nog niet door slapen snachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rijkie28, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Speciale melk voor KMA koop je bij de apotheek. Maar het hoeft natuurlijk niet, als je kindje het super doet op jouw melk mits een dieet: fantastisch!

2. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    De mijne is bijna 14 maanden en slaapt vaker niet dan wel door... Helaas... hopelijk gaat het bij jou sneller goed!

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Oke dat wist ik niet. Maar ik blijf inderdaad voeden, bedankt.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Kan me helemaal voorstellen, maar ik zie dat je kleintje ongeveer 4 maanden is? De 4 maanden-dip bij BV is berucht... Onrustig kindje, veel voeden, matig groeien, twijfels over melk... Kan ook best even aanhouden.

Mijn ervaring is dat het vanzelf overgaat en mijn pogingen om mijn dochter minder vaak te laten komen zijn nooit gelukt (tot ze er zelf aan toe was)... Succes!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ik je daarover nog even een tip mag geven...
    Wil je voor d eerste verjaardag eventueel nog wel op KV terug kunnen vallen, of ben je van plan om echt van de borst af op vaste voeding/drinken over te gaan? In het eerste geval is het namelijk wel verstandig om nu al regelmatig een flesje KV te geven, maar dan dus idd de dieetvorm. Je zou dan minimaal pepti nodig hebben, maar mogelijk ook nutramigen. Die zijn beiden erg vies, dus als je daar te laat mee begint, gaan ze dat weigeren en is de kans erg klein dat je je kindje daar nog aan krijgt.
    De oudste heeft hier 26 maanden BV gehad en ik was dus op dieet. Wij hebben de KMA pas bij 8-9 maanden ontdekt, en toen wilde ze echt al niet meer aan de pepti. Heb het zelf geproefd en vond dat ook helemaal niet raar, aangezien ze de BV gewend was.
    Dat wou ik je dus even meegeven... :)

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Dankje! zelf vond ik het ook erg vies :(

Nee ik wil graag blijven voeden maar is dat na het jaar nog nodig?

7. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn kleine man komt ook nog minimaal 3x maar vaak 4x per nacht. Hij weigert elke fles (zelfs als er afgekolfde melk in zit), dus pap is geen optie. Sinds zondag gestopt met de borstvoeding, het ging gewoon niet meer. Hij is nu 14 maanden. Fruithap eet hij graag dus hij eet nu 3x fruit per nacht. Gelukkig mogen we donderdag naar het consultatiebureau en dan een doorverwijzing voor de diëtist vragen. Maar in totaal nu 3x doorgeslapen, de laatste keer was 22-6-2012...

Het is niet anders en ooit gaat het over!
    Al hoop ik voor TS dat het heel snel overgaat!

8. raspberry

BV na het jaar nog nodig, of KV?
    BV kun je gewoon mee doorgaan tot je het zelf welletjes vindt, (of je kind :)). KV hoeft niet meer als ze 1 zijn. Dan kunnen ze gewoon over op andere melksoorten. Onze oudste hebben we toen eerst rijstemelk gegeven op de momenten dat ze geen BV kon drinken, (bij de gastouder en bij papa thuis op mijn werkdagen). Denk dat met een maand of 13-14 het was dat ze ook sojamelk kon verdragen en sindsdien drinkt ze dat.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik bedoelde KV. Bv zien we dan wel weer ;)

Omdat ze waarschijnlijk geen koemelk kan drinken maar andere soort kan ook dus. Amandelmelk bijv die drink ik nu.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

3 keer fruit per nacht?? klopt dat wel?

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij is amandelmelk, rijstemelk en havermelk geen vervanging voor zuivel voor een dreumes.
    Oudste kon met 14 maanden tegen kleine beetjes soja maar 300ml was toen nog niet goed gegaan.
    Dus hier had ze de bv ook echt nodig om aan haar zuivel te komen.

12. 2jees

2jees Niet meer actief

dankjewel.. zal de dietiste er eens naar vragen volgende week.

13. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn oudste sliep bijna vanaf het begin al de nachten door. Nummer twee na een week of 7 en nummer drie 'pas' na acht maanden.
    Het is zoals het is, toch? Niet druk om maken.

14. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Tien kwam mijn zoon standaard nog een keer voeding en soms wel 2 keer!

15. raspberry

Amandelmelk misschien niet doen, (noten), maar dan voor haarzelf wel rijstemelk...?
    't Is geen vervanging van zuivel, maar goed... je houdt dan iig het melkmomentje erin, dus qua smaak vervangt het wel prima ;)
    Verschilt trouwens per merk of er calcium aan toegevoegd is en eventueel nog vitamines B en D, dus daar moet je even op letten :)

16. kssing

kssing Lid

22 mrt 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat super dat ik dit topic vind...zoveel herkenbare verhalen. Doorslapen ken ik niet, laatste fles om 22.00 en dan hop, om 02.00 de volgende fles gevolgd door weer een fles om 06.00.

Overdag drinkt hij zijn fles nooit leeg (180 ml op aanraden van CB) en ben nu dus terug naar 150ml wat hij wel redelijk haalt. In de avond en nacht redt hij 180 weer wel. Ik zat te denken om te gaan slaaptrainen, maar heb nu besloten gewoon door te gaan en te zien wanneer hij vanzelf door gaat slapen.

Sommige dingen heb je gewoon niet in de hand en ik ben blij dat ik niet de enige moeder ben die in de nacht haar bedje uit moet!

Iedereen sterkte gewenst!!

Lieve groetjes....

17. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    5 maanden vind ik ook nog best jong. Sowieso als ze eenmaal doorslapen, heb je periodes met doorslapen en niet doorslapen. Mijn zoontje slaapt soms door, maar vaak ook niet! 1 troost als ze 18 zijn zullen ze vast en zeker heerlijk doorslapen :))

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    mijn dochter is bijna 5 en slaapt nog lang niet altijd door evenals mijn zoon van 16 maanden....

Deel Deze Pagina