Hmm, hoor net dat de doopjurk bij mijn vader ligt, in Lelystad. Die zou hem komen brengen van de week, maar dus niet gebeurd. Daar moeten we dus zondag ook nog even langs, maar dat ligt gelukkig op de route naar mijn moeder toe Wil hem nu nog even passen, want wil niet het risico lopen dat ie de 29ste niet meer past
@Elletjo, Leuk idee met een voetje! Het is handig om het met een sponsje op haar voet te doen, dan is het niet te dik. Roze verf gaat er vaak lastig af. Vingerverf is sowieso erg handig. Je krijgt het er makkelijk af met een billendoekje. Sorry, werk in kdv... Afvallen is positief al gaat het nu op een verkeerde manier, ik eet te weinig in de zin van dat ik snel wat oversla en sommige voedingsstoffen amper binnenkrijg. Maar er mag nog meer af, dan pas ik weer in kleding van heeel lang geleden Ik dacht leuk mn foto's in te gaan plakken maar mn plakkers waren op.... Grrr, zit je daar met alle foto's op volgorde klaar, pen erbij, boek open.... Grr... Manlief is ze nu halen gelijk uit zn werk haha, nou heb ik mn zinnen erop gezet Heb een bedank kaartje van ons trouwen voorin en de echo's wil ik erin plakken en wat foto's van dat ik zwanger was. Een vriendin heeft vanaf vandaag verlof, zo gek, lijkt voor mij alweer zo lang geleden!!!! Fijne avond alvast!
Meiden wat zijn jullie stil!!! Hoe is het met iedereen? Elletjo hoe was je kraamfeest??? Hier afgelopen zaterdag een babyshower gehad van mn vriendin, ze had echt niks in de gaten dus het was een superleuke verrassing voor dr!!! Gister onze eerste moederdag!!! Zijn jullie verwend? Ik chocola, fles rosé, doucheschuim, maskertje en kaars gehad. Manlief zelf bedacht dus helemaal leuk Ukkie is net zelf in slaap gevallen, ben helemaal trots, op de dag heeft ze namelijk wel wat moeite met zelf in slaap vallen. Zo naar het cb om weer te wegen, ben benieuwd!
ben benieuwt siepie moederdag wij zijn tot de conclusie gekomen we doen pas moederdag als de kleine ouder is en er ook iets van snapt maar kreeg wel een big smile en heel gebrabbel om me af toen ik de kleine uit bed haalde dus ook mooi.. de kleine slaapt super en brabbelt wat af zo'n mooi gezicht.. zaterdag was mijn moeder en haar vriend en broertjes er was kei leuk.. en gister een drukke dag geweest lamp opgehangen audio kabels nieuw gelegt coax kabel opnieuw gelegt. en dat is een gedoe...
Ja dat is zeker een gedoe! Leuk dat de kleine al lekker aan het kletsen is! CB; ze weegt nu 4420 gram en is 55cm. Ze was nu 160 gram aangekomen in een week, net iets boven het minimale van 150 gram. Dus kreeg daar weer gedoe over...pff.
@siepie Zo hé, jij bent verwend met moederdag! Ik zou me over het gewicht niet zoveel zorgen maken hoor.. Ze zit idd aan de ondergrens, maar het ene kindje groeit nou eenmaal harder dan het andere. Ze zit nog boven de grens en die grens hebben ze niet voor niets op 150 gezet toch?! Zou eerder kijken of ze goed drinkt en vrolijk/alert is. @toetie Super dat je kleine meid zo goed slaapt! Leuk he, dat brabbelen en lachen @hier Voor moederdag van manlief een heerlijk ontbijtje op bed gekregen En een bedeltje van een meisje voor aan m'n pandora armband (met de mededeling dat ik Fiene nu altijd bij me heb, dus gewoon eens een avond weg moet gaan ,haha). Gisteren een enorme baaldag met Fiene. Ze wilde niet slapen en heeft de hele dag gemoppert. Manlief had 's avonds een cursus op het werk en was pas om 22u thuis, dus was echt kapot aan het eind van de dag! Denk dat het weekend wat de druk geweest was voor haar. Zaterdag kraamfeest, zondag naar beide moeders. Kraamfeest was wel gezellig, maar een lage opkomst... We hebben besloten dat we voor nu de mensen die niet wilden/konden komen een beetje afhouden en ze na onze vakantie (eerste twee weken van juni) welkom zijn. Baalde er flink van dat we nu nog zo'n lijst van mensen hebben die alsnog thuis willen komen... Ook opgegeven voor babymassage, dat begint volgende week Heb er echt zin in! Zijn 5 dinsdagochtenden en na die cursus ga ik dinsdagochtend babyzwemmen, lijkt me ook heel leuk! Nou, ik ben inmiddels uitgekolfd (moet toch wat te doen hebben tijdens het kolven he ), dus ga de boel opruimen en dan zal Fiene zo wel weer komen! Fijne dag allemaal!
@siepie netjes wel fijn dat ze weer aangekomen is.. @hier dewi doet het kei goed van de week heeft ze van 21.00 tot 07.00 geslapen en de dag erna van 00.00 tot 09.15:O ze heeft 2 dagen maar 4 voedingen gehad maar na die 2 dagen wilde ze weer terug naar 5 voedingen achja ze krijgt als ze honger heeft.. de nachten gaan super iedereen staat er versteld van hoe goed ze dat doet.. hier de prikpil er weer in nu moet ik weer over 2 maanden in de bijsluiter stond na 14 dagen betrouwbaar maar die vrouw zei dat ik maar een maandje voor de zekerheid moest wachten.. 18 mei krijgt ons meisje haar eerste prikje ben best wel zenuwachtig.. hebben jullie daar ook last van? morgen is een kut dag mijn vader is dan 2 jaar dood dus ben benieuwt hoe dat gaat verlopen heb het eigelijk nog niet verwerkt en er zit gewoon nog zoveel woede bij mij rond om zijn dood en hoe het daarna allemaal is verlopen. hoe is het weer bij jullie hier echt regenachtig.. oh we zijn tot de conclusie gekomen dat mochten we nou een toepasselijk huisje tegekomen we gaan reageren we zien wel hoe we alles doen maar vakantiegeld en belasting centjes komen binnen dus moet lukken lijkt me.
Klinkt goed Toetie Hoop dat jullie snel een huisje naar jullie zin kunnen krijgen, en inderdaad met het geld komt het vast wel goed! Ben inderdaad zelf ook wel wat zenuwachtig voor de prikjes van Beau, hier staan ze er voor 31 mei op Wil je alvast heel veel succes wensen voor morgen, begrijp heel goed dat zo'n dag heel veel met je doet (ben zelf mijn broertje verloren) dus neem je tijd en doe even waar je zin in hebt! KNUF @Siepie; Fijn dat ze toch weer is aangekomen, is echt het belangrijkst dat ze aankomt.. ook al is het dan aan de ondergrens. Beau komt ook veel minder hard aan als in het begin, maar daar ben ik blij om.. hahah anders binnen twee maanden een baby van 7,5kg gehd @ElletjJo; jammer van de lage opkomst met kraamfeest en dat er nu nog zoveel mensen 'gewoon' willen langskomen. Plan het inderdaad zo dat je er zelf ook nog van kunt genieten! Je bent goed verwend met moederdag, haha moest wel lachen om de opmerking die je er bij kreeg dus gewoon maar eens gaan doen dan hé?! Ben benieuwd hoe babymassage en straks babyzwemmen je gaan bevallen. @Hier; Beau doet het prima, ben bezig het tepelhoedje af te bouwen en we redden nu al twee voedingen per dag Dus helemaal trots op mijn ventje! Zelf even gewogen en gemeten vanmorgen: ongeveer 4218 gram en 54 cm.. hij wordt groot! Kleine maatjes 50 graat echt niet meer dus langzaam naar maat 56 aan het gaan. Gisteren eindcontrole gyn gehad: BM is voor zover te zien weer helemaal leeg (maar moet het in de gaten blijven houden, er blijft twijfel over stukje placenta), uitslag van de placenta was er.. 10% was niet functioneel, oorzaak onbekend maar verklaard wel Beau's lage geboorte gewicht. Volgende zwangerschap onder controle van gyn. Verder onderkantje weer helemaal heel en minipil voorgeschreven gekregen. Beau begint te brabbelen dus ik ga die kant weer op! Fijne dag allemaal! xx
@toetie Woow, wat heerlijk dat ze maar 5 voedingen krijgt! Fiene zit nog steeds op 7 of 8 en op baaldagen (als we te druk zijn geweest) wil ze er ook nog wel een 10 vragen (maar dit zijn meer slokjes om in slaap te komen, dan wil ze vaak maar 60 cc). Wel heerlijk dat de nachten zo goed gaan bij je! Die entingen krijgt Fiene de 25ste en ik zie er ook zo tegenop Maar ja, 't moet nou eenmaal gebeuren. Ze mag dan alleen 24 uur niet ingebakerd worden, dus ben benieuwd hoe dat gaat... Hoop dat jullie snel een huisje vinden! Zou wel lekker zijn om een beetje meer ruimte te hebben denk ik Oja en hier is het lekker zonnig! Sterkte morgen! *knuffel* @dolfijn Wel even schrikken van die placenta, zeg! Maar gelukkig dat ze het onderzocht hebben en je een volgende keer beter in de gaten wordt gehouden Super dat hij nu zo lekker groeit, hij haalt het allemaal wel in hea En fijn dat je weer helemaal heel bent Nu hopen dat er geen placenta is achtergebleven.. Ben je al wel helemaal gestopt met vloeien? Hoe vinden jullie het trouwens om zonder de kleine op stap te gaan? Ben ik nou de enige die daar zo'n moeite mee heeft?
Ben na 4wk al gestopt met vloeien, dus daar gelukkig geen last meer van Maar Beau haalt inderdaad alles wel in hihi merk er niets meer van dat hij eigenlijk te klein was bij geboorte. Ik vind het ook niets om zonder Beau op stap te gaan hoor, ga hooguit even snel naar de winkel of iets maar echt weg doe ik ook niet Dus nee, je bent niet de enige! Ben tot nu toe de langste keer 2u weg geweest en dat vond ik erg moeilijk! Gewoon langzaam opbouwen denk ik, en verder gewoon maar genieten met het kleintje erbij
@dolfijn Heerlijk dat je zo snel gestopt bent met vloeien, zeg! Ben blij dat ik dan blijkbaar niet de enige ben! Ben één keer een uurtje wezen shoppen met zusje en Fiene bij manlief gelaten. Maar na dat uurtje hing ik huilend met hem aan de telefoon en is hij met Fiene naar de stad gekomen Over 2 weken laatste avond van zwangerschapsgym, dan ben ik (inclusief reistijd) 2,5 uur van huis. Zie er nu al tegenop!
Hoihoi, @toetie, wauw wat doet ze het goed zeg!!! @elletjo, balen van de lage opkomst zeg!!! Groot gelijk dat je met de rest even wacht!!! @dolfijn, jeetje beau groeit ook flink door zeg! @vloeien; hier was het na 3 weken volledig gestopt, zit nu te wachten wanneer ik voor het eerst weer ongesteld ga worden. Heb alleen geen nacontrole dus moet maar s naar de ha om te vragen hoe wat nu te doen. Ik heb niet heel erg moeite om weg te gaan zonder de kleine. Vanmiddag had ik een gesprek in het zh met maatschappelijk werk en toen was ze bij mn moeder. Was wel blij dat ik weer terug was maar vond het ook fijn om even zelf weg te zijn. Morgen middag gaat ze ook naar mn moeder, ga dan f wat doen met een vriendin. Vrijdagavond heb ik een verjaardag en is mn man alleen met dr, dat vind ik wel wat lastiger haha omdat ze dan ook medicijnen moet en voor mn moeder schrijf ik het gewoon op en dat vind ik voor hem toch wel raar Zaterdag gaan we vanaf een uur of 2 smiddags samen f winkelen en savonds uit eten, dan gaat ze naar mn ouders. Voor mij is het wel goed om nu gelijk al veel ook zelf weg te zijn, ze moet dalijk toch ook naar het kdv en ik wil ook mn vriendinnen nog kunnen zien zonder de kleine meid erbij, merk dat ik anders toch niet heel goed luister en soms echt dingen mis en ik vind dat mn vriendinnen ook aandacht verdienen, niet altijd dat de kleine dan niet erbij is maar is soms ook wel eens goed. Vanmorgen hadden we van de yoga een koffie ochtend gepland, was erg gezellig! Waren met zn 6en en compleet dus lekker klein clubje. Morgen weer naar babymassage, ben benieuwd hoe het zal gaan! Willen waarschijnlijk ook met een paar van de yoga/massage straks gaan zwemmen, lijkt me ook erg leuk. Heb de laatste 2 dagen het idee dat mn buik heel erg verandert, hebben jullie dat ook?? Groetjes!
@siepie Wat vreemd dat je geen nacontrole hebt! Wat lekker dat je er niet zoveel moeite mee hebt bij haar weg te gaan Scheelt straks met werken inderdaad een hoop, wat dat betreft ben ik echt blij dat het voor mij in september pas weer begint Mijn buik is nog steeds 'flubber', haha! Zou wel willen dat ie ging veranderen, maar ik lijk (ondanks dat ik nog maar 2 kilo hoef) nog wel 6 maanden zwanger ofzo Hoe gaat het nou met je? Heb je het idee dat het de goede kant op gaat, of denk je echt dat het een pnd is? Veel plezier bij de babymassage vandaag! @hier Fiene heeft gister overdag weer erg slecht geslapen en gisteravond heel veel gehuild. Manlief had 's middags al besloten dat hij 's avonds lekker thuis bleef en we hebben toen heerlijk een avondje gewandeld, toen was ze stil Daarna Fiene met man onder de douche gestuurd, daarna de fles gegeven om 21.30u en toen kwam ze pas weer om 4.00u en 9.00u Heb haar nu even in de box liggen en ze ziet vanalles, dus is stil Vanmiddag maar weer een flink eind wandelen als ze weer niet wil. Vrijdagavond gaan we lekker een nachtje naar de stacaravan van schoonouders. Even lekker weg van alles, want het valt me flink tegen hoeveel mensen van je verwachten. En dat, terwijl ik de hele dag druk ben met voeden, kolven, luiers verschonen en als ik eraan toe kom, ook het huis nog een beetje toonbaar te houden (moet zeggen dat het huis in tijden niet zo'n rommel geweest is!). Dus beledigde mensen gehad die niet begrepen dat ik niet even een dag op 2 kleine meisjes kon passen ('want je bent toch thuis?!') en dat ik niet een dag kon helpen klussen in het nieuwe huis. Eigenlijk moet ik dat gewoon langs me heen laten glijden, maar ik kan me het zó aantrekken
Meiden, ik ben zoooooooo trots! Fiene heeft net (met tepelhoedje) een beetje uit de borst gedronken Had alleen net gekolfd, dus het stroomde niet zo hard en daar werd ze natuurlijk weer ongeduldig van Dus vanavond nog een keer proberen!
Wat fijn ElletjJo!! Kan me voorstellen dat je heel trots bent Hier nog een trotse mama Beau drinkt sinds 3 dagen minimaal 1 voeding (en een tweede half) gewoon uit de borst zonder tepelhoedje! Wat een wonder kinderen hebben we toch Mijn buik is nogsteeds best aan de 'dikke' kant.. verlies helaas momenteel ook geen kilo's meer, en moet toch echt nog 10 kg Baal er goed van en probeer me er maar niet teveel mee bezig te houden..
Wauw goed zeg van jullie kinders!!!! Ja mensen verwachten veel van je he, soms wel eens lastig, het is gewoon heel druk!!! Het is (nog geen) pnd maar het is ook nog niet goed. Gister en vanmorgen ging het super met de kleine, vanmiddag was ik weg en toen heeft ze toch 45min gegild Dus morgen toch maar naar de ha.. De babymassage vanmorgen ging echt geweldig goed, was zo trots en blij, kon alles doen en ze genoot er zo van! Mijn buik is nu wat minder flubber maar lijkt wat dikker?? nacontrole heb ik niet omdat het niet mn eigen vk was bij de bevalling.
@dolfijn Wat goed van Beau!! Gaat de goede kant op met onze kindjes he Hoewel Fiene vanavond weer heel boos werd toen ik haar probeerde aan te leggen, maar we blijven proberen. Misschien wil ze morgen ineens weer wel! Dat gewicht zou ik me inderdaad nog maar niet te druk om maken. Ik baal er ook van, hoor, maar manlief had laatst een opmerking: 'Als je mooi had willen blijven, had je niet voor een kindje moeten gaan!' Ging vooral over dat tijgerprintje, maar geldt natuurlijk net zo goed voor die dikke buik @siepie Fijn dat jullie zo genoten hebben van die babymassage! Balen dat het vanmiddag toch niet goed ging met haar Hoop dat het met jou ook snel beter gaat, doe maar lekker rustig aan! Mijn vk was ook niet bij de bevalling, maar heeft wel alle controles in de kraamweek gedaan + de nacontrole. Vreemd dat dat bij jou niet zo is.. Kan je ze niet gewoon bellen of ze dat kunnen doen?
Heb ik gedaan en doen ze niet. Als ik denk dat er wat is moet ik naar de ha. Gewoon blijven proberen hoor met Fiene wie weet pakt ze ineens weer!
Vanmorgen weer geprobeerd met Fiene en ze pakte weer niet Frustrerend, want nu wéét ik dat ze het kan! Maar ja, we blijven proberen!