Nog minder dan 100 dagen, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lelle23, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    haha de frustratie is herkenbaar hoor ElletjJo :p Beau wil ook lang niet elke keer gewoon drinken terwijl ik idd nu ook weet dat hij het wel kan.. ach, ik gun hem de tijd want een gefrustreerd kind aan de borst is zeker geen pretje ;)

@Siepie; vreemd van die na controles.. hou jezelf wel goed in de gaten meis! Schakel hulp in voordat je het helemaal niet meer trekt! Fijn dat je wel genoten hebt van de babymassage met je meisje :) Dat soort momenten goed opslaan meis, die helpen je door de mindere momenten heen! KNUF

@Hier; Beau heeft super geslapen vannacht, was echt weer even genieten :) 22u-04.30u-07.45u daarna gebadderd en meteen weer in slaap gevallen.. dus nu even snel in huis bezig en de was strijken.. dan is dat ook weer gedaan!

@Nachtzon; ik zie dat je ook aan het lezen bent, hoe is het met jou meis? Komt nu allemaal dichterbij.. Kijk je er naar uit of tegen op?

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @dolfijn Haha, nee he, van zo'n gefrustreerd kind, raak je zelf ook gefrustreerd :p Hoop dat Beau het snel oppikt, want zo'n tepelhoedje is ook een enorm geklieder steeds :p

Ik hoop wel dat ze van de week toch weer gaat pakken, want dat kolven ga ik geen paar maanden volhouden.. Kost zó veel tijd, geregel, energie... Aan de ene kant heb ik er helemaal geen zin meer in, ik ben echt moe! Maar aan de andere kant sta ik mezelf niet toe ermee te stoppen, omdat ik wil dat Fiene minstens een half jaar (en het liefst een jaar) borstvoeding krijgt. En ik heb genoeg, dus wat dat betreft geen reden om het op te geven! Voel me af en toe best schuldig dat ik er ook maar aan denk om af te bouwen..

3. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    - Kappie 11-02-2011/ meisje / ziekenhuis/fv -->
    02/02/2011 bevallen van Caithlynn Ziva!!

- Toetie 10-03-2011/verrassing! / geboortecentrum / fv-->
    14/03/2011 bevallen via ks van Dewi!!

- ElletjJo 22-03-2011 / meisje / ziekenhuis / bv
    23/03/2011 bevallen van Ariane Josephine Daniese (Roepnaam Fiene)!!

- Siepie 24-03-2011 / verrassing! / ziekenhuis / bv
    29-03-2011 bevallen van Rilana!!

- Dolfijn1982 04-04-2011 / verrassing! / liefst thuis / bv
    26-03-2011 bevallen van Beau Angelos!!

- Lelle23 10-04-2011/ meisje / liefst thuis / liefst bv
    13/03/2011 bevallen van Lenthe Alisea Norah!!

- Myrthe 23-04-2011 / jongen / liefst ziekenhuis / fv
    02/04/2011 (?) bevallen van Thijmen!!

- Nachtzon 10-06-2011/ meisje / ziekenhuis / bv

Even het lijstje weer opgezocht en had ergens gezien dat Myrthe ook bevallen was van een zoon Thijmen, datum weet ik niet zeker..

4. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @ElletjJo; ook ik denk wel eens over afbouwen en zelfs stoppen, ondanks dat Beau prima pakt met tepelhoedje.. maar het is inderdaad een heel geklieder en zeker 's nachts wil ik het maar wat graag af en toe eens overslaan.
    Maar het daadwerkelijk doen; nee, dat is totaal niet van toepassing.. ga ook voor half jaar tot jaar :) en dan evt maar met tepelhoedje!

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @Myrthe Weet niet of je dit nog leest, maar van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een mooie naam! :D

@dolfijn Dat is dan weer een voordeel van kolven: Om de nacht kan ik lekker blijven liggen ;) Kan je overdag niet een voeding afkolven voor 's avonds, zodat je je man af en toe eens een voeding kan laten doen 's nachts?
    Ik wil absoluut niet helemaal aan stoppen met borstvoeding, maar zit wel te overwegen alleen 's morgens nog en 's avonds 2x te kolven, zodat ik overdag m'n handen wat meer vrij heb (kan je nog eens ergens heen, wat leuke dingen gaan doen). Komt er dan op neer dat ik 2 keer kolven laat vallen. Maar goed, overweeg dit al 2 keer en doe het nog steeds niet, dus probeer het gewoon nog maar een paar weken vol te houden :p En áls ik minder ga kolven en Fiene pakt ineens toch de borst, zal zij er wel weer voor zorgen dat de productie weer gaat stijgen!

6. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik zou het wel kunnen doen hoor, dat kolven.. maar heb voor mezelf besloten dat ik dat bewaar voor de momenten dat ik even gewoon wat voor mezelf wil doen. Manlief is misschien verwend door me.. maar zijn gezondheid is lang heel slecht geweest dus ik heb graag dat hij 's nachts gewoon slaapt :p

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @dolfijn Wat lief van je! :D Heb dat ook lang volgehouden, tot vorige week :p Hoe gaat het trouwens met zijn knie? Daar moest hij toch aan geopereerd worden?

8. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Jammer genoeg is die operatie tot heden niet door gegaan.. dus we wachten tot na de zomer voordat dat gaat plaatsvinden.
    Gelukkig gaat het verder goed en komen we er samen wel doorheen :)

Hoeveel drinkt jullie kindje momenteel (hoe vaak) en hoeveel slaapt het?
    Beau drinkt momenteel namelijk weinig (in verhouding met eerst) en slaapt heel veel.. maak me beetje zorgen..
    (gewicht is wel goed en ook natte luiers ;))

9. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi dolfijn,
    Is zijn temp goed?

Schema Uk van vandaag:
    4.30 fles (water 150 maar voeding voor 120)
    rommelig geslapen tot 7.15
    8.30 fles
    geslapen van 10.30 tot 12.20
    12.30 fles
    geslapen van 14.00 tot 16.30
    en nu ga ik fles geven.

Kleine slaapt hier normaal vrij weinig op de dag maar nu weer veel gehuild gister middag avond vannacht en vandaag.

Ze krijgt 6x voeding p. 24u.

10. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    temp van beau is normaal (rond 36,9) en hij komt alleen om te drinken, valt onder voeden weer in slaap en is max een keer 15 min echt wakker.. wel vrolijk en actief dan ;)

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hm tja geen idee dan..
    Zou wel kijken of hij goed helder blijft.
    XX

12. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    deze foto vanavond gemaakt.. helder genoeg? :p ach, ik zal me wel weer zorgen om niets maken, hij zal zijn slaap nodig hebben met het "nieuwe" drinken uit de borst en het vele groeien..
    maar ik hou het zeker in de gaten! dank je voor je support!

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @dolfijn Wat balen dat die operatie nog niet plaatsgevonden heeft...

Fiene drinkt ongeveer 7 keer op een dag, overdag zit er rond de 2,5-3 uur tussen (als ze een slecht humeur heeft 2-2,5 uur :p). Ze slaapt vaak een uur na de voeding tot de volgende voeding, dus 1,5-2 uur. 's Nachts 4-6 uur achter elkaar. Merk trouwens aan haar dat ze de laatste dagen haar fles niet altijd meer leegdrinkt, ze pakt 's middags soms maar een halve voeding. Maar zou me er niet zoveel zorgen over maken zolang de kleine nog vrolijk is en genoeg plasluiers heeft..

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Oja, volgens mij helder genoeg ja, haha :p Wat een lief jochie is het! :D

15. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Heel helder ;)
    Zorgen maken hoort erbij he...
    Graag gedaan!

Weet niet wat ik meemaak hier!!!
    Kleine slaapt sinds 915, had een liedje van kane aangezet op mn telefoon, opherhaling en ze viel zelf in slaap :D wel op dr buik maar goed!
    Maar ze slaapt nog!!!!
    Ondertussen kraamvisite gehad die even naar de hebben gekeken haha en verder niet.
    Ga snel stoppen wnat dan kan ik nog even mn boek lezen :D

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wouw, Siepie, dat heeft ze goed gedaan! :D En tja, als kraamvisite loop je nou eenmaal het risico dat de baby slaapt he :p

Fiene slaapt vandaag gelukkig ook heel goed, heb ik even lekker de tijd om het huis in orde te maken voordat we vanavond weggaan. Heb er zo'n zin in! Even lekker er tussenuit met z'n drietjes :)

17. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    @dolfijn wat een leuk kindje ''smelt smelt''
    is toch lekker helder.

@fles
    ze deed 180+6 maar sinds eergister heeft ze momenten dat ze 40 cc laat staan of dat ze er niet genoeg aan heeft:S
    op dit moment snap ik het niet.

7.00 180+6
    11.00 180+6
    15.00 180+6
    19.00 180+6
    20.00 in badje

dan komt ze de ene keer wel en de andere keer niet voor haar voeding 4 uur later.
    ligt er ook aan hoelaat ze sóchtends wakker word de ene keer omdat ze later wakker word dan pakt ze de fles laatste fles niet en als ze vroeger wakker word wel.

voor de rest gaat het hier goed hoewel ik er wel last van heb dat ik niet fatsoenlijk aan het huishouden toekom of ik moet het s'avonds doen:S
    gister schoonzus geweest fijn ruzie gehad dus de kleine laat slape die had de stress ook mee gekregen.
    denk dat ik haar wel kon vermoorden.
    maarja kleine groeid goed en dat is het belangrijkste...

18. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hier weer een wakkere dag met Beau gehad :) Wel wat drukker daardoor met aandacht aan hem geven, maar gelukkig was mijn andere draagdoek binnen (tricot slen) ;en dat bevalt prima!

Daarom bied ik mijn ringsling te koop aan.. hier nog iemand belangstelling? :D http://www.zwangerschapspagina.nl/koop-aangeboden/275747-ringsling-parel.html#post9910134

@ElletjJo; heeel veel plezier meis! geniet ervan! :)
    @Toetie; fijn dat het goed gaat! en dat huishouden.. ach, dat komt wel weer hoor!
    @Siepie; fijn dat je meissie zo goed heeft geslapen, hoe laat was ze uiteindelijk wakker?

19. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @dolfijn, kwart voor 12 ;)

@elletjo, hoe was je avondje weg?

Vrijdagavond ben ik alleen naar een verjaardag geweest en bij een vriendin wezen eten, was erg gezellig geweest, had de kleine wel gemist!!!
    Zaterdagmiddag en avond samen met mn man weggeweest, wezen winkelen en uit eten.
    De medicijnen slaan nog niet echt aan dus dat is erg vervelend.

En volgens mij ben ik nu voor het eerst weer ongesteld geworden, ben ook echt niet te genieten!!!!!!!!

20. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Herkenbaar Siepie :( ook ik heb mijn eerste mensturatie er weer op zitten.. was echt heel chaggie! Ach, wel fijn dat alles weer werkt.. maar van mij had het wat langer mogen duren ;)

Deel Deze Pagina