Ik zie op hyves een berichtje staan dat jij bevallen bent!! GEFELICITEERD! Wat snel ook! Geniet er lekker van en ik ben heel benieuwd naar je verhaal!
Dank je wel voor de felicitaties! het is inderdaad echt heel rap gegaan.. Vannochtend om half 7 begonnen de weeën, om half 11 kwam de verloskundige kijken en toen had ik dus nog maar 3 centimeter. Ze zou over twee uur weer terug komen om te kijken hoe het ging. Om kwart voor 12 waren de weeën al zo heftig en had ik ook al persdrang. De vk constateerde toen 9 cm ontsluiting! Dus gewoon 6 cm in een ruim uurtje! Om iets voor 1 mocht ik eindelijk mee persen en 6 over 1 is dus onze zoon geboren!! Gelukkig ook geen knip of iets, wel 5 hechtinkjes, maar wat wil je met zo'n reus van een vent Nu heerlijk genieten!!
Wowwwwww, van harte gefeliciteerd meid, met jullie zoon! Is hij helemaal gezond? En hoe zwaar/lang is hij? Het is echt nog snel gegaan zeg, geef mij ook zo´n bevalling Geniet van jullie wonder en de kraamtijd. Nu maar hopen dat je niet teveel lelijke kleertjes gaat krijgen, haha!
@baby11 Dank je wel Hij is kerngezond en een enorme vent! Hij weegt welliefst 4600 gram (ruim 9 pond ) en hij is 55 cm lang.. echt een beer van een man dus! haha maar het valt alleen helemaal niet op, omdat alles zo mooi verdeeld is in zijn lichaampje, dus hij ziet er echt nog lekker baby-achtig uit We genieten volop van hem en de bevalling ben ik bijna alweer vergeten.. nu is het wachten op jou heh! Succes hoor (sorry als ik wat minder op het forum te vinden ben, maar heb momenteel nogal veel aan mijn hoofd) Er begint er weer eentje te kreunen, dus tijd om te voeden
He gekkie, je moet je helemaal niet met het forum bezig houden hoor, je hebt nu veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijkere dingen aan je hoofd! Ik had niet eens verwacht dat je al online zou komen, maar had voor de zekerheid toch een berichtje geplaatst. Fijn dat je een goede bevalling had, ondanks dat Max zo groot is. Lukt het een beetje met de borstvoeding? Ik hoop dat je snel opgeknapt bent van de bevalling en dat jullie lekker kunnen genieten. Geef hem maar een dikke knuffel van mij en ik hoop je binnenkort ook babynieuws te kunnen brengen. Maar voorlopig zit madame nog erg lekker volgens mij, dus dat duurt nog wel even
haha ach ik vind het wel leuk om bij te houden en ben benieuwd hoe het bij jou gaat! Wel laten weten als je denkt dat het gaat beginnen he Spanend hoor, ik hoop dat de kleine zich snel aandient! Ja heb echt wel goeie bevalling gehad.. heb respect voor vrouwen die er úren over doen! Borstvoeding gaat helaas nog niet zo goed.. Max weet nog niet goed hoe het moet en moet het dus echt nog leren, daar is veel geduld voor nodig. Soms vertikt hij het gewoon en dan moet ik wat borstvoeding kolven en dat via een lepeltje geven. Hopelijk heeft hij de smaak gauw te pakken, want dit is toch best frustrerend. De hechtingen zijn helaas behoorlijk opgezwollen en moet oppassen dat ze niet gaan ontsteken.. zitten kan ik dus helaas nog niet, is écht te pijnlijk. maar gelukkig mag je lekker de hele kraamweek in bed blijven hahah (ga er zeker wel uit hoor, maar heb nog niet op een tsoel gezeten ofzo) Voor de rest voel ik mij super! Succes met wachten hoor meis!
Nou, hier nog niets begonnen, hoor Gister wel veel last van m´n buik en wat lichte krampen en rugpijn maar ik rekende al nergens meer op. Steeds vals alarm, zo ook deze keer. Maar hoe is het bij jou? Lekker aan het genieten van jullie wonder? Gaat het drinken al wat beter? Lijkt me idd super frustrerend als het niet wil lukken, ik hoop dat Max snel doorheeft hoe hij goed moet drinken! Wel vervelend dat je zo´n last hebt van de hechtingen, ik hoop dat ze niet gaan ontstekene. Laat je maar lekker vertroetelen, je hebt er al die maanden hard genoeg voor gewerkt Al leuke cadeautjes gekregen of houden jullie het kraambezoek nog een beetje af? Nou meid, geniet lekker verder en je hoort het zeker als het zover is
Ahh jammer hoor Vervelend dat het elke keer zo rommelt en dat je denkt en natuurlik vooral hoopt dat het eindelijk zo ver is en dat eht dan weer afzwakt Hopelijk komt ukkie gauw en blijft hij niet al te lang zitten hoor! Vermaak je je nog een beetje? haha wij hebben nog maar 2 nachten achter de rug, maar zijn echt doodop. Het voeden kost zo ongelofelijk veel tijd dat er niet veel van slapen terecht komt. Ook heb ik sinds gisteravond last van stuwing en het lijkt wel alsof mijn borsten ontploffen, Doet ongelofelijk veel zeer, maar hopelijk trekt dit snel weg. Ook heb ik verhoging (door de stuwing) en een beginnende borstontsteking. Hopelijk zit dit niet door, lijkt me enorm vervelend.. maar we genieten echt nog volop van ons ventje hoor. Wat een ontzettend groot wonder zeg en wat is hij lief Succes met de laatste loodjes he!
Hoihoi, Gaat het al wat beter met het voeden? En al een beetje slaap kunnen pakken of wil dat nog niet erg? Je zult wel flink gesloopt zijn! Ik hoop dat de borstontseking en stuwing niet hebben doorgezet en dat het nu allemaal wat lekkerder gaat. Dag 5 schijnt berucht te zijn, hopen maar dat het bij jou mee zal vallen! Net weer voor controle geweest, dacht gisteren even dat ik niet meer zou hoeven want had om de 8 minuten echt pijnlijke weeen maar helaas stopte het weer. Bleken indalingsweeen te zijn geweest want ons ukkie ligt nu helemaal ingedaald Altijd luk om te weten dat het in ieder geval niet voor niets was en dat ze dit stukje alvast weer heeft afgelegd. Merk het met zitten wel dat mijn buik nu echt in de weg zit, ziet er niet echt elegant uit HB was wat laag dus moet aan de ijzertabletten maar bloeddruk was goed dus dat is mooi. N a de controle even met m´n schoonmoeder langs de MediaMarkt gereden en seizoen 4 van Greys Anatomy gehaald, kan ik de verveling voorlopig weer even te lijf! Nou meiden, geniet van jullie wondertjes en deze speciale 5 december!
Heej! Nou het gaat sinds vandaag echt super goed Ben echt onwijs trots op mijn mannetje! Hij drinkt gewoon aan beide borsten en ik kan het nu ook helemaal zelf Ben helemaal blij! De stuwing is gelukkig al bijna helemaal afgezwakt en de rode plek op mijn borst is ook weg. Nu wel wat kloven, maar dat heb ik er wel voor over. het is zo'n intiem moment met de kleine! Kijk eens aan! Fijn dat de kleine helemaal is ingedaald Inderdaad weer een stukje verder onderweg. Gaat vast niet lang meer duren hahah heerlijk dat je nu seizoen 4 hebt van Greys Anatomy.. lekker veel kijken en dan vliegt de tijd zo voorbij. Voor je het weet ehb je de kleine ook in je armen! ahhh ik hoor weer een lief hikje vanuit de box komen Ook heeft Max vaak van die tevredenheidstrekjes.. Dan ligt ie super lief te lachen. Ohh ik wist niet dat meodergevoelens zo sterk konden zijn joh. Het is echt enorm speciaal! Nog even een fotootje spammen van mijn trots:
Ohhhhhh, wat een moppie! Wat een heerlijk ventje, kan me voorstellen dat je helemaal weg van hem bent! Fijn dat het zo goed gaat met drinken en jullie lekker kunnen genieten van die speciale momenten samen. Is het al druk met bezoek enzo of valt het mee? En heb je ene leuke kraamhulp? Geniet maar weer lekker verder van je grote trots, wat zal jullie eerste kerst met elkaar speciaal worden!
Zoo het is al behoorlijk druk met visites.. pff maar gelukkig is de kraamhulp er nog. Morgen alweer laatste dagje Vind ik toch wel spannend hoor, die eerste dagen alleen. Heb er eigenlijk helemaal geen zin hahah.. vond het zo gezellig dat er overdag iemand was om tegen aan te praten Straks zit je toch weer soortje van alleen. Tuurlijk is de kleine er waar je voor moet zorgen en daar ben je ook bijna de hele dag mee bezig, maar toch mis je dan iemand om tegen te praten en mee te lachen. Nog maar even goed genieten van morgen. Dan is er alweer een volgend hoofdstuk om af te sluiten. Dág kraamweek! En vanaf dan moeten we alles weer alleen doen en oppakken De kraamhulp is erg lief en verzorgt ons echt super goed!! Dus ga haar ook echt wel missen.. gelukkig neemt manlief wat daagjes vrij anders zou ik echt in een gat vallen denk ik Max doet het echt super goed en daar ben ik wel heel blij mee joh! Hij is in 2 dagen ook 120 gram aangekomen en dat is echt super Krijgt hij in ieder geval genoeg binnen! Wel zijn de nachten nog erg pittig, omdat meneer gewoon van 11 tot 4 wakker ligt en ons ook wakker houd.. Ben dus erg moe overdag, maar gelukkig kunnen we ons rustmomentje pakken. Ohh ik hoor weer een brulletje vanuit de box, hij heeft vast weer honger de veelvraat haha Hoe gaat het met jou? Kun je je nog een beetje vermaken? Wanneer moet je weer naar de vk en gaan ze inwendig onderzoek bij je doen? Spannend hoor!
Oh spannend, morgen voor het eerst zonder kraamhulp? Lijkt me ook best eng hoor, is toch wel handig om iemand in huis te hebben die alles weet en overal mee kan helpen. En als het dan ook nog goed klikt is het helemaal ideaal. Heeft je man morgen vrij of moet je het echt helemaal alleen doen? MIsschien komt je moeder helpen ofzo? M´n zussen staan nu al te springen om straks te komen helpen, ik denk zeker dat ik daar gebruik van ga maken Fijn dat het zo goed gaat met Max, het drinken heeft hij dus goed onder de knie gekregen Nu nog leren om ´s nachts lekker te slapen hihi, dan krijgen zijn papa en mama ook een beetje rust! Hier gaat het goed, voel me eigenlijk steeds beter ben natuurlijk wel ongeduldig maar op zich is het nog wel vol te houden, hoor. Maandag moet ik weer naar de gyn, dan zal ik eens vragen wanneer ze inwendig onderzoek gaan doen en of ze een termijn kan noemen waarop ze eventueel gaan strippen ofzo. Geen idee of ze daar antwoord op kan geven, maar ik kan het allicht proberen, toch Gister weer 5 boeken meegenomen uit de biebbus, dus ik vermaak me nog wel even! Verder een beetje puzzelen, dingetjes regelen voor m´n broertje en een beetje kleine boodschapjes doen enzo. Ik merk wel dat de mensen om me heen ook wel ongeduldig worden, krijg steeds meer opmerkingen/berichtjes en sms´jes enzo. Hoop dat het niet zo lang meer zal duren want het begint nu wel een beetje irritant te worden. Maar ook wel lief natuurlijk, iedereen leeft gewoon erg mee. Nou, ik hou je niet langer bij je ventje(s) vandaan. geniet lekker verder enne....als je alleen bent, het gaat best lukken, hoor! En bij twijfel of onzekerheid gewoon even iemand bellen, dat is echt geen schnde!
Jaa vandaag laatste dagje dat de kraamhulp er was Erg jammer hoor.. haha de kraamtranen blijven hier maar stromen zo gek, maar je bouwt toch ook soort van band met iemand op. En het is zo gezellig als je de hele dag iemand hebt waar je tegen kan praten en gezellig mee kan lachen. Dat gaat weer stilletjes worden Gelukkig is manlief 4 daagjes vrij (of nouja hij werkt een beetje vanuit huis) Daar ben ik wel héél blij om hoor.. even proberen om zo een ritme te vinden als hij nog thuis is. Kan hij me ook nog beetje helpen bij sommige dingetjes en kan hij van zijn zoon genieten natuurlijk Het drinken gaat echt super goed gelukkig! haha nu de nachten nog inderdaad.. Vannacht hebben we een uur langer kunnen slapen (van 3 tot 7 ) We moesten hem eignelijk om de 3 uur voeden, maar voed hem nu gewoon op verzoek hoor.. ga hem 'snachts dus echt niet wakker maken als hij zelf niet komt FIjn dat het goed gaat met je En je moet er ook écht nog even van genieten hoor! Ik mis mijn buik en al dat getrappel enorm joh.. Je leeft zo naar de bevalling toe en de komst van je kindje, dat het dan ook zo vreemd is als hij er eindelijk is. Dan heb je niet meer iets waar je zo naar toe leeft Ohh ik wil zo graag nog keer bevallen.. ook dat is érg bijzonder en oet je echt van geniten (ondanks de pijn) Ik zou het zo weer over doen! Ben benieuwd wanneer ze bij jullie een inwendig onderzoek gaan doen en misschien gaan strippen.. Verschilt echt per praktijk! haha weer 5 nieuwe boeken erbij. Kijk eens aan, jij hoeft je voorlopig niet te vervelen haha ja erg is dat he? Werd er ook wel beetje gek van. Heel lief natuurlijk, maar ook behoorlijk vervelend. Ik ben benieuwd wanneer jouw kleine komt! Geniet nog eventjes van je zwangerschap En succes met de laatste loodjes!!
Hoihoi, lukt het allemaal een beetje zo zonder de kraamhulp? Gaat het goed met jullie? Lekker aan het genieten? Hier nog steeds rustig. Zaterdagavond een uurtje aan de ctg gelegen ivm aanhoudende buikpijn die steeds erger werd maar niet lijkt op weeen. Met de babe ging alles prima en na inwendig onderzoek bleek ik een centimeter ontsluiting te hebben dus ze denken dat het toch een soort voorweeen zijn. vanmiddag weer voor controle. Baalde wel even hoor, toen we weer met een lege MaxiCosi huiswaarts keerden! ben het nu ook wel echt zat, maar ja, wat doe je eraan? Nou meiden, geniet lekker verder en ik hoop snel met leuk nieuws te komen!
@baby11 ahh meis.. balen dat het geen echte weeën waren Ik snap dat je er aan toe bent. Maar je hebt al wel 1 cm ontsluiting Het begin is er.. spannend joh! Ik zat nog aan je te denken vannochtend. Hopelijk komt de kleine gauw en laat niet al te lang meer op zich wachten! Kun je je nog een beetje vermaken? Nog wat puzzelen.. boekjes lezen.. administratief werk doen? Ook lekker veel uitrusten overdag, zodat de tijd snel gaat Hier gaat het goed! Jammer dat de kraamzorg weg is, want het was wel heel heerlijk om vertroeteld en verzorgd te worden hoor.. haha nu moet ik toch echt alles zelf doen en aan het meeste kom je geen eens toe joh. Je bent bijna de hele dag bezig met de kleine Gisteren zijn we voor het eerst met zn drietjes naar de kerk geweest.. haha wat een bekijks had kleine Max Iedereen wilde even in de wagen spieken en ze vonden mij zo'n stoer wijf (na 11 dagen alweer in de kerk zitten ) haha altijd leuk om te horen! Zaterdag heeft Max zn eerste fotoshoot gehad.. en wat kan hij dat goed! Echt een modelletje in de dop hahah hij is ook echt sterk, want kan zijn hoofdje gewoon al optillen als hij op zijn buik ligt. Pfff vind het nu al veel te hard gaan en hij is nog geen eens 2 weken oud Zal even fotootje spammen van fotoshoot!
Hallo meiden! Alles goed hier? Baby11 Wat spannend! Af en toe kijk ik even of je al bevallen bent maar dat zal wel niet zo heel lang meer duren! Ben heel benieuwd! babywens2011 Super dat het zo goed gaat en wat een geweldige foto's! Echt heel mooi! Gaat alweer snel he! I.sa veranderd ook al heel snel, ze is al veel wakkerder en kijkt je echt aan, af en toe denk ik een klein glimlachje te zien, dan ben ik echt helemaal in de wolken! Morgen voor het eerst naar het CB. Ben benieuwd hoeveel ze al gegroeid is!
Hoihoi, fijn om te lezen dat het bij jullie beide heel goed gaat! sSanneke: wat gaat de tijd snel, vandaag al de eerste controle bij het CB. Waren ze tevreden? Babywens2011: wowwww, na 11 dagen in de kerk zitten, ik denk niet dat ik je dat na ga doen Geen last meer van de hechtingen? En kon je Max tijdens de dienst bij je houden of ging hij naar de creche? En wat een prachtige foto, echt een toekomstig topmodel hoor, die Max!! Gister controle gehad en gevraagd over strippen/inleiden enzo. Ik moet maandag weer voor controle en als ze dan nog niet geboren is wordt er een datum geprikt om in te leiden, dit gaat waarschijnlijk vlak voor kerst gebeuren. Dat zou betekenen dat we over maximaal anderhalve week ons ukkie in onze armen kunen houden . Wat strippen betreft wist ze niet of dat ging gebeuren, niet elke gyn en klin. vlos is daar nl even enthousiast over dus het schijnt er helemaal vanaf te hangen wie ik volgende week bij de controle tref. Nou ja, we zien het vanzelf wel. Misschien is het helemaal niet meer nodig, dat hoop ik natuurlijk! Genieten jullie lekker verder, nog even en ik geniet lekker mee
@Sanneke Dank je Jaa joh gaat echt super snel.. haha helemaal niet leuk eigenlijk. Volgens mij zijn ze zo baby af Ik vind die lachjes ook zo ontzettend schattig. Hier zijn het nog reflexen, maar gaat ook niet lang duren denk ik voordat hij echt gaat lachen. Max kijkt ook heel helder en volgt ook al! En hoe was het vandaag bij het cb'tje? Ik las op het november forum dat ze ook niet zoveel gegroeid is? Hmm vervelend is dat he? Vanmidag zijn ze hier ook van het cb'tje geweest. Max was 80 gram aangekomen in een week tijd. Dit is dus ook best weinig.. Isa 150 gram in 3 weken las ik? Wat zeggen ze er over op het bureautje? Max vind het ook heel alstig om in slaap te vallen na de voeding. Soms lukt het redelijk snel, maar hij ligt ook vaak nog een lange tijd wakker.. Ik weet niet of het slim is, maar je kan eens proberen om haar tussen jullie in op een voedingskussen te leggen? Zo ligt ze toch op haar eigen plekje, maar wel heel dicht bij jullie. Hier lukt het soms wel eens! Dan valt Max redelijk snel in slaap! @baby11 haha ja ik ben er snel bij Maar ik voel mij ook gewoon erg goed! (alhoewel ik het na anderhalf uur zitten op een houten stoel wel voelde hoor ) Max ging inderdaad naar de creche en dat is ook erg goed gegaan. haha moest er wel aan wennen hoor, zat de hele dienst te denken aan hem Ik voel mijn hechtingen soms nog wel.. Laatst ook met de fiets boodschappen gedaan en toen voelde ik het ook wel, op zo'n hard zadel. Oehh spannend joh en wat een fijn idee dat je over anderhalve week je kindje in je armen hebt maar je bent morgen alweer 40 weken zwanger! Nu gaat het steeds dichterbij komen.. hopelijk komt de kleine uitzichzelf!