@Inenten Wij hebben ervoor gekozen om wel te laten enten, omdat de risico's van de ziektes vele malen groter zijn dan van het prikje. Van het prikje heeft ze amper last gehad. Gisteren een beetje huilerig, hangerig en een klein beetje verhoging, maar nu nergens last meer van. Bovendien wonen wij in een omgeving waar veel kinderen niet gevaccineerd worden en zijn er hier regelmatig uitbraken (laatst nog polio). @Lelle Waarom hebben jullie ervoor gekozen het niet te doen?
Meiden, hoe zijn jullie met het laten vasthouden van de kleine? Ik heb er echt een hekel aan als mensen haar willen vasthouden, mede doordat ik weet dat het voor ons meisje vaak teveel prikkels zijn als we bij anderen zijn. Nu vinden mijn zwager en schoonzus dit onzin en verwijten me dat ik haar teveel bescherm 'want ze moet het toch leren'. Hier ben ik het dus niet mee eens: Als Fiene niet bij een ander op schoot wil/aangeraakt wil worden, hoeft dat niet! Het is haar lijfje... Ik vind het ook niet prettig als mensen míj teveel aanraken, dús moeten mensen van me afblijven als ik dat aangeef! Aan de andere kant ben ik net een leeuwin en houd ik het liefst iedereen bij haar weg, haha, maar probeer dat wel een beetje binnen de perken te houden, want ze moet niet te eenkennig worden. Opzich ben ik me ervan bewust dat mensen het veel vaker niet eens zullen zijn met de manier waarop ik Fiene opvoedt of hoe ik met haar omga, maar toch vind ik het lastig als mensen zó tegen me ingaan. Ze hoeven het niet met me eens te zijn, maar ze zullen wel moeten accepteren dat ik anders met mijn kindje omga dan dat zij met hun kinderen omgaan (waar ik het ook lang niet altijd mee eens ben ). Wat vinden jullie hiervan en hoe gaan jullie ermee om?
Hoi, Nou ik ben ongeveer net zo Mijn kleine gaat niet bij een ander op schoot en bij mensen bij wie het voor mij niet prettig voelt ook niet. Bedoel wel in een grote groep dan he.. Wil niet bij de één wel bij de ander niet. Bijv. een verjaardag dan blijft ze bij mij of bij dr vader. Komen mijn ouders dan mag ze bij 1 op schoot, gaat niet van hand tot hand. Mijn schoonvader heeft haar nog niet vastgehouden, schoonzus ook niet maar ja die hebben haar nog maar 2 keer gezien ook! Het is geen pop dus tja, ik snap je Ik zie er dan ook erg tegenop om dr straks naar het kdv te moeten brengen.. werk zelf natuurlijk ook op een kdv maar heb nu zoiets van hmmm... Wil het liefst dat 1 persoon haar de fles geeft, dus 1 iemand per dag, zodat ze daar aan kan wennen. maar heb dan een beetje het idee dat ik doordraaf haha. Wil iig niet dat iedereen haar zomaar oppakt dalijk.. dus eens even kijken hoe ik dat ga vertellen/vragen aan mn ex collega's zonder dat ze denken dat ik een zeur ben Je moet doen waar je je goed bij voelt, ieder zo zijn eigen ding!
Phiew, ben ik even blij dat ik niet de enige ben Dat is dus ook de reden dat ik Fiene niet naar een kdv breng. Er is een hele grote kans dat ik aankomend jaar gewoon thuis zit, maar mocht het toch beter gaan en ik wel m'n studie weer oppak na de vakantie, wil ik proberen of het financieel gaat lukken haar naar een gastouder te brengen..
Hoezo zou je je studie evt niet weer oppakken?? Of heb ik wat gemist??? Ja ik ben zelf wel voorstander van een kdv hoor verder Maar nu gezien de hele waslijst aan dingen die we doen maar dan op een andere manier vind ik dat toch lastiger. Ga gewoon alles op papier zetten en ze kijken maar wat ze van me vinden.. het is mijn kind Het kdv waar ze heen gaat is best groot, 5 groepen, max 16 kids per groep, 3 leidsters per dag. Hoe groter ze wordt hoe meer uitdaging er ook voor haar is, veel vriendjes en voor mij vertrouwde mensen. Leuke activiteiten etc. Ik moet 1 juni nog 1 keer naar school (vak waarvan ik mn examen al lang gehaald heb maar aanwezigheidsplicht...) en dan mag ik na die datum alles opsturen qua opdrachten etc en dan waarschijnlijk nog een gesprek en dan DIPLOMA Eindelijk klaar!!! Hebben jullie al ideeen voor vaderdag? Ik wil een voetafdruk zetten op een bierglas maar ik weet niet waar ik glasverf kan kopen?? Weet 1 van jullie dat? Verder wil ik nog iets van een pan voor m kopen, hij kookt graag. Jullie nog ideeen? X
@siepie Diagnose is nog niet officieel, maar waarschijnlijk ben ik chronisch depressief. We wachten dus even af hoe het gaat lopen, maar denk dat ik eerst even een jaartje rust neem voordat ik de studie weer oppak. Heerlijk dat je bijna klaar bent met school, hé! Zal wel een opluchting zijn als je je diploma in je handen hebt Voor vaderdag weet ik het écht nog niet.. Vind het zó moeilijk! Wil in ieder geval iets gaan 'knutselen' met Fiene en zelf ook nog een klein cadeautje halen (heb van hem voor moederdag een pandorabedeltje gehad), maar zou niet weten wat... Oja, nog over het masseren bij koorts: Dat wordt afgeraden, omdat tijdens de massage de temperatuur van de kleine omhoog gaat. En dat is natuurlijk niet wat je wilt bij koorts
Tnx van de verf Wist ik niet van die temp! Maar is niet wat je wil nee Chronisch depressief... sorry wat houdt dat precies in? Nog nooit van gehoord.. Knutselideeen: autohanger steen --> voet erop --> kei van een vader voetje op een zakdoek --> van je lieve snotneusje placemat Wij zo naar een avond over dopen in de kerk! Broertje en schoonzusje gaanvoor het eerst oppassen, ben benieuwd!!!
Over vasthouden; kan me goed voorstellen dat als je merkt dat je kleintje hierdoor teveel prikkels krijgt en daardoor onrustig wordt dit erg beperkt wilt houden.. Ikzelf ben er wat gemakkelijker in, maar Beau maakt het ook niet zoveel uit wie hem vast heeft.. als hij maar geknuffeld wordt Dit komt denk ik door de 3 oudere kinderen hier in huis met hun vriend/vriendin.. dus zowiezo veel wisselende mensen die hem vasthouden. Gelukkkig is hij nog wel altijd het liefste bij papa of mama @siepie; fijn dat je bijna je diploma in handen hebt; geeft vast een lekker gevoel! Leuke ideeen voor vaderdag heb je! Vind zakdoek met snotneusje wel erg leuk! nog nooit gehoord Veel plezier in de kerk, wel spannend nu er voor het eerst wordt opgepast door broertje en schoonzusje! @ElletjJo; pff.. dat is niet niets.. chronisch depressief.. krijg je daar nu ook medicatie voor? en heb je wel iets van gesprekken waar je je verhaal kwijt kunt en voor de vinger aan de pols voor als het tever zou gaan? (zelf flinke depressie gehad en weet wat het doet als er geen vinger aan de pols is!) Hoop dat je toch je studie weer op kan pakken.. is altijd goed toch nog wat voor jezelf te doen, maar een jaartje genieten is natuurlijk ook prima @Hier; Vandaag voor het eerst 4u lang weggeweest zonder Beau Vond het wel lastig.. voor het eerst voor langere tijd kolven (moest even goed bedenken hoeveel!) en dan weggaan zonder mijn ventje Manlief achtergelaten met een hoop instructies, maar uiteindelijk was het niet nodig geweest: alles helemaal goed gegaan! Beau heeft goed geslapen, goed gedronken uit de fles (terwijl dit al 4 weken geleden was!) en zodra ik thuis was nog weer heerlijk bij mij gedronken.. pff.. was een lange tijd maar gelukkig is alles goed gegaan! Nu maar wat vaker proberen!
@siepie Leuke ideeën heb je! Daar kan ik wel wat mee Hoe was het vanavond? Volgende week wordt ze gedoopt toch? Een chronische depressie kan je vergelijken met een gewone depressie, maar dan duurt het veel langer en zijn de symptomen veel milder, met af en toe perioden met heftigere emoties... @dolfijn Haha, Beau wordt verwend thuis zo te lezen Fijn dat het vanavond gelukt is zonder hem! Wel moeilijk de eerste keren he?! Scheelt dat je een man met ervaring hebt, haha Ik krijg inderdaad hulp, na onze vakantie (over 3 weken) eerste afspraak met een psycholoog. Loop er al jaren mee, maar op een gegeven moment ga je denken dat het normaal is, omdat je je voor je gevoel altijd zo hebt gevoeld. Totdat ik laatst wakker geschud werd en ik besefte dat ik Fiene niet dit voorbeeld wil geven! Heb besloten om vanaf nu de borstvoeding af te bouwen. Wilde het in eerste instantie nog een paar weekjes aankijken, maar zie het nu echt niet meer zitten. Zie na 4 dagen héél veel huid-op-huidcontact, rust en ontspanning nog geen enkele verbetering... Ga heel rustig afbouwen. Vanaf vandaag 4 keer op een dag kolven, na het weekend terug naar 3 keer (deed vaak al 4 keer, dus dat moet lukken) en dan wil ik over 3 of 4 weken helemaal gestopt zijn. Tenzij het allemaal zo snel terugloopt dat ik dan geen melk meer heb natuurlijk Vind het nog steeds wel moeilijk, maar wat dat betreft zal het niet uitmaken of ik het nu opgeef of over een paar maanden. Is ook wel weer een opluchting om de knoop doorgehakt te hebben! Nu lekker m'n bedje in! Welterusten allemaal!
Knap dat je de knoop toch doorhakt ElletjJo! Snap best dat het een dubbel gevoel blijft.. Heel veel succes met afbouwen meis en weet dat je er alles aan gedaan hebt! KNUF
Dank je, dolfijn! Dat dubbele gevoel blijft, maar denk dat ik nu inderdaad alles gedaan heb en het nu echt tijd is om te stoppen. Heb ik straks ineens zeeën van tijd over voor de kleine meid Gisteren trouwens gemasseerd, in bad gedaan en de fles gegeven en toen heeft ze 4 uur achter elkaar geslapen, haha! Vannacht ging weer super goed : 22.30u en toen om 5.30u weer Gaat dus de goede kant op, hopen dat ze over een paar weken doorslaapt! Straks naar de Rabo om een spaarrekening voor haar te openen. Hoop dat het dan even droog is, want het is nog best een stukje lopen
@elletjo; goed van je dat je naar een psych gaat en je de knoop hebt doorgehakt mbt de bv. Je hebt alles gedaan wat mogelijk was! Werk op een kdv vandaar de vaderdag ideeen.. @dolfijn, wel leuk ook voor Beau zoveel aandacht en liefde! Gister de avond over het dopen gehad, zijn met 3 stellen. Wij zijn wel het meest 'vrije' stel en ook het enige stel waarvan er 1 niet met het geloof is opgevoed. Het oppassen is gelukkig goed gegaan! Zit te wachten tot mn salaris binnen is... dan kan ik weer s wat gaan doen!
@ElletjJo; en is het nog geluk om droog naar de Rabo te gaan? Ik moet ook nog spaarrekening openen voor Beau, haha zijn oma vraagt de hele tijd of we dat al gedaan hebben.. zij wil namelijk maandelijks wat naar hem gaan overmaken @Siepie; fijn dat het oppassen goed is gegaan! Hier ook aan het wachten tot er weer wat binnen is aan geld.. kan ik eindelijk weer boodschappen halen net al wel even naar de kapper geweest
Lekker naar de kapper! Ik wil ook zo graag!!! Komt maar niet van... Hoe gaan jullie dat doen met een rekening voor de kleine? Moeten wij ook nog doen namelijk Wil een rekening op haar naam waar dan opa/oma wat op kunnen storten met oud en nieuw bijv. Maar wij willen zelf ook gaan sparen voor een opleiding in de toekomst. Hoe denken jullie daarover of is het overdreven om 2 rekeningen te openen? Vanmiddag met mn broertje en de kleine plantjes gekocht voor in de tuin, salaris was nog niet gestort maar gelukkig was broertje mee Inmiddels eindelijk binnen! Ga morgen op zoek naar kleding voor de doop... lastig lastig. Een rok vind ik altijd erg netjes maar trek ik verder eigenlijk nooit aan dus vind ik dan zonde. Een jurk lijkt me super maar ben ik bang dat ik toch nog een duidelijk buikje heb... Vind een broek met gilletje idee ook leuk maar een blouse krijg ik nooit dicht qua borstomvang... Whaaaaa... wat hadden jullie aan? / Gaan jullie aan doen?
@dolfijn Haha, ja ben nog droog overgekomen! @siepie Heb een doelspaarrekening (Rabo) geopend voor mijn moeder, die gaat daarop sparen voor haar. Staat dus op Fienes naam. En gewoon een kinderspaarrekening waar wij op sparen. Ik heb ook nog geen idee wat ik aan ga trekken.. Al mijn rokjes passen nog niet, jurkjes ook niet. Blousjes kan ik ook nooit aan (zit nu zelfs op 75F, dus dat gaat hem sowieso niet worden) en mijn nette broeken gaan ook nog niet dicht... Heb nog wel een witte spijkerbroek, misschien dat ik die maar aan doe met een tuniekje. Zou het anders niet weten
Ik had inderdaad een legging aan met tuniek-jurkje en bolero.. het was wel even flink zoeken voordat ik wat had waar ik me goed in voelde en mijn buikje minimaal te zien was.. hahah ik was al bang dat ik de enige was die nog niet in eigen kleding past Hoe doen jullie dat nu eigenlijk (gewoon overdag?) ik heb nog een positie broek die ik veel draag.. en verder veel leggings.. wil eigenlijk niet van alles aanschaffen.. hoop de kilo's en figuur toch nog wel wat kwijt te raken.. Heb nogsteeds ruim 8 kg "teveel" en die zitten volgens mij voornamelijk rondom buik en bovenbenen.. @rekening; wij openen er gewoon eentje, op Beau zijn naam.. maar kan me voorstellen dat het in sommige situaties wel handiger is om er twee te hebben! @Kapper; was de tweede keer alweer sinds Beau's geboorte.. knap er zelf altijd erg van op als mijn haartjes weer makkelijk in model te brengen zijn Verder net Beau even zelf gewogen.. en alweer 4720 gram.. ben benieuwd wat het CB dinsdag aangeeft met wegen.. hihih zit toch altijd wel wat verschil tussen Ik ga mijn bedje maar eens opzoeken.. weltrusten meiden! xx
@dolfijn Wat groeit hij goed, zeg! Haha en je bent echt niet de enige hoor! Ik moet nog maar 3 kg, maar die zitten allemaal op m'n buik. Ook hier nog positiebroeken en één rokje die ik pas... Maar gisteren m'n hele kast overhoop gehaald en voor morgen toch nog een jurkje gevonden die aardig past! Zit wel strak, maar hij gaat dicht En m'n buikje zie je er amper in, dus dat komt ook weer lekker uit! Doe er een jasje met korte mouwtjes overheen en een legging eronder. Straks met ons nichtje (dochtertje van mans zus) naar de juwelier om oorbellen te schieten voor haar vijfde verjaardag! En daarna natuurlijk met z'n allen een ijsje halen, haha Ze wilde niet met m'n man, maar als Fiene en ik meegingen was het goed
Zo hij groeit goed ook Dolfijn! Lekker als je haar weer lekker zit, knap ik ook altijd van op maar kan nooit een goede kapper vinden.... @kleding, ik pas mn oude kleding dus ik heb wel wat om aan te trekken. Alleen is mn figuur toch wel anders geworden nu dus het is wel weer even zoeken merk ik. Maar vandaag heb ik een witte spijkerbroek aan met daarop een jurkje. Mn buik is vooral slap vel zegmaar.. Vandaag wezen winkelen en 2 mooie broeken gekocht die ik ook nog aan kan als er nog wat afgaat. Hopelijk vind mn moeder het ook mooi want dan kan ik het aan met dopen Ook hele mooie schoenen gekocht ben helemaal blij ! Heb wel bij de kleding in mn kast het gevoel dat het niet meer bij mij past op de een of andere manier, herkenbaar bij jullie??? Hoe is het gegaan met gaatjes schieten?! Lekker ijsje gegeten??