Hoi hoi, Hier alles prima! Beau geniet nogsteeds van mama-melk en we redden het prima. Wel heeft hij van zijn tweede prikjes erg veel last gehad (koorts!) en is hij de laatste twee dagen heel erg eenkennig Beetje lastig omdat we volgende week een dagje naar de sauna zouden gaan en opa en oma op zouden passen.. Morgen gaan we het even een paar uurtjes proberen (zodat we in de buurt zijn) want ook de fles weigerd hij van ons Zoals je begrijpt een Boefje met eigen wil Niet altijd handig, maar zeker mooi om te zien dat hij een eigen karaker heeft! @Siepie; Balen dat het nog niet loopt met Rilana, ben benieuwd wat de KA zegt. @ElletjJo; verkoudheid weer over? heftig met zo'n kleintje hé?! @Toetie; fijn dat alles geholpen had om er weer bovenop te komen met z'n allen! @Nachtzon en Kappie? hoe is het bij jullie? @Lelle; zie dat ze niet meer actief is (account is opgeheven.. )
@dolfijn ooh jij hebt er ook al last van eenkennig hopen dat het snel over is want hier vind er een zelfs oma niet leuk en die verwend haar nog wel:S @iedereen het is echt rustig en lelle opgeheven hmm jammer. zit er soms ook over te denken al die discussies elke keer :S maar het is wel fijn voor advies @siepie klopt wat je stuurde maar mijn vriend had al geannuleerd maar is niks meer aan te doen we zitten te wachten op een mail van de annulerings verzekering.
Hoi meiden, Ben zelf ook al lang niet meer op dit topic geweest maar ik ben wel erg benieuwd hoe het met jullie en jullie kleintjes gaat? Hier een hele rommelige periode gehad met heel veel ziekenhuisbezoeken met Rilana. Sinds vrijdag lijkt het rustiger te zijn. Hopen dat het zo blijft. Donderdag naar het cb voor dr 3e prikken alweer! Liefs Siepie
Hoe is het verder met Rilana? Gaat het wel goed nu? Jammer dat er zoveel ziekenhuis bezoeken nodig zijn geweest! @Hier; ik geniet volop.. Beau is goed gegroeid (zie handtekening) en doet het nogsteeds op mama-melk Best trots op eigenlijk Hij heeft momenteel weer wat last van een sprongetje of iets.. want hij is behoorlijk aan het schreeuwen elke keer en jengeld veel in vergelijking met anders.. Maar verder een lief mannetje die het super doet! Hierbij even een foto : Ben ook benieuwd hoe het met de rest is.........
wat rot al die ziekenhuis bezoeken hopelijk komt het allemaal snel goed. wat een mooi menneke wat knap nog steeds borstvoeding kan goed sprongetje had er hier een ook last van *zucht* ze is zo lief maar soms dan heb ik echt zoiets van hmmmm mama is moe.. agja die momenten zullen we houden voor de rest doet ze het prima geen last gehad van de prikje vorige week en nou pas weer in sep naar cb controle en pas met 11 maanden een spuitje zo blij erom. ze groeit als kool en rold alle kanten op.. fruit eet ze goed en ze begint nu tussen de voedingen 4,5 uur te laten wel later naar bed maar goed.
@Toetie; goed om te horen meis! en fijn dat ze het zo goed doet en ookal zo goed gegroeid! Wat worden ze groot hé? Had het er vorige week met manlief over.. al ruim een jaar geleden dat we positief testte! Fijn dat ze geen last heeft gehad van haar prikjes.. die van Beau zijn tot volgende wk uitgesteld omdat hij erg verkouden was.. dus eerst maar eens herstellen.. Dan pas in oktober weer.. ben ook blij als er straks wat langer tussen zit! Geniet van je meissie! xx
@dolfijn we genieten zeker maar af en toe ze daagt je gewoon uit ondanks dat ze zo klein is:O dan begint ze echt te huilen sta je langs de eeen hele grote big smile en dan moeten we sirieus blijven zeggen ze maar ik schiet dan kei hard in de lach hier hadden we dat met vorige prikje was ook uitgesteld. wij hadden het er ook over hoe snel het gaat. toen we bij guus meeuwis waren hadden we echt zoiets van vorig jaar zijn we waarschijnlijk na guus meeuwis zwanger geraakt was dubbel genieten.. agja d.e.w.i. houd nou ook elke keer haar eigen fles vast zo schattig zie er wel tegen op dadelijk als ze meer zelf kan:'( ze wil ook niet meer inslaap vallen bij me op bed dan weigert ze te slapen hup naar eigen bed mopper mopper en slaap ze..
Hee meiden! Het is weer even geleden dat ik hier geweest ben, maar 'k ben terug Fijn dat het met jullie kleintjes zo goed gaat! Siepe, balen dat het zo'n roerige periode geweest is.. Gaat het nu weer goed? Dolfijn en toetie, wat een schatjes zeg! Echt hele mooie kindjes allebei! Met Fiene gaat het helemaal super! Wel een sprongetje op dit moment, waardoor ze wat huileriger is en amper wil drinken, maar ze slaapt gelukkig wel veel. En ze slaapt door sinds een paar weken! Soms zelfs wel ruim 10 uur achter elkaar! Woensdagochtend weer voor prikken, ben benieuwd wat ze dan weegt. Ben zelf met haar op de weegschaal gaan staan en toen leek het erop dat ze al rond de 7,5 kilo is! Maat 68 kan ze nog aan, maar jurkjes kan ze in maat 74 ook al aan. Hollands welvaren Gisteren draaide ze voor het eerst helemaal zelf van rug naar buik! Ook heeft ze inmiddels haar voetjes ontdekt, die nu regelmatig in haar mond verdwijnen Vooral tijdens het aankleden en verschonen, grrr! Verder is het nog steeds een heel vrolijk meisje. Ze wil overal bij zijn, vindt alles leuk. Wel lastig als we weg gaan, want dan wil ze dus niet slapen! @toetie Haha, dat uitdagen komt me heel bekend voor! En 't gaat inderdaad snel he! Helemaal nu ze zoveel dingen bijleren, besef ik me wel dat ze al heel snel geen baby meer is! Ach ja, dan is't tijd voor de volgende toch?! Moet zeggen dat ik al wel héél veel zin heb in een broertje of zusje voor Fiene. Maar we wachten er nog maar even mee; als ik weer zo ziek word als van Fiene, betekent dat dus dat Fiene 5 dagen in de week naar oma moet, want dan kan ik echt niet meer voor haar zorgen... Hoop dat het mee gaat vallen! Geven jullie trouwens al fruithap? Ik ben er met krap 4 maanden mee begonnen en ze vindt het heerlijk! Gaat haar alleen niet snel genoeg, haha
Hee meiden! Vanmorgen met Fiene naar het cb geweest voor haar derde prikjes. Ze is gewoon al 70 cm en 7680 gram! Lengte zit al boven de bovengrens heen, gewicht ook op de bovengrens, dus ze gaat hartstikke goed Ze ligt nu alweer vanaf 10.30u te slapen. Hoop dat ze er weer zo weinig last van heeft als afgelopen keren Ik moet zeggen dat ik het steeds leuker ga vinden met de kleine meid! Ze is ontzettend vrolijk en leert heel veel, dat is echt zo mooi om te zien! Nu maar even wat eten klaarzetten, zal Fiene zo wel wakker worden en dan kan ik even stofzuigen. Ze slaapt er sinds kort niet meer doorheen, da's wel lastig! Liefs!
wat een mooi meisje. erg he die kleintjes groeien zie ik zie de cm eraan komen in de lengte en de breedte. en ze leert met de dag. schattig als ze die voetjes pakken en in de mond stoppen. qua potjes ben iets eerder begonnen dan 4 maand ze was er aan toe ze eet super goed. mango vind ze super ze at de eerste keer tegelijk 1/3 van de mango op. sinds nou 2 weken maak ik alles vers trouwens wat er beter in gaat. hier kriebelt het ook voor de volgende maar moet zoiezo wachten en eerst verhuizen:S hier slaapt er een ook aardig nog veel. ga er snel naar toe want ze is wakker.
@toetie Hier ook al met 3,5 maand begonnen met fruithap hoor! Ze wilde de fles een periode niet goed meer, dus dan maar fruit en dat ging erg goed Heb je al wat kunnen beslissen over je kat? Hoeveel slapen jullie kindjes? Fiene is er eentje die héél goed kan vechten tegen de slaap, dus vind het altijd moeilijk in te schatten. Meestal ziet de dag er zo uit: 7u Fles, meteen weer naar bed 10u Wakker, even spelen 11u Fles 12u Slapen 14u Wakker, even spelen 15u Fles Vanaf dan is het ritme weg. De ene keer gaat ze na die fles nog slapen, de andere keer vertikt ze het. Ze gaat in ieder geval rond 18.30u in bad en krijgt daarna en fles en gaat slapen. Dan rond 22.30u de laatste fles. Ze ligt nu ook weer lekker te slapen. Als ze rond deze tijd slaapt, is het meestal een uurtje (soms iets langer) en dan is ze weer wakker, maar dan heeft ze het wel echt even nodig...
hier ook het probleem met ritme pfoe en dan helemaal overspannen krijsen omdat ze te moe is en moeilijk de fles leegdrinken. agja komt wel weer goed zullen we maar zeggen. ze ging eerst ook na de eerste fles tegelijk slapen maar helaas niet meer. ons schema is nou zo 7.00 wakker fles drinken 8.30 een keer slapen. 9/10.00 wakker fruithapje. 11.15 fles inslaap vallen onder de fles en dan de fles op wil der in bed leggen en dan gaat ze poepen en weer klaarwakker. 12.15 slapen om een kwatier of halfuur te slapen. 14.00 wandelen en dan slaapt ze meestal. 15.30 de fles. slapen 17.30 groentehapje 19.00/19.30 fles en dan ook weer in slaapvallen onder der fles. rond 20.00 a 22.00 slapen. ik snap er de ballen niet meer van. maar goed vechten tegen haar slaap kan ze als de beste
@toetie Oei, het ritme bij jou is inderdaad ver te zoeken qua slapen zeg! Hier gaat het gelukkig heel goed. Als ze niet wil, maar wel moe is, laat ik haar vaak even 5 minuutjes huilen, stop ik daarna de speen er nog eens in en dan slaapt ze vaak wel Hoeveel fruit en groente eet jouw meisje? Fiene eet 100 gram fruit (of één klein potje van olvarit) per dag, sinds kort. De ene dag in één keer en de andere dag in twee keer, ligt eraan hoeveel trek ze heeft. Daarom ook pas vanplan te starten met groente als ze standaard één portie fruit eet en daarnaast goed haar melk drinkt... Denk zo rond de 6 maanden..
@elletjo ik zou niet weten hoeveel ze eet ik maak altijd zelf moet eerlijk zeggen dat ik niet weeg. potjes eet ze op want af en toe dan gaat er wel iets mis en dan krijgt ze een potje. meestal 3/4 banaan 3/4 appel 1/3 mango (houd ze van) ik maak altijd de groente hap met 1 aardappel en wat groente paar roosjes bloemkool brocolli of gewoon wat erwten en dat is dan voor 2 dagen. en ja ritme waar is het soms wel soms niet ik weet het soms niet meer hoor maarja als ze echt moe is valt ze wel in slaap. moet eerlijk gezegt wel erbij zeggen dat als het eerst lang was brullen pakte ik haar bij me maar dat betekende tegelijk dat ik de hele tijd moest lopen met haar op de arm. ik merkte in mijn rug dat dat niet ging want ze begint aardig zwaar te worden. maar anders huilde ze ook bij mij als ik niet liep nou heb ik zoiets va als ze bij mij huilt en in bed dan huil je maar in slaap in bed. begint wel aardig te lukken. agja zou wel goed komen merk wel dat het niet meer baby baby is:S
@toetie Zo hé, wat eet ze al veel! Als ik voor Fiene één hele appel maak, krijgt ze dat vaak al niet op Ze zijn nu inderdaad niet echt baby meer he! Wel grappig dat ze nu al heel veel gaan begrijpen. Fiene geeft zelf ook al aan dat ze moe is. Dan kijkt ze me aan en gaat ze huilen. Als ik haar dan in bed leg, is het meteen goed. Dan legt ze haar hoofd neer en valt ze langzaam in slaap Ook heel leuk om te zien dat ze bepaalde patronen gaat herkennen! Deze week is mijn zusje logeren en slaapt Fiene weer bij ons op de kamer. Daar moest ze wel weer even aan wennen, ze vond het moeilijk om weer in slaap te vallen, maar daar zijn we nu doorheen geloof ik! Hoe slapen jullie kindjes als jullie weg zijn? Gisteravond weggeweest. Fiene wilde niet slapen, dus heb een uur (!) met haar gewandeld in de wagen en nóg sliep ze niet! Ze wil echt overal bijzijn. Als ze vanalles hoort en ziet gaat ze dus écht niet slapen. *zucht* We zouden vanavond weer weg, maar ik denk dat ik maar even met Fiene thuis blijf. Kan ze haar slaap van gisteren weer inhalen, toen was het 22.30u eer dat ze sliep...
@elletjo hier vind er een ook alles intressant en gaat dan niet meer slapen jammer genoeg. dus hier zorgen we er voortaan voor dat ze gewoon optijd in bed ligt met naar de winkel gaan of honden uitlaten valt ze meestal inslaap in de kinderwagen.
@toetie Da's dan wel weer handig dat ze in de kinderwagen in slaap valt Dat doet Fiene ook niet meer En áls ze het doet, is het als we net weer voor de deur staan en dan wordt ze dus weer wakker als ze de wagen uitgetild wordt Ben bang dat de kleine meid weer verkouden aan het worden is Vannacht enorm aan het spoken en snotteren geweest. Hopen dat het niet erger wordt! Gisteren de band van de kinderwagen lek gereden Wilde ik hem vandaag naar de fietsenmaker brengen, is ie dicht! Dus zo maar even een bandenplaksetje halen en zelf een poging wagen. Nog nóóit gedaan (*schaam*), dus ben benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen Baal nu wel verschrikkelijk dat we niet een lekker eind kunnen gaan wandelen vandaag. Lijkt me niet meer zo'n succes in de draagdoek, denk dat ik niet meer zover kom nu ze zo zwaar wordt
haha ja draagzak lijkt me niks. hier gaat het wel lekker hoewel onze donderstraal behoorlijk vervelend doet met de fles ze wil drinken maar toch niet dus ben dan echt een uur bezig met de fles:S gister taart willen bakken krijg ik de slagroom niet stijf geklopt door het weer sla hem tegelijk door:S maar de cake is wel lekker maar daar blijven we maar vanaf dadelijk nog maar een poging doen met de slagroom. en ik ben zo trots jammer genoeg te laat maar ik en mijn ventje zijn nou sinds donderdag gestopt met roken gaat me aardig af.
Wat knap Toetie!! Super van je! @Draagdoek; heb Beau er nog regelmatig in, maar die is dan ook nog wat lichter Hij draaide van het weekend ineens van rug naar buik, hihi wat sta je dan trots te kijken! Alleen nu doet hij de moeite ineens niet meer.. alsof de lol er af is nu het gelukt is Hoe ging dat bij jullie? Ben trouwens heel langzaam begonnen met fruit hapjes.. het gaat nog met hele kleine beetjes.. Beau heeft nogsteeds het liefste mama-melk Dus daar geniet ik des te meer van!
@toetie Wat knap!! Succes!! @dolfijn Haha, ja, dat scheelt zo'n 1,5-2 kg Ik doe haar nog wel regelmatig in de draagdoek, maar niet meer voor wandelingen van een uur Wat goed dat de borstvoeding nog steeds zo goed gaat! Zou ik inderdaad nog lekker van blijven genieten hoor! Fruithap heeft hij nu niet niet perse nodig, dus gewoon rustig opbouwen. Toen ik met Fiene begon, at ze eerst een paar lepeltjes en binnen 2,5 week at ze zo'n 100 gram per keer! Wat dat rollen betreft, toen ze het eenmaal door had, deed ze niet anders meer Beau vindt het blijkbaar wel prima op z'n rug, haha! Komt vanzelf hoor, op het consultatiebureau vonden ze haar vroeg, schijnt dat er heel veel baby's pas met 7 maanden gaan rollen! Net Fiene even lekker in bad gedaan en gemasseerd. Ze vindt het nog steeds heerlijk! En ligt nu lekker te slapen Kan ik even rustig douchen, want vanmorgen was ze aan het spoken en ben ik er dus niet aan toe gekomen..