Ik zie om me heen (collega's, de pufclub) dat de leeftijd best hoog ligt tegenwoordig... Ik ben vaak één van de jongste ertussen! Fijn dat er ook nog jonge moeders zijn! Ja, lekker ingedaald, we zijn er klaar voor! Het is eigenlijk niet meer zo druk in mijn buik. Ik denk dat ie weinig ruimte meer heeft. Voel hem nog wel wat heen en weer schuiven en 's avonds is ie soms wat uitbundiger en steekt er af en toe een voetje uit .
Ja dat was mij ook al wel opgevallen inderdaad! Maar wij halen het gemiddelde weer wat omlaag haha Ja het word natuurlijk allemaal wel wat krap nu Gelukkig laten ze af en toe nog wel even weten dat ze er zijn Al doet ze dat bij mij meestal het ergste rond 5 uur 's morgens, dat mag best wat later Ik ben best wel een uitslaper dus ze zal wel denken ik laat haar alvast even aan het idee wennen dat uitslapen er straks niet meer bij is
Gelukkig, dan ben ik niet gek aan het worden . Oef, 5.00 uur, das best vroeg! Ik word er gelukkig niet zo snel wakker van en volgens mij laat ie me 's nachts ook meestal met rust. Alleen die buik tijdens het slapen, grrrrr. Omdraaien doet gewoon pijn inmiddels!
@sSanneke haha inderdaad, je kan het niet plannen Ja alle ouders wonen ook in ons stadje, dus dat is wel makkelijk! Kunnen ook altijd de auto lenen van mijn schoonouders (die hebben er toch 3 ) Wooww woont je moeder 100 km bij jullie vandaan? Dat is wel ver zeg.. haha vind ze zelf zeker ook niet zo leuk? Wordt dit haar eerste kleinkind? @Redhead haha jaa we gaan hard hoor Ik vind het toch wel lastig om me dan geen zorgen om te maken.. kan zelf dus niet goed voelen wanneer de bewegingen minder worden. Ik schrijf ook mee in het november-topic en daar is bijna elke dame al aan het ctg scan geweest ivm weinig beweging voelen.. hahah als je het zo zou bekijken zou ik er elke dag aan liggen Nouja gewoon vaak luisteren met de angelsound en moet toch wekelijks op controle, dus het zal wel goed komen! haha en je bent zeker nog jong genoeg hoor Leuk dat je ook getrouwd bent, wennen he om het over je 'man' te hebben Leuk dat jullie een eigen huis hebben nu.. woow 3 verdiepingen is echt super luxe! Lekker van genieten!! Fijn dat je ook zo snel zwanger bent geworden! Ook een jongetje Leuk.. had je er ook moeite mee om leuke kleertjes te scoren? Vind meisjeskleren toch veel leuker en er is zoiezo veel meer keus Vond het ook lastig om een naam uit te keizen.. een meisjes naam hadden we al meteen, maar een jongensnaam vonden we echt lastig.. uiteindelijk zijn we er wel uit gekomen hoor (denk ik ) Fijn dat hij ingedaald is.. nu afwachten inderdaad! Ben benieuwd wie er van jullie eerder gaat bevallen! Ben ook reuze benieuwd naar de bevallingsverhalen
@redhead Oh oke dat is wel beter haha. Ja begint nu wel erg vervelend te worden om om te draaien he. Ik doe het echt in etappes @babywens2011 Zo haha heb je nog keuze met welke auto je wil ook Uhm doe vandaag die maar Ja dat is inderdaad wel ver weg en we hebben er allebei af en toe wel moeite mee, helemaal nu de bevalling zo dichtbij komt. Ik heb mijn auto bij haar neergezet zodat ze altijd mijn kant op kan komen mocht het zover zijn. Dat geeft wel een goed gevoel Nee dit is haar tweede kleinkind maar ik ben de jongste dus ze zegt dat het toch wel weer wat speciaals heeft. Maar dat is het sowieso natuurlijk Ik ben ook wel benieuwd wie er het eerst aan de beurt is
@sSanneke haha ja misschien ben ik nog wel de eerste haha dat zou gek zijn.. Makkelijk he? Gewoon keuze uit 3 auto's.. alhoewel ze soms wel moeilijk doen hoor het zijn niet de makkelijkste haha Ja ik snap dat jullie dat allebei wel moeilijk vinden.. is toch wel fijn om je moeder in de buurt te hebben, maar ze belt je vast dagelijks? haha grappig, ik ben namelijk ook de jongste.. mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader is hertrouwd met vrouw die ook al 3 kinderen had van vorig huwelijk, dus samengesteld gezin.. de oudste is 28 en ik ben de jongste (21) Ik heb 2 broers en 3 zussen.. 2 daarvan zijn getrouwd (naast ons dan) haha en ik ben gewoon de eerste die zwanger is wel een beejte vreemd, maar ook erg leuk hoor! Dit wordt dus hun eerste kleinkind!
Haha ja wie weet Haha nou ze belt niet dagelijks maar als ze belt dan kan ik maar beter gelijk oppakken anders belt ze gelijk mn zus of die weet wat er aan de hand is Okee ja mijn ouders zijn ook gescheiden, maar wel spannend voor je ouders dus! Wel grappig dat de jongste als eerste een kleine krijgt haha
Wow, 3 auto's! Das wel erg veel... Nou mogen wij ook niet klagen, want mijn man (jaaaa, dat woordje blijft wennen ) en ik hebben allebei een eigen. Mijn ouders wonen gelukkig een paar dorpen verderop, dus ben ik altijd binnen een half uur. Ze waren van de week op vakantie en gelukkig gisteren weer terug gekomen. Ik kneep em stiekem wel een beetje. Ook voor mijn ouders is het het eerste kleinkind. Niet de jongste thuis, de oudste . Volgens mij vinden opa's en oma's alle kleinkinderen speciaal! Ik ben ook benieuwd, we zitten zo dicht op elkaar.
Wowww, er wordt al gezellig gekletst hier, kan het bijna al niet meer bijbenen Zo te zien ben ik toch echt als laatste uitgerekend, ben stiekem wel een beetje jaloers op jullie! Zal me ook even voorstellen: 31 jaar jong, getrouwd en zwanger van de eerste. We hebben een lange weg achter de rug en genieten nu extra van het wonder in m´n buik. De eerste maanden ontzettend ziek geweest en niet kunnen werken, toen ik weer op begon te knappen en weer dacht aan de slag te gaan kreeg ik last van onverklaarbare buikpijn en mocht niet aan het werk van de gyn. Dus vanaf week 8 al thuis . Gelukkig gaat alles nu goed en geniet ik erg van het (zachte getrappel) en gedraai. Onze beeb is erg rustig, ik word er ook niet wakker van als ze een keertje trapt. sSanneke: dat vroeg wakker zijn herken ik wel. Na twee keer plassen ben ik zo rond half vier echt klaarwakker, irritant! Heb er nu wat opgevonden: een klein reislichtje en m´n e-reader en dan lezen tot ik weer slaperig wordt. Tja, je moet toch wat Omdraaien is al echt een kunst geworden, voel me dan echt een olifant! Wat doen jullie nu om de laatste weken door te komen? Ik zal wel even een lijstje maken wie wanneer is uitgerekend, als iedereen even haar naam en gegevens erbij zet hebben we een mooi overzichtje. Ben benieuwd wie er het eerste zal bevallen ! (Zo lang ik het zelf maar niet ben, hihi). Baby11 - Eerste kindje - 14-12-2011
@Baby11 Haha ja gezellig he, kan ook niet zeggen dat ik het zo druk heb dus tijd genoeg om hier rond te hangen Dus jullie hebben aardig wat moeite moeten doen om zwanger te raken? En dan ook nog zo ziek in het begin?! Gelukkig kun je nu nog even lekker genieten van je zwangerschap! Zal allemaal wel extra bijzonder zijn! Haha ja die nachtrust...om gek van te worden! Vannacht om half 4 wakker met buikkrampen! Heb een half uur op de wc gezeten En denk je dat ik daarna nog kon slapen? Vergeet het maar hoor! En wat doe ik om de laatste weken door te komen? Hmm kan niet zeggen dat hier veel bijzonders gebeurd hoor. Beetje rommelen in huis. Gelukkig is mn zus ook zwanger dus die komt hier nog wel aardig veel over de vloer. Laat de bevallingen maar beginnen Al moet jij nog maar wel even wachten hoor! sSanneke - Eerste kindje - 13-11-2011
@baby11 haha ja we gaan zeker hard Allemaal in de 'verlof' periode, dus we kletsen er wat vanaf.. Wat fijn dat je nu zwanger bent, na een moeizame en lange weg! Dan zul je daar nu ook wel extra van genieten Je moet maar zo denken: jij kan nog wat langer genieten van het getrappel in je buik Hebben jullie ook al zo'n rustig kindje? hier nog een.. ik wordt er 'snachts ook nooit wakker door, maar wordt wel door andere dingen wakker.. manlief die ligt te snurken, poes die aan het spelen is of welk ander geluidje dan ook Ik ben ook een beetje aan het rommelen aan huis.. woon in het centrum dus ga ook regelmatig even de stad in om nog wat te halen haha verspreid ik lekker over de hele week ofzo, zodat ik wél elke dag eventjes uit huis ben. Heb gisteren bijvoorbeeld de klerenkast eens uitgezocht Ongelofelijk wat een troep @sSanneke Hier ook weer een lange nacht achter de rug.. Oehh wat voor krampen waren het? Vervelend dat je daarna niet meer in slaap kon vallen Vandaag nog maar even tukje doen zeker? Wat leuk zeg, dat je zus ook zwanger is.. super leuk lijkt mij dat! Lekker beetje keuvelen over de zwangerschap en bevalling, nice! Ik ga weer even naar de verloskundige om mijn bloeddruk op te laten meten!
@Babywens2011 Ook niet goed kunnen slapen vannacht? Vervelend he. Waren echt verschrikkelijke buikkrampen, denk beetje buikgriep ofzo want ben ook heel erg misselijk. Hopen dat het snel over is! Vanmiddag inderdaad nog even de oogjes dicht op de bank Ja mijn zus is 10 weken korter zwanger, is indd erg leuk Succes bij de vk, we horen het wel!
haha nee ik slaap echt al heel lang niet meer goed Het was gisteren ook weer half 1 en ik was echt super moe, dus hoopte dat ik eindelijk eens lekker zou gaan slapen, maar helaas Ja is zeker erg vervelend.. de nachten duren dan zó lang Oh dat waren wel je darmen dus? haha of waren het stiekem al wat weeën? Mijn bloeddruk was 140/75, dus onderdruk was weer netjes gedaald! Maandag weer langskomen voor controle.. ook de kleine lag nog steeds boven de bekken, boefje dat het is. heb ook een belbrief meegekegen, zodat ik precies weet wanneer ik moet bellen als de bevalling is begonnen. wooww je mag dus pas bellen als de weeën om de 2 a 3 minuten komen en minimaal 45 seconden aanhouden.. Dat is wel pas laat voor mijn idee
Ja de nachten duren dan zeker lang, helemaal als je vriend lekker naast je ligt te snurken Haha ja waren wel mijn darmen, heb nu wel weer heel erg last van harde buiken maar dat komt vast doordat alles een beetje op de hobbel is.. Oh netjes ja, gelukkig maar. Haha ja dat leek mij ook al zo laat haha Ach als ik het niet vertrouw dan bel ik gewoon
hahah ja en snurken dat ze kunnen.. ongekend Ohh heh jammer dat het je darmen waren.. de kleine mag er best al uitkomen hoor! Hmm harde buiken zijn vervelend he, zit er al wat regelmaat in? Ja netjes toch? Bovendruk was nog wel vrij hoog, maar was een beetje aan de late kant, dus heb hard moeten fietsen hahah Inderdaad, lekker bellen als je denkt dat het begonnen is. Is voor ons ook de eerste keer, dus weten niet precies wat we kunnen verwachten! Beter te vroeg, dan te laat Heb je btw ook hyves of facebook? Vind het wel leuk om je ook zo in de gaten te houden
Haha ja ze mag er van mij ook wel uitkomen inderdaad, maar als je er op gaat wachten dan duurt het nog zo lang. En in de harde buiken zit wel regelmaat maar duurt een paar uur en dan zakken ze (helaas) ook weer af. Dus we moeten nog even geduld hebben Oh okee ja als je net druk geweest bent dan is je bloeddruk natuurlijk ook wel wat hoger Ik heb wel hyves maar hoor altijd van iedereen dat ze me niet kunnen vinden dus denk dat ik wat verkeerd heb ingesteld ofzo Als je mij die van jou geeft dan voeg ik je wel even toe!
Haha, hier eindelijk een nacht goed geslapen! Heerlijk zeg, daar knapt een mens van op ! Hebben jullie veel last van harde buiken/kampen? Ik heb nu twee keer twee dagen lang bijna aan 1 stuk door harde buiken gehad en verder af en to tussendoor als ik teveel heb gedaan ofzo. Babywens2011: Fijn dat je onderdruk netjes is gedaald! Houden zo, haha. En over dat bellen als je weeen hebt, de klinisch verloskundige vertelde ons dat je best eerder mag bellen als je denkt dat het (te) snel gaat. Ze hebben liever dat je te vroeg belt dan te laat. Vanavond naar de musical Wicked, kaartjes gewonnen dus onverwacht een avondje uit. Heb er nu al zin in! Jullie nog plannen voor vandaag?
@sSanneke Oehh wel spannend dat er al wat regelmaat in de harde buiken zit! Maar het kan inderdaad ook nog zo lang duren je moet er toch niet aan denken om nu nog 5 weken te moeten wachten? hahah echt erg lijkt mij dat.. En ik heb je toegevoegd hoor KUnnen we elkaar zo ook en beetje in de gaten houden @Baby11 Ohh heerlijk zeg! Ik ben jaloers op je haha ja ik geloof dat je daar enorm van op knapt. Ik heb vannacht weer niet zo lekker geslapen en ben wakker geworden alsof ik gisteren de marathon heb gelopen Overal spierpijn Hier ook regelmatig last van harde buiken en krampen inderdaad, maar nog niet heel erg hoor.. het zal nog wel weken duren voor de kleine man komt denk ik zo Ohh leuk zeg, naar de musical Wicked.. (kan je nog zo lang op een stoel zitten dan?) Lekker van genieten! Mijn mannetje is vanmiddag lekker vrij, dus dan gaan we de box maar eens klaarzetten, naar het grofvuil en met de poes naar de trimmer.. hahah wij hebben een langharige kat en die moet maar eens uigedund worden Veel plezier vanavond!
@Baby11 Heerlijk he als je een nacht wel goed kan slapen! Hier namelijk hetzelfde verhaal! Oh lekker om even een avondje eruit te zijn! Lekker van genieten @Babywens2011 Ik zag dat je me toegevoegd had Lekker dat je man vanmiddag vrij is! Zo ik moet er echt niet aan denken dat de kleine nog wel 5 weken kan blijven zitten haha! Gister weer hele erge harde buiken gehad maar ze was ook verschrikkelijk druk, zat gewoon te huilen op de bank, het leek wel of mn buik zo open zou scheuren Nu is het weer helemaal stil, maar valt niks over te zeggen he! Lees zo vaak verhalen dat het juist begint als je het echt niet verwacht.
@sSanneke ohh jij hebt dus ook lekker geslapen? Nou het is je gegund hoor! Hebben we echt wel nodig zo af en toe Even flink op krachten komen voor het moment waarop de bevalling gaat beginnen (géén idee wanneer dat is ) haha dat zou ik best graag willen weten.. als je nou precies de dag en tijd zou weten, dat zou toch eens fijn zijn Ahh wat vervelend dat je gister zoveel last hebt gehad van harde buiken Was ze zo druk je? Je hoort wel eens dat ze heel stil zijn voordat de bevalling gaat beginnen... dus wie weet Ben benieuwd!