Welk boek Sonja??

Discussion in 'De lounge' started by Champy, Oct 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    Wij willen graag een paar kilo kwijt en aangezien er veel mensen zweren bij Sonja Bakker, willen wij deze methode gaan proberen.
    Maar nu weet ik niet welk boek het beste is om te nemen... De 1 zweert bij het 1ste boek, de ander bij de 2de!

Mijn vraag aan de Sonja B. gebruikers :D, welk boek moet ik nemen???En waarom zou ook makkelijk zijn hahaha

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,846
    3,362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, als je gaat beginnen en je hebt motivatie genoeg, zou ik gewoon met het 1e boek beginnen. Dat begint vrij streng, in tegenstelling tot het 2e boek (dat is toch om op gewicht te blijven?) . Als je de 1e 2 weken bij het eerste boek doorkomt, wordt het daarna alleen maar wat makkelijker, ook omdat het gewoonte wordt.

Onthoud alleen altijd, dat je géén honger hoeft te hebben. Sonja zelf geeft ook aan, als je écht honger hebt, zorg dan dat je altijd (bv) een appel bij je hebt. Heb je daarna NOG honger, dan pak je een 2e, maar na 1 normale appel, kan je al bijna geen honger meer hebben. Ook dingetjes als komkommer, zijn zo calorie-arm, dat je die als extra tussendoor voor de honger, best mag eten.

En oja, wees creatief met het eten, ik merk dat dat hier ook scheelt. Een appel is lekker, maar als je het in kleine stukjes snijdt en in een kommetje doet, heb je veel meer het idee, dat je lekker zit te knabbelen. Hetzelfde geld dus voor de komkommer.

3. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb ook een tijd het eerste boek gevolgd, en het beviel me eigenlijk heel goed. Ik had het idee dat ik de hele dag alleen maar zat te eten ;) terwijl ik minder kcal binnen kreeg dan normaal.

4. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Kheb het eerste boek gevolgt voor mijn zwangerschap toendertijd en dat was zeker de moeite waard , khad er wel de motivatie voor en de kilo´s gingen best snel in het begin als je je er strikt aan houd

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ik heb 2 x "bereik en behoud je ideale gewicht" gedaan en daarmee 17kg. afgevallen... ik vond deze goed te doen omdat je best wel vaak brood mocht eten gelukkig en niet alleen maar yoghurt zoals in boek 1 erg veel zo is...

6. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Hier precies zo:
    "Neee, moet ik nu alweer iets eten?" :)

Hihi

7. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik heb al meerdere boeken gevolgd en ben net 12 kilo afgevallen met Sonja. Het is goed te doen maar het is de eerste weken echt streng zijn en doorzetten. Ik ben nu met de tijdschrift menu's bezig maar geef er wel een eigen draai aan, zo blijf ik goed op gewicht.

Het 1e boek vind ik het beste om me te beginnen. Streng, maar je valt er goed mee af. Het 2e boek staan weekmenu's in om af te vallen maar ook weekmenu's om daarna op gewicht te blijven. De menu's om af te vallen zijn minder streng dan in het 1e boek maar je valt er goed mee af. Het laatste boek met Rick Felderhof heb ik nooit gedaan dus weet ik niet. Dan is er nog Zomerslank, maar dat is meer voor je laatste pondjes net voor de zomer en dan is er nog 'Gezond Genieten'die is een beetje hetzelfde als het 2e boek.

Succes ermee!

8. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    Thanks voor jullie antwoorden, ik heb het 1ste boek besteld dus ben benieuwd!

9. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik ben nu bezig met het eerste boek, ruim 3 wk bezig en 4 kg kwijt. Netjes toch!

10. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik had ook een vraagje,, moet je er ook goed bij sporten?
    want nu met een dochtertje van 6 weken zal mij dat niet gaan lukken, sporten erbij..

wandelen met de wagen enzo doe ik wel.. maar tijd vrij om naar de sportschool te gaan of iets anders actiefs doen heb ik niet..

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Het is altijd goed om te bewegen, helemaal als je wil afvallen maar dat hoeft niet perse in de sportschool hoor. Lekker wandelen/fietsen/het huishouden doen etc. zijn ook vormen van beweging. Ik ga maandag weer beginnen met het 1e boek.

12. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    Zo, dat zijn echt goede resultaten! Succes!:D

13. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik heb het boek gisteren besteld..
    ik ben eens benieuwd of het gaat werken ;)

Share This Page