal getyped, is ie verdwenen! Nog even snel reageren dan, dan ga ik straks de afwas doen, want de afwasmachine is kapot @voedingen Fiene krijgt borstvoeding, dus weet niet of je dat kan vergelijken. Maar ze krijgt ongeveer 8 a 9 voedingen op een dag en dan ongeveer 120 cc, waar ze soms wat van laat staan. Siepie, veel plezier bij de babymassage! Ben benieuwd hoe het was en hoop dat je er weer een beetje van opfleurt Knuffel!
@siepie je hebt het ook niet makkelijk gehad en geef jezelf er niet de schuld van knoop in je oren. @elletjo balen he die getypte texten en dan pling weg zijn ze @hier vandaag bij het ziekenhuis geweest alles was goed de dokter heeft tegelijk even verrandert in het ziekenhuis systeem dat we een meisje hebben want dat was nog steeds niet verrandert. en ik heb een recept voor de prikpil gehad heb hem tegelijk op gehaald ook omdat ik in het verleden ooit een depressie heb gehad vroeg die of iemand me in de gaten hield voor het geval dat maar gelukkig nog steeds vrolijk alleen vanacht niet uk heeft tot half 4 gespookt maar ja ik denk dat iedereen daar niet vrolijk van wordt. voor de rest doet dewi het super lekker poepluier gehad gelukkig want de ene keer elke dag de andere keer om de dag en dan heeft ze er last van. nou lekker ruzie gemaakt met s-zus want ze had ook die vriendin gesmst dus vriendlief haar gezegt dat ze maar met ons alle moest praten. nee dat wilde ze niet en dan als ik bel gewoon niet op nemen kinderachtig en bij die vriendin wel opnemen maar die zat langs me en dan stuur ik een sms en gewoon gezegt wat ik ervan vind en dan kan ze ineens bellen ze kan in iedergeval de gloeiende rotmoord stikken. en gelukkig en ik daarin niet de enige die zo denkt. ze had een sms gestuurd dat ze niet leuk vond dat die vriendin zoveel met ons deed en dan heb je er aan de lijn en dan is dat het probleem niet af en toe.. net lekker met de honden gewandelt omste beurt want onze reu toont ineens heel veel intresse word er gek van ben blij dat mannen niet het zelfde zijn als honden maar ons teefje heeft genoten van der persoonlijke aandacht en vond haar ineens heeeeeel rustig niet een keer getrokken aan de riem. nou ga ik maar weer stoppen want het is weer een heeeel verhaal geworden. @ siepie we hebben trouwens nog niets op het oog maar zodra we reageren dan krijgen we het want 5 maanden geleden stonden we overal 3des hebben ze al gezegt toen we belde maar eerst maar zorgen voor geld en ik wil alleen maar een huis met 3 slaapkamers want anders moeten we in de toekomst weer verhuizen.
Leuke foto's hoor!!!!! Vanmorgen naar babymassage geweest, ze vond het wel veel prikkels, heb dus niet alles meegedaan maar heb wel alles kunnen zien en kan het thuis alsnog proberen. Ze vond het sfeertje wel erg fijn, rustig muziekje, klein groepje. Zelf vond ik het ook wel erg prettig omdat je je verhaal / ervaringen kan delen en als afsluiting hebben we elkaar ook gemasseerd en dat was erg prettig, erg ontspannend! 's Middags ben ik met de kleine en mn moeder naar de stad geweest, even wat leuke dingetjes gekocht (er is al aardig wat in de uitverkoop bij de Prenatal) heb een heel leuk rokje voor dr gekocht Ook heb ik foto's besteld van maand 1 en daar vast een leuk fotoboek voor gekocht (ik wil zoveel mogelijk de leuke dingen vast leggen en die vast gaan inplakken voor als het even wat minder gaat (en natuurlijk alvast leuk voor later)) Ik hou ook een soort dagboek bij voor dr van elke dag, hebben jullie ook van dit soort dingen of ben ik de enige met dit soort acties Heb ook de machtiging binnen voor de voeding!!! Voor 3 maanden dus hopelijk blijft het goed gaan, dan zien we tegen die tijd wel weer hoe / wat... Jullie nog wat leuks gedaan? Toetie tja soms willen mensen niet luisteren.... Hoop dat jullie snel een leuk huis kunnen vinden!!!
Fijn ook dat je toch de prikpil hebt gekregen! Wij zitten nog te verzinnen hoe/wat. Vloeien is inmiddels al zo'n 2 weken gestopt, ben benieuwd vanaf wanneer ik mijn 1e ongesteldheid weer kan verwachten... Durf nu niet zo goed een witte broek aan te doen haha Enne mag je dan ook alweer gelijk tampons gebruiken? Weet iemand dat??
@dolfijn Oooh, wat een mooi mannetje! Wat groeit hij hard zeg! @toetie Gelukkig dat alles goed was in het ziekenhuis en mooi dat je nu wel een recept voor de prikpil hebt! @siepie Fijn dat de babymassage goed bevallen is! Wie weet gaat het volgende keer beter qua prikkels, moeten ze toch altijd even aan wennen he.. Hier heb ik 'Baby's eerste jaar' en ga inderdaad ook een fotoboek bijhouden. Oja, en 'Het kraambezoekboek', die gaat zaterdag ook mee naar het kraamfeest @hier Vannacht heeft Fiene super geslapen! 21.20, 3.30 en 7.30 is ze gekomen (was manliefs beurt, dus heb er helaas niet van kunnen profiteren, haha). Hopen dat het vannacht ook zo goed gaat! (hoewel we niks te klagen hebben met haar 's nachts hoor ) Gisteren is ze meegeweest naar de dodenherdenking (man moest spelen) en heeft ze heerlijk liggen slapen in de draagdoek. Ideaal dat ding, die gaat zaterdag naar het kraamfeest ook mee! Volgens mij is gisteren het vloeien écht gestopt! Hopen dat het nu ook wegblijft, was al een paar keer dat het een paar dagen uitbleef en dan weer begon.. Maar gisteren was't precies 6 weken, dus vind het nu wel tijd! Fiene begint nu ook steeds meer te lachen, echt zó lief! Daar smelt je gewoon van, haha Krijg het alleen steeds niet op de foto, zodra ze het fototoestel ziet, krijgt ze een grote frons op haar voorhoofd Vanmorgen trouwens 330 cc gekolft!! Afgelopen dagen leek m'n productie flink achteruit te gaan en heb ik soms zelfs een voeding uit de vriezer moeten geven, maar vanmorgen dus al voor bijna 3 voedingen gekolft Nou, nu maar even ontbijten en zo kijken of ik de kleine meid in bad kan doen. Fijn dat ze nu zo'n goed ritme heeft, maar heb geen idee wanneer ik haar nou in badje moet doen. Vlak na de voeding spuugt ze alles weer uit, dus wachtte altijd tot een uur voor de volgende voeding, maar dan slaapt ze nu.. Denk dat ik haar er straks toch maar even voor wakker maak..
Kraambezoekboek is echt leuk! Heb die serie ook Vergeet alleen soms mensen erin te laten schrijven... OEPS Naja als de belangrijkste/leukste mensen er maar in staan Alvast veel plezier met het kraamfeest!!!! Ik krijg het lachje ook niet op de foto, komt vanzelf! Vanmorgen weer wezen wegen bij de dietiste en weer afgevallen.. bijna 16 kg nu. Verder weinig nieuws, kleine doet het goed, nog geen duidelijk ritme maar ach, wat maakt het uit. Ga maar eens aan haar fotoboek beginnen
@siepie Haha, ik vergeet mensen er ook regelmatig in te laten schrijven hoor Dat afvallen, is dat positief of negatief? Fiene heeft vandaag een enorme baaldag. Ze slaapt niet meer dan een uur achter elkaar en de voedingen zitten nu dus om de 2 uur. Daarnaast gaat ze steeds meer drinken en ik moet nu ineens heel hard gaan kolven om dat bij te houden *baal* Heb zó'n hekel aan dat kolven! Maar ja, 'k probeer het in ieder geval nog maar een paar maandjes vol te houden en als het echt niet meer lukt, krijgt ze en combinatie van bv en fv. De 23ste hebben we de laatste les van zwangerschapsgym, maar ik zie er zó tegenop! Manlief is dan niet thuis, dus moet Fiene naar een oppas brengen (denk schoonzusje), maar ik vind het al moeilijk om haar een uurtje bij manlief achter te laten, laat staan een hele avond bij mijn schoonzus! Vorige week vrijdag was de eerste keer (en wat mij betreft voorlopig de laatste keer) dat ik even een uurtje zonder haar was (ik met zusje shoppen, manlief met Fiene boodschappen doen), maar had de tranen in m'n ogen staan dat hij met haar wegreed... Maar ja, voorlopig nog maar even niet aan denken. Vanavond lekker met z'n drietjes shoppen, nieuwe bril uitkiezen en even langs de kapper als het er niet te druk is. Morgen kraamfeest en zondag naar beide moeders, dus een druk weekend. Hoop dat Fiene dat een beetje goed oppakt! Zondag onze eerste moederdag, meiden! Ben benieuwd wat de mannen ons bieden Ga voor de oma's een mooie foto van Fiene in een grote lijst doen met een voetafdruk erbij. Ben benieuwd of het gaat lukken om die te stempelen