Ja erg he!!!! Ben nu ook al boven, lekker in mn bed. Nergens zin in!!!! Ben heel blij dat het werkt maar pfffffff
Meiden, wat balen van die menstruatie zeg! Hoop dat het hier nog even duurt Hoewel 't voor ons nu nog wel lastig is, aangezien wij toch weer voor periodieke onthouding gekozen hebben. Is hier nog nooit fout gegaan (cyclus van precies 28 dagen, dus is goed te doen!) en geen gedoe met hormonen enzo.. Maar ja, dat gaat nu nog niet op! Weekend weg was super! Heerlijk om niets te moeten en even lekker met z'n drietjes te zijn. Was alleen veel te snel voorbij, haha Zaterdag heeft Fiene zelfs van 18.00-02.00u geslapen! Helaas eenmalig, nu moet ze nog leren om dat 's nachts te doen Vandaag komt er iemand van een of ander project van de gemeente voor ondersteuning van ouders die het nodig hebben. Moest een enquête invullen en omdat ik ingevuld heb dat ik moeite heb met hulp vragen (ja, ben blijven steken in de peuterfase 'Zelluf doen' ) en ooit psychische klachten gehad heb, vonden ze mij een risicogroep Ben het daar dus echt niet mee eens : Dat hulp vragen heb ik mijn man voor, die trekt echt wel bij iemand aan de bel als het niet gaat (net als tijdens de zwangerschap, dat hij zijn moeder vraagt om te helpen met het huishouden) en de psychische klachten zijn allang voorbij (onstabiele gezinssituatie in pubertijd). Maar ja, probeer het ze zo wel duidelijk te maken, want ik heb echt geen zin om op m'n vingers gekeken te worden! 't Gaat hartstikke goed en ik geniet volop van de kleine meid, dus zou niet weten waarom het nodig is... Nou, ik ga even ontbijten en de troep van het weekend opruimen Fijne dag allemaal!
Dan is periodieke onthouding idd wel lastig nu je cyclus nog niet weer duidelijk is.. dus nu even condooms voor de zekerheid? En over gesprek met de gemeente, wees duidelijk dat het nu prima gaat, en dat je man wél aan de bel trekt als er wat te veel mocht worden.. Kan me goed voorstellen dat je niet op je vingers gekeken wilt worden! Bah zeg, vervelend dat je zo in een hokje geplaatst wordt nav een paar vragen! Kan me daar echt boos over maken! Super dat jullie zo genoten hebben het weekend! Klinkt echt super! @Hier; al 3 nachten achter elkaar vast ritme met Beau, dus nu duimen dat het zo blijft.. hahah bevalt me wel.. 21.30u - 02.20u - 06.15u - 8.30u.. helemaal geweldig! en een lekker vrolijk ventje De draagdoek bevalt super! alleen een vraagje; hoeveel trekken jullie je kindje aan als je naar buiten gaat? heb het idee dat hij lekker warm is in de doek, maar vorige keer na thuiskomst temperatuur genomen en toch wat aan de lage kant Verder vandaag regen, regen, regen.. Bah, niets aan! Dus wordt dagje thuis denk ik..
@dolfijn Super dat Beau zo goed slaapt! Heerlijk he! Balen he, die regen! Als ik Fiene in de wagen meeneem, baker ik haar in en doe een dekentje met lakentje over haar heen en met deze temperaturen nog wel een extra dekentje. In de draagdoek doe ik haar een romper met lange mouwen, shirtje met korte mouwen en jasje aan met dit weer. Als het warmer is, doe ik het jasje uit. Altijd een beetje gokken, maar je kan aan het nekje goed voelen of ze het te warm of te koud hebben. Ik heb hier voor de zekerheid ook altijd een jasje en dekentje mee Baal inderdaad dat we nu zo in een hokje geplaatst worden, terwijl het allemaal super gaat! En het ergste vind ik nog dat ik vastbesloten ben Fiene een zoveel betere jeugd te bieden dan ik gehad heb en dat er nu iemand is die mij vertelt dat ik dat misschien wel helemaal niet zou kunnen.. (of loop ik me nu weer veel te druk te maken? ) Heb het idee dat ik nu afgeschilderd word als een vreselijk labiel persoon (zoals diegene aan de telefoon over kwam), terwijl ik me prima kan redden (en prima voor m'n gezinnetje kan zorgen). Maar goed, ik ga nu (proberen te) stoppen met piekeren en wacht het vanmiddag wel even af. Net weer zó genoten van Fiene Ze lacht ontzettend veel en begint nu ook echt terug te brabbelen terwijl ze je aankijkt. Echt zó lief! Super gezellig als ze lekker op schoot zit Vond het verschrikkelijk om haar weer op bed te moeten leggen, haha, maar als ik dat niet doe, heb ik vanavond een niet zo'n gezellig meisje, dus toch maar weer lekker ingestopt. Hoewel ze het daar niet helemaal mee eens is zo te horen.. Hoe lang laten jullie de kleine huilen na het in bed stoppen? Ik probeer haar altijd te laten huilen (zeurderig huilen) tot ze slaapt (meestal 5-10 minuutjes), behalve als ze zich overstuur huilt natuurlijk. Nu ik dit type, stopt ze met huilen en valt ze in slaap! Ik weet dat ze het soms gewoon nodig hebben om in slaap te komen (heeft ze trouwens alleen overdag), maar vind het vaak zo moeilijk om haar niet weer uit bed te tillen als ze gaat huilen!
Kleine ligt nu ook in de draagdoek (jaja ze wil erin ) heb nu haar gewone kleding aangelaten, romper korte mouw, shirt lange mouw, broek, sokken. Met het weer van afgelopen dagen zou ik zo met haar naar buiten gaan ook. @ongesteldheid, had het heviger verwacht, valt me tot nu toe mee, alleen mijn eigen toestand valt weer tegen haha, sago!!!!!!! En heeeeeeeel moe maar goed, nog even en dan weer paar weekjes rust @gesprek, vervelend zeg dat je zo in een hokje geplaatst wordt! Tuurlijk gun je je kind het allerbeste en beter!!! *knuf* Zal aan je denken! Hoorde trouwens ook van iemand die in de hulpverlening werkt dat er bij het cb ook vragen gesteld kunnen worden en dat ze bij twijfel of iets gelijk melden bij instanties. schijnt weer nieuw te zijn? @hier, vannacht 00uur de fles, toen om 515! Toen 9.30. Vanmorgen weer naar de ha geweest en heb nu voor donderdag weer een afspraak in het zh. Verder krijgen we vanmiddag visite en verder lekker rustig aan! Lijkt wel of alle vermoeidheid er nu pas uitkomt bij mij.. @dolfijn, fijn dat er een beetje een ritme in zit, vind ik ook altijd prettig! hier wisselt het nog al eens, afhankelijk van hoe de nacht gaat!
ow en huilen in bed, ze slaapt op de dag bijna nooit nog in bed. Heb nog geen duidelijk ritme. Als ze het wel doet dan huilt ze max 5tot 10 min.
@siepie Fijn dat ze zo goed geslapen heeft! Gaat goed met onze kindjes Gesprek is geweest en ze komt niet meer terug Was het gelukkig met me eens dat het niet nodig is en de dingen die uit de enquête kwamen mij niet in de weg staan met Fiene Pff, ik heb me gewoon druk gemaakt om helemaal niets Besloten om dáár wel hulp voor te zoeken. Ik kan me zó druk maken om dingen, nog voordat er ook maar iets aan de hand is. En dat belemmert mij weer om voor mezelf op te komen/mijn grenzen aan te geven, vooral tegenover schoonfamilie, omdat ik dan in mijn hoofd al een enorm probleem gemaakt heb (bedacht hoe mensen gaan reageren bijvoorbeeld) zonder dat dat probleem er is. Vind het nu daardoor verschrikkelijk om naar schoonfamilie toe te moeten, omdat die Fiene geen moment met rust laten en haar zomaar uit de wagen (of uit mijn armen) trekken en ik daar niets van durf te zeggen... Loop er al heel lang tegenaan, maar na vandaag is de maat vol en gaan we er eens even wat aan doen
@menstruatie hier gelukkig al gehad was ook niet te genieten maarja nu de prikpil als het goed is een beetje hopen word ik niet meer ongesteld @elletjo wat fijn dat ze niet meer komen als ik dat zou hebben of tegen mij zegen zouden men haren omhoog staan helaas ook geen leuke jeugd gehad maar ook de verloskundige heeft geen rare dingen (die voor nou zorgen zoude maken) in de vragenlijst gezien was een pak van mijn hart. wat goed dat je wel hulp gaat zoeken @siepie wat fijn dat ze in de draagdoe wilt zou wel een hoop vrijheid voor je maken.. las dat je een ander topic had geopent en echt het komt wel goed geef het de tijd en vooral niks weg stoppen want de waarheid achterhaald zich wel. @dolfijn fijn he die regelmaat geloof wel dat je er van kan genieten. @hier de kleine krijgt nou 4 flessen van 210 en heel heel soms komt ze voor 5 flessen. gisteravond om 9 a 10 uur naar bed gegaan en vanmorgen om half 9 wakker. dus ik heb lekker met mijn ventje ontbijt. vanavond een verjaardag hoop dat het een beetje aardig lukt we eten daar ook mee scheelt weer koken want af en toe schieten dingen er wel in. van de week weer lekker ruzie gehad met s zus ze heeft nou tegen die vriendin gezegt dat ze nog maar 1 keer in de maand mag langs komen bij ons als ze dat niet doet wil ze geen vriendinnen meer met haar zijn:S lijkt wel of ze het express doet want ze wist hoe blij ik was dat er na een jaar eindelijk iemand op bezoek kwam ik kon wel janken en al helemaal omdat dat meisje niet alleen voor de gezelligheid kwam maar ook voor dingen mee te doen die niet lopend te doen zijn zoals grote boodschappen.:S mijn meisje gaat volgende maand voor het eerst een paar uurtjes naar mijn moeder zodat wij even voor ons zelf hebben we gaan naar guus meeuwis. ben best zenuwachtig daarna hebben we een lekker weekend ingeplant bij mijn moeder morgen prikje halen ben benieuwt hoe dat gaat maar ja het is voor der eigen best wil hoop dat ik haar niet aansteek met de zenuwe onze teef mag pas in augustus gestereliseerd worden omdat ze loops is moeten we wachten baal ontzettend. onze reu is 1 juni aan de beurt hoop dat het dan wat rustiger word..
@toetie Wow, nog maar 4 voedingen op een dag, wat goed! En wat heerlijk van de nachten Sterkte met de prikken morgen En probeer je over schoonzus en vriendin niet te druk te maken: ene oor in, andere weer uit @siepie Fiene sliep eerder overdag ook niet in bed, tot we gingen inbakeren en haar een uur na de voedingen in bed gingen leggen. Nu slaapt ze vaak zo'n 2 uur tussen de voedingen door Vanmorgen eerste keer babymassage gehad. Was erg gezellig! Wel een hoop prikkels voor Fiene, veel huilen vanmiddag, dus zit al de hele middag met haar op schoot. Heerlijk!
Wat goed Toetie! dat is echt genieten denk ik Sterkte met de prikjes Ik zie er nu al tegen op... @Siepie; veel succes meis, ik hoop dat voor jou die echte roze wolk ook snel mag komen.. probeer van alles te genieten! enne.. fijn dat je meiden hebt gevonden die heel goed begrijpen wat je bedoeld! @ElletjJo; fijn dat het slapen in bed nu wel goed gaat en dat jullie hebben genoten van de baby massage Hopelijk heb je de rest van de middag ook nog genoten van je meisje op schoot @Hier; Beau doet het nogsteeds super! We zitten op 6 voedingen per dag, soms tussendoor nog 1x slokje extra maar verder echt om de 3u en 's nachts zelfs 5u Alles overdag zonder tepelhoedje en 's nachts met maar dat is vooral omdat mama dan niet zoveel geduld heeft en weer wil slapen Hij blijft ook maar groeien vind het af en toe wel jammer dat het echte kleine er al weer af is maar geniet van de vele dingen die hij nu kan! Ik voel me ook weer helemaal mezelf (op de extra kilo's na ) en zelfs fietsen voelt weer als vanouds
@dolfijn Ben blij om te lezen dat het zo goed met je gaat! En wat super dat Beau overdag het tepelhoedje niet meer nodig heeft! Echt goed dat hij nu nog maar 6 voedingen op een dag vraagt Heb Fiene nu toch op bed gelegd. Was heerlijk om lekker met haar op schoot te zitten, maar dan slaapt toch onrustiger dan in bed. Maar tot nu toe wil ze niet slapen, dus hoop dat ik het zo toch voor elkaar krijg...
Hoi meiden Hier even een berichtje zonder op jullie verhaal te reageren... Ben het even zo zat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De dag begon op zich wel goed, ze werd wel al krijsend wakker maar goed. Heb dr vanmorgen zelf gemasseerd. Toen ging ze even slapen, ik douchen en strijken en spullen inpakken. Toen naar mn ouders gegaan want mn broertje was jarig en ik moest naar de mondhygieniste dus konden mn ouders even oppassen Ging allemaal goed, kleine is met mn moeder gaan wandelen en ik f met mn vader gaan winkelen, leuke kleren gekocht voor de kleine bij de prenatal (al uitverkoop ) Eenmaal thuis was kleine al aan het gillen, fles gegeven, weer gillen. Wel even kunnen eten. Daarna nog gaan wandelen met dr maar zodra we thuis waren was ze weer wakker. Toen lekker op schoot maar begon het gillen weer De visite kwam natuurlijk al binnen en iedereen maar weer met zn goed bedoelde adviezen bij me aan komen. Naast me zitten, aan dr zitten, 'opbeurend' tegen me praten: je zal het wel zat zijn he / moedeloos ervan worden he / wat vervelend he / waar zal het nou van komen he / etc GRRRRRRRRRR Ik kon ze wel wat!!!! Kleine bleef aan de gang dus maar naar huis gegaan. Soms kan ik zo niet tegen al die mensen!!! En ongesteld en ik ben gewoon zo ontzettend moe!!!!!!!!!!!!!! Donderdag naar de ka in het zh, ben benieuwd of we daar wijzer van worden want dit is echt niet fijn, niet voor ons maar al helemaal niet voor ons kleine schatje Sorry voor het geklaag en bedankt voor het aanhoren
hoop dat ze de boel wat duidelijker voor je kunnen maken siepie een hele dikke knuffel van hier en ook voor je meisje...
Tnx toetie! Zal nu ook even reageren @toetie, succes met de prikken! wij mogen volgende week @elletjo, dat is vaker met de 1e keer massage, lekker hoor zo met dr kroelen! Inbakeren wilde mevrouw hier niet (niet met doek, wel met luier). Fijn dat ze zo goed slaapt! @dolfijn, ja dat kleine gaat er zo snel af he.. Vind ik hier ook al! Ze wordt zo groot! Kleine ligt nog heerlijk te slapen, had vannacht half 6 de fles Vanmorgen even naar de markt met meiden van babymassage/zw.yoga, gaan een katoenenlap kopen die je ook als draagdoek kan gebruiken op je heup. Gaat wat makkelijker qua ombinden als de bykay dus voor even snel. Eens kijken of we een leuk printje kunnen vinden! Vanavond komt er iemand van de kerk op kraamvisite, ga dan gelijk info vragen over dopen, dat zou dan 5 juni zijn. Jullie nog plannen voor vandaag?
KNUF! Siepie.. ik hoop zo dat je duidelijkheid gaat krijgen wat er aan de hand is met jullie meisje Dit is geen doen, niet voor haar maar zeker ook niet voor jou.. Ik kan me heel goed voorstellen dat je kapot bent en zeker niet zit te wachten op goed bedoelde adviezen van alles en iedereen.. Fijn dat het vanmorgen wat beter gaat, hopelijk heb je een totaal betere dag! Veel plezier op de markt en let goed op de stevigheid van de stof! Hopelijk hebben ze een leuk printje! xx @Hier; beetje lange nacht gehad, Beau wou niet doordrinken om 2u dus al met al ruim een uur met hem bezig geweest.. dus dan is je nacht echt gebroken gelukkig slaapt hij nu nog en kan ik even rustig op ZP Geen bijzondere plannen vandaag, hopelijk weer een stukje fietsen.. moet toch ergens die kilo's er af gaan krijgen en wandelen werkt niet.. Vorig jaar 14 kg eraf gefietst dus nu maar weer proberen Hoe staan jullie er trouwens tegen over om te fietsen met baby in de draagdoek? Ik denk namelijk dat het wel kan, maar vind het toch wel wat eng omdat het overal zo wordt opgeblazen om het niet te doen.....
hoi tnx! ik vind het maar niks met een draagdoek fietsen.. zou dan eerder voor een karretje gaan en dan kleine in mc erin. x
@Siepie Hoop dat er snel wat meer duidelijkheid is en je meisje geholpen kan worden... Ik weet niet of het zo is hoor, en als je niet op mijn 'bemoeienis' zit te wachten, moet je het gewoon maar naast je neerleggen. Maar zou het misschien kunnen dat ze toch iets te overprikkeld raakt? Ieder kindje is natuurlijk anders, maar als ik lees hoe druk jij vaak bent, zou dat voor Fiene veel te veel zijn. Heb gemerkt dat één dagdeel weg meer dan genoeg is voor haar en ik dan derest van de dag rustig aan moet doen, dus ook geen visite krijgen (ligt er een beetje aan wie het is). Ik merk dat zij gewoon heel veel rust en regelmaat nodig heeft en zodra ze dat niet heeft, dat ze ontroostbaar gaat huilen en mopperen. Nogmaals, ik ken jou en haar natuurlijk niet, dus als het nergens op slaat wat ik zeg, moet je het maar gewoon langs je heen laten gaan! Oja, veel plezier vandaag op de markt! @dolfijn Fietsen met de draagdoek zou ik inderdaad niet doen. Als je valt of je stoot, stoot je tegen Beau aan (bijvoorbeeld aan je stuur bij het afstappen ofzo). Een fietskar of een maxicosi achterop (heb je adapters voor) vind ik een stuk veiliger, dan ligt de kleine meer beschermd.
Mag je best zeggen hoor Hebben dat ook al eens uitgeprobeerd maar dat haalt niets uit. Ben vanmorgen weggeweest en ging goed, nu vanmiddag thuis gaat het ook goed, nog maar 1 keer gehuild maar dan heeft het met ontlasting te maken. Als er veel mensen aan haar hebben gezeten dan is ze wel overprikkeld, dat herken ik dan ook en dan is niets meer goed.
@siepie Jammer dat het niet helpt! Merk aan Fiene inderdaad ook dat ze erg overprikkeld raakt als mensen aan haar zitten. In het begin vond ik het moeilijk om te zeggen dat ik dat niet wilde, maar nu zeg ik het gewoon (kijken doe je met je ogen toch?! ), want anders huilt ze de hele dag daarna... Helaas is schoonfamilie het niet met me eens, maar dat is dan maar zo. Fiene heeft vannacht een ruk gemaakt van 21.45-04.45u! Gewoon 7 uur dus We hebben sinds gisteren johannesbroodpittenmeel door de fles en nu spuugt ze ook niet meer (eerder ging soms de halve fles er weer uit). Ze is de laatste dagen 's avonds wel erg aan het huilen.. Alleen stil als ik rondjes door de kamer ga lopen met haar, dus heb gisteren volgens mij wel een paar kilometer rond de tafel afgelegd (zo groot is het hier niet!) Hoop dat ze vanavond een beetje rustiger is. We hebben dan het doopgesprek, met nog 2 andere stellen bij iemand thuis.. Zal vandaag maar proberen om haar veel te laten slapen, hopen dat dat helpt!