Nog minder dan 50 dagen... 1 maart uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door anja89, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

@biccy,

ik ken het ik slaap ook erg slecht maar als ik slaap dan ben ik niet wakker te krijgen :p ach we hebben alle rust nu hard nodig, de bevalling gaat veel energie kosten die we nu nog kunnen opbouwen.

ik heb ook niet echt veel luiers gekocht. nu 3 pakken van verschillende merken. en dan als ze geboren is kijken we welke we het beste vinden en daar is zo van bijgehaald.

ik heb nu ook behoorlijk last van nesteldrang. ik wil de gehele dag poetsen. alleen lukt dat niet altijd door de bekkeninstabiliteit. ik heb nu zelfs het probleem dat mijn rolstoel te smal word !! ik hoop dat de kleine niet al te lang op zich laat wachten anders zullen we een leenrolstoel moeten aanvragen denk ik :p haha

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @lillybit had het ook niet persoonlijk opgevat hoor... was meer een reactie ;)

@hen30sep hier ook licht urineverlies. Ik gebruik ook tena ladys, die kleinste... maar lastig is het wel...

@jen hier geen stress voor de bevalling. Ik vind het wel spannend maar ik ben er niet bang voor ofzo.
    Ik denk zelf nog minimaal 2 weken.

@luiers sja ik heb al ervaring met mijn dochter ;) er is een actie van de kruidvat dat je bonnen kan aanvragen
    voor een gratis pak luiers en ik heb mijn vriendinnen dat laten halen voor me en heb nu een berg pakken.
    En verder nog een pak of zes maat 2 en 3.
    Maar je moet even goed op de gewichten letten want meestal is bijv. maat 1 2-5 kilo en maat 2 3-6 kilo. Je gaat niet
    direct over wanneer het kan, ligt aan het kindje...

3. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hey meiden,

@ Hen, beterschap meis, hoop dat je je snel beter voelt

@ Jen, hier ook (nog) geen stress voor de bevalling, vind het wel spannend maar heb wel het idee, het moet er toch uit ;)

@ Biccy, slecht slapen ken ik ook, maar moet er idd ook normalen tijd eruit en dan 's middags maar even slapen, anders gaat het idd met de suikers verkeerd :( erg vervelend

@ Luiers, ik heb 1 pak 1e maat en van die proef dingetjes en stuk of 2 pakken van maat 2 en 3, ik hoor steeds niet te veel van de kleine maat kopen, want daar groeien ze zo uit :p maar ik krijg nog een luiertaart van m'n ouders als de kleine der is, met kleine maatjes (als kraamcadeau, omdat we geen kleertjes meer hoeven :p)

Hier nog 2 weken en de kleine mag komen en nog maar 3,5 weken en we zijn/worden gewoon papa en mama :D wat gaat het snel :D

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja dina het gaat hard... hier nog 3 dagen tot de kleine mag komen... maar ik heb het gevoel dat het nog minstens 2 weken duurt (al denkt iedereen in mijn omgeving dat ik volgende week ga bevallen...)

5. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Goedemorgen meiden!!

Lekker weekend gehad?
    Wat vliegt de tijd voorbij zeg, tis nu gewoon februari..... deze maand zijn we gewoon uitgerekend!:D

Ik heb het weekend nog even heerlijk mogen genieten van mijn kleine neefje, en verder het etentje gehad in de Supperclub. Was heel gezellig, maar veel te uitputtend in mijn staat..... twee uur sn achts pas thuis..... pppfff!!! :(

Verders ook niet echt in topvorm geweest... veel keelpijn, hoesten en rochelen, wat ik trouwens nog steeds doe! :x

@luiers: Ik heb ook nog geen idee wat ik straks precies ga gebruiken... heb inderfdaad ook die bonnen voor gratis luiers van de kruidvat gebruikt, dus heb daar een stapel pakken van liggen! Nu maar hopen dat ze een beetje fijn zijn! ;)

Vandaag maar eens mijn vluchttas inpakken en telefoonnummjers klaarleggen!!!

6. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    @Lillibit; het is officieel nog januari hoor :D de 31ste telt gewoon nog mee! :p
    Maar wel spannend, ik ben in Maart uitgerekend, dus ik kan nu zeggen volgende maand! whoohoo!
    Al heb ik het idee dat ie' in Februari komt... maar we gaan het zien.

Donderdag weer controle in het zh, maar het wachten duurt daar vaker langer dat het bezoek aan de artsen zelf. Ik moet naar de gyn en de diabetes arts.

Hier niet echt een bijzonder weekend gehad, lekker rustig aan gedaan, manlief heeft voornamelijk zitten gamen en ik heb lopen poetsen haha

Ik vind het wel spannend dat ik nu 34 weken ben... voor mij nog maar 6 weekjes, of misschien wel al eerder...

Ik vind het meest spannende nog wel, als het dan gaat beginnen...zou het 'snachts zijn als mijn man thuis is (hoop ik wel) of overdag als ik alleen ben? Dat lijkt me best eng eigenlijk :)

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    biccy ik vind dat ook best spannend hoor wanneer het gaat beginnen. Ik kan me niet voorstellen dat je opeens weeen krijgt namelijk. Ze zeggen dat het vaak begint als je je vertrouwt voelt dus daar ga ik dan maar van uit...

lillybit leuk je neefje op visite maar inderdaad vermoeiend.
    Ik vind zelf die kruidvat luiers alleen in het begin fijn omdat ze best wel dik zijn en dat is wel ok met borstvoedingspoep. Daarna ga ik gewoon over op pampers...

8. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @Biccy: Oeps, ik kom er zelf ook net achter dat het nog steeds januari is..... lekker slim, haha!

9. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Nou ik voel me okee en vertrouwt, kom maar op :p
    Mjah, ik wil te graag joh, dan blijft ie' vast zitten tot 40 weken :p;)

Ik kan me er ook niks bij voorstellen hoor... we gaan het wel zien!

@Lillibit; ach ja joh, het is alweer bijna morgen, dan is het echt februari :) whoohoo!

Nou, ik heb me net tot douchen weten aan te zetten, klinkt vreselijk, maar ik vind het zo'n opgave! Wij hebben een bad met douche, dus dat bad in en uit stappen vind ik echt helemaal niks momenteel. Maar ja, moet toch douchen... Voel me gelijk een stuk lekkerder :)

Voor de rest weinig gedaan vandaag, lekker rustig dagje. Vanavond nog even een afspraak en daarna wat soaps kijken. Mijn voornemen voor het nieuwe jaar was om de soaps op te pakken, tot nu toe lukt het aardig en is het eigenlijk best leuk :)

10. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hey meiden,

@ lillibit, tis idd nog jan, maar die ene dag he:p maar leuk dat je even hebt kunnen knuffelen met je neefje ;) en snap dat je moe was zeg, pffft, nu weer bijkomen

@ Biccy, succes donderdag bij de gyn en diabetesvpk
    en wij hebben ook douche in bad, wat erg is dat zeg :p vooral met zo'n buik

@ Debby, lijkt mij idd ook een raar idd om spontaan weeen te krijgen, komt denk ik ook omdat ik totaal niet weet wat ik kan verwachten

Nou hier gaat het goed, zaterdag onverwachts een rustig dag, visite kwam niet gister met paar meiden afgesproken, was erg gezellig, maar wat was ik blij dat ik weer thuis was, m'n hele buik deed zeer [​IMG]
    Vandaag fotoshoot gehad, vriendin maakte ze [​IMG] was erg leuk, zal me niks verbazen als ze meer dan 200 foto's heeft geschoten [​IMG]
    vandaag de uitgebreide echo gehad, maar ze kon het eigenlijk niet zien, omdat dat pas na de geboorte te zien was. maar ja wel weer even ons kleintje bewonderd [​IMG]
    Ik heb nog genoeg vruchtwater en de kleine ligt wat voor op de groei, als de kleine met 38 weken word gehaald, zal het waarschijnlijk net zo groot zijn als normaal bij 40 weken, buikje zat nu op 37 weken [​IMG] en de rest een paar daagjes meer dan dat ik ben, maar ze noemde het 'iets meer dan gemiddeld' dus we hoefde ons verder geen zorgen te maken [​IMG]

Morgen dagje rust en dan woensdag naar de internist en diabetesvpk

11. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    En vandaag mag ik wel zeggen dat ik deze maand ben uitgerekend!!!! :p:D

Dat badprobleem ken ik ook... ben van de week zelfs op mijn bek gegaan bij het instappen... zou er bijna een trauma aan overhouden! :):)

@Dina, fijn dat alles goed is met de kleine..... ik hoef pas volgende week vrijdag weer te komen... vind ik erg ver weg nog.... de meeste hebben nu wel elke week al controle volgens mij.
    Ben erg benieuwd of je foto's leuk zijn geworden!

Ik ben gister nog even in het ziekenhuis in Tiel wezen kijken, en nu kan ik niet meer goed kiezen tussen Ede en Tiel.... :(
    Vanmorgen alweer vroeg wakker gebeld... stonden ze met de klossen voor de deur! leuke taak heeft vriendlief vanavond dus, whahahaha!!!

12. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    #132 Biccy, 1 feb 2011
    Laatst bewerkt: 1 feb 2011
    @Lillibit Jaaaa je kunt nu zeggen deze maand :D
    Ik vind het ook wel spannend dat het nou februari is, ik kan zeggen volgende maand! Ben benieuwd wanneer de beeb besluit dat het tijd is. Ik ben zo ongeduldig nou, ik wil nu! 8) *Haalt diep adem* Maar goed, nog maar even blijven zitten beebje...

Ik heb inderdaad ook elke week controle, ik moet om de week naar de ha (die doet hier de controles) en om de week naar het zh, voor de gyn, de diabetes arts en de diabetes vpk. Maar meestal stelt de controle bij de ha en de gyn niet zoveel voor, als ik eerlijk mag zijn.

Nou, ik ga nog maar een beetje tv kijken denk ik... pompidom....

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lillibit ik had ook de laatste controle 2 weken geleden hoor. Van mij hoeft het ook nog niet elke week...

Ik ben vandaag 37 weken. Ik vind dat wel een leuke mijlpaal! Nu mag het officieel he...

14. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    En het is weer bijna half 1 en ik ben nog steeds niet moe :(
    Ik ga deze csi maar afkijken en dan toch proberen te slapen. Elke nacht om 3u naar bed is ook geen optie toch?

Ik baal er wel van, op zich red ik het wel qua tijd en insuline spuiten over de hele dag, maar een normale tijd opstaan zou wel beter zijn. Daarnaast moet ik donderdag er weer vroeg uit voor het zh, dus dan kan ik beter niet pas om 3u mn bed in kruipen...

Pfff..

@Debby, mooie mijlpaal hoor, 37 weken, nou mag het echt! :) Spannend!

Ik ben wel benieuwd of ze me dit keer in het zh een indicatie geven van hoe groot de beeb nu is. Nu doet de ha steeds een inschatting, maar een 'officiele' doormiddel van een echo ofzo zou best wel eens fijn zijn...

15. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hey meiden,

@ Lillibit, was de infoavond in Tiel ook niet zo bijzonder?
    en ik heb deze week dan een uitgebreide echo gehad, maar anders had er bij mij wel 3 weken tussen de controles geweest, want hoef pas de 18e weer en dat is meteen de laatste controle

@ Biccy, nu is het idd erg spannend :p maar dat jij zovaak naar de internist moet joh, ik ben in dec geweest, toen ze het ontdekte en nu pas weer omdat ik insuline spuit
    Ik hoop dat je een keer een echo krijgt ivm de grote en hoop dat je een keer op tijd kan slapen ;)

@ Debby, oeh voor jou word het nu wel erg spannend :D

Ik ben net terug van de internist en diabetesverpleegkundige, wat liep het uit zeg :(
    Nou zag er netjes uit, maar moet voor ontbijt wel omhoog met de insuline naar 14 eenheden en ook aan de langwerkende insuline voor 's nachts, want zit nuchter te hoog

Hier een foto van de fotoshoot ;)

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    meiden ik tel ook mee af!!
    ben 4 maart uitgerekend...!!

veel succes voor jullie allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    hoop dat alles goed mag gaan!

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ella welkom en telze ;)

biccy bij de gyn heb ik 3 keer een groeiecho gehad. Als je er een wilt is het wel het beste voor 36 weken zei mijn gyn want daarna is het niet meer betrouwbaar. Ik krijg er nu ook geen meer. Mijn jochie wordt rond 4200 gram geschat bij 40 weken... wel erg groot ;)

Vandaag nog 20 dagen, maar ik heb nog helemaal niet het gevoel dat het bijna zover is, jullie wel? Mijn man is er van overtuigd dat de beeb deze week komt... ik denk van niet :D

18. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Hoi Ella :)

@Dina, Ja, ik moet best vaak. Maar mijn suiker is niet echt onder controle en ik spuit ook insuline, 5x per dag. Bijna elke controle word de insuline wel weer aangepast, straks spuit ik een hele pen per keer joh haha Gelukkig nog maar even en ik hoop dan ook echt dat het over is na de bevalling! Hoeveel spuit jij per dag?
    Mooie foto trouwens!

@Debby, ik krijg volgens mij geen groei echo hoor, alleen als de gyn denkt dat de beeb echt te groot word. Maar normaal bij een controle zit ik langer te wachten dan dat ik haar spreek. Meestal hoop ik op een andere arts, niet dat mijn gyn onaardig is ofzo, maar ze heeft het heel druk en laat dat merken. Al mijn vragen worden dan ook afgedaan met 'ach ja je bent zwanger'. Dus voor mijn gevoel durf ik eigenlijk niks te vragen omdat ik haar antwoord al weet.
    Mijn ha doet wel steeds een inschatting, hij blijft volhouden dat het een 9 ponder gaat worden.

Nog maar 20 dagen Deb, gek idee he?

Ik weet niet voor wie het hier ook de eerste is, maar als dit je eerste is, hebben jullie ook dat gevoel van... ik weet gewoon niet wat ik moet verwachten? Ik kijk hier op maandag avond naar de nieuwe serie van one born every minute, en als ik de verschillende reacties op de bevalling zie vraag ik me echt af hoe ik zal zijn. Ik vind het ook een spannend idee dat er iets gebeurd als mijn man op zijn werk is en ik alleen thuis ben. Ik weet dat als mijn vliezen breken en ik ben alleen, dan moet ik met de ambulance, maar als de weeen beginnen mag ik op mijn man wachten. Mits ze natuurlijk niet ineens gelijk heel snel komen, maar das meestal niet het geval met de eerste.... (Maar ja, met mijn geluk haha)

Net even naar de winkels gelopen, moest geld halen en een prepaid kaart voor mn telefoon, maar op de terug weg kreeg ik echt vreselijke krampen. Ik moest gewoon stoppen met lopen en stond er echt een beetje zielig bij volgens mij. Toch maar naar huis doorgelopen en nu gaat het wel weer. Maar ik denk niet dat ik nog vaak naar de winkels ga lopen hoor :( Vind het toch een beetje eng worden.

Een oude kennis van mij loopt ongeveer gelijk met mij, en die had vannacht ineens 3 cm ontsluiting. Dat soort verhalen vind ik toch wel spannend... het kan gewoon zomaar ineens gaan gebeuren he?

19. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Hallo!! en hoi Ella!!!

Poeh, ik merk echt dat ik het met d edag zwaarder vind worden.... ik raak echt uitgeput bij elke activiteit die ik doe en heb ook echt last van mijn buik:(
    Kom net terug van een vriendin, die loopt twee weken voor op mij, samen lekker flink potje zitten klagen!! ;)

@BiccY: Voor mij is het ook de eerste en ben ook steeds meer bezig met wat mij te wachten staat! Hebben jullie dat ook,m last van je hormonen? Zonet nog ineens een huilbui, om helemaal niets eigenlijk, gewoon omdat ik moe ben maar nog zoveel wil.....
    Dat klonk bij jou ook niet lekker, dat winkelbezoekje! Ik had het net ook, vette steken in mijn doos zeg maar, midden in de AH! En ik moet meteen gaan liggen als mijn vliezen zouden breken, omdat de beeb niet is ingedaald.... nou, dan krijg ik het wel ff benauwd in de appie hoor hahaha!
    Waarom moet jij met de ambulance, Biccy?

@Dina: Jawel, de avond was wel interessant hoor! Allen is het zo dat het zk in Tiel wat smoezelig overkomt, maar daarentegen zien de kraamkamers er weer een stuk luxer uit! Daar heb je je eigen kraamkamer, met badkamer en keuken, je bevalt ook daar en je partner kan daar 24 uur per dag blijven als het moet, er staat een slaapbank. Ook mag je je eigen bezoekuren bepalen, al is het midden in de nacht. Ik ben ook van plan om fv te gaan geven, en ook hier was meer mogelijkheid in in Tiel, naar mijn idee! Dus Tiel gaat het worden, haha!

Waar is die foto van de shoot nou??? :(:(

Nou, tijd voor een bakkie thee en een boek nu! ;)

20. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    @Lillibit, Inderdaad, dan voel je je even heel ongemakkelijk he? Als je in je eentje ergens bent en je krijgt steken of krampen... Ik had het niet in mijn doos, ik krijg de laatste week, twee weken heel erg harde buiken als ik loop en het word steeds erger. Ik denk ook niet dat ik nog moet gaan lopen om eerlijk te zijn. Morgen maar even (proberen) te bespreken. Ik krijg echt dat bowlingbal gevoel in mijn onderbuik en lopen maakt het erger.

Ik 'moet' met de ambulance als mijn vliezen breken omdat ik anders geen vervoer heb en het zh best een endje weg is vanaf hier. Dus de snelste manier is met de ambulance :)

Ik heb ook een deel van mijn eigen dossier altijd bij me, als ik van huis ga moet ik dat meenemen, voor het geval dat. Dat dossier word op het eerste zh bezoek aangemaakt en aan de vrouw meegegeven, omdat Ierland best groot is en mocht je ver bij je eigen zh vandaan zijn, moet je in een ander zh (maternity hospitals) gelijk terecht kunnen en dus je dossier bij je hebben. Vanaf week 25 moet je hem sowieso altijd in je tas hebben. Vandaag had ik hem thuis gelaten, dacht 'och joh loop gewoon effe snel heen en weer', zul je net zien natuurlijk 8)

Ik heb overigens volgens mij niet echt super veel last van mijn hormonen. In het begin wel gehad, maar nu de laatste maanden al niet meer. Al kan ik soms uit het niets ineens heel sjaggo zijn hoor :D Maar dat komt ook een beetje omdat ik het een beetje zat aan het worden ben en zwaar vind worden inderdaad 8)

Deel Deze Pagina