ineens ook 's nachts omrollen in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelief78, 19 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    ons zoontje kan al een aantal weken omrollen. hij rolt ook wel om in zijn bedje als hij wakker is kruipt dan op de een of andere manier naar boven in ijn bedje en gaat dan spelen met zijn muziekknuffel. we hebben dit altijd goed gevonden omdat hij overdag slecht slaapt en als hij dan weer een keer heel vroeg wakker is van zijn slaapje dan toch nog even de rust heeft van zijn bedje ook al is hij aan het spelen.
    nu draait hij ook om als hij nog maar net in bed ligt. dan kan hij alleen op zijn buik draaien omdat hij zo strak is ingestopt en dan is het huilen omdat hij dan niet tot rust komt. dit deed hij ineens gisteravond. en ook vannacht. ik heb hem iedere keer als ik hem hoorde omgedraaid en weer ingestopt zonder iets te zeggen en met het lìcht uit. dit hielp redelijk. hij heeft zo toch nog van 20.00 tot 22.00 geslapen. van 22.30 - 1.00 en van 1.30 tot 6.15...
    maar iedere keer als hij dus even wakker is blijft hij niet rustig maar draait hij om. op zijn buik slapen zal hij niet gaan doen denk ik want hij heeft nog nooit zijn hoofdje rustig neergelegd als hij op zijn buik ligt.
    heeft er iemand tips?
    misschien is het maar een fase en gaat hij straks wel op zijn buik slapen..
    de muziekknuffel hebben we al uit bed gehaald.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou geloof ik overgaan op een slaapzak dan en hem stimuleren bij het terugrollen: misschien dat ie het dan wat sneller doorheeft dan wanneer je hem daarin wat meer zijn eigen tempo laat volgen. En dan dus maar hopen dat ie het terugrollen snel onder de knie heeft... ik zit er voor overdag op te wachten, want nu zet ik Thirza bij tijden maar even 'vast' in het voedingskussen, zodat ik niet om de haverklap haar terug hoef te draaien, (maarja, da's dan tenminste nog overdag. Alhoewel ik hier ook wel zit te 'wachten' op de dag (nacht) dat ze dus ook in haar slaap gaat draaien... onze kleine dame heeft ook nog niet helemaal door dat je je hoofd neer kunt leggen als je op je buik ligt. Levert wel mooie gezichten op als ze dan al buikliggend haar duim probeert te pakken... LOL).

3. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    we hebben een slaapzak maar die houd hem niet tegen en terug rollen kan hij erg goed. beneden rolt hij de hele kamer rond. hij wil echt op zijn buik liggen maar komt zo niet inslaap....
    erg lastig

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoe oud is hij?
    Er komt een tijd dat hij rustig zijn hoofje neerlegt en op zijn buik in slaap valt. Mijn zoontje rolde ook altijd op zijn buik en lag toen te kreunen en te steunen omdat hij op een of andere manier niet terug kon draaien in zijn bedje. Op een gegeven moment waren wij het zat om hem steeds maar terug te gaan leggen (hij huilde dan wel niet) en hij gaf zich over en viel in slaap op zijn buik. Nu slaapt hij altijd op zijn buik. Ik dacht ook dat hij nooit zou beseffen dat je ook je hoofdje kan neerleggen, maar het is dus vanzelf gekomen.

Deel Deze Pagina