in slaap leren vallen in eigen bedje..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Allahinkulu, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik ben van plan om vanaf vandaag Eslem in haar eigen bedje in slaap te leren vallen..
    Enig idee en maybe wat tips over hoe ik dit aan moet/zal pakken?

Ze heeft wel een soort ritme..als ze wakker wordt verschoon ik haar..dan baker ik haar weer in..dan geef ik haar de borst en meestal valt ze dus aan de borst in slaap..en als ze dan echt helemaal weg is legde ik haar in haar bed..
    Nu wil ik dus dat ze gewoon meteen nadat ik merk dat ze klaar is met drinken in bed wordt gelegd en daar ook in slaap zal leren vallen..want ik heb geen zin om tot haar tweede haar op mijn schoot in slaap te gaan wiegen ofzo..

Tijdens het voeden wieg ik meestal wel..hierdoor wordt ze rustiger en slaperig..wel houdt ze als ze een beetje begint in te doemelen de tepel nog in haar mond en gebruikt die als speen...
    Moet ik dit toelaten? of moet ik zodra ik merk dat ze dat gaat doen de tepel uit haar mond halen en haar in bed gaan leggen?

Ik ben dus vannochtend begonnen..ze was om kwart over 9 wakker..heb haar om half 11 ingebakerd en gevoed..en tijdens de voeding werd ze slaperig..toen heb ik de tepel uit haar mondje gehaald en haar in bed gelegd..haar bedje kan gewiegt worden dus ik heb haar erin gelegd en haar bedje gewiegd tot ik zag dat ze echt 'weg' was zeg maar..net werd ze even wakker maar heb haar weer gewiegd en ze is gelukkig weer in slaap gevallen..

Maar stel dat ik haar dus na een voeding in bed leg..en ze doet haar ogen weer wijd open (terwijl ik weet dat ze moe is want aan de borst viel ze bijna in slaap) en ze weigert te slapen of begint zelfs te huilen..hoe moet ik het dan aanpakken zonder dat ik verpest wat ik haar wil aanleren?

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Oh ja..en hoe zit het als ze binnen een uur of half uur wakker wordt..en niet meer in slaap te krijgen is..haar eruit halen en hetzelfde ritueel weer van voor af aan? of bijv. even wat anders met haar doen..bijv. samen opruimen en dan wanneer je merkt dat ze moe wordt weer inbakeren borst geven en in bed leggen?

3. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    je kan eerst beginnen met hetzelfde ritme aan te houden maar in plaats van haar in bed te leggen als ze al slaapt haar dan in bed leggen net voor ze in slaap valt als ze aan het doezelen is.
    dus de tepel uit haar mond halen.
    als ze dan begint te murmelen neem haar dan kort bij je hals daar worden ze meestal rustig van.

als ze wakker word als je haar hebt neer gelegd kan je het gewoon opnieuw proberen.
    zo heb ik het nu met Elyesa ook een paar dagen en het gaat waanzinnig goed.

maar je kan haar ook laten huilen tot slaapt.
    ik ben volledig tegen dat principe want het is een echte marteling voor mezelf.
    maar als jij het wil proberen kan je het gerust ook zo doen.
    laten huilen 5min aen je dan weer even laten zien maar niks tegen haar zegge ofzo.

veel succes ermee.

groetjes Talia

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Pff ik ben al zo ongeduldig als wat..pf gaat echt moeilijk worden..heb haar al 2x op bed gelegd..haar oogjes waren dicht..ze is hardstikke moe..maar na 2 minuten in bed liggen staan ze wijd open..en ik maar blijven wiegen met dat bed..maar op een gegeven moment wordt ze alleen maar wakkerder en begint ze te kreunen en uiteindelijk te huilen..

Ik weet niet wat ik dan moet doen...haar eruit halen..weer de borst aanbieden? Of gewoon wat anders met haar gaan doen totdat ik zie dat ze weer moe is..?

Pff moeilijk dit hoor..

Honger heeft ze nu ook niet echt..want ze zit alleen aan de borst te sabbelen..

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    laten huilen is ook geen optie voor mij..ze raakt alleen maar overstuur en ik bereik het tegenovergestlede ermee..

6. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    dan is het beste om haar voordat ze begint te huilen maar als je merkt dat ze zal gaan huilen haar uit het bedje te nemen en terug te wiegen of de borst te geven.
    als je haar laat huilen wordt ze alleen maar terug goed wakker.
    je kan ook een nachthemd waar je mee hebt geslapen bij haar leggen dat wil ook wel helpen.
    zo heeft ze jpu geur bij haar.
    het duurt een weekje voor ze vanzelf zal slapen dus even volhouden.

groetjes Talia

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    dus vanaf het moment dat ik zie dat haar ogen helemaal open gaan? en dat ze dus ech er wakker uit ziet?
    Maar met wiegen bereiik je toch weer hetzelfde? dat je haar dus moet wiegen voordat ze in haar bedje in slaap zal gaan vallen?

Is het misschien niet beter haar er bijv. uit te halen..wat anders te gaan doen..spelen of even met haar zitten..bij de tv of de bank ofzo..en zodra ik merk dat ze echt moe wordt..hangerig..huilerig de borst en in bed?

8. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Overdag kan je dat wel proberen, voor de avond en nacht zou ik dat niet aanraden, dan moet je het zo rustig en donker mogelijk houden!

9. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb het op die manier met Elyesa gedaan nu heeft hij het wiegen niet meer nodig.
    nu leg ik hem in zijn bedje neemt hij zijn knuffel en valt hij een slaap.

ik heb een boek waar waanzinnig veel tips in staan en die heb ik bijna allemaal toegepast nu gaat het pas goed.
    omdat het echt een gewenning is.
    maar het kan ook kort maar dan moet je je kindje wel kunnen laten huilen en dat is iets wat ik totaal niet kan en iets watik mijn klein tje niet wil laten doormaken aangezien het ook niet bepaald gezond is.
    maar ieder zijn keuze ik wil Elyesa zo zacht mogelijk opvoeden en daar heb je wel een hoop geduld bij nodig maar het loont.

groetjes Talia

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    bedankt voor je tips talia..wat voor boek is dat? misschien wat voor mij :),

net in bed gelegd..ze was hardstikke moe..nu huilt ze weer..ga maar naar haar toe..

11. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Gewoon rustig aan blijven oefenen. Misschien is het voor je kleintje fijn, wanneer je nog even op de kamer blijft (beetje rommelen enzo).
    Verder zou ik dit inderdaad overdag gaan oefenen. Begint je kleintje te huilen, dan heel even luisteren of het een huil is, of een klein jengeltje. Verder misschien een muziekje aandoen wanneer je kleintje naar bed gaat?
    Succes!

12. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Wat bij Ruben hielp als hij in zijn bedje begon te huilen is zachtjes mijn hand op zijn hoofdje (voorhoof en bovenkant hoofd) en op zijn borstkasje te leggen. Het schijnt dat sommige baby's (zoals Ruben toen) daar rustig van worden omdat het net als inbakeren een beschermend gevoel geeft en ze je geur ruiken.

Nu merk ik dat een duidelijk ritueel bij het naar bed gaan veel steun aan Ruben geeft. Voor jouw kindje is het daar nog wel te vroeg voor, maar wij zijn er met 3 maand mee begonnen.

Dit is ons ritueel:
    - luier verschonen
    - pyama aan
    - tanden poetsen (moeten ze wel tanden voor hebben ;) )
    - lekker instoppen
    - boekje voorlezen
    - liedje zingen
    - muziekdoosje aan
    - kusje geven
    - welterusten wensen

Liefs Stephanie

13. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    @Secretje

inderdaad een ritueel helpt ook heel goed.
    wij hebben een ritueel voor de hele dag, een voor de slaapjes en ook voor het naar bed gaan snachts hij voelt er zich gewoon beter bij.

groetjes Talia

14. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Voor overdag hebben we ook een klein ritueeltje (muziekdoosje aan. kusje geven en welterusten wensen) en ik heb het wel eens geprobeerd om anders te doen maar dan wil het gewoon echt niet.
    Duidelijkheid is voor een kleintje het best. Het geeft ze houvast en ze weten wat er komen gaat waardoor ze rustiger worden.

15. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    inderdaad van dat principe ben ik dus ook.
    ik heb pas ons ritueel verandert omdat het vorige wat te lang duurde hij was dan al dood moe en bed-gon lastig te worden.

nu is voor het slapen gaan;

-badje in
    -pyama aan
    -verhaaltje lezen
    -of Koran versje
    -de borst geven
    -samen naar lichtgevend mobieltje luisteren en kijken terwijl ik hem wieg.
    -in bedje leggen
    -kusje geven en slaapwel wensen.

voor overdag:
    -kleertje uit pyma aan
    -de borst geven
    -schommelen op de schommelstoel
    -bedje in kusje en slaapwel wensen.

groetjes talia

16. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    jeeminee wat een gedoe dit hey..ze heeft gister de hele dag niet geslapen..alleen korte kwartiertjes..
    Ze is nu weer moe..heb haar al 2x in bed gelegd..maar ze weigert daar in slaap te vallen..
    Ze ligt nu te huilen maar ik vind het overdreven hoor..het is duidelijk dat ze denkt..niet bij jou in slaap vallen..dan niet slapen...
    Ik laat haar eventjes huilen nu..maar zien hoe dat gaat..weet het ook niet hoor..
    Ze heeft dus vannacht ook nauwelijsk geslapen..ze valt nu super moeilijk in slaap opeens..terwijl dat normaal zeker binnen een uur was..

17. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    @Gulay, probeer het vol te houden. Het is heel erg moeilijk, maar het loont op den duur wel. Als je een bepaald ritme aanleerd, dan is dat het fijnste voor je kindje. Hij of zij weet dan precies wat er wanneer van hem verwacht word. Hier doen wij het als volgt:
    - slapen
    - wakker worden
    - pyamaatje uit en kleertjes aan
    - naar beneden
    - borst geven
    - knuffelen op de arm of op schoot
    - alleen spelen in de box
    - zodra hij moe aan het worden is, naar boven
    - kleertjes uit
    - luiertje verschonen
    - pyamaatje aan
    - al knuffelend naar bedje lopen en een paar keer "lekker slapen" zeggen
    - in bedje leggen

Meestal huilt hij dan een paar minuutjes voor hij in slaap valt. Het is in het begin heel lastig om hem te laten huilen, maar als ik al het bovenstaande heb gedaan (en er natuurlijk zeker van ben dat hij geen pijn heeft) dan zou hij in principe niet hoeven te huilen. Dus "moet" hij lekker gaan slapen en dat doet hij na een paar minuutjes dan ook.

Succes ermee!

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Jeetje Eslem speelt nog niet in de box hoor..die kan ik niet langer dan 5 minuten (en dan is dat nog veel) alleen laten liggen ergens want dan begint ze te huilen..Eslem slaapt ook gewoon in haar kleertjes of rompertje..ik baker haar namelijk in..doe haar niet speicaal een pyama aan steeds ofzo..

Had het dus al hierboven gezet maar onze regelmaat is als volgt:

sochtends worden we wakker..dan houd ik haar even wakker..daarna geef ik haar de borst en probeer ik haar in bed te leggen...meestal slaapt ze overdag weinig..steeds half uurtjes...dan slaapt ze zeg maar aan het eind van de middag 2 a 3 uurtjes..meestal 2 of 2.5 tot ong mijn man thuis komt..en dan rond 7 a 8 uur ligt ze in bed en dan als ze wakker wordt in bad enz. en dan de nacht in..

en het is dus wakker worden..verschonen weer inbakeren de borst..en naar bed..
    er zit geen spelen tussen meestal..ja bij het de borst geven daarvoor knuffel ik wel even met haar..overdag dan..of ik ga soms even met haar het huis door..opruimen enzo..

Vandaag dus laten huilen...maar ze bleef wakker worden..handje op haar hoofd..sussen..dan viel ze weer in slaap en dan weer wakker..
    Heb het niet lang vol kunnen houden want we moesten weg..en toen pakte ik haar vast..en legde haar even bij me..en ja hoor ze sliep meteen..
    morgen ga ik het weer proberen..

19. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Silvester "speelt" ook niet lang in de box. Het gaat bij ons ook maar over 10 minuutjes en dan heeft hij al weer zoveel indrukken opgedaan dat we weer lekker naar bedje toe gaan.

In het boekje wat ik gelezen heb (daar heb je d'r weer met haar boekje :rolleyes: ) staat dat als je met regelmaat wilt gaan beginnen, het beste de eerste paar dagen thuis kunt zijn. Anders ga je nog andere dingen doen die je de dag erna en de dag daarna etc etc niet doet.

Maar het is een begin!

Veel succes ermee![/quote]

20. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    oh nouja...ben nu al begonnen..maar morgen moeten we ook voor een prikje...ja niets aan te doen..hehe

Maar het gaat nu goed..! Ze slaapt al 3 uur ..dit is nog nooit voorgekomen op dit tijdstip!

Deel Deze Pagina