Nog minder dan 100 dagen, wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lelle23, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    nog steeds gestopt met roken:D
    hier een die ook rolde kei trots natuurlijk en nu vind ze andere dingen intressanter
    hier ligt er een lekker te slapen en ben blij even rust want merk wel dat me rug niet zo snel geneest of hoe noem je dat als je door je rug bent gegaan..
    na 3 dagen eindelijk de taart klaar wil hem even showen niet de mooiste maar onze eerste keer.
    was wel leuk.

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wat goed, toetie!! Zet 'm op!

Leuk, hoor, die taart! :D Vind hem wel goed gelukt hoor, ik doe het je niet na :p Eetsmakelijk ;)

Fiene krijgt haar eerste tandje! Er is al een puntje door, rechtsonder. Pff, voor je het weet is ze peuter :p

3. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    haha elletjo jammer genoeg gaat de tijd echt zo snel kan af en toe wel janken om te zien dat ze me steeds minder nodig heeft:S

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @toetie Haha, ja he?! Maar aan de andere kant vind ik het ook wel lekker, dat ze nu wat meer zelf kan spelen enzo. Dan heb ik mijn handen ook eens vrij voor andere dingen!

5. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    klopt het is ook wel leuk,
    ons meisje heeft ondekt hoe ze moet schaterlachen zoooo sweetie.
    maar merk dat ze wel steeds meer wakker wil zijn maar dat ze het nog niet aankan.
    ook word ze een beetje aan de kleine kant voor de kinderwagen bak wanneer mogen ze in de wandelwagen kan plat.
    ik wil het zo lang mogelijk rekken want dan kan ik niet meer naar der kijken dan zit ze van me af:S
    '
    hoeis het verder met jullie?
    siepie druk druk druk met werken en de kleine en andersom.
    we horen je neit meer zo vaak.

voor de rest gaat alles wel aardig ben wel blij als we verhuisd zijn en de kleine naar een eigen kamer kan weet zeker dat ik dan spontaan in een nachtelijke coma kom vanacht 2 uur geslapen ukkie en vriendlief lagen allebei te rollen;)ook wel schattig

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @toetie Ik heb Fiene sinds 2 weken in de wandelwagen. Ze lag klem in de bak :p Hij kan helemaal plat, dus geen probleem :)
    Dat slapen heeft Fiene ook een periode gehad. Nu gaat het wel steeds beter en is ze steeds ongeveer 2 uurtjes wakker en dan weer 2 uurtjes slapen... 's Nachts slaapt ze ongeveer van 22.00-8.00u en soms gaat ze eerder naar bed (ligt eraan hoe het uitkomt met de flessen). Ze eet de laatste week wel hel slecht haar fruit en groente, maar gok dat dat weer een periode is en over een paar dagen/weekjes weer over is..

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hee meiden!

Hoe gaat het met jullie en de kindjes?

Hier echt een paar verschrikkelijke nachten gemaakt. Fiene is de laatste dagen een beetje mopperig en wordt ook 's nachts vaak wakker. Ze voelde wat warm gisteren en van de week zag ik al een wit puntje in haar kaak, dus ik denk dat ze last heeft van haar tandjes.. Maar ja, verder gaat het gelukkig hartstikke goed met haar :D Ik kan nog steeds zó van haar genieten! Die ondeugende blik, mooie oogjes, vrolijke lachjes: heerlijk! :D

Gisteren met manlief gehad over een volgende kindje. Ik zou ze best een beetje vlot op elkaar willen en als we dan klaar zijn met kindjes, mijn studie weer willen oppakken. We zouden allebei wel een groot gezin willen (stuk of 4 kindjes) als ons dat gegeven is, en aangezien het bij mij heel snel kriebelde voor een tweede kindje, hebben we gisteren besloten er vanaf mei ongeveer weer voor te gaan! :D Wat mij betreft over 4 maanden al, maar we hebben nog een lening openstaan die we eerst even willen afbetalen. Met het vakantiegeld erbij, gaan we dat ik mei redden en dan gaan we weer aan de slag. Zo'n zin in! :D
    Moest het even met jullie delen hoor, is hier verder niemand aan wie ik m'n enthousiasme kwijt kan ;) Denk dat de familie het alleen maar dom vindt, want die vinden dat ik nu eerst moet studeren (maar dat wil ik helemaal niet, ik wil bij m'n kindje(s) zijn!).

Vandaag even de minst leuke dag van de week: Besloten om alle kasten hier even uit te gaan mesten! Een hoop keukenspullen die we niet gebruiken, dus die kunnen op marktplaats. En een hoop rotzooi dat weggegooid kan worden, dan hebben we eindelijk weer een beetje ruimte in de kasten ;)

Alvast een heel fijn weekend allemaal! :D

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hey meiden,
    Veel te lang niks laten horen... Schaam..

Vanaf dat r drie maanden was is het eigenlijk alleen maar tobben geweest.
    Zo lastig.
    Veel problemen met reflux, veel bezoeken ka.
    Niet echt een leuke tijd.
    Inmiddels een paar keer naar een osteopaat geweest en nu sinds zondag een heel ander kind!
    Ze is weer gaan drinken en eet nu Fruithap peer.
    Ben zo trots!
    Donderdag weer naar het cb en de ka, ben benieuwd.

De afgelopen periode zat ik ook niet zo lekker in mn vel, hoop dat het nu wat beter gaat.
    Had me ook ziek gemeld, volgende week weer volle dagen werken.

R besloot met vier maanden te gaan draaien, van buik naar rug en weer terug., toen maar gelijk gestopt met inbakeren.

Donderdag is ze alweer 6maanden!

Hoe is het met jullie?

Liefs

9. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    @elletjo hier beginnen de nachten beter te worden ze heeft nu haar eerste tandje en de 2de komt door ;)
    @siepie wat balen hopen op snel herstel en wat fijn dat het nou een ander kind is in positieve zin.
    @hier ook even niet geweest :p maar druk druk we kunnen verhuizen wel pas rond december maar goed er is een huisje voor ons zooooo gelukkig...
    ukkie draait doet gooid contand der knieen onder haar lijf maar gaat alleen maar achter uit:p wel een grappig gezicht gister naar het strand geweest was geweldig.
    nu snel verder hier.

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Pff, kan me voorstellen dat je niet lekker in je vel zat! Hoe gaat het nu met jou en met je kleine meisje?
    Wat snel joh, met 4 maanden draaien! Fiene rolde vanaf 4 maanden op haar buik, maar nog steeds niet terug :p De laatste week wel steeds bijna, maar het lukt haar nét niet.

@toetie Wat heerlijk dat jullie een huisje hebben! Eindelijk! :D Succes met alles!
    Haha, grappig he, dat ze dan alleen maar achteruit gaan :p Fiene kan daar vaak zó boos om worden!

@hier Fiene heeft inmiddels 2 tandjes! Maar nu zijn haar andere tandjes onderin ook al aan het rommelen en de nachten zijn nog steeds drama :( Kan er soms wel 5-8 keer op een nacht uit. We houden ons er maar aan vast dat het een fase is! Overdag slaapt ze gelukkig wel goed, nog 3 slaapjes van 1,5-2 uur en dan valt ze ook meteen in slaap als ik haar op bed leg :)
    Verder eet ze inmiddels al fruit, groente en af en toe wat brood. Ongeveer 1/3 van een boterham, dus dat gaat al heel erg goed! 's Morgens begonnen met pap, nu haar nog zover zien te krijgen dat ze dat dan van een lepeltje eet, maar daar is ze tot nu toe nog veel te ongeduldig voor 's morgens ;)

11. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hey meiden,

Ik kom ook weer even langs.. erg lang geleden :)

@Toetie; oooh wat super dat jullie een huisje hebben! geniet van alle voorbreidingen ;) en heerlijk he die kleintjes die alleen maar achteruit kunnen :p

@Siepie; vervelend dat het allemaal zo rot is gegaan.. ik hoop echt dat jullie nu mogen blijven genieten! Neem je tijd om alles een plekje te geven is niet niets..
    Hoe was het bij KA en CB? oh is morgen lees ik ;)

@ElletjJo; twee tandjes al! jeetje wat gaat dat hard! Ik hoop dat de nachten snel weer beter worden voor jullie! Succes met het oefenen met pap van een lepeltje! en heerlijk dat ze al zo goed eet!

@Hier; Beau doet het ook super! Hij is erg gegroeid (vooral in de lengte!) en dat heb ik gemerkt in zijn kleding.. nu veelal maatje 74 als shirt en 68 als broekjes.
    Hij draait constant van rug naar buik, alleen terug gebeurd nog maar soms per ongeluk..
    Ook zit hij steeds langer zelfstandig op de grond als we hem neer zetten en ook de kinderstoel is een groot succes!
    ook hij tijgerd achteruit en tilt zijn buik al hoog van de grond op.. Beniewd wanneer hij door krijgt dat zijn knietjes er onder moeten!
    Was actief begonnen met groente/fruit maar zijn darmpjes konden het echt nog niet verwerken.. dus weer even gestopt en nu heel rustig opbouwen (per dag paar theelepeltjes.. ) en dat gaat gelukkig nu goed :)

Zelf voel ik me momenteel iets minder: veel hoofdpijn, overactieve darmen, kramp in me onderbuik (voelt als krimpen baarmoeder??) en beetje onrustig..
    Nu hebben we ook een drukke tijd achter de rug met wat dingen binnen gezin dus houdt het daar maar op.. en probeer even wat rustiger aan te doen.

Hier nog even foto's van me boefje :D

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    #1652 Chocoladekoekje, 5 okt 2011
    Laatst bewerkt: 5 okt 2011
    Hé, wat leuk dat we er allemaal weer zijn! :D

@dolfijn Oooh, wat een mooi jochie is Beau, zeg! En wat goed dat hij al zo goed rechtop zit! Fiene ziet dan veel te veel en is véél te beweeglijk, dus die valt om zodra ze weer wat ziet, haha :p Wat groeien ze hard he! Hier de maatjes 68 ook alweer op kunnen bergen...
    Wat vervelend dat jij je niet zo goed voelt :( Zorg maar goed voor jezelf, even lekker rustig aan doen!

Fiene draait sinds vandaag op de grond van buik naar rug! Heb het zelf niet gezien, maar had haar tot 2 keer toe op haar buik op de grond gelegd. Draaide me even om en ineens lag ze op haar rug :p Ze moest er zelf héél hard om lachen, zo lief!

Van de week kregen we te horen dat mijn schoonzusje zwanger is, echt leuk! Maar stiekem kan ik er ook wel een heel klein beetje jaloers om worden, want ik wil ook weer zo graag! :p Van de week de foto's van de eerste weken teruggezien en dan beginnen de eierstokken toch wel weer te rammelen ;) Maar ik moet nog even geduld hebben, we hebben afgesproken vanaf mei ongeveer te gaan voor een tweede!
    Ook mijn stiefzusje is zwanger, dus binnenkort weer allemaal kleintjes in de familie! Dolfijn, misschien zie je haar nog wel eens lopen, vanaf november komt ze in Lelystad wonen :p Wonen mijn vader en stiefmoeder ook namelijk!

Nog even mijn meisje showen!

Hmm, uploaden wil niet lukken... Volgende keer beter ;)

13. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Wat een heerlijke meid ElletjJo! Leuk om weer wat te zien :)
    Knap van haar dat ze nu ook van buik naar rug draait, ben heel benieuwd hoelang dat bij Beau nog duurd ;)
    Ook Beau wil soms teveel hoor als hij op de grond zit :D hihi dan loop ik bijv even weg en draait ie mee.. tja, en dat lukt nog niet :)

Wat leuk al die kleintjes in je familie! Mocht je een keertje in Lelystad zijn kunnen we misschien wat afspreken :)
    Tja, nog even geduld hebben voor jullie tweede kleintje, geniet nu maar lekker van je meisje!

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoihoi,
    Was even een paar dagen niet op zp geweest, was ook wel weer s lekker ;)

Wat zijn jullie kindjes al groot zeg met maat 74 ! Hier nog 62/68 :D

Vorige week CB: 66 cm 7300 gram Loopt voor op haar ontwikkeling.
    KA: met 1 medicijn stoppen, andere doorgaan. Over 6 weken belafspraak en dan overleggen over provocatietest ivm kma.
    Logo: even geen lepel aanbieden aangezien ze weigert. Niet dwingen. Nu even liga proberen, kijken of ze het zelf wil doen. Vanaf morgen mogen we het weer gaan proberen met de lepel.

Verder eigenlijk wel oke!

Hebben jullie ook iets van facebook? ;)

Liefs

15. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Wat fijn dat je één medicijn in elk geval mag stoppen Siepie :) en doe inderdaad even rustig aan met lepel als ze weigerd.. komt vanzelf goed hoor!
    Grappig dat ze nog maat 62/68 past, ze is een cm kleiner als Beau en 800gr zwaarder ;) Nu draagt Beau ook nog wel 68 hoor! alleen sommige shirts toch wel wat kort.

Ik heb FB en hyves.. FB ben ik weinig, hyves bevalt me nogsteeds beter ;)
    Stuur me anders ff PB dan voeg ik je toe!

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @siepie Wat een gedoe allemaal joh! Maar ik hoop echt voor jullie dat het vanaf nu beter gaat :)
    Ik heb hyves en facebook, stuur maar even een pb'tje als je die wilt ;)
    Wat je ook kan proberen is bijvoorbeeld een stukje banaan in de hand te geven. Doe ik wel eens als ze zo'n bui heeft dat niks goed is :p Ik pak dan wel alleen zacht fruit voor haar, anders vind ik het een beetje eng. Een broodkorstje vindt ze ook heel lekker! Maar inderdaad, niets forceren. De arts vertelde mij van de week dat ze tot een jaar gewoon op melk kunnen leven en de aankomende 6 maanden dus alleen zijn om ze aan allerlei smaakjes te leren wennen. Geen drama als ze nog niet willen dus :)

@dolfijn Lijkt me leuk om een keer af te spreken! Zal wel even een seintje geven als we weer die kant op gaan :) En inderdaad, gewoon nog even afwachten, een tweede zou nu toch niet verstandig zijn. Eerst maar even afwachten tot de babykamer weer vrij is, anders hebben we er 2 nodig :p En ik zou graag eerst de kleine meid zindelijk willen hebben voor de tweede er is!

Kleine meid was vorige week woensdag 72cm en 8410 gram, 't gaat echt zó snel! :( Wel heerlijk hoor, dat ze zo goed groeit, maar 't begint nu eerder een peuter dan een baby te worden :p

Vannacht 'maar' 3x eruit gehoeven, maar ze komt wel steeds vroeger voor de eerste voeding. Meestal om 6 uur, dan neem ik haar nog even in bed en kan ik een half uur/3 kwartier rekken. Anders kom ik met de laatste voeding niet goed uit. Als ze die al om 19u krijgt, wordt ze 's nachts wakker met honger. Hoewel 't gisteren heel goed ging, toen had ik om te rekken rond flessentijd wat brood en roosvicee gegeven en toen kwam de laatste fles ineens om 22u uit, haha :p

Zijn jullie kindjes al eens uit logeren geweest? En zoja, hoe ging dat?
    In december hebben we een feestje van mans werk, inclusief hotelovernachting. In eerste instantie wilde ik niet mee, maar toch maar besloten oppas te regelen (ze gaat naar mijn schoonzusje) en te gaan. Lijk me opzich wel even heerlijk om een nachtje met z'n tweeën te zijn (en door te kunnen slapen!), maar zie er verschrikkelijk tegenop haar daar achter te laten! Ook omdat ze tegen die tijd waarschijnlijk in de eenkennigheidsfase zit. Ben benieuwd hoe het andere mama's bevallen is ;)

17. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Oja, mijn gebruikersnaam is/wordt vervangen door 'Koekje' i.v.m. herkenning (gebruik hem ook op hyves). Vandaar dat ik de kleine meid ook niet meer bij haar naam noem, want ben bang dat schoonzusje ook op het forum zit!

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Oh, koekje was bezet, 't is Chocoladekoekje geworden ;)

19. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    haha las je pb en dacht even.. wie is dit?? hihih maar ben er achter gekomen :p
    Toegevoegd op hyves en FB :)

Gaat inderdaad erg hard met je meisje! Geniet er maar gewoon van, en als je haar zinnelijk wilt hebben voor de tweede komt zal je toch echt nog even geduld moeten hebben :p
    Leuk om af te spreken! stuur me ff PB tegen die tijd, want ben niet heel actief meer op forum op het moment
    (beetje moeite met wens van tweede die manlief echt niet meer wil :()

Beau is nog nooit uit logeren geweest, en dat gaat ook niet gebeuren.. hihi borstvoeding en een flesweigeraar is niet echt geschikt om bij een ander te laten slapen :p
    Maar jij moet het gewoon lekker doen, heerlijk even genieten met manlief!
    Gaat vast goed komen!

Ik ga snel weer verder, bedden verschonen, huis schoonmaken en eigenlijk nog boodschappen doen.. druk druk druk!

Deel Deze Pagina