nog niet doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pinkeltje, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinkeltje

pinkeltje Lid

2 nov 2007
    43
    0
    0
    huismamma
    italie
    is het normaal dat mijn mannetje met 19 maanden nog niet doorslaapt? Ik wil hem nu wel van mijn kamerheben maar dat gaat niet want daar wordt nog te vaak waker voor(hij moet namelijk met zijn broer of zus slapen ):(
    pinkeltje

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier ook nog niet hoor, maar wat doe je eraan haha. ze slaapt wel op haar eigen kamer maar word nog regelmatig wakker voor dr speen of om niks.

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ieder kind volgt zijn eigen pad maar ik zou er toch een beetje op aansturen om hem te leren doorslapen.
    Kan niet 1 van je kinderen tijdelijk bij jullie op de kamer zodat hij kan leren doorslapen?

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    HIer slaapt mn mannetje sinds een paar weekjes door, al komt hij heel soms nog, maar slaapt hij weer zo

5. adi

adi Niet meer actief

kun je de oudere kinderen niet een tijdje even bij elkaar leggen en hem dan in een aparte kamer zodat ie het leert. Met 19 maanden zou ik de baby zeker op een eigen kamer laten slapen (of een andere kamer dan jullie slaapkamer)

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ja..dat is voor iedereen persoonlijk.
    Ik vind t heel normaal dat onze dame al heeeel lang doorslaapt. Heeft ook wel te maken denk ik hoe wij met slapen omgaan; op d'r eigen kamer, niet uit bed (ziekte / angst is uitzondering), in principe is er geen reden om veel wakker te zijn ofzo. Ze heeft ook geen speen, dus dat probleem hebben we niet.
    Wij vinden ook niet dat ze dood gaat aan even huilen als ze wakker wordt; gebeurt eigenlijk heel zelden, maar dan slaapt ze gewoon weer in. De nacht is om te slapen en dat heeft ze goed door.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hier laat ik dr ook wel even huilen hoor, maar dat gaat na een kwartier over in krijsen en zijn alle buren aan ale kanten ook wakker (appartement). Dus meestal geef ik dr na 10 min een aai over dr bol en dan is het ook klaar. Ze is als baby echt een dramatische slaper geweest door oa kma, dus ben hier wel tevreden over zo. Ze komt ook nog maar 2 keer per nacht ongeveer.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nog maar 2 keer per nacht??? Wow, ik zou gek worden. Ik vind het niet normaal dat een kind van ruim 1,5 nog twee keer per nacht z'n ouders nodig heeft om verder te slapen. Trek je even niets aan van de buren en zet even door. Dan maar even krijsen. Ze heeft geen eten nodig en ze moet leren om zelf weer in slaap te vallen. Sterkte ermee!

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou dat vind ik wel erg makkelijk praten hoor, het is niet van zelf sprekend allemaal!

Lekker makkelijk praten als je eigen kindje wel lekker doorslaapt, sommige kindjes hebben er eenmaal meer moeite meer dan een ander kindje

Kan er veel woorden aan vuil maken, maar heeft geen zin

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

maddox slaapt sinds zijn 2e maand op zn eigen kamer en da gaat prima. hij wordt om 06.30 wakker voor zn flesje en slaapt dan weer tot 9-10.00

maar dat hebben we hem ook moeten aanleren hoor dat doorslapen. we lieten hem elke keer (als we er zeker van waren dat hem niks scheelde) ff wat langer door jammeren dan de vorigee keer. het begon met max 15 min. daarna 20 min elke keer 5 min meer. en als hij wakker werd gingen we even kijken wat er scheelde als het niks was dan viel hij na een paar minuutjes ook weer inslaap. mischien zou je dat kunnen proberen. en mischien klinkt het raar maar tegen hem praten helpt ook gewoon zeggen dat hij nu een slaapie gaat doen en dat jij vlakbij bent. geeft hem mischien ook een veiliger gevoel.

alvast heel veel succes

11. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik denk inderdaad wel dat als je er steeds aan toegeeft dat t kind het ook als gewenning gaat zien dat mama wel komt. Hier ga ik ook niet naar dr toe hoor behalve als ze ziek is of onverklaarbaar hard huilt..(is vannacht voor t eerst gebeurd, koorts..) Maar verder niet, als ze wakker wordt valt ze vanzelf weer in slaap. Ik ben ook van mening dat de nacht is om te (leren) slapen. Ik begrijp ook dat het soms heel moeilijk is maar je zult op een gegeven moment toch moeten, straks weet je kindje niet anders dan dat je een paar keer per nacht bij hem komt..:)

Succes!

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    precies ikke, tot 10 maanden kwam ze 6 keer per nacht en was ik tot 23.00 bezig om haar uberhaupt in slaap te krijgen. en 'even' niks aantrekken en doorzetten, heb dat wekenlang geprobeert voor verschillende keren, het werkt niet. vind het nu geen punt meer, slaap meteen weer verder en ken zat mama´s die het veel erger hebben met hun kindje, respect voor hun. wanneer ze 2 keer per nacht een aai over dr bol nodig heeft om weer in slaap te vallen na maandenlang slaapdrama, doe ik dat met liefde.

13. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Helemaal gelijk hoor!

Goed naar jezelf luisteren en niet naar adviezen als even doorzetten en laten huilen!

Na onze ervaring kan ik daar echt zo boos om worden, als ik niet naar mijn moederhart geluisterd had, en onze kleine man idd hadden laten huilen dan wass ie er nu niet meer geweest!

Ieder kind volgt zijn eigen weg. Mees ligt ook nog lekker bij ons op de kamer, en soms zelfs lekker tussen ons in. Elk gezin is anders, en elk kind ook. Ik vind dan een opmerking van "niet normaal" echt te ver gaan.

dus gewoon je eigen ding doen, dan doe je het altijd goed!

14. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Jason slaapt ook n og altijd niet door.... Hij komt ook zeker nog 4 keer per nacht, en dan tel ik de keren in de avond niet mee.....We halen hem nooit uit bed en hij heeft altijd op zijn eigen kamer geslapen dus dat wil ook niets zeggen. Hij heeft gewoon behoefte om iemand te zien als hij wakker wordt. Ik vind het inderdaad ook heel makkelijk om maar te zeggen "dan moet je even doorzetten". Nou, dat hebben we dus al heel vaak geprobeerd maar op een gegeven moment wegen die 4 x er uit per nacht niet op tegen wekenlange drama's overdag en s'nachts. Ik kan me ook heel erg ergeren aan mensen met een kindje die het "zwaar"cinden als ze 1 keer per week er eens uit moeten...
    Maar goed, ooit zal het wel overgaan rm tot die tijd maken we er maar het beste van.

15. music4life

music4life Niet meer actief

erg vervelend dit, als moeder wil je natuurlijk niks liever dan dat je kind heerlijk doorslaapt,,voor moeders zoals ik is dat heerlijk,maar ik kan me volkomen begrijpen dat dit enorm zwaar zal zijn voor dee mama,s die eruit moeten snachts, en kijk alle moeders zijn anders,en we voeden ze allemaal anders op. het lijkt hier en daar op elkaar maar we willen allemaal 1 ding en dat is het beste voor onze kids! die al hellemaal verschillen van elkaar, mijn dochter slaapt al sinds ze 3 maanden is door, jah geen idee ,het gebeurde gewoon,, rond haar 6e maand hebben we 3 maanden iedere avond drama,s beleefd, krijsen als we van haar kamer wegliepen,, we bleven 2 maanden steeds bij haar tot ze in slaap viel maar dit hielp niet,, toen besloten we haar te laten huilen en DIT HIELP ik vind persoonlijk dat dit wel kan en je hoort zelf echt wel, waneer het menes is ,en dat was bij onze dochter niet,, ze was ons aan het testen,,, nu slaapt ze super goed,,,

laat ieder in zn waarde

16. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    geef je flesvoeding? dan hier een tip: de fles waar hij voor wakker wordt vervangen voor een "vieze"fles. dat is 1 schepje opvolgmelk met de rest water en jhbpm. dat smaakt erg vies waardoor hij na een paar nachten niet meer voor die fles komt.
    werkte bij mij perfect,na 3 nachten geen voeding meer.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niet normaal wil alleen maar zeggen dat het afwijkend van het gewone hoor... Niet gelijk op de kast gaan zitten. De meeste kinderen zijn in staat om tussen 6 - 12 maanden echt goed door te slapen (dat is dus ongeveer 90%). Als een kind dus met 19 maanden twee keer per nacht iemand nodig heeft om verder te slapen dan is dat dus niet normaal = afwijkend van het gewone.

En gedrag is in ongelofelijk veel gevallen aangeleerd... daar moet ook iedereen eens over nadenken.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    misschien bij de club 'wij willen slapen maar onze babies niet' maar aangeven dat je het wiel opnieuw hebt uitgevonden en zeggen dat ze maar even moeten doorzetten.

we hebben al zat dingen meegemaakt met dr en wordt strontziek van mensen met hun eeuwig beterwetende adviezen en dat ik dit aanleer. we gaan de goede kant op, juist door die adviezen kwamen we alleen maar verder in de put.

misschien dus ook maar overnadenken dat laten janken niet bij ieder kind een succes is, ook niet na 3 weken volhouden, urenlang.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    lees net ook dat je kindje met 6 weken doorsliep, dan is het ook makkelijk praten natuurlijk.

20. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ..hier ook een knapie van 18 maanden die dus nog steeds niet doorslaapt..heb me moederhart gevolgd, maar niks helpt hoor, ook alle adviezen niet....het enige wat ik nog ga doen is een reading voor hem,mischien dat diegene iets ziet bij hem en anders pech..leg me er dan maar bij neer en hoop blijven houden dat het vanzelf wel keer overgaat..*geeuw..;)
    ..hij slaapt overigens samen met zijn zus op 1 kamer en zij slaapt er gewoon doorheen, als hij eens sporadisch een nachtje doorslaapt dan is zij weer aan het spoken, denk dat zijn gehuil als een slaapliedje klinkt voor haar..;)

Deel Deze Pagina