Welk boek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Majel24, 21 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Om alles toch een beetje beter te kunnen begrijpen en iets meer zelfvertrouwen te krijgen wil ik graag wat lezen over de ontwikkeling, opvoeding enz van kinderen.
    Nu heb ik 2 boeken op het oog maar weet niet zo goed welke ik nu het beste zou kunnen kiezen.
    Ik ben dus op zoek naar mensen die ervaring hebben met deze boeken en ben benieuwt wat jullie ervan vinden.
    Ik zit te twijfelen tussen:
    "Oei ik groei" en "wat je baby verteld"
    Mijn verloskundige was zeer te spreken over de 2e maar lees hier ook veel goede verhalen over de 1e.
    Nu zou ik ze allebei kunnen kopen maar ben bang dat ik dan toch een beetje overspoelt ga worden met info.
    Dus dames welke zouden jullie kiezen?

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij hebben gekozen voor "Oei ik groei". Veel nuttige dingen staan erin, ik heb er heel veel aan....

3. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    ik heb geen boek gekocht, wilde in eerste instantie Oei ik groei aanschaffen, maar naar mate Sjoerd ouder werd, had ik wel door dat er niets op kan tegen je eigen intuïtie. En ik spiek hier vaak even op de site...de ervaringen van andere moeders zijn ook ideale tips!

4. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hier nog een "oei ik groei" fan. Ik lees hem overigens niet vooruit, maar pas als ik denk 'wat is ze onrustig' pak ik het boek en altijd klopt het! Mama's hartje is dan snel weer gerust!

5. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Oei ik groei.
    Ik sta op de mailinglijst van de website van het boek, en dan krijg je ook een berichtje als er weer een sprongetje aan komt. Kan je direct nalezen wat er gebeurt en wat je kindje nu allemaal kan.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oei ik groei

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Bedankt voor alle reacties. Als ik het zo lees gaat het toch oei ik groei worden.
    Niemand ervaring met het andere boek?

8. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier ook oei ik groei, erg fijn boek

9. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ook ik heb oei ik groei

10. Babs2

Babs2 Actief lid

6 mei 2007
    132
    0
    0
    Bejaardenverzorgende
    Drenthe
    Hier ook Oei Ik Groei ! Het boek klopt gewoon. Een echte aanrader.

Gr. Babs.

11. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Het staat er in ieder gevalallemaal goed beschreven.

Vorige week kreeg ik een mailtje dat het eerste sprongetje met 5 weken eraan kwam. Dus gelijk ik het boek gekeken. Echt leuk om te lezen wat er allemaal veranderd, en het meeste herken ik ook zeker wel. Al is het niet van de ene op de andere dag dat ze die dingen doet, maar wel geleidelijk.

Alleen het sprongetje zelf, de 3h's (huilen, hangerig, humeurig) heb ik niet concreet beleefd.

Ja, misschien gisteren. Toen was ze op de kalender af precies 5 weken oud, en moest ze overdag 2x onverklaarbaar huilen, en dronk ze 7x in plaats van 6. Vandaag huilt ze niet maar drinkt ze ook meer. Misschien een regeldag, dacht ik nog, maar ik had 's ochtends ook gekolfd dus waarschijnlijk had ze gewoon daardoor wat minder voeding dan anders. Over 3 weken met het volgende sprongetje nog maar eens zien..

12. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    "oei ik groei" vind ik een vreselijk boek...... erg populair/commercieel geschreven.....
    ik raad het echt niemand aan.

Al wat ouder, maar dat maakt niet uit in de ontwikkeling:
    "ontwikkelingsfasen van het kind" van Lievegoed
    "de magische wereld van het kind" van Fraiberg

en waar ik veel aan heb gehad om wat "rust in mijn mannetje" te vinden
    "regelmaat en inbakeren" van Blom

13. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    heir ook het oei ik groie boek! echt super boek!

Deel Deze Pagina