Mijn zus heeft het geluk dat haar dochtertje vanaf week 1 door sliep. Niet de eerste nacht meteen, maar na 3 of 4 nachten wel. Nu had haar dochtertje een geboortegewicht van 5700 gram maar zelfs met dit gewicht heeft ze haar de eerste week om de 3 uur wakker gemaakt voor een voeding. Dit omdat een kindje dit gewoon nodig heeft als het zo klein is en het inderdaad slecht is voor de suikerspiegel als je het niet doet. Nadat ze op 6 kilo zat (met 2 weken geloof ik) heeft ze haar laten slapen en slaapt ze wederom weer door. Pamela: Jeetje wat kortzichtig. Alsof iedereen met een slecht slapend kindje zijn kind direct op alles laat onderzoeken en laat opereren. Veel artsen adviseren om eerste medicatie te gebruiken bij kno problemen en opereren kindjes van jonger dan 1,5 tot 2 jaar liever nog niet. En dan ga jij het de moeders kwalijk nemen (die naar hun arts luisteren) dat ze niet meteen om een operatie vragen? En dat je hun kinderen zielig vindt? Ik vind die kindjes inderdaad zielig omdat ze veel pijn hebben en ik ben heel blij dat de kindjes op dit forum met deze problemen moeders hebben die er ook 's nachts voor ze zijn, ook toen nog niet bekend was dat ze kno-problemen hadden.
ow en trouwens, neusamandelen doen ze niet eens voor 1 jaar dus Pamela, hoe zou je dat gaan oplossen?
Ik had dat gisteren overdag nog... na haar ochtendslaapje hardstikke jengelig, elke keer als ik een meter bij d´r vandaan was, was het huilen, (echt panieken dus he, geen gejengel. Gene opbouw erin, gewoon gelijk brullen). Paracetamolletje gegeven en ´t was over. Ja, een pedagogische aanpak had vast geholpen. NOT Gewoon luisteren naar je kind dus en daarop inspringen. Dat is het beste voor je kind. (En uiteraard ben ik me ervan bewust dat er een boel moeders zijn die signalen verkeerd interpreteren en ik zal me daar incidenteel ook wel eens schuldig aan maken).
Inderdaad. Hier alleen het "probleem" dat je bij mijn zoontje nergens aan kunt zien dat hij oorontsteking heeft (geen koorts, overdag vrolijk) behalve dan dat hij s'nachts wakker wordt, dus het is hier heel moeilijk in te schatten of hij pijn heeft of dat het gewenning is, tenzij ik met hem naar de dokter ga om het te laten controleren. Opereren doen ze inderdaad niet zo snel.
Daarbij zijn niet alle medische problemen zoals een sterk dalende suikerspiegel niet zomaar te zien... Gevolg van dan laten huilen is wel dat je kindje is coma in bed kan vinden... misschien hard gezegd maar het is wel zo... Ik geloof dat een baby van 1 dag tot 1 jaar niet voor niet huilt... hij huilt niet om je te pesten, ofzo hoor.... hij huilt omdat hij zich niet lekker voelt, pijn heeft, bang is, verdrietig is, alleen voelt, mama mist.... Ik geloof wel dat sommige kindjes even huilen (max 5-10 min) nodig hebben om in slaap te vallen... maar absoluut niet langer, en ook niet hard huilen... zeg maar meer mopperen....
Juist! En alsof je je kindje dat ook wel meteen wil laten ondergaan?! Maar dat weet Pamela zelf dondersgoed, aangezien ze haar eigen dochter pas na 4 jaar aan dr amandelen heeft laten helpen! Dat je me persoonlijk aanvalt over dat ik "NU PAS" mijn zoontje laat opereren aan zijn chronisch ontstekende neusamandel en zijn chronisch aan t worden oorontstekingen vind ik ronduit zielig!!
Ik heb je net op het andere forum er al over geantwoord. Sarah had om de zoveel maanden een fikse keelontsteking waar ze erg ziek van was. Dus ze had hier niet dagelijks last van. Dan had ik zeer zeker sneller ingegrepen. Ik ben de moeder en ik beslis. Ik heb uiteindelijk de goede keuze gemaakt. Voor de rest was ze nooit ziek of verkouden.
Hoezo, is dat zielig? Omdat ik je niet snap waarom je hem niet laat helpen als die al maanden iedere dag/nacht er last van heeft. Dan hij niet eens een flinke ruk achter elkaar kan slapen. Slaap is iets wat ze nodig hebben om te groeien, alles te verwerken. Is dat dan zielig dat jij hem dat niet gunt.
lees niet alles terug maar tussen huilen en huilen zit veel verschil. hier kindje met oor problemen die wort dus woensdag met spoed geholpen en buisjes erin ook omdat ze niet meer goed drinkt.en hier 2huisartsen en kinderarts die zogenaamd niks konde vinden dus kno arts geweest en wel degelijk zware oorontsteking dus me instinct dat er wat was was wel goed.maar slaapt s nachts wel door met hoofdeinde omhoog en me oudste wort 2 en komt s nachts nog wel 3x dat ie wakker wort maar elkaar afvallen heb je niks aan,iedereen probeert op zijn of haar manier het goed te doen.en elk kind is anders
Pamela. Ik vind je echt heel tegenstrijdig. Je kindje was om de paar maanden FLINK ziek maar toch wachtte je af? Wij als ouder van KNO-kindjes staan zowat iedere week bij de huisarts (ik iig wel met dochter) Dochter heeft al 10 kuren op in nog geen 5 maanden tijd, maandag de 11de kuur plus vrijdag buisjes. Neusamandelen zijn verwijderd, 4 bezoekjes aan ziekenhuis. Ben zelfs met de taxi in het weekend naar HAP geweest wat mij 60 euro heeft gekost! Als we er 1 2 3 iets aan hadden kunnen laten doen denk je dan echt dat we dit zo zouden laten! Das pure kindermishandeling man!
@Pamela Joh doe nou eens je best om te LEZEN. Voordat je er iets aan kunt doen moet het wel bekend zijn dat er iets is, en die weg is heel lang. Dit zal ongetwijfeld ook aan dovemansoren gericht zijn want het enige wat je lijkt te willen horen is dat jij het goed doet en de rest niet. Het is inderdaad heel vervelend als je kindje niet doorslaapt. Ik weet het uit ervaring. Gelukkig gaat het hier nu redelijk en wordt ze maar twee keer per nacht wakker. Er zijn heel veel dingen die je kunt proberen en als je wil kun je eventjes een berichtje achterlaten in 'wij willen slapen maar onze babies niet' en dan kunnen we ongestoord even kijken of er mosschien een oplossing is die voor jullie werkt.
Ik blijf het knap vinden hoe sommige moeders precies weten wat hun kinderen (EN de kinderen van anderen) bedoelen wanneer ze huilen... Zelfs de moderne wetenschap pretendeert dat niet eens! Ik stel de vraag nog maar eens: hoe doen de kinderen die niet goed slapen (uitgezonderd de kinderen die aantoonbaar medische problemen hebben: kno, kma etc) het bijvoorbeeld met eten? Ik zie namelijk vaak (niet altijd!) een causaal verband: niet doorslapen - moeilijk met eten. Ach, niemand hoeft te antwoorden maar ik lees hier heel veel perfecte moeders. En dat zijn we toch ook? Voor ons eigen kindje ben je toch de perfecte moeder. Nou waarom je dan op de kast laten jagen door een andere moeder? Misschien moeten we daar eens mee ophouden. Geloof in jezelf en in wat je doet. En dan kunnen mensen - zoals ik (!) - nog zo hard roepen: laat maar even huilen of iets vergelijkbaars: JIJ weet toch wat goed is voor je kind? En als je dat soort dingen toch wilt horen? Hoor dan ook de nuance. Er is niet één weg die naar Rome leidt!
Hier gaat het op en aan met de nachten de laatste week was weer drama, van 0100 tot 0300 niet slapen, hoofd bonken wij er naar toe hem recht leggen dit een keer of 3 per nacht op een gegeven moment gaat hij dan huilen. Afgelopen nacht hebben we heb in het campingbedje gelegd met eigen matras zodat hij kan bonken zonder dat iedereen er wakker van wordt en wat denk je om 0700 uur meld hij zich voor een nieuwe dag. Tja dan maar dag ledikant en hallo campingbedje.
Dat probleem hebben we hier dus ook vaak, dat ze erg lang vrolijk blijft overdag... Maakt het allemaal erg lastig idd
Dat is echt heel slecht he...dat heeft niks met laten wennen maken; deze kindjes geven t op omdat ze denken dat niemand meer voor hun zorgt. Schrik hier echt van en vindt t ook naar. Hier een dochter die met 4 weken doorsliep; niet omdat we haar hebben laten huilen, maar ze kwam gewoon niet meer voor een voeding. Hebben we geluk mee gehad.
Hihi....je mag d'r best eens lenen....als ze dan ook overdag bij je mag zijn met d'r NEE....IK WIL NIET...
Och.. als ik goed uitgeslapen ben, kan ik een hoop hebben En ik heb m'n stiefzoon met z'n buien ook overleefd, dus kom maar op