Nog minder dan 100 dagen, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lelle23, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    wij 26/5 doopgesprek, ben benieuwd

2. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    even kort van hier moet zo weg naar het ziekenhuis voor mijn schatje heeft zijn hoofd gestoten en aangezien het niet beter word moet ie naar de cardioloog voor een scan omdat ze bang zijn voor een scheur...

kleintje heeft gister haar spuitjes gehad ging kei goed ondanks dat ze niet lekker in der vel zat omdat ze wakker was gemaakt maar hoogstes een minuut gehuild intotaal bij bijde prikken.
    ze was weer 1100 gram aangekomen in een maand en 5 centimeter gegroeit nu is ze 5880 gram en 61 cm.
    ook haar motoriek was goed.
    ze hadden wat commentaar over haar voeding ze heeft nog maar 4 flessen op een dag van 210 cc we mogen niet meer ophogen dus ik denk dat ik als ze 3 maand is met fruithapjes beginnen...
    heb ik maar niet tegen ze gezegt:D
    nou er snel vantussen
    fijne dag allemaal

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @toetie Super dat ze het zo goed doet, zeg! Een echte hongerlap dus, haha ;) Sterkte zo in het ziekenhuis!

Meiden, ik ben zoooooo trots op m'n meisje! Ze heeft net gewoon een halve voeding uit de borst gedronken!! :D :D Daarna was ze het zat en heb ik derest bijgegeven met de fles, maar ik weet nu in ieder geval zeker dat dit goed gaat komen!

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Goed zeg meiden!!!

Ukkie is weer opgenomen in het ziekenhuis.
    Ze gaan een medicijn stoppen en daarvoor ligt ze aan de monitor.
    Ook gaan ze haar observeren qua gedrag / huilen / onrust.
    Mag gelukkig wel bij dr blijven dus zit nu f online in zh...
    Hopelijk wordt het wat!!!

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Wat balen dat ze daarvoor naar het ziekenhuis moet! Maar ja, ze wordt daar tenminste wel goed in de gaten gehouden :) Hoe gaat het nu met haar? En zijn ze al wat meer te weten gekmen over haar onrust?

Fiene heeft gisteravond tijdens het doopgesprek heerlijk liggen slapen in de draagdoek :) Dat ze uit de borst dronk, was weer maar eenmalig, want derest van de voedingen vertikte ze het weer :( Ze heeft vannacht wel weer goed geslapen: van 23u-5.30u :)

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Pff, heb even een flinke dip vandaag :(
    Ben al een paar dagen aan het twijfelen of ik moet stoppen met de borstvoeding. Het kolven kost zoveel tijd, energie en frustratie dat ik er gewoon helemaal geen zin meer in heb. Af en toe drinkt Fiene ineens een paar slokken (of zoals gisteren een halve voeding), maar dat is al een paar weken zo en ik zie verder geen verbetering. Frustrerend dat ik wéét dat ze het kan, maar dat ze het gewoon niet doet.
    Aan de ene kant kan ik blij zijn dat ze 2 maanden borstvoeding gehad heeft en is het misschien wel goed om mezelf nu wat rust te gunnen. Aan de andere kant voelt het als falen, helemaal omdat ik altijd gezegd heb dat ik haar minstens een jaar borstvoeding wil geven en is dit natuurlijk het beste voor haar. Maar ja, 't zou wel makkelijk zijn als ze zelf daar ook aan meewerkt...
    Weet echt even niet wat ik moet doen, stoppen of doorgaan? Ben vandaag weer om de 2 uur aan het kolven, omdat sinds gisteren de productie weer gekelderd was.

Denk dat ik haar morgen even niets anders aanbiedt dan de borst en ook niet ga kolven. Op een gegeven moment heeft zij dan echt honger en ik flink stuwing en stroomt de melk wel vanzelf, misschien dat ze het dan wel doet. Maar dat betekent wel een dag flink strijd...

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Is het misschien een optie om een lactatiedeskundige om hulp te vragen??

Hier wordt de kleine nu weer wel ingebakerd nu in de pacco ;)
    Ben benieuwd hoe de nacht zal gaan aangezien ze vandaag al 2x 2,5 uur achter elkaar heeft geslapen!!!

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Siepie, wat goed!!! Hoop dat de nacht net zo goed gaat! Inbakeren moeten ze vaak even aan wennen, maar daarna heb je er meestal echt baat bij :)

We gaan het aankomende week nog even proberen met haar. Andere tepelhoedjes gehaald en van de week niets anders dan de borst aanbieden en dan kijken of het gaat lukken. Heb in ieder geval weer een beetje moed bij elkaar weten te rapen!

9. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ja weet dat ze moeten wennen, thuis de puckababy geprobeerd maar die was te los.
    Goed dat je het nog even gaat proberen.

@hier,nog weinig nieuws, ze slaapt wel ineens heel goed door die pacco!

10. Lelle23

Lelle23 Niet meer actief

@Toetie
    Wat drinkt jouw kleintje veel! :$
    Lenthe zit nog steeds op 120cc + 4 scheppen
    meer krijg ik er echt niet in...

@Elletjo
    Hoe is het gegaan vandaag? Met de voeding...

@Siepie
    Ligt je meisje nog steeds in het ziekenhuis?
    Weten ze al wat meer?
    Ben erg benieuwd, jullie hebben het niet makkelijk zo.

Gr. Marielle

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Fijn dat ze zo goed slaapt!

@Lelle Hoe gaat het met jou en je meisje?

Fiene heeft vandaag nog steeds de borst niet gepakt. Ben nog even druk bezig m'n productie wat op te hogen en zodra die weer op peil is, gaan we de strijd aan: dan krijgt ze een hele dag alleen nog maar de borst aangeboden. Kijken of dat werkt!

12. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ben benieuwd elletjo!
    Jij had toch ook een pacco??
    Van mp of een nieuwe?

Het slapen is echt zoveel vooruitgegaan! Echt niet normaal!
    Ze doet nu bijv. 1300 fles 1430 slapen tot 1650 1700 fles.
    Dat konden we nog niet hoor ;)
    Vanavond had ik het wel f moeilijk, was het zat, kleine toch nog wel huilen, last van dr darmen :(
    Nu slaapt ze ook net maar dan ingebakerd, strak onder een laken en nog een handdoek opgerold onder dr benen voor dr buik... jaja ...

Hebben jullie nog wat te vertellen?
    Dan heb ik weer wat te lezen ;)
    Maak hier niet zoveel mee haha

Vanmiddag een bevriend stel langsgeweest, zij hoogzwanger, was wel f gezellig!
    Morgen gaat manlief hier eind vd middag zitten tot een uur of 8 en ga ik even bij een andere vriendin eten.
    Zit al sinds donderdag 1300 in het zh, ga wel f buiten luchten maar dat is het dan ook.

slaap lekker!

13. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Nog 3 uur en 50 minuten...
    Als het zo goed blijft gaan dan mag ze dan van de monitor af!!!
    SPANNEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    nog 2 uur en 50 minuten

15. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Fijn dat het zo goed ging! Is ze inmiddels weer thuis? Wat voor medicijnen zijn ze nu mee gestopt?
    Ik heb idd ook de pacco, van mp. Heb er 15,- voor betaald i.p.v. 60,-, dus dat scheelde nogal!

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi
    ja dat scheelt zeker!
    maar was die van jou van veel gebruikt?
    bedoel, ziet ie er verwassen uit?
    zit wel te kijken op mp namelijk!

ze is nog niet thuis, we moesten sowieso tm maandag blijven maar de monitor staat uit!
    dus als ze zo wakker is ga ik de slangen en plakkertjes los halen :D

17. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Fijn dat de monitor er af is siepie! Ik hoop echt dat alles goed mag blijven gaan en dat jullie morgen lekker met z'n allen naar huis mogen :)
    KNUF!

@ElletjJo; en hoe is het met je productie? durf je de stijd al aan met je meisje? ik vind het super zoals je er voor gaat; mijn complimenten! KNUF

@Hier; heerlijk weekend gehad; gister mijn pleegzus met dochter op bezoek en vandaag onze beste vrienden met dochter :) Echt heerlijk van genoten! Beau doet het super! Drinkt alles zonder tepelhoedje dus ik ben super trots!
    Helaas wel mijn eerste tepelkloof te pakken, daar had ik met het tepelhoedje geen last van :p maar ach, heb het er graag voor over!

Fijne avond meiden en slaap lekker! xx

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Is alles goed gegaan? Hoop dat ze vandaag weer lekker mee naar huis mag!

@dolfijn Fijn dat je zo'n gezellig weekend gehad hebt! En super dat Beau dat tepelhoedje nu niet meer nodig heeft!

We gaan haar vandaag niet alleen de borst aanbieden. Ik denk dat m'n productie het wel aankan, maar de lk van hier heeft het me afgeraden. We blijven aanleggen en we gaan toch maar even een lk inschakelen...

19. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    ok, dan hoop ik dat LK je kan helpen zodat je toch verder komt.. Heel veel succes meis! KNUF

20. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Om 16u staat hier de lk voor de deur! :D Hoop dat ze ons verder kan helpen!

Deel Deze Pagina