nog niet beter

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Sammie2016, 28 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie2016

21 jun 2016
    23
    0
    0
    Hallo UWV,

na mijn zwangerschap heb ik klachten zoals vermoeidheid, duizelig, snel zweten. Dit is mede veroorzaakt door veel bloedverlies tijdens de bevalling (april 2016 )en mijn schildklier die uit balans was. In het begin kon ik niets zelf en waren korte wandelingen al te veel, inmiddels gaat het wel wat beter en kan ik al meer en heb ik niet zo vaak het gevoel meer om flauw te vallen.
    Omdat ik vond dat het te lang duurde heb ik bij de huisarts onderzoek laten doen en daar kwam uit dat de schildklier afwijkte. Inmiddels is dat weer in orde, maar de klachten zijn nog niet weg.
    3 weken geleden had ik een gesprek met de UWV arts en hij gaf aan dat omdat de onderzoeken goed waren er volgens hem geen beperkingen zijn om te gaan werken en zou hij me beter melden. De datum van beter melden komt steeds dichter bij, maar ik voel me nog niet beter.
    De UWV arts heeft aangegeven dat ik weer moet gaan zoeken naar een baan, maar ik voel me daar nog niet toe in staat. En zeker niet fulltime of 4 dagen wat mijn bedoeling is. Het solliciteren per brief lukt me wel, maar op gesprek gaan lukt nog niet, omdat ik nog niet langer dan een uur alleen op weg ben en nog geen auto rijd.

Wat moet ik nu doen?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sammy2016,

Fijn voor je dat het in ieder geval wel beter gaat met je gezondheid.

Je geeft aan dat je een hersteldatum hebt afgesproken met de arts en dat je binnenkort wordt beter gemeld. Maar je bent bang dat dit niet gaat lukken. Er zijn twee mogelijkheden:

- Heeft de arts je een hersteld beslissing meegegeven? En ben je nog ziek, dan kun je tegen deze beslissing bezwaar aantekenen.
    - Als de arts je een hersteld verklaring heeft meegegeven, dan kun je telefonisch doorgeven dat je nog niet hersteld bent. Je wordt dan opnieuw ingepland voor het spreekuur.

Ik hoop dat je snel verder opknapt en je weer beter voelt.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team

3. Sammie2016

21 jun 2016
    23
    0
    0
    Dank voor het antwoord.
    Ik heb een beslissing meegekregen en deze is nu ook opgestuurd en heb ik vrijdag ontvangen. Er staat dat ik binnen 2 weken bezwaar kan indienen, en het is al langer dan 2 weken geleden.
    Op dat moment hoopte ik ook dat het beter zou gaan en ik betrr zou zijn, maar dat is niet zo.
    Wat kan ik nu doen?

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Ik ga er van uit dat je een verklaring mee hebt gekregen (omdat het op een langere termijn was). Dit houdt in dat je telefonisch contact op kunt nemen om aan te geven dat je nog niet hersteld bent.

Yvonne

Deel Deze Pagina