Goedemorgen! Maandag naar het CB geweest. M. drinkt nu 150CC. Dat is te veel en hij mag maximaal 120 cc of 150CC als de nachtfles eraf is. (Weegt nu 3970) Maar goed, volledig op voeding voor hongerige baby-s nu drinkt hij daar dus maar 50 - 90 cc van. Valt als een blok in slaap, word ongeveer 1 - 2 uur later wakker voor weer een fles. Hij slaapt nu, moet in bad maar ik durf hem gewoon niet wakker te maken, weet dat hij het meteen op een krijsen zet en die fles wilt.. Ik gebruik nu een kruidvat eigen merk fles, met 3 standen speen omdat er ook nog jbml in zit. Andere fles proberen? Geen hongerige baby voeding meer? Ik heb CB gebeld, die zeggen gewoon dat ik moet doen wat goed voelt maar hij mag dus niet die hoeveelheid drinken anders komt hij dadelijk op de obesitas lijn . 😁 (lekker ver vooruit gedacht..) Maar goed hij is nu alweer aan het mopperen voor zijn fles. (07.30 gehad) Tips?
Hoe lang doet hij over een fles? Dat moet minstens twintig minuten zijn om aan zijn zuigbehoefte te voldoen. Anders zal hij blijven drinken, zonder honger te hebben.
Ik zou het nog even aankijken, je bent maandag overgestapt en het is nu woensdag. Sowieso zou ik hem niet wakker maken als hij lekker slaapt Maar misschien gingen de flessen met gewone fv te snel en was hij daarom niet tevreden? Of ging dat wel goed?
Hij doet zo'n 10 - 15 min Maximaal over zijn voeding. Nu het dikken is valt hij dus als een blok inslaan tijdens de fles. Met gewone voeding ging nog snellervoor mijn gevoel, we hebben het in de kraamweek al in moeten dikken o.a. vanwegen het snelle drinken.
Wat misschien helpt om ervoor te zorgen dat hij langer over een fles doet is een dental flesspeen. Ik gebruik deze vanaf afgelopen maandag omdat M erg snel dronk, niet zo veel als jou zoontje en ze heeft ook niet zo veel honger (moet haar vaak na 4 uur wakker maken). Het is een flesspeen van difrax, weet niet of ze t ook van Kruidvat eigen merk hebben. Wie weet helpt t een beetje..
Ik lees dat je in een paar weken al veel hebt gedaan en veranderd. Ik zou volgens mij het volgende doen. Zoek de juiste fles, waarbij hij minstens 20 minuten over een voeding doet. Indikken alleen omdat hij te snel drinkt zou eigenlijk niet nodig hoeven zijn. Het is een hoop gehannes (vond ik zelf in elk geval) en je voegt iets toe aan de fles wat eigenlijk niet nodig is. Ik zou kiezen voor de dr. Browns fles. Hier zit standaard de level 1 speen op, gaat dit nog te snel dan kan je de prematuurspeen kopen. Ik denk dat je eerst het probleem van het snelle drinken moet verhelpen, hierdoor kan het namelijk ook lijken alsof hij hongerig is, maar kan het heel goed zijn dat hij eigenlijk alleen maar zuigbehoefte heeft. Dit wordt vaak door de war gehaald. Mocht hij 20 minuten over de fles doen en dan nog hongerig lijken, dan zou ik pas weer de voeding voor hongerige baby's erbij doen. En dan niet in 1x alle voeding, maar gewoon per fles opbouwen met 1 of 2 schepjes en kijken of dat voldoende is. Zo niet, dan bouw je evt. op tot volledig voeding voor hongerige baby's. Ik zou voor nu flesjes van 120cc aanbieden. Hij weegt pas 4kg, dus als hij minder op drinkt is het ook prima. Ik weet niet of je bekent bent met het 'rekensommetje'? Per kg lichaamsgewicht mogen ze 150cc melk drinken. Dus in jullie geval 4x 150cc = 600cc melk per dag als richtlijn. Deel dit door het aantal voedingen en dan weet je hoeveel hij per voeding moet drinken. Oh en daarbij... een slapende baby moet je nooit wakker maken. En al helemaal niet voor een badje. Ik maakte alleen wakker overdag als de vorige voeding 4 uur geleden was. Hopelijk zitten hier nog wat tips voor je bij.
Ik zou inderdaad niet indikken om trager te laten drinken, maar een kleinere speen gebruiken. En zorgen dat het minstens twintig minuten duurt dus. Hier was Dr Brown met een premature speen de oplossing.
Als het cb zegt dat je moet doen waar jij je goed bij voelt dan zou ik de 150 geven (als hij het daar wel goed op doet) Mijn zoon dronk met bijna 3 maanden 4-5 flessen van 200 (standaard 1) het cb zei ook dat ik terug moest naar de 150. Nou sorry maar m'n jongen was het daar niet mee eens. Hij kwam veels te snel voor een volgende fles en was woest als die leeg was. Toen weer naar de 200 gegaan en viola tevreden mannetje. En obesitas kindje.. nee jo..straks gaan ze lekker kruipen, lopen rennen intensief bewegen dus dat trekt echt wel bij. De mijne is morgen 4 maanden en weegt over de 8 kilo. Is ook wel groot geboren hoor.
Ik zou inderdaad de voedingsduur verlengen en als je dit tegelijkertijd doet met minder in de fles heb je kans dat dit probeemloos gaat. Indikken voor te snel drinken is doorgaans echt niet nodig, een goede fles is vaak wel de juiste oplossing. Bijv dr browns. Bij 4 kg mag je (4x 150) 600 cc voeding geven. Maximaal is 720cc voeding. Let wel dat dit de klaargemaakte voeding is en niet het water. 90/3=100cc voeding. Lellebel2; gemakkelijke reactie die ik hier vaker lees. Echter er zijn wel een paar verschillen. Een baby die mollig van zichzelf is en gemiddeld drinkt kan prima een gezond gewicht krijgen. Echter als je een baby te veel voeding geeft rek je de maag onnodig op. Door de maag op te rekken heeft de persoon steeds meer voeding nodig om een verzadigd gevoel te krijgen. Sommige kinderen gaan zelfs zover door dat ze een rem meer lijken te hebben. Te veel eten geeft zorgt uiteindelijk voor overgewicht en dus mogelijk obesitas. Een baby de fv krijgt heeft minimaal 15 minuten drinktijd nodig. Pas na deze 15 minutn kunnen de hersens het signaal geven 'ik zit vol'. (Voor volwassenen geld dit ook; hoe meer en beter je kauwt des te minder voeding heb je nodig om 'vol' te zitten). Het is dus heel makkelijk om te denken "mijn kind heeft nu eenmaal meer nodig" en "babyvet kruipen ze er wel af". Echter de realiteit is dat steeds meer kinderen te dik zijn of zelfs obesitas hebben. Verstandig is daarom altijd na te gaan; is mijn kind wel een hongerige baby? Heeft mijn baby wel meer nodig dan de gemiddelde richtlijn? Of kan ik zelf iets veranderen waardoor er niet meer voeding in moet?