Hallo, Ik had even een vraag. Ons zoontje is 2 week en 3 dagen oud. Hij krijgt Hero nutrisense standaard voeding en we gebruiken een fles van MAM. Gebruikten eerder Avent maar daar drinkt hij veel te snel uit en krijgt hij veel te veel lucht mee binnen. Nou gaat het overdag goed. Hij drinkt gemiddeld tussen de 90 en 120 cc en slaapt daarna ongeveer 3 a 4 uur. Hij doet gemiddeld 20 minuten over een fles Snachts is het een ander verhaal. Meneer lijkt dan onverzadigbaar Krijgt hij een fles van 120 gaat ie schoon leeg vervolgens slaapt hij een uurtje maar wel vrij onrustig. Als hij daarna wakker word heeft hij alweer honger. Niet heel veel ,meestal gaat er dan 30 of 40 cc in en valt hij daarna in slaap voor een uurtje of 2 maar hij drinkt dan ook enorm onrustig Hebben geprobeerd het te rekken met een speen zodat er iets meer tijd tussen zit maar daar trapt hii niet in. Tot hij die fles krijgt is hij gewoon ontroostbaar. Herkend iemand dit en heeft iemand misschien tips? Zo zijn aan het eind van de nacht niet alleen wij maar ook hij bek af.
Twee weken is nog wel jong. Dan hebben ze nog niet echt een dag- en nachtritme. Dit kun je wel aanleren door je overdag anders te gedragen dan 's nachts (actiever, meer licht, meer interactie), maar dat kost tijd. Tot die tijd is het doorbijten helaas... Hoe zwaar is je zoontje? Ik vind 120cc wel veel? Zoveel dronk mijn dochter pas toen ze 2 maanden was ofzo? Misschien kan de onrust ook nog komen van een te vol maagje en zou meerdere maar kleinere flessen misschien prettiger zijn voor hem?
Ik denk dat hij juist teveel krijgt. 120ml voor zo'n jonge baby is echt heel veel als je nagaat hoe klein het maagje nog is. Door teveel te geven rek je het maagje op. Veel baby's willen drinken als ze pijn hebben. Het is hoogstwaarschijnlijk geen honger. baby's hebben op die leeftijd idd nog geen dag/nacht ritme en zijn vaak onrustig 's nachts. Vermoeiend is het zeker, maar het gaat ook over!
Geen verstand van hoeveelheden, maar bij ons waren de nachten zeker de eerste maand nog onrustig, dus dat vind ik niet zo gek. Het is best zwaar, een baby, lekker overdag ook gaan slapen als hij slaapt.
120 ml is echt veel. En vier uur tussen laten overdag is op die leeftijd eigenlijk ook echt te lang. Ik zou overdag vaker kleinere flesjes geven.
Ligt er wel aan hoe groot je kindje is en hoeveel hij weegt.. ons zoontje kreeg dat ook al met 2 weken, maar die was en is nogal groot. Bij ons zat er 3,5u tussen en kwam toen nog maar 1x snachts. Dus dir is zoo verschillend per kind Zoals hierboven ook gezegd is, ze hebben nog geen dag en nachtritme. Krijgt hij maar 1 flesje snachts? Ik zou wat kleinere flesjes om de 3u gaan geven overdag en snachts dan op verzoek. Misschien is dit een optie?