Voorschot of definitief bedrag

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door lis91, 23 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Sinds half november heb ik geen werk meer en heb ik een WW uitkering aangevraagd. Inmiddels heb ik een brief ontvangen en ik vroeg me af omdat er niks staat over een voorschot of het bedrag definitief is, ook op werk.nl zie ik niks staan over de brief en de uitkering zelf.

Ik wil het graag weten omdat ik straks niet vol verassingen kom te staan dat ik ineens een X bedrag moet terug betalen.

Ook vroeg ik me af wanneer ik moet aangeven dat ik met verlof moet? Ik ben op 2 maart 2017 uitgerekend, wanneer en hoe moet ik het dan melden?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste lis91,

Ik begrijp dat je WW-uitkering is toegekend en wil je weten wanneer je nu je eerste betaling kunt verwachten.

In de toekenningsbrief staat dat er gevraagd wordt om een inkomstenopgaveformulier in te vullen.
    Zodra wij dit formulier van je ontvangen hebben, zullen wij de betaling aan je overmaken.
    Wat betreft je vraag over je verlof. Dit vind je hier.

Ik wens je veel succes met solliciteren.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare

3. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ik bedoel eigenlijk meer, hoe weet ik of het bedrag wat jullie berekend hebben het definitieve bedrag is en geen voorschot, niet dat ik aan het einde van de WW uitkering ineens een X bedrag moet terug betalen omdat ik geen recht had op het desbetreffende bedrag wat ik van jullie heb gekregen.

Bedankt voor de andere informatie en die over het verlof.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo lis91,

Als je een toekenningsbrief hebt ontvangen, dan is dit het definitieve bedrag aan uitkering. Aan de hand van de Inkomstenopgave betalen wij de uitkering aan je uit. Als je dit goed invult is de kans zeer klein dat je een bedrag moet terugbetalen.

Met vriendelijke groet,
    Jeroen
    UWV Webcare Team

5. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Oke bedankt.
    Mijn laatste vraag over de inkomstenopgave, mijn WW-aanvraag is goed gekeurd en ingegaan op 14/11 moet ik dan in december de inkomstenopgave invullen?

Ik krijg nu namelijk niet de optie voor invullen, neem aan dat hij in november voor oktober word ingevuld en voor november in december?

6. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Deel Deze Pagina