Nog minder dan 100 dagen, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lelle23, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Phiew, meiden, ik ben nog nooit zó opgelucht geweest dat ik ongesteld ben geworden! Was de laatste dagen 's morgens weer misselijk, precies als de eerste weken van de zwangerschap van Fiene (daarna was het meteen boven de wc, zo erg was het gelukkig nog niet). Ik wil heel graag een tweede, hoor, maar moet er nu echt nog even niet aan denken :p Morgen meteen maar even bellen om een spiraaltje te laten plaatsen. Wilde het in eerste instantie weer doen zoals we het altijd deden: periodieke onthouding. Maar op dit moment durf ik het niet aan...

2. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    haha moet wel lachen om je laatste berichtje ElletjJo.. hihihi maar wel slim om dan spiraaltje te laten plaatsen want je weet het toch maar nooit helemaal zeker met PO..
    Hopelijk houden jij en Fiene het vol vandaag!
    Ik geef er geen water bij, maar dat vind ik toch anders met BV..

Merk nog wel wat van me dip, maar het gaat gelukkig weer wat gemakkelijker (hoef het er niet meer uit te knijpen ;))
    Verder doet hij het gelukkig super dus komt vast wel goed, wil nog zeker wel door gaan met BV! :)

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @dolfijn Ben blij te horen dat het weer beter gaat! Water bijgeven met borstvoeding heb ik inderdaad ook nooit gedaan, aangezien je borstvoeding vanzelf wateriger wordt als het warm weer is. Met flesvoeding is dat natuurlijk anders, dus twijfelde een beetje. Misschien dat ik vanmiddag eens kijk of ze behoefte heeft.
    Wat betreft die PO: We hebben wel condooms gebruikt afgelopen tijd hoor! Maar zat me toch niet helemaal lekker :p

Gaat hier nog wel aardig, gordijnen dicht en ramen open, dan is het 'maar' 25 graden binnen. Niet zo gezellig, maar 't werkt tenminste een beetje ;) Temperatuur loopt nog wel steeds op, dus best kans dat het vanavond nog warmer is binnen, maar dat zien we dan wel weer :p Zo even naar het huis van m'n schoonouders, die hebben een tuin, dus beter uit te houden. Ze zijn op vakantie, dus meteen daar maar even de tuin sproeien!

4. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Fijn dat het toch nog wel uit te houden is ElletjJo!
    Je zou als tussen optie ook de FV iets wateriger kunnen maken, BV wordt idd ook wateriger :)
    Geniet even van de tuin, heerlijk dat dat zo kan!

Hier is het prima te doen, 23 graden in huis, airco en ventilator aan dus Beau merkt er weinig van dat het zo warm is.. en toch wil hij vandaag totaal niet slapen :) pff.. best vermoeiend na een nacht van niets :(
    Hopelijk aankomende nacht weer beter!

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @dolfijn Is het slapen weer wat beter gegaan?

Fiene heeft vandaag weer prikjes gehad. Tijdens het prikken amper wat van zich laten horen, maar nu wel erg huilerig. Op dit moment ligt ze lekker te slapen op schoot, dus ik hoop dat ze dat even volhoudt!

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hee meiden!

Vandaag weer even meer tijd: Fiene ligt weer lekker te slapen! Ze heeft gelukkig amper last van de prikjes, alleen wat meer huilen gisteren (da's zwaar ineens als je dat niet gewend bent! :p).

Ze was alweer een kilo gegroeid, zin nu op 6720 gram en 65 cm! Helemaal aan de bovengrens voor meisjes, dus ze doet het prima :) Hoef me nu dus ook geen zorgen te maken over dat 'slechte' drinken: Blijkbaar heeft ze niet zoveel nodig. Ze drinkt heel wisselend, de ene keer maar 80cc en de andere keer 180cc, maar dan mag dus, want groeien doet ze wel!

Ook haar hoofdje begint weer recht te trekken en de ontwikkeling gaat ook goed. Altijd fijn om te horen!

Vanavond krijgen we nog 'kraam'visite. Zijn nog steeds een hoop mensen niet geweest en die beginnen nu te komen. Vind het prima, maar de beschuit met muisjes is inmiddels op :p

Zo even met Fiene naar buiten, wat boodschapjes doen. Is nu gelukkig niet zo warm meer, dus voor haar ook lekker om weg te gaan!

Liefs!

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Nou wij zijn ook weer terug van vakantie!
    Heerlijk geweest al was het wel even aanpassen! Wij zijn avotuurlijke vakanties gewend en dat is best lastig met een baby ;)
    Hier gaat het op het moment erg rommelig met de flessen, donderdag naar het cb en evenkijken hoe/wat ze gegroeid is.
    Ze is supervrolijk en alert en heeft goede luiers dus maak me er nog niet al te druk om.
    Hier past ze af en toe nog in maat 56 maar van wat anders kan ze al niet meer in 68!
    Zo raar met die maten!

Maandag weer werken... zal even wennen worden ja!
    Maar een ritme lijkt me ook wel weer fijn!

@elletjo, herkenbaar dat je blij was met ongesteld worden ;) Ik zat er ook op te wachten! Was 2 weken overtijd! Pfff Zou wat zijn als het al zo zou zijn ... Kan ze gelijk op haar eerste dag naar het kdv een shirt aan met 'grote zus' ;)
    we wachten nog maar even ;)

Hoe is het nu met jjullie?

Succes Lelle met de kleine!!!!!!

Liefs

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hee meiden!

Hoe gaat het met jullie? 't Wordt steeds stiller hier, allemaal druk met de kleintjes inmiddels!

Gisteren lekker voor Fiene geshopt, ik had weer een cadeaubon van de Hema gekregen en daar was toevallig uitverkoop ;) Wel lastig shoppen, aangezien ik geen idee heb wanneer ze in maatje 74 zit en ze van 68 al meer dan genoeg heeft. Dus maar 2 jurkjes met lange mouwen gekocht. Als het weer is als nu, kan er een romper met korte mouw onder en als het koud is een romper met lange mouw. Wat leggings, wat rompers en een vestje. Hebben jullie er een idee van hoe hard ze nu nog groeien? Ze is tot nu toe iedere maand een kilo gegroeid en ongeveer 4 of 5 cm. Als ze zo doorgaat, zou ze over een week of 6 dus in maat 74 zitten..

Ze ligt nu gewoon alweer een uur te slapen! Normaal gesproken wil ze pas om 23u gaan slapen, na de laatste fles. Maar man wilde naar bed (die is vandaag de hele dag aan het verhuizen geweest), dus heb Fiene er ook maar ingelegd en na 5 minuten zeuren viel ze in slaap :) Hopen dat ze dan niet morgenochtend om 6 uur klaarwakker is, haha :p

Nou, ik duik ook maar lekker m'n bedje in! Welterusten allemaal!

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad! Is inderdaad flink aanpassen met zo'n kleintje! Wij hadden wel veel gedaan, maar je moet echt alles plannen (en veel zooi meeslepen!).
    Fiene heeft nu ook zo'n periode (gehad? Vandaag ging het goed.) dat ze erg rommelig is met de flessen, maar was wel weer een kilo gegroeid. Even extra wegen is natuurlijk nooit verkeerd, maar zou me er niet al teveel zorgen over maken als ze alert is en genoeg plasluiers heeft. Fiene zit aan de bovengrens qua lengte en gewicht, maar heeft niet veel voeding nodig. Ze is nu ongeveer 6750 gram en drinkt maar ongeveer 800 cc per dag. De periode dat ze zo super hard groeien zijn ze nu voorbij, dus opzich heel normaal dat ze wat minder nodig hebben natuurlijk!
    Lijkt me wel wennen om maandag weer te moeten werken! Heb je er zin in of zie je er nog wel tegenop?

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hee meiden!

Even snel een berichtje. Ik heb hier namelijk nog een kinderwagen over, die ik graag aan een (tiener)moeder wil geven die het echt hard nodig heeft. Dus mochten jullie nog iemand kennen, mogen jullie die naar mij sturen ;)

Liefs!

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hey,
    Ja het wordt hier inderdaad een stuk stiller.
    Zal dalijk van mijn kant ook zo zijn omdat ik weer moet gaan werken.
    Ik vind het dubbel, aan de ene kant lekker om weer wat te gaan doen, sociale contacten en een andere omgeving maar aan de andere kant kan er natuurlijk niemand zo goed voor mn schatje zorgen als ik zelf ;)
    Haha.
    Maar morgen beginnen met halve dagen boventallig, volgende week halve dagen werken en week erna weer gewoon hele dagen.
    Even kijken hoe het allemaal loopt.
    Kleine gaat iig morgen voor de eerste echte dag naar het kdv!!!
    Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden!

Fijn om te lezen dat Fiene ook een periode heeft gehad met minder drinken!
    Bij ons duurt het nu al zo'n 2 weken, ze groeit gelukkig wel maar ze heeft vandaag nog geen 1 fles helemaal op.
    Ze laat steeds 50/70 staan van elke voeding.
    Hoe ik het ook geef.
    Lastig maar ze heeft plas luiers en is vrolijk en alert.

x

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Hoe was het om weer te werken?
    Fiene heeft het inderdaad ook al bijna een maand en sinds deze week drinkt ze haar flessen weer bijna leeg. Zou me er niet teveel zorgen over maken..

Ging ik vanmorgen naar de huisarts voor een spiraaltje, kom ik terug met een nuvaring! Ze vond 1,5 jaar voor een spiraal te weinig en vond dat ik beter voor de pil of nuvaring kon gaan. De pil wilde ik niet, dus dan maar eens de nuvaring proberen. Beetje jammer dat ik net vorige week ongesteld was en nu dus 3 weken moet wachten tot ik hem kan gaan gebruiken :p

13. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Werken was wel weer even wennen maar ook wel weer f leuk om eruit te zijn.
    Beetje jammer alleen dat ik nu alweer het gevoel heb dat alles op mijn schouders terecht gaat komen...

Kleine ook voor het eerst naar het kdv geweest voor langer als een paar uurtjes, nu van 9 tot 3 geweest.
    Had afgesproken dat ze me zouden bellen na half 3 als ze wakker was dus reed precies bij een kruising links naar huis of rechts kdv toen ze belden ;)
    Ze heeft er alleen een beetje kort geslapen maar ja ach met die herrie etc is dat niet zo gek!!!

Ik ga denk toch ook maar naar de ha voor anticonceptie, wou eigenlijk niet maar merk dat het toch wel handig is haha.
    Zit ook nog even te dubben over hoe of wat!

Hoe doe jij dat met de Pacco? Slaapt Fiene daar nog steeds in?
    Groetjes

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Fijn dat het goed gedaan is! Ze zal ook wel even moeten wennen, ja, misschien dat ze beter gaat slapen daar als ze er wat vaker geweest is?
    Sinds een week bakeren we Fiene niet meer in, maar leggen we haar gewoon in een slaapzakje en dat gaat heel erg goed! Vannacht heeft ze zelfs een ruk gemaakt van 21.45-5.45u en toen pas om 9.30u weer! Wordt ze ook op het kdv ingebakerd?
    Haha, ja, die anticonceptie is toch wel handig he ;) Hoe heb je het afgelopen maanden gedaan? Hier lopen prutsen met condooms, maar dat zijn toch ondingen!

15. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hetzelfde als jij ;)

Op het kdv wordt ze ook ingebakerd ja.
    Vandaag bij mn moeder geprobeerd om dr te laten slapen zonder pacco maar dat was geen succes.
    Ook wel meer last van reflux dus hoop dat ka vandaag nog even terug belt.
    Het werken zit er weer op voor deze week, volgende week mogen we weer!

Morgen naar het cb, weer prikken, ben benieuwd hoe het weer zal gaan!

Dolfijn en toetie hoe is het bij jullie?
    En nachtzon? Kappie? Lelle?

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wat stil is het hier..

17. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hoi dames,
    wat is het hier stil..
    iedereen lekker van hun kindje aan het genieten.
    hoe is het met iedereen.
    hier zeker wel zaterdag mijn verjaardag gevierd (14de jarig).
    zondag onze buren hun woonkamer en slaapkamer schoon gemaakt wat een vieze bedoeling kan me niet voorstellen dat je zo kan leven en al helemaal niet als je zwanger bent.
    ze ligt nou in het ziekenhuis en haar vriend die is alleen in het weekend thuis maar die moest zijn smoeder helpen verhuizen nog naar zijn vriendin in het ziekenhuis dus toen hebben we hem maar even verrast dat alles schoon was toen ie thuis kwam...
    vandaag de prikpil laten zetten de laatste en dan gaan we over op een andere.
    ons meisje is lekker in der hum af en toe:S ze wil op haar zij slapen maar dan laat ze haar speen vallen en dan is de wereld te klein dus we kunnen regelmatig speen er terug in doen:D
    voor de rest is ze niet meer stil te laten liggen want ze verhuisd alle kanten op;).

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @toetie Gefeliciteerd!!!
    Haha, heb je toevallig Hoe schoon is jouw huis? gegeken van de week ? :p Verschrikkelijk hoe smerig sommige mensen het kunnen maken!

Fiene is sinds gisteren heel erg verkouden :( We hebben de hele nacht niet geslapen, want ieder uur begon ze wel een paar keer te huilen. Neusspray voor haar gehaald en doe haar straks maar lekker in een stoombadje (badgel van de etos, met eucalyptus), ben benieuwd of dat een beetje gaat werken. Zo zielig :( En ik ben nu inmiddels ook wel kapot, na een nacht niet slapen!
    Zou vandaag eigenlijk een kennisje komen met haar kindjes, maar die heb ik maar afgezegd.. Jullie nog tips toevallig?

19. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik heb met ons ukkie op de wc gezeten (wc in douche)
    en de gloeiend hete kraan aangezet met kneip ecalytus een beetje op de grond en stomen maar.
    wij hadden 2 halve uien op onze kamer:p
    we waren met zen allen strontziek dus heeft bij ons allemaal geholpen mischien luuf voor de kleintje..
    good luck

20. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi meiden,
    Hoe is het met jullie en met de kids?

Hier is het nog drama met Rilana, morgen gaan we weer met haar naar de ka, kijken hoe of wat.

Deze week ben ik voor het eerst hele dagen aan het werk geweest, best even pittig, laat thuis, Rilana ophalen etc, eten koken, etc.
    Moeten we nog even een weg in gaan vinden.

Liefs

Deel Deze Pagina