En plots ben je een alleenstaande moeder

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door carriebradshaw, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carriebradshaw

carriebradshaw Actief lid

1 jul 2014
    147
    0
    0
    Copywriter
    Vlaams-Brabant
    Ik heb hier nog niet veel geschreven, maar lees al een hele tijd mee.
    Ik was niet echt zwanger en alleenstaand dus ik weet niet of mijn verhaal hier juist staat.

Mijn vrouw is vrijdag bevallen van een prachtig ventje, Wannes. Ze heeft hem nog twee keer borstvoeding gegeven, ook nog een keer 's nachts dus. Nog heerlijk geknuffeld en hem in zijn bedje gelegd. Na een klein uurtje zei ze 'roep de verpleging even, ik krijg zo moeilijk adem'. Toen de verpleegsters haar bed lieten overhellen om haar bloeddruk te doen stijgen en haar bloeddruk wilden opmeten, ging haar lichaam in shock en werd ik naar een andere kamer gebracht terwijl het urgentieteam binnen kwam.

Lang verhaal kort: ze heeft een vruchtwaterembolie gekregen. 0.05% kans dat je het krijgt in de Westerse wereld, maar als je het hebt is het bijna altijd fataal. Er komt vruchtwater in de bloedbaan terecht, wat leidt tot vervuild bloed dat het hart niet verwerkt krijgt. Ze heeft dus een hartstilstand gekregen en werd gereanimeerd tijdens de rit naar een nabijgelegen ziekenhuis dat in het bezit is van een long-hartmachine. Ze heeft twee dagen aan een long-hartmachine gelegen terwijl ze probeerden haar bloedingen te stollen. Door het vruchtwater in het bloed stolt dat immers niet meer, en krijg je niet alleen makkelijker bloedingen maar ook bloedklontertjes die meegevoerd worden aar verschillende organen. Je lichaam sluit zich dus af en gaat in coma.

Toen ze de bloeding gestopt hadden, dat was prioriteit, was de volgende stap het opmeten van de schade in de hersenen. Toen ze haar probeerden wakker te maken en neurologisch hebben getest, bleek er geen hersenactiviteit meer. Ze is dan ook zondagavond overleden verklaard. Het hele medische team van intensieve heeft met ons mee gehuild. Een team dat ook bestond uit jonge vaders en moeders. Ze komen ook zaterdag naar de begrafenis.

Heel onwerkelijk allemaal. De klap zal nog wel komen, nu valt er te veel te regelen, maar kleine Wannes doet het perfect, heeft gezien de speciale situatie nog altijd een 'mams' om voor hem te zorgen en gaat door. Dus wij ook. Maar vreemd is het wel.

2. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Wow, wat een afschuwelijk verhaal, heel veel sterkte!!!

3. cathymoon

cathymoon Actief lid

7 apr 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow wat een verhaal.....Sterkte!

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    :( Gecondoleerd.. vreselijk

Heel veel sterkte

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wat vreselijk! Ik wens je heel erg veel sterkte.

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wat verschrikkelijk :(. Gecondoleerd en heel veel sterkte.

7. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Heel, heel veel sterkte!

8. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Wat vreselijk veel sterkte

9. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wat vreselijk... Heel veel sterkte toegewenst...

10. Cinnn

Cinnn Niet meer actief

Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte!

11. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Vreselijk. Wat een onverwacht verdriet na zo'n mooie gebeurtenis. Gefeliciteerd met jullie ventje. En heel veel sterkte bij het verwerken van dit grote verdriet!

12. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Sterkte.... heel veel!

13. Little Feet

Little Feet Actief lid

14 jul 2014
    246
    0
    16
    Oh wat verschrikkelijk... Heel veel sterkte!

14. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Jeetje wat een verhaal. Zit met tranen in mijn ogen. Dat zo'n mooie gebeurtenis is zoiets droevig is afgelopen...

Wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van je vrouw en de moeder van je zoontje!

15. xSimone

xSimone Niet meer actief

Woowww wat vreselijk heftig en wat een vreselijk eng idee (nu ik ook zwanger ben en bijna tot bevalling toe ben).
    Jemig, ik wil je ontzettend veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd! Wat moet dat een dubbel gevoel geven. Blij met je zoon, en verdriet om je vrouw! Ontzettend veel sterkte!

16. carriebradshaw

carriebradshaw Actief lid

1 jul 2014
    147
    0
    0
    Copywriter
    Vlaams-Brabant
    Bedankt allemaal!

Het is niks om schrik voor te krijgen. Zoals de chirurgen en gynaecologen het zeiden: je leest erover en komt het tegen in je studies, maar de kans dat je het in je loopbaan ook echt tegenkomt is bijna onbestaande.
    Soms is de natuur nu eenmaal sterker dan ons.

17. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Jeetje wat vreselijk :(
    Heel veel sterkte

18. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje wat verschrikkelijk heftig!
    Gecondoleerd met het verlies van je vrouw! Heel veel sterkte! Ik hoop dat je veel kracht kan putten uit de geboorte van jullie wondertje!

19. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Tranen in mijn ogen, wat vreselijk is dit.
    Gefeliciteerd met je zoontje en gecondoleerd met je vrouw.
    Wat ligt leven en dood dan dicht bij elkaar.

Sterkte!!

20. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Verschrikkelijk! Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina