nog niet doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pinkeltje, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb vanaf dag 1 onze zoon al even laten huilen zodat die wist dat wij niet zomaar kwamen. en daarna langer laten huilen voordat we er heen gingen. na 1 week sliep hij al door. bij ons erg goed gewerkt. maar ik snap ook dat dit niet bij alle kinderen helpt, maar ik weet ook dat als je elke keer er heen gaat dat je kindje ook door krijgt dat je dan komt en dus met opzet gaat huilen om aandacht te krijgen. het cb zei tegen een vriendin van mij. je kindje even laten huilen is niks ergs aan. daar krijgen ze sterke longen van en dat geloof ik ook. maar ik geloof ook zeker dat dit niet bij iedereen werkt. en ik denk dat je gewoon je hart moet volgen en ik denk dat het dan allemaal goed komt. ik neem mijn petje af dat je elke nacht nog twee keer haar een aai over de bol kan geven. ik zou gek worden denk ik hihi.
    ik geloof er in dat er ooit een nacht komt dat je op je klok kijkt en dat het al 7 uur is en dat je denkt he ze is niet eens wakker geweest. gewoon rustig afwachten dan komt alles goed.

liefs

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf dag 1 en na 1 week doorslapen? Dus je baby was 1 week?!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het heel naar voor je dat het zo bij jullie gaat en het is niet mijn bedoeling jou van betweterige adviezen te voorzien. jij weet precies wat je wel en niet gedaan hebt dus jij weet toch hoe het in elkaar zit. Je hebt die dingen toch allemaal al geprobeert... Nou dan... als het niet werkt dan werkt het niet voor jou. Dat is vooral heel vervelend. Het feit dat iemand een advies geeft, wil nog niet zeggen dat iemand een waardeoordeel over je velt.. (al lijkt het wel alsof je dat zo voelt). Nogmaals ik vind het vooral heel vervelend voor jou en hoop dat het snel beter zal gaan.

Slaapgebrek doet een boel met mensen....

4. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik kan er natuurlijk nog weinig over zeggen aangezien mijn kindje nog niet zo oud is!
    En wij de fase nog krijgen van he tniet willen slapen!
    Maar ook wij zijn er vanaf dag 1 erg consequent in geweest.
    En nog als ze wakker is of huilt haal ik haar er niet uit!
    Al zal ik de hele nacht bij dr bedje moeten zitten of haar troosten... ze moet leren om weer te gaan slapen.
    Ze was laatst ook erg verdrietig..Ik ben wel tig keer bij haar geweest want het ging weer eens over in kokhalzen en er bijna in blijven.>maar dan blijf ik even bij dr tot ze rustig is ern dan vertrek ik weer..Net zo vaak tot ze in slaap valt...Maar als ze snachts wakker is ga ik er niet heen... Tenzij ze echt door huilt want dan weet ik dat er wat is
    We hebben eigenlijk nooit geen problemen met slapen...|

Maar ja zoals ik al zeg de mijne heeft nog niet die leeftijd! Kan zo maar veranderen straks..

Maar het is heel gemakkelijk te roepen dat de kindjes die wel doorslapen makkelijke kindjes zijn!
    Is echt niet altijd zo hoor! Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat! En hoe je ze opvoed.. Klinkt raar maar is meestal wel zo.
    Uitzonderingen daar gelaten!

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier een manneke van bijna 15mnd wat ook niet doorslaapt.. Oorzaak? Zijn chronisch ontstoken neusamandeltje en constante oorpijn.. Mannetje zal dus ook in februari de ok opgaan waarna ik hoop dat het beter zal gaan! Ik ben dus enorm blij dat ik hem nooit heb laten krijsen!

Maar idd volg je eigen moedergevoel over wat je ermee moet & wat ik hiervoor ook al las: ooit gaat het over!

6. LovelyDK

En wat ik hierboven las over het laten huilen van een baby van 1dag oud omdat hij anders in de gaten zou krijgen dat mama komt word ik gewoon écht misselijk.. Bah!

7. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik was al bang dat ik de enige was die even rillingen kreeg van dat bericht! Word je uit je vertrouwde warme omgeving gehaald en lig je voor het eerst met iets aan je lichaam alleen in een ruimte en komt er ook nog eens niemand als je verdrietig bent. Nou sorry hoor, maar dat gaat echt ver!

Hier trouwens ook 15 maanden en geen nacht doorslapen. En goh wat ben ik blij dat ik er altijd voor mijn meisje ben geweest zeg! Over 1 week gaat zij ook de ok op om van haar oorproblemen af te komen.

8. LovelyDK

En zo weet iedere moeder prima wat goed is voor haar kleintje.. Moedergevoel noemen ze dat!
    Als je je kindje van een dag oud al meteen 'in training' doet zodat ze met een week doorslaapt? En dan ook nog de opmerking 'dat is goed voor de longetjes' oh my oh my... Die heb je vast van je over- overgrootmoeder ofzo?

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Tja ik zat ook al eens te kijken.... Vooral doen want stel je voor dat je je kind van 1 week verwend :(. Oja en ook laten brullen, is goed voor de longen.... ;) Kan hier niet echt bij....

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @ pinkeltje:Kan me voorstellen dat het je opbreekt. Gelukkig hebben wij hier geen ervaring mee.

Er moet hier wel een club zijn met meerdere mama's die slaap problemen met hun kindjes hebben. Misschien kun je deze dames eens vragen om adviesen en tips.

11. LovelyDK

Yup er zijn bergen mama's met niet slapende dreumessen bij de algemene clubs - wij willen slapen maar onze baby's niet

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, wat zal ik hier eens van zeggen.... vanaf dag 1 consequent? Of vanaf dag 1 je kind geleerd dat het aan zichzelf is overgeleverd?
    Vanaf dag 1 is nog niet helemaal het tijdstip om je kind te laten huilen, (uitzonderingen van kids die overprikkeld raken door oppakken en uit bed halen daargelaten). Je kindje heeft je dan gewoon nog hard nodig...

@TS: als je kindje gewoon gezond is, mag je verwachten dat het tussen nu en een aantal maanden wel ergens een keer door zal gaan slapen. Je kunt kijken of je dat met wat tips en trucs wat aan kunt sturen, maar ik ben er inmiddels wel achter dat een kind vooral door gaat slapen omdat het er aan toe is, ONDERSTEUND met jouw sturing daarin. En niet OMDAT en DOORDAT jij stuurt. Als dat namelijk het geval was, zou mijn dochtertje ook al lang door moeten slapen, en dat is niet het geval :( (Maar goed, hier dus de nodige gezondheidsklachten, dus we zitten ook in een abnormale situatie).

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Nee van het CB nog wel....

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wat ontzettend hardvochtig om je kind als het 1 dag is (dus net geboren) te laten huilen. Wat ontzettend zielig zeg!
    Krijg er idd ook koude rillingen van.
    Bah!

Wij hebben ons kind (bijna 15 maanden) ook nog op de kamer omdat we maar 1 slaapkamer hebben. Heb helaas niet echt tips, maar ik hoop dat het snel beter gaat! De mijne slaapt 's nachts wel door maar komt 's avonds niet echt goed in slaap.
    Succes! Hoop dat je snel goede nachten hebt!

En sluit je idd aan bij de club 'Wij willen slapen maar onze baby's niet" Veel tips!

15. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Horselover: Ik wist niet dat er serieus mensen zijn die op deze manier met hun baby omgaan. Het spijt me zeer maar ik vind het echt extreem zielig en heb het enorm te doen met jullie kindje.

Ik heb echt nog nooit iemand zo kil en makkelijk horen praten en wie kan zijn pas geboren kindje nou zo laten huilen? Waarom mag een kindje 's nachts niet getroost worden? Waarom mag een kindje 's nachts als het bang is, eng gedroomd heeft of gewoon niet helemaal lekker is niet lekker veilig bij zijn mama en/of papa liggen?
    Denk je nou serieus dat een kindje 's nachts gaat huilen om niets? Om jou uit je bed te krijgen of om je te sarren?

Ik lees dat je kindje huilt tot kokhalsen aan toe en dan beweer je iets verder dat jullie nog geen problemen hebben gehad met slapen? Dat je je kindje niet uit bed haalt als ze huilt enzovoort. Nee jullie hebben geen problemen met het niet slapen omdat je je kindje gewoon negeert. Jullie hebben er geen problemen mee, maar jullie kleine meid wel. Maarja, je zult wel blij zijn dat je het straks zover hebt dat ze beseft dat papa en mama er niet voor haar zijn als het donker is en ze alleen is. En dat is natuurlijk wat iedere ouder wil. Keep up the good work!

16. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Tsja, kinderen zijn hinderen, toch?

17. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Nou inderdaad. Stel je eens voor zeg dat ze je nachtrust verstoren.
    Absurd toch dat ze 's nachts wakker worden en ook nog verwachten dat je je bed uit komt? 's Nachts opzettelijk wakker worden om iedereen wakker te houden. En waarom? Gewoon om je dwars te zitten.
    Laat je niet voor de gek houden hoor, kom vooral je bed niet uit voor het huiltje van een pasgeboren baby want dan verwen je ze veel te veel.

Nou als troost en veiligheid bieden al verwennen is dan weet ik het niet meer.

18. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Kan je dan niet beter een Babyborn nemen? Daarvan kan je de batterijtjes er uit halen.

19. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Oh ja, het alwetende cb waar je altijd naar moet luisteren ;)

Mijn cb wilde beweren dat je vitamine D echt niet uit de zon kon halen hoor! ;) Nee zei ik, het komt uit de fabriek en zit enkel in potjes van davitamon. :)

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

LOL

(had op m'n vorige baan clienten die echt dachten dat brood en melk uit de fabriek komt... Maar die waren verstandelijk gehandicapt en kwamen vaak uit de grote stad, dus dan mag dat nog een beetje, zeg maar... ;))

Deel Deze Pagina