kan iemand mij even helpen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sammy22, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammy22

Sammy22 Lid

13 jul 2009
    71
    2
    8
    Catering medewerkster en in november kraamverzorgs
    Utrecht
    Hooii damensss !!

ik ben al een tijdje bezig om te soliciteren voor kraamverzorgster + opleiding natuurlijk.

ik had vandaag weer even een gesprek en me contact persoon vond dat ik aan me cv moest toevoegen bij persoonlijke kwaliteiten.

en dat ik me solicitatie moet voorbereiden om zelf vragen op te schrijven...

me cv is al af die is netjes geworden, maar

ik moet nu een vragenlijst maken die ik kan krijgen voor bij het solicitatie gesprek..

mijn vraag is weten jullie vragen wat ze kunnen stellen ? want ik kan zo niks bedenken van de zenuwen !!

alvast bedankt xxx sammy

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Vaak vragen ze waarom juist jij geschikt bent voor de functie. En ze vragen vaak naar je goede en je slechte eigenschappen.

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Je kan bijv. vragen aan hun stellen :)!!!:

- Mag ik de werkvloer eens zien;
    - Wat verwachten jullie van mij als ik in dienst kom;
    - Wat zijn de toekomstplannen van het bedrijf

Etc. etc.

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Wat Mermaid zegt klopt wel, dat zijn de meeste vragen. Vaak vragen ze ook nog naar je hobby's, je werkervaring, dus wat je zoal hebt gedaan en hoe je dat vond.. Of je wat kan uitleggen over je werkzaamheden die je hebt verricht.

5. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Misschien heb je hier iets aan:
    Sollicitatiegesprek

Via google is er nog veeeel meer te vinden over solliciteren. Maar wat altijd belangrijk is: wat is je motivatie? Als je dat duidelijk hebt voor jezelf, kom je al een heel eind. En oefen het gesprek met iemand. Dan ga je een stuk zekerder het gesprek in!

6. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Wat leuk dat je voor een kraamverzorgende gaat solliciteren.
    Ik ben zelf bijna 3 jaar kraamverzorgende, en was zelf nogal onvoorbereid heen gegaan.

Wat belangrijk is om te vragen (wat ik denk dan) :
    -Wat voor uren contract. (kraamzorgmarkt was ingestort dus waarschijnlijk krijg je geen groot contract)
    -Hoe wordt je begeleid? een vaste begeleider? wanneer mag je alleen? hoeveel bevallingen moet je meelopen voordat je alleen mag?
    -Uniformen? moet je die zelf kopen? of krijg je die van de organisatie?
    - Flexibel contract of op rooster.
    -Bijscholingen? cursussen enz.

Dat was het denk ik wel zo'n beetje...
    Een vraag die ik kreeg, was wat mij uitdaagde om dit werk te doen? Wat wil ik bereiken in gezinnen.

Suc6! Als je nog vragen hebt mag je anders wel even pb-en.
    p.s waar ga je solliciteren?

7. Sammy22

Sammy22 Lid

13 jul 2009
    71
    2
    8
    Catering medewerkster en in november kraamverzorgs
    Utrecht
    Hoiii bedankt allemaal.

Kelly, ik had in de krant gezien dat leerwerkloket kanidaten zochten voor de kraamzorg, ik had me meteen aangemeld, maar omdat ik een te laag niveau had moest ik paar testjes doen waar ik goed ben uitgekomen. Maar ik ga dus leren en werken ik ga eerst 11 weken naar school waarvan ook 1 week snuffelstage is, en daarna ga ik het in de praktijk leren.

Ik ga soliciteren bij De Waarden, ik zou eerst bij Junio gaan maar omdat ik geen uitkering heb krijg ik ook geen geld van hun, en De Waarden daar krijg ik wel een klein bedrag voor dat geldt alleen voor de theorie weken, de praktijk krijg ik gewoon het salaris volgens het cao zorg.

Ik wil me zo goed mogelijk voorbereiden, want ik ben heel bang dat mijn niveau te laag is ( voor hun dan ) want ik weet zelf dat ik het aan kan. Ik heb al is een hele slechte solicitatie achter de rug toen ik soliciteerde bij La Place ik kreeg toen hele persoonlijk vragen waarvan ik dacht dat mag ik niet, maja mijn zwakste punt is nee zeggen dus ik zat daar maar.

dus dat was het een beetje:p

tips mogen binnen komen hoor !

Groetjess

8. kili

kili Niet meer actief

Hoi,

Toen ik ging solliciteren( niet in de kraamzorg, wel in de zorg trouwens) kreeg ik de vraag, waarom zouden wij jou moeten aannemen. Wat kun jij ons bieden ?
    En inderdaad sterke en ontwikkel(zwakkere) punten.
    Leerdingen, wat wil je nog bereiken.
    En ik moest dingen uit de praktijk zeggen. Hoe ik dingen had opgelost, en ook hoe ik het zou doen.

En misschien ook verdiepen in de organisatie ( weet niet of je dit al had gedaan) Als ze dit vragen, staat het zo vervelend dat je misschien er niks vanaf weet.

Verder veel succes !

Liefs,
    Kili

Deel Deze Pagina