gedeeltelijke ziekmelding

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door rodebanaan, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rodebanaan

21 aug 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben momenteel 20 weken zwanger van ons tweede kind. De zwangerschap van onze eerste was een vervelende zwangerschap. Bekken, rug klachten in combinatie met veel harde buiken. Met 38 weken ben ik ingeleid ivm continue voorweeen.
    Bij deze zwangerschap heb ik wederom bekken en sinds kort rug klachten. Om mijn bekknklachten zoveel mogelijk te voorkomen heb ik voortijdig bekkenfysiotherapie aangevraagd. Op advies van haar zou ik beter 2 uur minder per dag kunnen gaan werken. Vandaag heb ik het met mijn leiding gevende besproken. Hij geeft aan dat hij mij later wil beginnen. Natuurlijk wil ik dit proberen maar voor mij is het juist fijner om 2 uur eerder te stoppen met werken omdat de klachten voornamelijk op het eind van de dag zijn. Wanneer ik eerder weg ga heb ik de mogelijkheid om thuis nog even in mijn bed te liggen om bij te komen.
    Ik snap het punt van mijn werkgever wel. Want vaak is het op het eind van de dag druk en dan word er omzet geschreven.
    Ik wil echter niet de zeurende zwangere zijn maar vraag me echt af hoe ik nu het beste kan handelen. Toch maar weer in gesprek gaan en mijn standpunt aangeven of maar gewoon proberen om toch de eerste 2 uur niet te werken en kijken hoe dat gaat

2. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Ik zou het een kans geven, twee weken of zo en dan kun je duidelijk aangeven of het wel of niet geholpen heeft

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Sluit me bij voorgangster aan.

Deel Deze Pagina