Hey meiden, @ Debby, snap idd dat jij liever hebt dattie nog eventjes blijft zitten @ Lillibit, geweldig he om die kleintjes vast te houden dan begint het nog meer te kriebelen, dat heb ik nu ook met bebyfoto's enz @ Anja, balen dat je veel pijn hebt enz Hier word het ook echt zwaarder, helaas voor morgen weer een afspraak met de fysio gemaakt, omdat ik zoveel last heb van m'n rug (had gezegt dat het voor de bevalling niet meer hoefde, ging goed) en ik kan niet eens meer ons huisje stofzuigen, dan krijg ik op een gegeven moment geen lucht meer dus voel me behoorlijk nutteloos Nog 2,5 week en de kleine mag komen Liefs Dina
Ja idd.. voor de baby is t idd beter als t iets langer blijf zitten..ben benieuwd.. soms denk je van .. zal t beetje gaan rommelen.(steeds last van zeurende buikpijn net of je ongesteld ga worden.. of als je opstaat t gevoel dat er iets springt van onder.. ) maar das eigenlijk nog wat te vroeg.. Heb al wel vast t bed omhoog gedaan deze week moes toch mn bed verschonen, dus ik mannlief geroepen (die was lekker thuis) en even saampjes bed omhoog gezet.. kan mar vst gebeurd zijn Hoe gaat t verder met iedereen? Begin nu wel zenuwachtig te worden hoor vor alles, zo benieuwd hoe t allemaal gaat lopen. enne nog een vraaggje.. hebben jullie soms ook zo last van benauwdheid en net of je hart gek klopt zeg maar?? weet niet of t erbij hoort allemaal maar heb geen ervaring ermee namelijk.
Ja, ook ik word steeds zenuwachtiger.... zeker nadat ik heb gehoord hoe de bevalling bij mijn zus is verlopen..... Heb gister de liggingsecho gehad en ook mijn baby is nog niet ingedaald..... ben elke keer bijna blij als ik steken of buikpijn van onder voel.... hopend dat het kindje alsnog aan het indalen is! Verder zag alles er gelukkig wel goed bij en het lag heerlijk te sabbelen in mijn buik En Hen, herkenbaar hoor, die benauwdheid...... ik loop hier echt de hele dag te hijgen, alsof ik de marathon aan het doen ben! Vervelend is dat ik de laatste twee weken veel mot heb met vriendlief..... er komt nu best veel op mij af en heb niet het gevoel dat hij dit altijd begrijpt.... is dit herkenbaar?? Wat dat betreft ben ik ook blij als het kindje straks geboren is hoor!!
@ hen, hier ook luchttekort en af en toe wat hartkloppingen fijn dat je bed omhoog staat, hier staat hij morgen al 3 weken omhoog @ Lillibit, de bevalling van je zus niet zo goed gegaan? dat wil je dan ook niet horen als jezelf bijna gaat bevallen Jammer dat de baby nog niet is ingedaald, maar als alles maar goed is hier ook een mannetje die erg nuchter is, volgens hem kan het ook niet eerder komen, dan dat ze me gaan inleiden, hij geloofd eigenlijk helemaal niet dat babietjes voor 40 weken komen erg vervelend, dus help hem steeds maar te herinneren dat het echt eerder kan komen, en voor de rest is hij erg nuchter. mannen grrrr vanmiddag weer naar de fysio, dan verder vandaag en morgen beetje rustig aan, zaterdag visite, zondag ga ik zelf op visite, maandag eerst fotoshoot en daarna uitgebreide echo, en dan dinsdag weer rust
hallo allemaal Mag ik hier mee komen kletsen? Ik zit ook onder de 50! Ik vind het nu wel spannend worden, gisteren controle gehad en de mededeling dat de beeb in principe vanaf volgende week mag komen. Dus nu is het afwachten of ie' zin heeft om vroeg te komen of lekker blijft zitten tot 40. De artsen hebben liever niet dat ie te lang blijft zitten ivm de suiker die totaal niet onder controle is, en de beeb lekker aan het aankomen is dus... Maar er valt echt niks zinnigs over te zeggen he? het is gewoon afwachten.. Ik vind het wel zwaar worden nou hoor, lopen is bijna niet meer te doen, dan krijg ik dat bowlingbal gevoel van onder, echt heel erg. En de pijn in mijn heupen is bijna niet meer te harden hoor Gister nacht begon ik ineens aparte krampen te krijgen. Niet heel erg maar ze werden beetje bij beetje pijnlijker. Echt zeer deed het niet, meer een onwijs zeur gevoel en er zat veel tijd tussen dus ik maakte me er niet echt druk om. Maar stiekem denk ik toch wel, goh, zou het zich allemaal aan het voorbereiden zijn!?
Welkom Biccy en klets gezellig mee! Vervelend dat je zo'n pijn hebt zeg. Herkenbaar, al die pijntjes en kwaaltjes... Hier ook ademnood en hartkloppingen, begin te merken dat mijn lijf het wel een beetje leuk geweest vindt. Mijn bekken en rug vinden het in ieder geval niet leuk meer en de bekkentherapie die ik heb doet ook niet zoveel meer helaas.. Ach nog maar een paar weken. @Lillbit; Wat balen dat de baby nog niet is ingedaald en ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over de bevalling, na hoe die van je zus is verlopen. Ik duim voor jou dat alles goed mag gaan hoor! @Dina; Haha hier ook zo'n man die denkt dat de baby zich echt niet voor de 40 weken zal melden. Hij heeft het nu steeds over 'nog 5 weken...' En als ik dan zeg 'of minder' zegt -ie, welnee joh!
weet je meiden, nu denk iedereen, ik wil wel bevallen rond 34/35 weken en ik wil zo graag mijn kindje zien... maar als het echt zo is met 34 weken nou dan wil je alles doen om het kindje nog even in je buik te houden. Is echt niet leuk om je kindje achter te laten in het ziekenhuis en zelf naar huis te moeten. En bovendien is de kans dat de borstvoeding dan lukt erg klein ivm minder zuigbehoefte. biccy welkom. Kom fijn mee aftellen! Hier is het ook zwaar. Ik kom alleen de deur nog uit met een rolstoel ivm heuppijn, blegh! mijn man is de omgekeerde wereld. Die denkt elke keer als ik hem bel dat het al begonnen is Ik praat zelf over nog max 5,5 week. Maar in principe ben ik over 3,5 week uitgerekend en mag de beeb over 5 dagen al komen (iiiiiiieee)eee
Goedemorgen!!! Weer een nieuwe dag, helaas een beetje grieperig gestart.... @ Dina:Nee, mijn zusje heeft echt een helse bevalling gehad.... kreeg meteen persweeen terwijl er geen indaling was, wel 10 cm ontsluiting meteen..... hartje van kindje ging steeds meer achteruit, etc etc... was een heel vervelende bevalling. Maar goed, kan bij mij alleen maar beter gaan he?? @Biccy: Welkom! Jou beeb zou dus een dezer dagen al kyunnen komen? Vannacht weer van die rare krampen gehad? Nou, mijn kerel denkt volgens mij ook niet dat de beeb evt een dag eerder zou kunnen komen.... Ik geeft eigenlijk de hele tijd al aan dat ik voel dat ik wat rustiger aan moet doen, maar heb d epech dat ik pas een buurevrouwtje heb gehad die hier tot 40 weken met zware tassen en noem maar op liep te slepen.. als ik nou iets niet wil of kan, zegt hij meteen de buurvrouw liep toch ook nog te slepen in deze periode???? :x Hoe irritant!!!!!
Hey meiden, Welkom Biccy, balen dat je zoveel pijn hebt. en erg vervelend dat je de suiker niet onder controle hebt, ik heb het opzich nog wel onder controle gelukkig, maar hebben ze dan nog niet gezegt dat je sowieso word ingeleid met 38 weken? @ Anja, waha jij ook al zo'n man joh, wat zullen de mannen dan nog schrikken als het ineens begint. Balen da je zoveel last hebt van je bekken maar idd, nog een paar weekjes @ Debby, lijkt me idd niks om zelf naar huis te mogen en je kleintje te moeten achter laten, gelukkig ben je nu op het punt gekomen dat de kleine al mag komen, dat geeft wel meer rust lijkt me @ Lillibit, beterschap meis, en vevelende man heb je zeg, als je niet kan tillen, dan kan het niet he?! je bent toch anders dan de buurvrouw Maar bij jou kan dan de bevalling idd alleen maar beter gaan Nou gister weer naar de fysio geweest, weer even lekker los gemasseerd over 2 weken weer terug komen, voor de laatste keer voor de bevalling. vandaag nog een rustig dagje. Morgen boodschappen en visite, zondag ga ik zelf op visite en maandag fotoshoot (bij een vriendin) en daarna nog de uitgebreide echo, dinsdag rust en woensda weer naar de internist en diabetesverpleegkundige dus druk druk druk.
Zo, jij hebt ook weer drukke dagen voor de boeg, maar wel ook een hoop leuke dingen!! Leuk, die fotoshoot, heb je al in gedachten hoe je het wil hebben? Ja, mijn vent komt nu behoorlijk vervelend over, terwijl hij dat juist helemaal niet is! Vind het ook bijna zielig voor hem om hem zo te beschrijven hier, want hij is juist altijd heel leif en meelevend, bijna te zachtaardig juist, doet alles voor iedereen..... dus ik denk dat dit hem gewoon nu even allemaal teveel wordt ofzo. Ik ga morgen nog even met mijn dikke pens uit eten in de Supperclub in Amsterdam! Dat die loungetent, waar je liggend moet eten, haha! Mijn schoonmoeder wordt 68 en die is nogal jong van geest en neemt ons dan graag mee naar dit soort gelegenheden, hahaha!
Ach af en toe ff klagen ver mannetjes mag wel hoor En leuk dat je morgen uit eten gaat, zal mij benieuwen hoe het liggend eten je bevalt En fotoshoot, heb eigenlijk nog niet echt een idee wel graag ook zwart/wit foto's en foto's met mannetje want hij staat nooit op een foto
lillibit als je buurvrouw in het water springt doet jij het dan ook? Wat heb jij met je buurvrouw te maken? Ik vind het eerder dom van je buurvrouw om nog te gaan slepen met 40 weken... Hier doet mijn man alles. Van koken, tot de afwas, tot wassen en strijken. Maar dat komt door mijn bekkeninstabiliteit. Klinkt wel leuk die loungetent, maar lijkt me nu niks om liggend te eten haha... komt alles weer omhoog Ik moet vandaag nog officieel 25 dagen... dat is al weer de helft van 50 he Wat denken jullie gaan jullie eerder bevallen dan 40 weken? Ikzelf heb dat gevoel helemaal niet...
ik heb vanaf begin gezegt dat ik eerder zou bevallen en nu moet ik ook wel, word in de week van 21 feb ingeleid (38 weken) mijn mannetje doet hier ook veel, maar probeer toch mee te helpen, voel me al zo nutteloos
Haha, dat is precies wat ik zei, over haar nadoen!! Dat doe ik dus ook echt niet!!! Tja, ben ook benieuwd hoe het liggend eten mij bevalt! ben er al een keer eerder geweest en het idee is heel leuk, maar nu weet ik het zo nog niet, whahaha! heb al gezegd dat we met eigen vervoer gaan, zodat ik ook weg kan bij dreigend maagzuur!! Ik laat mijn kerel ook veel doen hoor, maar ik kan niet helemaal niks, doen, daar ben ik het type niet naar..... dus maak het soms ook mezelf een beetje moeilijk! Ik verwacht niet eerder te bevallen dan die 40 weken, waarom weet ik niet.... Mooi Dina, zwart wit foto's!! zeker met zijn tweeen!! Ik vergeet ook constant foto's van ons samen te maken!!
lillibit ik doe wel bijna niks maar ik kan ook bijna niks. Soms doe ik wel eens zittend een wasje opvouwen ofzo en ik zorg voor mijn dochter natuurlijk. Mijn man wordt ook echt boos als ik meer doe. Want dan heb ik de rest van de dag pijn... dina zo spannend dat je al weet wanneer je ingeleid gaat worden!
Zo dat gaat snel hier Ik weet even niet meer wie dat zei, maar over inleiden met 38 wkn, doen ze hier niet alleen als de beeb echt te groot aan het worden is. Anders laten ze hem gewoon zitten. Ik heb zelf het idee dat ie' toch wel eerder komt, maar in principe valt daar weinig over te zeggen, is een voorgevoel dus ik kan het makkelijk mis hebben. We wachten maar af ....
Zo daar ben ik ook weer..vanavond eerst even hoestsiroop gehaald. word gek van die hoest.. moet er steeds van overgeven en dan nog eens steeds in je broek plassen.. giga buikpijn krijg k ervan..ga zo maar door.. pff.. hopen dat t toch wat werkt die siroop want zo hou k het niet echt uit.. ben alvanaf de kerst aant modderen..verkouden, griep hoesten, hoofdpijn bleehh.. mar jaa.. minder weerstand he Verder hou ik me rustig, heb nog 2 kindjes van 1 en 3 dus ja handen vol.. wasmanden sjouwen en stofzuigers trap op en af mag mannetje van me doen moet toch jezelf ook eens lekker verwennen he.. hahaha as goed is komt er binnekort een weekje van
hoi meiden. ik ben een tijdje minder actief geweest op zwangerschapspagina. ben ook behoorlijk ziek geweest. gelukkig gaat het nu stukken beter. koorts is helemaal weg alleen nog hoesten. van de week heb ik in het ziekenhuis een ijzerinfuus gehad omdat mijn ijzergehalte erg laag was en de tabletten niet wilde werken. ik moet zeggen dat ik me nu een stuk beter voel en ook meer energie heb ben nu druk aan het poetsen en wassen. volgende week ga ik ook het ziekenhuiskoffertje alvast klaar maken. aangezien de gynacoloog denkt dat ons dochtertje eind februari geboren zal worden. hoe gaat het verder met jullie? hebben jullie al stres voor de bevalling?
@jen, fijn dat je je beter voelt, het is niet niks om tijdens de laatste loodjes je eigen ook nog beroerd te voelen! Ik heb niet echt stress voor de bevalling, in het begin wel, maar nu heb ik een punt bereikt dat ik het wel best vind. Ik begin het om eerlijk te zijn een beetje zat te worden nou, heb zoveel complicaties (gehad) dat het eind best in zicht mag komen. Maar spannend vind ik het wel hoor, soms ineens denk ik hij moet er ook nog uit! Maar meestal kan ik het onderdrukken en gaat de spanning wel een beetje weg Hier vandaag tot bijna 2u geslapen Mijn ritme is weer helemaal van slag en ik slaap onwijs slecht, maar als ik eenmaal slaap word ik pas heel laat wakker. In principe best lekker, maar ik moet ook opletten met de suiker, ik moet zoveel spuiten op een dag dat ik eigenlijk wel een normale tijd mijn bed uit moet komen. Maar ja, ik doe mijn best en soms bijslapen is ook wel lekker. Ook vandaag voor het eerst in mijn leven luiers gekocht haha Ze waren in de aanbieding en daar moet je het nu van hebben natuurlijk! Hoeveel luiers slaan jullie eigenlijk in? Wij hebben er niet zoveel gekocht, een pak met mini luiers, voor het geval meneer ineens vroeg komt, en een jumbo pak (was in de aanbieding) voor vanaf 9 pond, aangezien ze hem op 9 pond schatten. Maar ik wilde er niet teveel inslaan, voor het geval hij niet tegen dit merk kan, of het niet goed past ofzo. Daarnaast willen mijn man en ik katoenen luiers gaan gebruiken, omdat we er een boel geld mee besparen en een hoop goede reacties erover hebben gehoord. Maar die slaan we volgende maand in, omdat we even willen afwachten hoe groot meneer nou eigenlijk echt is Daarna als een tornado weer door het huis, lang leve nestel drang. Ik kan bijna niet lopen joh, maar ik kan er niets aan doen, ik moet er gewoon aan toegeven!!!! Nu ben ik kapot... Wel een gek idee om te zeggen, nog maar 6 weekjes